Pahin moka jonka olet työssäsi tehnyt
Kommentit (186)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 06:16"]
Ajattelin potilaan olevan huonona noroviruksen takia, sillä hän oli kakannut ja oksentanut alleen ja voimattomana vain krohisi sängyssä. Hoisimme potilaan vuoteeseen ja kohta selvisi, että potilas olikin kuollut sydänperäisistä syistä. Vieläkin mietin, että olisko potilas pelastunut, jos olisimme ymmärtäneet aloittaa elvytyksen.
[/quote]
Tuskinpa vaan olisi selvinnyt elvyttämällä. Jos on hengitys noin äänekästä ja heikko olo niin eiköhän kyseessä iso sydäninfarkti ja nestettä reilusti keuhkoissa eli hoidossa oltiin reilusti myöhässä. Toivoa olisi voinut olla jos olisi päässyt aiemmin sepelvaltimokuvaukseen ja pallonlaajennukseen sekä tehohoitoon.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 04:27"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 04:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 03:38"]
Tämä oli kylläkin sukulaiseni, mutta hän nosti yhdessä sh:n kanssa sängystä potilaan, jota ei olisi saanut nostaa, ja potilas sitten ymmärtääkseni kuolla kupsahti siihen paikkaan. Koskaan eivät jääneet kiinni. Olisi mielenkiintoista kuulla miten voi olla mahdollista että potilas on tuollaisessa tilassa.
[/quote]
Isäni kuoli 11 vuotta takaperin. Häneltä oli leikattu aivokasvain ja kun häntä oltiin nostamassa ja avustamassa vessaan, tuli aivoverenvuoto ja hän menehtyi siihen. Olen joskus miettinyt, olisiko ilman siirtoa jäänyt henkiin. EHkä ei. Toivottavasti kyse ei ole samasta tapauksesta :(
[/quote]
Olen pahoillani. :(
Miksei leikkauspotilas saanut katetria?
Oma isoisäni meni rvauskeskukseen näyttämään ärtynyttä luomea. Lääkäri otti siitä KOEPALAN sen sijaan että olisi poistanut haittaavan luomen. No se luomi siitä ärtyi ja kun näyte tuli takaisin, selvisi että kyseessä on pahanlaatuinen melanooma. Siinä vaiheessa syöpä oli ehtinyt levitä imusolmukkeisiin. Olen itsekin miettinyt että jos luomi olisi vain poistettu, isoisä olisi hengissä.
[/quote]
En nyt jaksa uskoa että sen luomen leikkaamisen takia ja parin päivän tuloksien odottelun aikana ehti niin pahasti levitä. Eiköhän se ollut jo levinnyt ennen sitä, eikä siihen luomen poisto pelkästään olis auttanut.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:23"]Unohdin kiinnityspultit.
[/quote]
Mitä vahinkoa tästä seurasi?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:01"]
odotutin puolivahingossa asiakasta odotistilassa n. 1,5h.
[/quote]
Ap: Jos sinusta tämä on pahin moka/pahimpia mokia mitä olet tehnyt, niin aika mitätön se on. En nyt tiedä liittyykö se minuun vai johonkin muuhun tapaukseen, mutta jos minuun, niin ihan turhaan mietit ja syyllistät itseäsi. Olin nimittäin keksinyt koko vaivan. Se oli pelkkää mielikuvituksen tuotetta! Tajusin jälkeenpäin, ettei olisi pitänyt. Kirjoitin jotain ikävää vastaukseksi, koska olin pahalla päällä ja ajattelin, että muutenkin odotit sellaista vastausta. No, eipä olisi sitäkään pitänyt ja yleensä en ärsyyntyneenä kirjoita mitään, koska sellaisessa mielentilassa kaikki mahdollinen aiheuttaa suuttumusta. Palstalla on taas ainakin yksi kuolemaa käsittelevä ketju ja joskus on ollut paljon synkempiäkin ketjuja, ilmeisesti aika usein sinun aloittamiasi. Jos ne johtuu tästä jutusta, niin anna olla, ihan turhaan kiusaat itseäsi. Et ole tehnyt mitään pahaa, jonka takia sinun pitäisi alkaa inhoamaan tai vihaamaan itseäsi. Minusta vaikutat liian kriittiseltä omien tekemistesi suhteen. Koet varmaan usein ansaitsevasi rangaistuksen milloin mistäkin pikku jutusta. Jos vielä haluat tietää tuohon tapaukseen liittyen, niin en odottanut kauan, vaan noin vartin, koska oli kiire luennolle. En ollut silloin edes vihainen tai saanut itkukohtausta, eikä siitä aiheutunut minulle mitään haittaa. Sinulle näköjään aiheutui. Anteeksi siitä! -n27
[/quote]
Asperger much?
[/quote]
Joskus nuorena olin hammashoitolassa töissä, pääasiassa vastasin pihelimeen ja otin aikavarauksia vastaan. Perjantaisin se meni klo 14.00 kiinni ja annoin aikoja klo 16.00 asti.
Sitten olin yhllä keittiöllä töissä ja laitoin vahingossa hernesoppaan kalajauhetta lihaliemen sijasta.