Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin moka jonka olet työssäsi tehnyt

Vierailija
30.07.2015 |

??

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:01"]

odotutin puolivahingossa asiakasta odotistilassa n. 1,5h.

[/quote]

Ap: Jos sinusta tämä on pahin moka/pahimpia mokia mitä olet tehnyt, niin aika mitätön se on. En nyt tiedä liittyykö se minuun vai johonkin muuhun tapaukseen, mutta jos minuun, niin ihan turhaan mietit ja syyllistät itseäsi. Olin nimittäin keksinyt koko vaivan. Se oli pelkkää mielikuvituksen tuotetta! Tajusin jälkeenpäin, ettei olisi pitänyt. Kirjoitin jotain ikävää vastaukseksi, koska olin pahalla päällä ja ajattelin, että muutenkin odotit sellaista vastausta. No, eipä olisi sitäkään pitänyt ja yleensä en ärsyyntyneenä kirjoita mitään, koska sellaisessa mielentilassa kaikki mahdollinen aiheuttaa suuttumusta. Palstalla on taas ainakin yksi kuolemaa käsittelevä ketju ja joskus on ollut paljon synkempiäkin ketjuja, ilmeisesti aika usein sinun aloittamiasi. Jos ne johtuu tästä jutusta, niin anna olla, ihan turhaan kiusaat itseäsi. Et ole tehnyt mitään pahaa, jonka takia sinun pitäisi alkaa inhoamaan tai vihaamaan itseäsi. Minusta vaikutat liian kriittiseltä omien tekemistesi suhteen. Koet varmaan usein ansaitsevasi rangaistuksen milloin mistäkin pikku jutusta. Jos vielä haluat tietää tuohon tapaukseen liittyen, niin en odottanut kauan, vaan noin vartin, koska oli kiire luennolle. En ollut silloin edes vihainen tai saanut itkukohtausta, eikä siitä aiheutunut minulle mitään haittaa. Sinulle näköjään aiheutui. Anteeksi siitä! -n27 

[/quote]

Asperger much?

Vierailija
102/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin laittaa hälyt päälle ensimmäisen työvuoroni jälkeen, olin viimeinen joka lähti toimistolta.. Onneks pomo suhtautui hienosti, soitti vaan ja pyys vielä käymään että saa näyttää vielä uudelleen miten ne hälyt toimii :D

Sama pomo ei myöskään vetänyt mulle kilareita, kun pilasin väärillä siivousaineilla lattian pinnan.. Ei ollut mun moka kuulema, koska en ollut ammattilainen ja hän oli ne aineet hankkinut. Vaikka mun mielestä mä ehdotin niiden aineiden hankkimista.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ään ärtynyttä luomea. Lääkäri otti siitä KOEPALAN sen sijaan että olisi poistanut haittaavan luomen. No se luomi siitä ärtyi ja kun näyte tuli takaisin, selvisi että kyseessä on pahanlaatuinen melanooma. Siinä vaiheessa syöpä oli ehtinyt levitä imusolmukkeisiin. Olen itsekin miettinyt että jos luomi olisi vain poistettu, isoisä olisi hengissä.

Koepalavastaus tulee kahdessa viikossa. Isoisäsi viivytteli asian kanssa, jo näytteenottotilanteessa se oli levinyt imusolmukkeisiin. 

Vierailija
104/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin tietoisesti liian vähän rahaa asiakkaalle takaisin :/ kyse oli parista eurosta, mutta menin vain totaalisen paniikkiin kun jonoa oli 20m ja stressi ihan järkyttävä. Kun soitin kassavastaavalle, hän oli ivallinen ja ilkeä ja sanoi tosi pahasti vaikka en ollut nähnyt häntä kuin pari kertaa. Tuli vaan tosi paska olo kun se joka niitä kolikoita olisi voinut tuoda haistatti vitut ja samaan aikaan asiakkaat kattoo arvostelevasti. :/

Vierailija
105/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 02:31"]Oppilas olisi halunnut kertoa, mitä jännittävää hän teki viikonloppuna. Koska lapsi on kova jaarittelemaan ja hänen selostustaitonsa vasta kehitteillä ja lisäksi olin työpäivän päätteeksi uupunut niin sanoin pienelle raukalle puhuen hänen päällensä: Nyt en ehdi kuunnella. Minun täytyy nyt mennä.

Tästä on jo aikaa kuusi vuotta, mutta vieläkin muistan pienen ekaluokkalaiseni valahtaneen ilmeen: ope ei kuunnellut häntä.
[/quote] minä olen tehnyt tämän omalle lapselleni ja vielä 15 vuoden,päästä kurkkua kuristaa, kun muistan. Kerran juttelin lapsen kanssa tästä ja pyysin anteeksi. Lapsi ei edes muistanut. Mutta muisti erään muun jutun, mistä oli tullut paha mieli ja itse en sitä muistanut. Ja taas kurkkua kuristi, että paska mutsi

Vierailija
106/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 03:38"]

Tämä oli kylläkin sukulaiseni, mutta hän nosti yhdessä sh:n kanssa sängystä potilaan, jota ei olisi saanut nostaa, ja potilas sitten ymmärtääkseni kuolla kupsahti siihen paikkaan. Koskaan eivät jääneet kiinni. Olisi mielenkiintoista kuulla miten voi olla mahdollista että potilas on tuollaisessa tilassa.

[/quote]
Oliko mun isoäitini? Hän sai aivoverenvuodon ja hänet oli nostettu istumaan, mitä ei olisi saanut tehdä. Hän kuoli siihen, onneksi lapset ehtivät vielä katsomaan ennen kuin taju meni.

Vierailija
107/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:05"]

Olen unohtanut käydä joidenkin asiakkaiden luona, vaikka olisi pitänyt. Olen siis töissä kotihoidossa. Näitä kyllä sattuu välillä, ikävä kyllä. Kun on useita kymmeniä asiakkaita päivässä, ei välttämättä huomaa jos joku puuttuukin listalta. Yleensä soittavat perään, mutta joskus eivät osaa/muista/tajua.

[/quote]

Hoitoalalla olevat eivät saa tehdä virheitä.

[/quote]

Nomut huomaahan sen negapeukuista.

[/quote]

Hoitoalalla tehdään jatkuvasti virheitä ja sitä ei voi välttää täysin koskaan vaikka kuin yrittäisi. Usein kohtalokkaan asian takana on virheiden summa eikä yksi ainoa asia joten puhutaan ns. "juustoreikäperiaatteesta". Sen takia on panostettava virheiden estoon kaikin keinoin eli mietitään hyviä työtapoja kuten lääkkeiden kaksoistarkistus, osastofarmaseutin käyttö, oma työtila lääkkeiden jakoon jne.

Yksi tunnettu esimerkki on reumalääke Trexanin annostelu jota normaalisti annetaan kerran viikossa. Potilas sai saneluvirheen vuoksi ("tiistaisin" kuultiin "iltaisin") lääkettä päivittäin ja kuoli. Parannusehdotuksia sairaalaan olivat mm. lääkelistan hyväksyminen kirjallisesti sairaalaan otettavan potilaan kohdalla, osastofarmaseutin käyttö, sanelujen talletus kuukaudeksi jne. 

Vierailija
108/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin eräällä liikenneasemalla, jossa kaikki pullat, pasteijat, piirakat, munkit sun muut tulivat valmispakasteina, jotka otetiin sulamaan ja/tai paistettiin ennen tarjoilua. Kun tuote otettiin pakastimesta, kirjattiin siihen tussilla päivämäärä ja kellonaika. Oli 18. päivä ja olin työvuorossa. Katselin hyllyä, johon pakastimesta otetut tuotteet laitettiin ja huomasin, että siinä oli hämmentävän paljon 11. päivän laatikoita, eli siis tuotteita, jotka olivat jo pilaantuneet. Pillastuneena kirjoitin vihaisen viestin viestivihkoon ja heitin koko satsin roskiin. Myöhemmin samana päivänä päähäni hiipi karmea ajatus ja KYLLÄ, jollain työntekijällä oli vain ollut vähän jännittävä käsiala, kyse oli ihan selvästi 17. päivän tuotteista, jotka olivat siis täysin hyviä. Menetyksen rahallinen arvo oli useampi satanen, roskiin meni kalliita gluteenittomia kakkuja, berliinimunkkeja, croissantteja, pullia sun muita. 

