Pahin moka jonka olet työssäsi tehnyt
Kommentit (186)
Olin 80-luvulla nuorena labrahoitajana töissä keskussairaalassa näytteenotossa. Olihan meille vaitiolovelvollisuudesta puhuttu, mutta... Tiedossa oli, että dialyysiosaston potilaita oli tulossa tiettyyn aikaan muutama verikokeille. Minä aulaan ihmisjoukkoon kuulutin, että onko täällä näitä dialyysipotilaita Jorma S., Heikki K, Sanna M. (siis ihan koko nimellä). Tästä ei seurannut mitään minulle, mutta ei niitä dialyysipotilaitakaan ilmaantunut ennen kuin silloi8n, kun huusin vähän ajan päästä vain nimellä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]Olin vielä lääketieteen kandi, kun päivystysaikana tuotiin ruumista, aiemmin terve ihminen oli kuollut äkillisesti. Tein kuolintodistuksen, johon kirjasin kuolinsyyksi Tuntemattomasta syystä aiheutunut äkkikuolema. Vainaja haudattiin.
No, jälkeenpäin tuli sitten kovaa palautetta, että kuolinsyy olisi pitänyt tutkia, ja vainajakin kaivettiin ylös haudastaan, että kuolinsyy saatiin selvitetyksi.
[/quote]
Kukaan ei tiedä kenestä kyse, joten olisi mielenkiintoista tietää se kuolinsyy. Vai tiedätkö mikä se lopullisesti oli? Sydänvika?
[/quote]
Osoittautui tavanomaisesi insuliini ja arsenikkimyrkytykseksi insuliinimyrytykse takia on silti kymmeniä hautoa avattu.
[/quote]
What? Eli kyseessä oli mutta tai itsemurha?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:32"]Tavanomainen insuliinimyrkytys? Terveellä ihmisellä?
[/quote] Murha se kuitenkin oli...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:01"]
odotutin puolivahingossa asiakasta odotistilassa n. 1,5h.
[/quote]
Mites noin pääsi käymään?
[/quote]
Ei tuossa mitään noloa, hauska pila paremminkin.
[/quote]
Toivottavasti asiakas oli Persujuntti.
Olin juuri aloittanut työpaikallani ja tein ensimmäisiä vuoroja yksin. Asiakas kysyi löytyykö meiltä pullonavaajaa, joten yritin sellaista etsiä. Tiskin alla seinässä oli vekotin joka omaan silmään muistutti sellaista leveää pullonavaajaa, jota yritin vääntää auki. Ei auennut vaikka pari kertaa yritin.
Parin minuutin päästä paikalle saapuu kaksi poliisia jotka kyselee mikä täällä on hätänä. Olin ihmeissäni sillä kaikki oli ok. Kertoivat että täältä oli tullut ryöstöhälytys, enkä vieläkään ymmärtänyt mistä kummasta olisin sellaisen onnistunut tekemään. Sanktiot tuli kyllä ja vasta poliisien poistuttua tajusin että siinä "pullonavaajassa" luki hyvin selvästi että "ryöstöhäly"...
Jepjep. En onneks menettäny paikkaani :D
Kaupassa oli tosi paljon asiakkaita joten oli kiire. Aluksi jonossa oli mummeli joka maksoi tosi pienillä kolikoilla. Koitin toimia nopeasti mutta mummelin jälkeen jonossa tuli somaliperhe joka maksoi myöskin ostoksensa käteisellä. Annoin vahingossa n. 40 euroa liikaa vaihtorahaa (yritin vain olla mahd. Nopea). Onneksi perhe huomautti asiasta ja antoi ylimääräisen summan takaisin. Pahempia mokia ei ole tainnut sattua, olen aika uusi työelämässä
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:09"]
Otin pomolta suihin työpaikan vessassa. Ikunen morkkis.
[/quote]
Laukesiko hän??
Olisi pitänut antaa kaupassa asiakkaalle takaisin rahaa 20 €. Annoin 200€...!
Meidän Lernende just maksoi reilut 14´000 CHF liikaa yhdelle tavarantoimittajalle, hupsheijaa :D Itse saan nyt kinuta rahoja takaisin...
Olen unohtanut käydä joidenkin asiakkaiden luona, vaikka olisi pitänyt. Olen siis töissä kotihoidossa. Näitä kyllä sattuu välillä, ikävä kyllä. Kun on useita kymmeniä asiakkaita päivässä, ei välttämättä huomaa jos joku puuttuukin listalta. Yleensä soittavat perään, mutta joskus eivät osaa/muista/tajua.
Vein ruuat väärään pöytään. Unohdin tilauksen kokonaan, asiakas odotti ruokaa tunnin mitä en ollut koskaan bongannutkaan. Unohdin viedä juomat. Otin pakkasesta hyvin ison laatikon ulos väärinpäin: niin että jokaikinen sämpylä tippui lattialle... :(
Olin just aloittanut työt yhdessä kaupassa ja asiakas kysyi jotain tuotetta. Oltiin siis sen tuotteen kohdalla, mutta hyllypaikka oli tyhjä. Sanoin että se on vissiin loppunut... Ai mua hävetti heti kun olin sen päästänyt suustani mut en voinu korjata kun se muija lähti heti miettimättä marisemaan miehellensä asiasta ja toisteli mennessään ivallisesti "se on vissiin loppu, se on vissiin loppu" . Toivoin ettei mee pomolle sanomaan :D
Työkaveri maksoi työntekijöiden palkat väärän firman tililtä.
Itsellä pahin moka on ollut kun laskin asiakkaan kausiverot puoli miljoonaa vikaan.
Mä olen kans unohtanut kaupan ulko-oven auki lähtiessäni viimeisenä kotiin :) Onneksi olin myös aamulla ensimmäinen joka sen oven "avasi" eli koskaan ei tarvinnut tunnustaa mitään...
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:05"]
Olen unohtanut käydä joidenkin asiakkaiden luona, vaikka olisi pitänyt. Olen siis töissä kotihoidossa. Näitä kyllä sattuu välillä, ikävä kyllä. Kun on useita kymmeniä asiakkaita päivässä, ei välttämättä huomaa jos joku puuttuukin listalta. Yleensä soittavat perään, mutta joskus eivät osaa/muista/tajua.
[/quote]
Hoitoalalla olevat eivät saa tehdä virheitä.
Olin museossa kesäoppaana. Tarkoitukseni oli sanoa, että vuokria maksettiin joskus luonnontuotteina, mutta sanoin, että ne maksettiin luonnossa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:05"]
[/quote]
Hoitoalalla olevat eivät saa tehdä virheitä.
[/quote]
Nomut huomaahan sen negapeukuista.
Unohdin tilata erään tärkeän rakennustyön ennen seuraavan rakennusvaiheen alkamista. Miehet odottivat nostuireineen noin 3 päivää ja monta tonnia tuli takkiin.