Kuvitteliko joku oikeasti että Suomi olisi voinut liittyä yhdessä yössä (eilen) Natoon?
Kun seuraan keskustelua eilisestä USA vierailusta, en voi olla hämmästelemättä ihmisten naiviutta kuvitellessaan/toivoessaan että presidentti tiedoitustilaisuudessa ilmoittaisi Suomen olevan nyt Naton jäsenmaa.
Itse tulkitsin asian niin, että olemme ottaneet askeleen kohti natojäsenyyttä ja olemme nyt prosessissa. Eli että Suomesta tulee Natomaa. Sen lisäksi se tehostaa pohjoismaista puolustusta Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Islannin, sekä toivottavasti Viron kanssa. On itsestäänselvää, että Natoon mennään. Ruotsi tulee toimimaan samoin.
Kommentit (19)
Ap on kyllä itse naiivi. "Itsestäänselvää, että Natoon mennään". Se on kaikkea muuta, kuin itsestäänselvää, meistä riippumattomista syistä.
Tämä nyt vaan faktana
Vierailija kirjoitti:
Minä panin merkille että jenkkilässä kiinnitettiin huomiota vain sisäpolitiikkaan ja mollaamaan Bideniä. Ei ketään kiinnostanut itse asia, ulkopolitiikka.
Olet ilmeisesti vain joidenkin Trumpin poikien twittertilejä sitten seurannut. Kyllä Niinistö ja Suomi huomioitiin. Jopa Bidenin vastustajan FOX-kanavan haastattelussa.
Yhden kommentin luin että ilahduttavaa kun Suomalaiset kannustavat ja tulevat presidenttiään verrattuna pohjoisamerikassa vakiintuneeseen keskusteluilmapiiriin. ♡
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä itse naiivi. "Itsestäänselvää, että Natoon mennään". Se on kaikkea muuta, kuin itsestäänselvää, meistä riippumattomista syistä.
Tämä nyt vaan faktana
Kaada lisää votkaa tsaikkaan. 🫖
vauva palstan naiset luuli ihan tosissaan.
Huvittaa.
Bidenkän ei osaa erottaa edes Irania Ukrainasta. Vanhus on täysin dementoitunut. Puheessaan puhui Iranin kansasta. Niinistön on täytynyt huomata tämä ja tullut takaisin kauhuissaan.
Palstan Nato-trolleilla on tämä harhakäsitys.
Nyt suut kiinni Natosta! Ei noista asioista puhuta julkisesti, nyt pitää olla pelisilmää. Shhhhhh🤐
Liittymisestä päättää Vetelä-Euroopan maat, Puola ja Unkari ei USA.
Näytetään tosiaan luulevan että ollaan menossa johonkin ry- tyyppiseen yhdistykseen, annat vaan Stoltenbergille jonkunlaisen rahatukon jäsenmaksuksi niin se on siinä.
Ei se Niinistön mainitsema prosessi koskenut Natoa vaan Suomen ja Yhdysvaltain kahdenvälisiä suhteita. Toki ne linkittyvät käytännössä myös Natoon, ja on hyvin epätodennäköistä että varsinkaan tämän jälkeen yksikään Nato-maa alkaisi nihkeillä Suomen jäsenyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
vauva palstan naiset luuli ihan tosissaan.
Huvittaa.
Bidenkän ei osaa erottaa edes Irania Ukrainasta. Vanhus on täysin dementoitunut. Puheessaan puhui Iranin kansasta. Niinistön on täytynyt huomata tämä ja tullut takaisin kauhuissaan.
Joko kaalisoppa kiehuu?
Suomen ei siis tod. tarvi liittyä Natoon, vaan on nyt Usan kanssa (ollutkin) yhteistyössä. Suomessa myös Elisabethin omistamaa metsää ja kiinalaisten pandakarhu, sekä ranskalaisten ydinvoimala. Näillä mennään
Suomi meni natoon jo 90- luvulla.
Ihmiset on loppujenlopuksi aika yksinkertaisia.
Kyllä tässä sinne Natoon vielä ehditään. Toki sitä parempi, mitä pikemmin.
Te ootte niin yksinkertaisia. Suomen pitkä maaraja on haaste Natollekin puolustaa.
Venäjällä alkaa kohta sotatilalait.
Natoon ei oteta kriisiaikana ja viimeistään jäsenäänestyksessä tulisi pakit. Miettikää itse, haluaisitteko kreikkalaisina lähteä tukkimaam Suomen maarajaa.
Nyt vähän realismia peliin hemmetti.
Sitten kyyti olisi kylmääkin kylmempää.
Suomi on suurvaltapolitiikan pelinappula. Kuten Ukraina.
Vierailija kirjoitti:
Te ootte niin yksinkertaisia. Suomen pitkä maaraja on haaste Natollekin puolustaa.
Venäjällä alkaa kohta sotatilalait.
Natoon ei oteta kriisiaikana ja viimeistään jäsenäänestyksessä tulisi pakit. Miettikää itse, haluaisitteko kreikkalaisina lähteä tukkimaam Suomen maarajaa.
Nyt vähän realismia peliin hemmetti.
Sitten kyyti olisi kylmääkin kylmempää.
Itse itseäsi yläpeukutit. Säälittävää.
Minä panin merkille että jenkkilässä kiinnitettiin huomiota vain sisäpolitiikkaan ja mollaamaan Bideniä. Ei ketään kiinnostanut itse asia, ulkopolitiikka.