Vierailija
109/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästin asiakkaan pois putkasta kun suostui ottamaan suihin. Kyseessä nuori nainen joka oli jäänyt kiinni näpistyksestä. En soittanut poliisille koko tapauksesta. Olen kauppakeskuksen vartija.

Vierailija
110/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 05:39"]

Toimistossamme oli tehty suurempi remontti. Meitä ohjattiin, että tuuletusikkunoita ei saisi jatkossa avata, sillä koneeliinen ilmanvaihto hoitaisi asian. Oli pakkaspäivä talvella. Olin koko päivän kärsinyt päänsärystä ja ajattelin, että aukaisen kuitenkin ikkunan, josko raitis ilma helpottaisi oloa. Muutaman minuutin kuluttua alkoi kova ujellus, kun palohälyttimet alkoi soida. Arvelin kyseessä olevan jokin testaus  ja jatkoin töitäni. Seuraavaksi huoneeseen ryntäsi talon turvallisuusporukkaa ja palomiehiä. Ulkoa tullut pakkasilma kytki hälytyksen päälle, kun lämpötila laski nopeasti. Komeita palomiehiä ja päänsärkykin helpotti :) 

[/quote] Jos palohälytys alkaa soida, minä ainakin lähden ulos enkä vain jatka töitäni.

Vierailija
111/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]Olin vielä lääketieteen kandi, kun päivystysaikana tuotiin ruumista, aiemmin terve ihminen oli kuollut äkillisesti. Tein kuolintodistuksen, johon kirjasin kuolinsyyksi Tuntemattomasta syystä aiheutunut äkkikuolema. Vainaja haudattiin. 

No, jälkeenpäin tuli sitten kovaa palautetta, että kuolinsyy olisi pitänyt tutkia, ja vainajakin kaivettiin ylös haudastaan, että kuolinsyy saatiin selvitetyksi. 
[/quote]
Siis onko joku näin tyhmä. Ja kandi vielä. Johan tuon tajuaisi roskakuskikin. Toivottavasti maksattivat sulla eikä yhteiskunnanvaroista näitä kaivauksia.

Hyvää päivää

Vierailija
112/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:09"]

Hoitolapsi putosi tuolilta pää edellä lattialle, kun seisoin ihan vieressä. Pelästyin tietysti kovin, sillä hoidin lasta vasta ekoja kertoja. Onneksi lapsen äiti sattui myös olemaan tilanteessa paikalla vähän kauempana, ja tuli heti lohduttamaan että silloin ne pahimmat kolhut tulee, kun itse seisoo vieressä (oli jo kolmas lapsi hänellä, joten osasi ottaa rennosti). Sain pitää työni. :)

[/quote]

Eihän lapsi tuossa tilanteessa edes ollut (juridisesti) sinun vastuullasi, kun kerran vanhempi oli paikalla.

Toisaalta ainakin muistuttaa siitä, että kannattaa laittaa syöttötuolissa ne vyöt kiinni...
[/quote]
Kyllä se on vastuulla aina kun on aikuisena vieressä. Varsinkin jos on vielä LASTENhoitaja.

Vierailija
113/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]Olin vielä lääketieteen kandi, kun päivystysaikana tuotiin ruumista, aiemmin terve ihminen oli kuollut äkillisesti. Tein kuolintodistuksen, johon kirjasin kuolinsyyksi Tuntemattomasta syystä aiheutunut äkkikuolema. Vainaja haudattiin. 

No, jälkeenpäin tuli sitten kovaa palautetta, että kuolinsyy olisi pitänyt tutkia, ja vainajakin kaivettiin ylös haudastaan, että kuolinsyy saatiin selvitetyksi. 
[/quote]

Kukaan ei tiedä kenestä kyse, joten olisi mielenkiintoista tietää se kuolinsyy. Vai tiedätkö mikä se lopullisesti oli? Sydänvika?
[/quote]
Ei kai tuo tiedä. Perunankuorijaksi, mitenkää kuorijoita vähättelemättä.

Vierailija
114/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]Olin vielä lääketieteen kandi, kun päivystysaikana tuotiin ruumista, aiemmin terve ihminen oli kuollut äkillisesti. Tein kuolintodistuksen, johon kirjasin kuolinsyyksi Tuntemattomasta syystä aiheutunut äkkikuolema. Vainaja haudattiin. 

