Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Murharyhmässä työskennellyt Kristiina Komulainen lopettaa poliisina - valmistui vasta viime vuonna: "Olen nähnyt kentällä sen, mitä suuri osa siviileistä ei arjessaan koskaan kohtaa"

Vierailija
05.03.2022 |

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Murharyhmassa-tyoskennellyt-Kristiina-Kom…

Näin, että rusinat pullasta. Ilmainen koulutus, vähän työkokeilua ja sit ei mua huvitakaan enää.

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos ilmaisen koulutuksen saa pitäisi olla 5 vuoden pakollinen pesti!

Vierailija
82/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina Komulainen oli tänään Ruben Stillerin vieraana YLE Radio 1:ssä klo 10-11.

https://areena.yle.fi/audio/1-61697928

Kristiina Komulainen vaihtoi alaa ja opiskeli poliisiksi. Hän kertoo, millaisiin yhteiskunnan näkymättömiin ilmiöihin poliisi työssään törmää. Tällaisia ovat muun muassa kunniaväkivalta ja rinnakkaisyhteiskunnat.

---------------------------------------------------------------------------------

Tuossa haastattelussa hän ei puhunut mistään eroamisesta vaan vaikutti hyvin asialliselta ja suorapuheiselta. Hän mainitsi mm. naisten aiheettomat ilmiannot miehistä mm. erotilanteissa ja kertoi esimerkkejä kunniaväkivallasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos ilmaisen koulutuksen saa pitäisi olla 5 vuoden pakollinen pesti!

Eiköhän hänet olisi erotettu. Täysin asiatontonta ja välinpitämätöntä käytöstä poliisille.

Nyt saa pelleillä ja esitellä itseään somessa aiheuttamatta vakavaa haittaa.

Vierailija
84/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla opiskelusta myös palkkaa. Kylmä akka tuo jotenkin on. Luulen että kuullaan vielä jotain asiasta enemmän.

Vierailija
85/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisit joutuvat näkemään mitä hirveyksiä ihmiset toisille ihmisille tekevät... Ja sitten katsoa, kun nämä henkilöt saavat pikkutuomioita tai pääsevät jopa vapaaksi.

Ei sellaista työtä moni kestä, ikävä kyllä vaikka luulevat kestävänsä.

Pitäiskö koventaa tuomioita?

Vierailija
86/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina Komulainen oli tänään Ruben Stillerin vieraan YLE Radio 1:ssä ja hän vaikutti hyvin asialliselta ja suorapuheiselta eikä hän puhunut mistään eroamisestaan.

https://areena.yle.fi/audio/1-61697928

Kannattaa kuunnella.

Vierailija
87/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen et tää savustettiin ulos. Poliisit on aika vaiteliasta väkeä ja tälläisistä somepersoonista ei välttämättä tykätty. 

Vierailija
88/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi miehet ovat kentällä mieluummin toisen miehen kanssa. Voi luottaa siihen että partiokaveri pärjää hetken yksinkin jos tiukka paikka tulee. Usein naispoliisit ovat tyyliin kenttäjohtajan yms kuskina, kun kenttis ei välttämättä mene etulinjassa kovempiin paikkoihin vaan jää johtamaan taustalle. Kyllä tuolla kysellään et kenenkä kans mieluiten partioisi. 

Vierailija
89/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän luulen et tää savustettiin ulos. Poliisit on aika vaiteliasta väkeä ja tälläisistä somepersoonista ei välttämättä tykätty. 

Ei ole kysymys tykkäämisestä, jos henkilö vaarantaa kollegoidensa turvallisuuden eikä noudata sääntöjä. Kysymyksessä on vakava virhe.

Vierailija
90/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi miehet ovat kentällä mieluummin toisen miehen kanssa. Voi luottaa siihen että partiokaveri pärjää hetken yksinkin jos tiukka paikka tulee. Usein naispoliisit ovat tyyliin kenttäjohtajan yms kuskina, kun kenttis ei välttämättä mene etulinjassa kovempiin paikkoihin vaan jää johtamaan taustalle. Kyllä tuolla kysellään et kenenkä kans mieluiten partioisi. 

:D

Vierailija
91/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee vielä mielenkiintoinen tapaus. Laittakaa tietoja jos saatte.

Vierailija
92/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän tuo akka on jos julkaisee salassapidettäviä asioita ja paikkoja

Vierailija
93/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mädättäjät haluavat estää kunniaväkivaltaa

Vierailija
94/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tuo on esimerkki, että tulee julkisuuteen kertomaan "olen nähnyt sellaista mitä suuri osa taviksista ei koskaan näe".

No, mä en kyllä tajua, mitä varten tuollaista pitää tulla lausumaan. Kun sehän nyt on aivan luonnollista, että poliisi näkee sellaisia asioita, joita tavis ei koskaan joudu/pääse näkemään.

Niin, mitä varten tuolla sitten pitää tulla elvistelemään?

Tai miksi se pitää erikseen kertoa?

Mitä?

Mielestäni ei ihan....

Vähän naurettavaa toitottaa tuollaista. 

Mutta hyvä vaan kun lopetti sitten.... ja nytkö kertoilee sitten kaikille kavereilleen mitä on missäkin nähnyt....

Vierailija
95/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hänestä tehtiin useita kanteluja. Eilen kaikki keskustelut aiheesta siivottiin pois, jännä että tänään saa keskustella.

Julkisuudenhenkilö itse julkisesti tuo ammattinsa julkisuuteen, esiintyy asiantuntijana, töpeksii ja sensuroidaan asia pois. Konstaapeli Komulainen on vissiin kaiken kyseenalaistamisen yläpuolella? Hieno juttu.

Seiskan mukaan valmistui 2021 ja lopetti jo 2022, siihen mennessä oli jo kerennyt kiertää puhumassa kuin mikäkin asiantuntija. Miten kerkesi edetä konstaapeliksi, eikö siihen vaadita vähän enemmän kokemusta?

Vierailija
96/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut toimeen muiden kanssa, teki itsestään liian suuren persoonan vaikka vasta valmistunut. Samoin kävi aikoinaan julkkis piireissä kun toimi juontajana, työt loppuivat kuin seinään eikä häntä pyydetty enää mihinkään.

Katsoin kerran hänestä tehdyn haastattelun, kyllä osasi ihminen laveasti jaaritella itsestään muka syvällisiä asioita.

Vierailija
97/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hänestä tehtiin useita kanteluja. Eilen kaikki keskustelut aiheesta siivottiin pois, jännä että tänään saa keskustella.

Julkisuudenhenkilö itse julkisesti tuo ammattinsa julkisuuteen, esiintyy asiantuntijana, töpeksii ja sensuroidaan asia pois. Konstaapeli Komulainen on vissiin kaiken kyseenalaistamisen yläpuolella? Hieno juttu.

Seiskan mukaan valmistui 2021 ja lopetti jo 2022, siihen mennessä oli jo kerennyt kiertää puhumassa kuin mikäkin asiantuntija. Miten kerkesi edetä konstaapeliksi, eikö siihen vaadita vähän enemmän kokemusta?

Kerkesi jo vanhemmaksi konstaapeliksi oman kertoman mukaan ja pyydettiin asiantuntijaksi, mutta ei kuulemma huvittanut jäädä...... Luultavasti ilmoitettiin että nyt on aika lähteä

Vierailija
98/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerkesi jo vanhemmaksi konstaapeliksi oman kertoman mukaan ja pyydettiin asiantuntijaksi, mutta ei kuulemma huvittanut jäädä...... Luultavasti ilmoitettiin että nyt on aika lähteä

Tämä on niin outoa! Miten vastavalmistunut voi olla vanhempi konstaapeli, vaikka olisikin opiskeluaikana ollut harjoitteluissa kentällä? Ja tosiaan puhuu haastatteluissa kuin olisi vuosikymmeniä tuota työtä tehnyt. Ei ihme jos ne kollegat jotka oikeasti ovat, ei arvostaneet.

Vierailija
99/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki vaan itsensä tärkeäksi. Kolahti vaan omaan nilkkaan.

Vierailija
100/183 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus kuitenkin maksoi yhteiskunnalle paljon. Pitäisi laskuttaa ne takaisin, jos ei ota tarjottua koulutuksen mukaista työtä vastaan tai irtisanoutuu siitä liian aikaisin. Viisi vuotta olisi minimiaika poliiisina, ehkä kymmenenkin.