Murharyhmässä työskennellyt Kristiina Komulainen lopettaa poliisina - valmistui vasta viime vuonna: "Olen nähnyt kentällä sen, mitä suuri osa siviileistä ei arjessaan koskaan kohtaa"
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Murharyhmassa-tyoskennellyt-Kristiina-Kom…
Näin, että rusinat pullasta. Ilmainen koulutus, vähän työkokeilua ja sit ei mua huvitakaan enää.
Kommentit (183)
Ja ois pääsy heti asiantuntijaksi? Milloin on myös vanhempi konstaapeli? Eikö poliisit arvosta urakehitystä? Voiko rookie noin edetä?
Luulen, ettei luonne soveltunut poliisiksi. Joku mättää tuossa hommassa. Ja on väärin käydä koulutus ja vaihtaa taas alaa
Kallis koulutus meni siis aivan hukkaan ja vei jonkun oikeasti motivoituneen opiskelu/työpaikan.
Poliisit joutuvat näkemään mitä hirveyksiä ihmiset toisille ihmisille tekevät... Ja sitten katsoa, kun nämä henkilöt saavat pikkutuomioita tai pääsevät jopa vapaaksi.
Ei sellaista työtä moni kestä, ikävä kyllä vaikka luulevat kestävänsä.
Poliiseilla on käsittääkseni psykologiset testit ennen koulutusta? Aika paljon siellä on psykopaatteja ja rikollisia poliisinpuku päällä, testit taitavat olla vain silmänlumetta tai sitten muuten vaan huonosti suunniteltu. Aarniostakin on tehty julkkis, joka kekkaloi televisio-ohjelmissa, taitaa olla jopa ylpeä tekemisistään.
Luulin, että toimii lähinnä kunniaväkivallan parissa.
Mitäköhän luuli? Sana murharyhmä…
Vois ihminen pikkusen miettiä ennakkoon. Kallis koulutus. Kyllä on ollut pakko tietää mihin on kouluttautumassa.🧐
1 koulutus saatu taas lisää, siitä voikin lähteä tekemään kalliita konsulttikeikkoja :D
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän luuli? Sana murharyhmä…
Vois ihminen pikkusen miettiä ennakkoon. Kallis koulutus. Kyllä on ollut pakko tietää mihin on kouluttautumassa.🧐
Kallis on koulutus.Ymmärrän että hän ei jaksa, tai uskalla jatkaa. Murhauhattu , vaalea nainen?
En ymmärrä mitä tämä nainen oikein esittää olevansa?
Vuoden työkokemus ja osaamista on kertynyt aivan valtavasti.
Paljonko Poliisikouluun on ensisijaisia hakijoita?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tapahtuuko Suomessa raakoja murhia?
https://fi.wikipedia.org/wiki/8-vuotiaan_Eerikan_surma
No tapahtuuko?
"- Olen esimerkiksi saanut tehdä ennalta estävää työtä monikulttuurisesti kunniaan liittyvän väkivallan parissa sovitellen"
Ei helvetti
Palkka, palkka ja palkka. Eli ei kiinnostanut epäsäännöllinen työaika ja tarkkuutta vaativat tehtävät.
Oli jo koulutuksen aikana täysin oppinut. Riinis samaa sarjaa. Kylmä akka
Vierailija kirjoitti:
Poliisit joutuvat näkemään mitä hirveyksiä ihmiset toisille ihmisille tekevät... Ja sitten katsoa, kun nämä henkilöt saavat pikkutuomioita tai pääsevät jopa vapaaksi.
En pystyisi olemaan mikään henkilökunnasta oikeussalissa. En tuomari, en asianajaja, en sihteeri. Saan aina hirveitä turhaumaraivareita kun luen "tuomioista". Kävisin lätkimässä naamaan sekä rikollista, puolustusasianajajaa, että tuomaria.
Jos Suomessa olisi kunnon tuomiot, niin tuomarina olisi kiva olla.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne on siviilissä traumatisoituneita vaimonhakkaajia.
Poliisien pikkujoulut on kuulemma kauheita tilaisuuksia, kun kielenkannat kirpoaa jossain vaiheessa iltaa.
En ihmettele. Itse olen ollut sos.työntekijänä mt/päihde ja lasten puolella ja kyllä siellä kuulkaa näkee niin raffia kohtaloa että en uskalla edes kuvitella mitä poliisi kohtaa. Varsinkin se että asioille ei yleensä voi tehdä mitään ennenkuin on liian myöhäistä syö mielenterveyden.
Pistetäänkö untuvikkokin murharyhmään? Ja siis tapahtuuko Suomessa raakoja murhia?