[/quote]

Kukaan ei tiedä kenestä kyse, joten olisi mielenkiintoista tietää se kuolinsyy. Vai tiedätkö mikä se lopullisesti oli? Sydänvika?
[/quote]
Osoittautui tavanomaisesi insuliini ja arsenikkimyrkytykseksi insuliinimyrytykse takia on silti kymmeniä hautoa avattu.
[/quote]
Miten vittu sä voit olla lekuri, kun et osaa edes kirjoittaa??

Vierailija
115/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"]

Sanoin raivostuttavalle ja provosoivalle oppilaalle, että voi kun et olisi täällä ja turpa kiinni. :( Lapsi oli tokalla. T. alakoulun opettaja

[/quote]Hyvä, että joku kerrankin sanoi hänelle suoraan.
[/quote]
Olette aika sairaita.

Vierailija
116/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:40"]

Maksoin neljä miljoonaa väärältä tililtä jolloin menetettiin viikonlopun talletustulot pitkän siirtoviiveen vuoksi. Tästä pari vuotta aikaa. Hups

[/quote]

Et oo kuule yksin, tiedän erään jolle tuo hups tapahtui pariinkin kertaan. 
[/quote]
Hui!

Vierailija
117/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"]Sanoin raivostuttavalle ja provosoivalle oppilaalle, että voi kun et olisi täällä ja turpa kiinni. :( Lapsi oli tokalla. T. alakoulun opettaja [/quote] Mä tiedän kuka olet. Teit tuon mun lapselle.

[/quote]Olet kasvattanut lapsesi päin vittua. t. ope
[/quote]
Oletsä ihan terve? Luulisi, ettei ole paljoa varaa valittaa.

Ohis

Vierailija
118/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:46"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"]Sanoin raivostuttavalle ja provosoivalle oppilaalle, että voi kun et olisi täällä ja turpa kiinni. :( Lapsi oli tokalla. T. alakoulun opettaja [/quote] Mä tiedän kuka olet. Teit tuon mun lapselle.

[/quote]Olet kasvattanut lapsesi päin vittua. t. ope
[/quote]
Oletsä ihan terve? Luulisi, ettei ole paljoa varaa valittaa.

Ohis
[/quote]
Mä vetäisin tuollaista vitunviljelijää suoraan turpaan.

Vierailija
119/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:42"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"]

Sanoin raivostuttavalle ja provosoivalle oppilaalle, että voi kun et olisi täällä ja turpa kiinni. :( Lapsi oli tokalla. T. alakoulun opettaja

[/quote]Hyvä, että joku kerrankin sanoi hänelle suoraan.
[/quote]
Olette aika sairaita.
[/quote]
Minusta tintuu aina pahalta, jos aikuinen ei osaa kayttäytyä vaikka odottaa sitä pieneltä. Varsinkin noin pienten kohdalla.

En ymmärrä mistä on tullut sellainen kuva, että työntekijä voisi käyttäytyä miten sattuu, vaarsinkin puolustuskyvyttömien kohdalla.

Vierailija
120/186 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia se kasvatuksen perusta tulee hoitaa kotona vanhempien taholta! Opettajilla ei riitä resurssit kasvattaa 30 oppilasta henkilökohtaisesti samalla, kun heille pitäisi opettaa opetussuunnitelmassa vaaditut tiedot. Muutamat vanhemmat voisi katsoa kunnolla peiliin...

Ja tämäkin opettaja varmasti tietää sen, ettei tuollaisia sammakoita tulisi suusta laukoa. Mutta joskus se mitta tulee täyteen. Se kuka sanoo oppilaita puolustuskyvyttömiksi, ei ole kokenut millaista on sietää provosoivaa oppilasta, joka häiriköi toiminnallaan koko luokkaa ja pilaa muiden oppimismahdollisuudet. Opettajan kuuluisi huomioida kaikki tasapuolisesti, mutta minkäs teet, kun luokkakoko on suuri ja yksi vetää koko homman lekkeriksi. Ja vanhemmat ei anna laittaa tätä häirikköä erityisopetukseen, koska eihän meidän Jennica-Aleczander..?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi