Murharyhmässä työskennellyt Kristiina Komulainen lopettaa poliisina - valmistui vasta viime vuonna: "Olen nähnyt kentällä sen, mitä suuri osa siviileistä ei arjessaan koskaan kohtaa"
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Murharyhmassa-tyoskennellyt-Kristiina-Kom…
Näin, että rusinat pullasta. Ilmainen koulutus, vähän työkokeilua ja sit ei mua huvitakaan enää.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Pistetäänkö untuvikkokin murharyhmään? Ja siis tapahtuuko Suomessa raakoja murhia?
Hän kuulusteli Koskelan teinimurhaajia. Ymmärrän kyllä jos ei halua jatkaa.
Mun unelma ammatti viimeiset vuodet on ollut Poliisi. Nykyisessä amnattissakin on verta ihan siivottavaksi asti. Muistan vieläkin sen kerrostalon missä koko sauna oli kuin suoraan Teurastamosta vai ei kohtaa? Hän on julkisuudessa ollut eikä välttämättä soveltunut ns. Myyrän työhön, koska sitä ei voi tehdä avoimesti kun siihen liittyy ihmisten yksityisyys jne.. kaiken lisäksi hirveät paineet asioiden ratkaiseksi on tosi kovat eikä palkkakaan päätä huimaa.
Hui kauheeta, minä olen tehnyt paljon sellaista mitä K.Komulainen ei uskaltaisi koskaan tehdä, vaikka on poliisi.
Tunsin yläasteella. Oli kovaääninen minä-tyyppi, pisti silmään, että oli äänessä ja toi itseään esille.
Siellähän se Seiskassa kerrotaan, mikä täällä jo arvattiin: alkaa myydä verkkovalmennusta haastaviin vuorovaikutustilanteisiin.
Komulaisesta on tehty useampia kanteluita poliisityöhön liittyen, siihen taitaa liittyä lopettaminen jeppenä. Itse luin viime vuonna Hesarin (?) henkilöjutun Kristiina Komulaisesta, tuli todella oudot vibat eikä positiivisessa mielessä. Esiintyi kovanaamaisena kaiken kokeneena elämämkoululaisena puhuen kuinka monta "kroppaa" kuului työvuoroihin. Kroppa siis tässä yhteydessä ruumislöytö. En saanut kovin valaistunutta kuvaa ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
"Hän työskenteli jo opintojensa aikana viimeiset kaksi vuotta vanhemman ja nuoremman konstaapelin viroissa Helsingin poliisilaitoksella."
En usko.
Nuorempi konstaapeli on ihan koululainen eli ollut ns. työharjoittelussa. Eipä tainneet työkaverit oikein lämmetä hänen tyylistään kun on nyt useampi kantelu tullut. Raskas ihminen.
Hyväntahtoinen utelias kirjoitti:
Komulaisesta on tehty useampia kanteluita poliisityöhön liittyen, siihen taitaa liittyä lopettaminen jeppenä. Itse luin viime vuonna Hesarin (?) henkilöjutun Kristiina Komulaisesta, tuli todella oudot vibat eikä positiivisessa mielessä. Esiintyi kovanaamaisena kaiken kokeneena elämämkoululaisena puhuen kuinka monta "kroppaa" kuului työvuoroihin. Kroppa siis tässä yhteydessä ruumislöytö. En saanut kovin valaistunutta kuvaa ihmisestä.
Juuri elämämkoululainen tulee hänestä vahvasti mieleen.
Haku prosessi on poliisissa pettänyt. Jo puoli seitsemän katsottuani tiesin, ettei pärjää poliisina. Onnea vaan uudelle uralle.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cbef9e8b-e492-4693-8282-1e87d5…
Toisessa ilmoituksessa anonyymi ilmoittaja on huolissaan siitä, että Komulaisen sosiaalisen median päivityksistä voi koitua vaaraa poliisien turvallisuudelle.
– Videoilta on näkynyt muun muassa, mitä kulunvalvontajärjestelmää poliisissa käytetään, missä ajoneuvojen avaimia säilytetään ja miten niihin pääsee käsiksi, kuvannut tutkinnan siviiliautoja sekä lisäksi videolla on näkynyt poliisin erikoistoimintayksikkö Karhun sekä koirapoliisin varustehylly. Komulainen vaarantaa toiminnallaan muiden poliisien turvallisuuden. Kyseiset tilat on määritelty poliisilaitoksella ”turva-alueeksi”, eikä niissä siitä johtuen saa kuvata.
Poliisin eettiselle kanavalle tehtyjen ilmoitusten lisäksi Komulaisesta on tehty Iltalehden tietojen mukaan kantelu valtakunnansyyttäjänvirastoon.
Onhan tuo nyt vähän outoa jos on kulunvalvonta järjestelmät, karhuryhmän erikoisvarusteita tms esitellyt somessaan.
Poliisi on aika vanhoillinen duunipaikka vielä.
Miten typerä voi olla? Kuvannut itseään tiloissa, missä on kuvaaminen kielletty. Siihen kieltoon on syynsä.
Parempi onkin, että tuollainen tomppeli palaa pilipalivalmennuksiensa pariin.
Ai, se tulee vielä julkisuuteen leveilemään sillä mitä on tullut nähtyä.
Voi, voi. Eipä ole ihmekään että ne kollegat siitä ovat valituksia tehneet.........
Yksikön turvallisuudesta viis, pääasia että pääsee julkaisemaan itsestään kuvia someen.
Ihan täys idiootti.
Ei ole suostunut antamaan kommenttia tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Ja ois pääsy heti asiantuntijaksi? Milloin on myös vanhempi konstaapeli? Eikö poliisit arvosta urakehitystä? Voiko rookie noin edetä?
Ruokien 😂🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisit joutuvat näkemään mitä hirveyksiä ihmiset toisille ihmisille tekevät... Ja sitten katsoa, kun nämä henkilöt saavat pikkutuomioita tai pääsevät jopa vapaaksi.
Ei sellaista työtä moni kestä, ikävä kyllä vaikka luulevat kestävänsä.En pystyisi olemaan mikään henkilökunnasta oikeussalissa. En tuomari, en asianajaja, en sihteeri. Saan aina hirveitä turhaumaraivareita kun luen "tuomioista". Kävisin lätkimässä naamaan sekä rikollista, puolustusasianajajaa, että tuomaria.
Jos Suomessa olisi kunnon tuomiot, niin tuomarina olisi kiva olla.
onneksi maallikotnei ole siellä purkamassa suuttumustaan sen mukaan miten paljon tekotapa ja syyllisen naama ärsyttää, vaan on asialliset rangaistusasteikot. Laki on sama kaikille ja kaikista rikoksista
Olisihan se ikävä, jos suurin osa suomalaisista kohtaisi saman kuin poliisi..
hohhoijaa 😩