Olen kouluttamaton suurperheenäiti
Löysin "uran" kun tein paljon lapsia. Mitä mieltä olet tällaisesta "urasta"?
Kommentit (20)
Miksi pitäisi olla jotain mieltä, kukin valitsee oman polkunsa. Hienoa, jos olet onnellinen ja löytänyt oman juttusi. Sinänsä ei tarvetta olla mitään mieltä jonkun toisen valinnoista.
Sulla on mahdollisuus seuraavaan uraan lasten hoidon jälkeen. Kun nuorimmainen on 10, voit viimeistään siinä vaiheessa alkaa etsiä itsellesi mahdollisuuksia kouluttautua.
Ovat henk.koht. valintoja; kellään ei pitäisi olla siihen mitään sanomista. Taloudellisesti ...suurperhe ei saa olla mikään syy heittäytyä muiden ihmisten elätettäväksi; jos lapsia hommataan useampia, on heidän vanhempiensa velvollisuus myöskin nämä lapsosensa elättää!
Jo otsikossa todistat asian.
Suurperheen äiti, ei suurperheenäiti.
Mitä sinä muiden mielipiteistä välität? Itse olet valintasi tehnyt. Vai vaivaako asia sinua jotenkin? Pitikö sinusta tulla jotakin muuta?
Muuten ihan sama, mutta tuo urasta puhuminen kotiäitiyden yhteydessä on kyllä huono juttu. Ei se ole mikään työ, urasta puhumattakaan. Ei sulle makseta siitä, vaikka nyt tietenkin tulet väittämään jostain tukiaisista ja miehen tuloista. Ne ei silti ole sulle palkkaa tehdystä työstä.
Mee opiskelemaan ja hanki oikea ura, niin ei tarvi yrittää nostaa itseään olemattomilla asioilla. Selvästi on joku alemmuuskompleksi ap:lla, eikä ihme.
Ei olis ollu mun juttu mut hyvä jos itse viihdyt urallasi
Mun mutsi tuntee erään naisen, jolla on viisi lasta ja kaikilla eri isä. Nainen itse sanoi, että kun hän ei osaa mitään muuta, niin hän tekee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä muiden mielipiteistä välität? Itse olet valintasi tehnyt. Vai vaivaako asia sinua jotenkin? Pitikö sinusta tulla jotakin muuta?
Piti mutta pahst oppimisvaikeudet estivät sen.
Sitten löysin miehen ja perustettiin perhe.
Christiiina kirjoitti:
Mun mutsi tuntee erään naisen, jolla on viisi lasta ja kaikilla eri isä. Nainen itse sanoi, että kun hän ei osaa mitään muuta, niin hän tekee lapsia.
Muuten sama juttu mulla mutta kaikilla lapsilla sama isä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ajattelitko tehdä lisää lapsia vaihdevuosiin saakka?
Jokainen tyylillään. Minulta taas on jäänyt useammat opinnot kesken. Tavoittelen kyllä valmistumista.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ajattelitko tehdä lisää lapsia vaihdevuosiin saakka?
Minulla on jo vaihdevuodet. Meillä on kymmenen lasta. Nyt sitten olen vain kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten löysin miehen ja perustettiin perhe.
Onko lapsille periytynyt oppimisvaikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten löysin miehen ja perustettiin perhe.Onko lapsille periytynyt oppimisvaikeuksia?
On.
Puhun yleisellä tasolla. Ihmiset muistavat kovin hyvin omat oikeutensa ja pitävät muun muassa suurta lapsimäärää ihmisoikeutenaan. Hetkeäkään he eivät kuitenkaan mieti, että vapauden mukana tulisi vastuu huolehtia omista valinnoista. Yhteiskunta ei voi loputtomiin tarjota sitä elintasoa mitä odotatte. Valitettavan usein lapsetkaan eivät saa sitä tukea mitä tarvitsevat eikä suurperhe täten ole lastenkaan etu.
Jos olet tyytyväinen uraasi, niin mikäs siinä! Toivottavasti rahasi riittävät ja tekemistä riittää myös silloin, kun lapset ovat lentäneet pesästä. Haasteena on varmaan juuri tuo, että mitäs sitten kun lapset itsenäistyvät eivätkä enää tarvitse sinua. Lähdethän jo ajoissa etsimään muutakin sisältöä elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tyytyväinen uraasi, niin mikäs siinä! Toivottavasti rahasi riittävät ja tekemistä riittää myös silloin, kun lapset ovat lentäneet pesästä. Haasteena on varmaan juuri tuo, että mitäs sitten kun lapset itsenäistyvät eivätkä enää tarvitse sinua. Lähdethän jo ajoissa etsimään muutakin sisältöä elämääsi?
Työkkärissä puhuivat että mun kannattaa hakea eläkkeelle, kaikkien sairauksieni takia.
https://luolasto.org/m/33788/