Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kouluttamaton suurperheenäiti

Vierailija
05.03.2023 |

Löysin "uran" kun tein paljon lapsia. Mitä mieltä olet tällaisesta "urasta"?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain mieltä, kukin valitsee oman polkunsa. Hienoa, jos olet onnellinen ja löytänyt oman juttusi. Sinänsä ei tarvetta olla mitään mieltä jonkun toisen valinnoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mahdollisuus seuraavaan uraan lasten hoidon jälkeen. Kun nuorimmainen on 10, voit viimeistään siinä vaiheessa alkaa etsiä itsellesi mahdollisuuksia kouluttautua.

Vierailija
4/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat henk.koht. valintoja; kellään ei pitäisi olla siihen mitään sanomista. Taloudellisesti ...suurperhe ei saa olla mikään syy heittäytyä muiden ihmisten elätettäväksi; jos lapsia hommataan useampia, on heidän vanhempiensa velvollisuus myöskin nämä lapsosensa elättää!

Vierailija
5/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo otsikossa todistat asian.

Suurperheen äiti, ei suurperheenäiti.

Vierailija
6/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä muiden mielipiteistä välität? Itse olet valintasi tehnyt. Vai vaivaako asia sinua jotenkin? Pitikö sinusta tulla jotakin muuta?

Vierailija
7/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan sama, mutta tuo urasta puhuminen kotiäitiyden yhteydessä on kyllä huono juttu. Ei se ole mikään työ, urasta puhumattakaan. Ei sulle makseta siitä, vaikka nyt tietenkin tulet väittämään jostain tukiaisista ja miehen tuloista. Ne ei silti ole sulle palkkaa tehdystä työstä.

Mee opiskelemaan ja hanki oikea ura, niin ei tarvi yrittää nostaa itseään olemattomilla asioilla. Selvästi on joku alemmuuskompleksi ap:lla, eikä ihme.

Vierailija
8/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilkkaat juliannaa?

Vierailija
9/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis ollu mun juttu mut hyvä jos itse viihdyt urallasi

10/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi tuntee erään naisen, jolla on viisi lasta ja kaikilla eri isä. Nainen itse sanoi, että kun hän ei osaa mitään muuta, niin hän tekee lapsia.

Vierailija
11/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä muiden mielipiteistä välität? Itse olet valintasi tehnyt. Vai vaivaako asia sinua jotenkin? Pitikö sinusta tulla jotakin muuta?

Piti mutta pahst oppimisvaikeudet estivät sen.

Sitten löysin miehen ja perustettiin perhe.

Vierailija
12/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun mutsi tuntee erään naisen, jolla on viisi lasta ja kaikilla eri isä. Nainen itse sanoi, että kun hän ei osaa mitään muuta, niin hän tekee lapsia.

Muuten sama juttu mulla mutta kaikilla lapsilla sama isä.

13/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ajattelitko tehdä lisää lapsia vaihdevuosiin saakka?

Vierailija
14/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään. Minulta taas on jäänyt useammat opinnot kesken. Tavoittelen kyllä valmistumista.

Vierailija
15/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Ajattelitko tehdä lisää lapsia vaihdevuosiin saakka?

Minulla on jo vaihdevuodet. Meillä on kymmenen lasta. Nyt sitten olen vain kotona.

Vierailija
16/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsille periytynyt oppimisvaikeuksia?

Vierailija
17/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsille periytynyt oppimisvaikeuksia?

On.

Vierailija
18/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun yleisellä tasolla. Ihmiset muistavat kovin hyvin omat oikeutensa ja pitävät muun muassa suurta lapsimäärää ihmisoikeutenaan. Hetkeäkään he eivät kuitenkaan mieti, että vapauden mukana tulisi vastuu huolehtia omista valinnoista. Yhteiskunta ei voi loputtomiin tarjota sitä elintasoa mitä odotatte. Valitettavan usein lapsetkaan eivät saa sitä tukea mitä tarvitsevat eikä suurperhe täten ole lastenkaan etu.

Vierailija
19/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tyytyväinen uraasi, niin mikäs siinä! Toivottavasti rahasi riittävät ja tekemistä riittää myös silloin, kun lapset ovat lentäneet pesästä. Haasteena on varmaan juuri tuo, että mitäs sitten kun lapset itsenäistyvät eivätkä enää tarvitse sinua. Lähdethän jo ajoissa etsimään muutakin sisältöä elämääsi?

Vierailija
20/20 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tyytyväinen uraasi, niin mikäs siinä! Toivottavasti rahasi riittävät ja tekemistä riittää myös silloin, kun lapset ovat lentäneet pesästä. Haasteena on varmaan juuri tuo, että mitäs sitten kun lapset itsenäistyvät eivätkä enää tarvitse sinua. Lähdethän jo ajoissa etsimään muutakin sisältöä elämääsi?

Työkkärissä puhuivat että mun kannattaa hakea eläkkeelle, kaikkien sairauksieni takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi