Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoja syytti minua "ansojen" jättämisestä!

Legopalikka sohvatyynyjen välissä
04.03.2022 |

Meillä on kolme lasta ja molemmat vanhemmat tekevät pitkää työpäivää. Minä lisäksi päivystän usein öisinkin.
Arkea helpottamaan palkkasimme vastikään siivojan. Hänen käy kerran viikossa koko talon läpi.
Eilen tämä siivoja soitti minulle vahingoniloisena, että hänpä olikin löytänyt tekemäni ansat... oli huomannut pienen legopalikan sohvatyynyjen välissä ja hiuspompulan maton alla.
Olin aivan järkyttynyt syytöksistä!
Ei minulla todellakaan ole tarkoitus siivota nurkkia läpikotaisin ennen siivoojan tuloa, siksihän hänet juuri palkkasinkin. Toisekseen minulla ei todellakaan ole mitään intressiä "testata hänen työnjälkeään", kuten hän itse asian ilmaisi. Joskus kerään enimmät näkyvät rojut, mutta usein jätän vaan ison kassin näkösälle, mihin siivoja saa ylimääräiset tavarat kerätä. Jokainen sitten poimikoon siitä omansa paikalleen torstai-iltaisin.
En voi jatkaa yhteistyötä moisen yrittäjän kanssa, jolla ei ole mitään luottamusta minuun. Harmittaa ihan vietävästi, etenkin kun avauduin tänään työkavereille ja sanoi, että tuo on siivojilta aika yleistä, oli lehdestä lukenut. Syyttävät siis heitä työllistäviä ihmisiä ansoista milloin minkäkin paperilapun tai hiuspinnin takia.
Ei meillä ole niin siistiä koskaan, etteikö tällaiset pienet (ja monesti isommatkin) esineet ja tavarat olisi väärissä paikoissa.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että siivoojat itse kokevat olevansa alempaa kastia ja häpeävät itseään ja työtänsä. Jos itse kunnioittaisivat itseään ja arvostaisivat työtään, he arvostaisivat myös asiakkaitaan.

Vierailija
82/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nää ansat on tunnettu asia siivousalalla ja asiakkaat saattaa kehuskella ansoillaan. ei tietysti ole normaalien ihmisten hommaa.tavallisia ok asiakkaita on kuitenkin noin 50%sit on muistiongelmaisia ja muita joilla voi olla vaikeuksia.

tosi loukkaavaa siivoojaa kohtaan, tollaset klemmari ja muut keot jotka piilotettu jonnekkin toimistohuoneen nurkkaan.

kotisiivoukseen vaikea saada ihmisiä just tästä syystä.

toinen ikävä juttu on väärä ilmoitus huonosta jäljestä.esim.asiakas väittää puhtaaksi jynssätyn kodin,olevan edelleen likainen,koko siivousfirma ilmestyy paikalle tarkistamaan asiaa ja paljastuu että koti siisti. asiakas alkaa vaikuttaa jo tässä vaiheessa mt tapaukselta. kerran tälläinen väärän ilmotuksen tehnyt,asiakas pyysi firmalta anteeksi valitusta, kun selvisi että valitus virheellinen.oli jotain koti ongelmia kuulemma ja purki sitä siivoojaan.

usein firmat lopettaa siivoomasta ,kätkijän,väärän valittajan ja väkivaltaisten ahdistelijoiden kodeissa. myös mt tyypit saattaa tahallaan tilata siivoojaa kiusattavaksi. usein hankala asiakas on usean firman kieltolistalla.ei myydä siivouspalvelua tälle henkilölle työturvallisuus syistä.

Jepjep ja ne normaalit fiksut ihmiset ei sitten uskalla tilata siivoojaa, kun kuulee juttuja siitä miten siivoojat arvostelee ihmisten koteja ja väittää ansoiksi jotain pesukoneen taakse pudonnutta papiljottia. Kannattaa ehkä miettiä myös millaista kuvaa alastaan ja sen ammattilaisista tuo julkisuuteen.

Jos ei asettele ansoja, niin ei pitäisi olla vaikeaa hyväksyä tätä siivousalalla esiintyvää ongelmaa.

Näiden ansojen asettelijat tunnistaa, kun kiinni jäämisestä pitää uhriutua (nyyh, nyt en voi tilata kotisiivousta) ja koko ansojen asettamisen mahdollisuus pitää kyseenalaistaa.

Luulitteko todellakin olevanne fiksuja ja tuli täysin puskista, että ulkopuoliset luokittelevat tuollaisen "fiksuuden" kahjojen hommaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousala sahaa omaa nilkkaansa tällaisilla syyttelyillä.

Vierailija
84/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se siivous(yksityis)yrittäjä sanoi, kun kerroit hänelle, että lopetat sopimuksen luottamuspulan takia? Luulisi kirpaisseen?

Mun kaveri on töissä kotisiivousfirmassa ja kertoo näitä juttuja, ansat ovat kuulemma yleisiä.

Pari kertaa on sanonut, että joku irtisanoi sopimuksen, kun jäi kiinni. Eivät kuulemma enää kehdanneet kohdata häntä, kun hän oli esim. löytänyt pöytäliinan alta kolikon ja oli laittanut siihen lapun päälle, että Ähäkutti- siivosin täältäkin.

Siivousalan yrittäjät siis pyrkii tarkoituksella siihen, että heidän asiakkaat irtisanoo heidän sopimukset???

Tuskin hekään haluaa työskennellä vit tu msai sil la asiakkailla niin miksi nuoleskella? Täysjärkisten sopimukset riittää.

Vierailija
85/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nää ansat on tunnettu asia siivousalalla ja asiakkaat saattaa kehuskella ansoillaan. ei tietysti ole normaalien ihmisten hommaa.tavallisia ok asiakkaita on kuitenkin noin 50%sit on muistiongelmaisia ja muita joilla voi olla vaikeuksia.

tosi loukkaavaa siivoojaa kohtaan, tollaset klemmari ja muut keot jotka piilotettu jonnekkin toimistohuoneen nurkkaan.

kotisiivoukseen vaikea saada ihmisiä just tästä syystä.

toinen ikävä juttu on väärä ilmoitus huonosta jäljestä.esim.asiakas väittää puhtaaksi jynssätyn kodin,olevan edelleen likainen,koko siivousfirma ilmestyy paikalle tarkistamaan asiaa ja paljastuu että koti siisti. asiakas alkaa vaikuttaa jo tässä vaiheessa mt tapaukselta. kerran tälläinen väärän ilmotuksen tehnyt,asiakas pyysi firmalta anteeksi valitusta, kun selvisi että valitus virheellinen.oli jotain koti ongelmia kuulemma ja purki sitä siivoojaan.

usein firmat lopettaa siivoomasta ,kätkijän,väärän valittajan ja väkivaltaisten ahdistelijoiden kodeissa. myös mt tyypit saattaa tahallaan tilata siivoojaa kiusattavaksi. usein hankala asiakas on usean firman kieltolistalla.ei myydä siivouspalvelua tälle henkilölle työturvallisuus syistä.

Jepjep ja ne normaalit fiksut ihmiset ei sitten uskalla tilata siivoojaa, kun kuulee juttuja siitä miten siivoojat arvostelee ihmisten koteja ja väittää ansoiksi jotain pesukoneen taakse pudonnutta papiljottia. Kannattaa ehkä miettiä myös millaista kuvaa alastaan ja sen ammattilaisista tuo julkisuuteen.

Jos ei asettele ansoja, niin ei pitäisi olla vaikeaa hyväksyä tätä siivousalalla esiintyvää ongelmaa.

Näiden ansojen asettelijat tunnistaa, kun kiinni jäämisestä pitää uhriutua (nyyh, nyt en voi tilata kotisiivousta) ja koko ansojen asettamisen mahdollisuus pitää kyseenalaistaa.

Luulitteko todellakin olevanne fiksuja ja tuli täysin puskista, että ulkopuoliset luokittelevat tuollaisen "fiksuuden" kahjojen hommaksi?

Ymmärrätkö miten kahjona pidetään löytyneiden klemmareiden laskijaa?

Vierailija
86/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivooja tekee työnsä huolellusesti, ei hänellä ole mitään syytä epäilläkään, että löytyneet tavarat olisivat jotain snsoja, senkus vaan nostelee ne sovittuun paikkaan. Meillä se on pöydällä oleva kulho, kun mitään isompaa ei loju missä sattuu.

Kiitollinen olen, että kerran siivooja löysi kadottamani korvakorun. Toki jos ansaksi olisi epäillyt, niin potkut olisin antanut minäkin. Eli ymmärrän aloittajaa, kun jonkun ylipäätään päästät kotiisi siivoamaan, niin kyllä luottamus pitää olla molemminpuolinen.

Vierailija
87/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ihan ymmärrettävää, koska siivoojia ei ole älynlahjoilla pilattu.

Vierailija
88/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus rappusiivousta. Esimies heti perehdytyksessä opetti, että käytäviltä hiuspinnit ym. pitää siivota pois, koska asukkaat jättävät niitä "ansoiksi" testatakseen siivousta. Ilman tätä perehdytystä en olisi pinneihin älynnyt koskea, vaan jättänyt paikalleen, jotta pinninsä tiputtanut voisi löytää sen ja saada takaisin! En olisi uskaltanut vain heittää roskikseen omin lupineni. En tiedä totuutta siitä, oliko kyseessä ansa, mutta toki kerrostalon käytävällä on asuttua kotia epätodennäköisempää vain tiputella pikkuesineitä vahingossa. Kotioloissa syytös on älytön, vaikka varmaan joku joskus jossain ansojakin tekee.

Vierailija
89/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus siivonnut vanhusten koteja ja aina silloin tällöin oli seteleitä sohvatyynyjen alla tms. Sen verran nolon näköisiksi useimmat menivät, kun palautin rahat, että viimeistään siinä vaiheessa sai huomata, että testi oli kyseessä. Testattiin tarkkuutta ja rehellisyyttä.

Toimistosiivouksessa on hyvinkin tavallista, että klemmareita ym. löytyy niin erikoisista paikoista, että eivät ole voineet pudota vahingossa. Yleensä jätän nämä testit omaan arvoonsa. Siivoojan työssä täytyy olla aika paksunahkainen. Sen verran tulee aiheetonta kuraa niskaan, että joka asiaan ei voi takertua.

Vierailija
90/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa ne ansojen jättäjät ovat yrittäneet vääntää asiaa siivoojan ongelmaksi.

Totta kai niitä tavaroita löytyy ja asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Jotta edes tulee mieleen ansojen laittaminen, niin siivouksen tasosta on valitettu kerta toisensa jälkeen, vaikka useampi siivooja olisi käynyt tekemässä suursiivouksen.

Kyse ei ole pelkästään löytyneistä tavaroista, vaikka nämä siivojien työskentelyä piilotettujen tavaroiden avulla arvostelijat pyrkivät asian tähän muotoon vääristämään.

Vierailija
91/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille kotisiivoojille tullut koskaan vastaan semmoista asiakasta, joka syyttelis jonkun tavaran varastamisesta?

Suurin syy on se, etten missään nimessä suostu tekemään kotisiivouksia, kun näitä elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä on tosissaan olemassa, että kaadetaan omaa tuskaa siivoojan niskaan.

Esimerkkejä:

Liikuntakyvytön mies tosissaan väitti, että olen varastanut hänen vaimonsa puuhelmet. Vastasin, ettei teillä ole mitään mitä minä tarvitsen.

Toinen tapaus: liikuntakyvytön ms:a sairastava väitti, että olen vienyt lompakostaan 50 euroa. Teki rikosilmoituksen. Poliisille valehteli, ettei kodissaan ollut käynyt ketään muuta, vaikka paikalla oli samaan aikaan lisäkseni 3 muuta henkilöä.

Rikosilmoitus ei johtanut syytteeseen, koska jäi kiinni valehtelusta.

Aika rasittavaa on kotisiivous, kun päällepäinhän ei näe, kuka asiakas on harhainen luulosairas. Näinkin suurta vaivaa ja harmia mt ongelmista kärsivät siis voivat aiheuttaa. Aamen

Tuo ongelma on tiedossa ja sen vuoksi kaikki väitteet varastelusta niputetaan vanhuksen muistihäiriöiden piikkiin.

Erittäin otollinen työpaikka epärehelliselle ihmiselle... kukaan ei uskoisi vanhusta, koska pääasiassa nämä syytökset ovat perusteettomia.

Vierailija
92/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on ja asiasta toista mieltä ollessani, hän vielä uhkasi miehellään, joka on poliisi.

Vierailija
93/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Troolihan tämä on, koska jokainen siivousyrittäjä kyllä tietää että siivouskesta sovitaan paperilla tarkasti. Jos sopimuksessa lukee että mattojen alta imuroidaan, niin maton alla ollut tavara löytyy silloin. Jos on sovittu että vain mattojen päältä imuroidaan, niin silloin on ok että maton alle jää jotain. 

Sama sohvan kanssa. Jos on sovittu että sohvatyynyt otetaan pois, ja sohvamiuroidaan kauttaaltaan, niin silloinhan legot löytyvät ilmen muuta, jos ovat sohvatyynyn välissä. Jos on sovittu että vain imuroidaan lattia ja pestään se, niin legopalikkoja saa olla siivoojan käynnin jälkeen vaikka rasiallinen sohvatyynyjen välissä.

Vierailija
94/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexac kirjoitti:

Tämän takia meille ei ole palkattu siivoojaa. Hukutaan ennemmin vaikka paskaan. 

Ei kaikki siivoojat ole tuollaisia!!

Olen siivonnut kymmenissä kohteissa. Yhdessä ainoassa oli jätetty "ansoja". Siitä varoitti jo esimieheni.

Vierailija
95/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei ap osaa siivota, kun ei osaa niin yksinkertaista asiaa kuin kappalejako.

Miten niin ei osaa siivota??

Vierailija
96/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Troolihan tämä on, koska jokainen siivousyrittäjä kyllä tietää että siivouskesta sovitaan paperilla tarkasti. Jos sopimuksessa lukee että mattojen alta imuroidaan, niin maton alla ollut tavara löytyy silloin. Jos on sovittu että vain mattojen päältä imuroidaan, niin silloin on ok että maton alle jää jotain. 

Sama sohvan kanssa. Jos on sovittu että sohvatyynyt otetaan pois, ja sohvamiuroidaan kauttaaltaan, niin silloinhan legot löytyvät ilmen muuta, jos ovat sohvatyynyn välissä. Jos on sovittu että vain imuroidaan lattia ja pestään se, niin legopalikkoja saa olla siivoojan käynnin jälkeen vaikka rasiallinen sohvatyynyjen välissä.

No TÄMÄ

Vierailija
97/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy aika vainoharhainen siivojan olla jos tuollaista kokee ja sanoo. Hyvin erikoista.

Vierailija
98/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan siivooja edes sohvaa siivoa, joten vähän ihmettelen. Kasaan sohvalle kaikki irtorojut ennen tuloaan olkkarista (jakkarat, lattiatyynyt yms), koska siivoja vain imuroi ja pesee lattian ja pyyhkii pölyt alle 80cm korkeudesta pesee kylppärin pinnat. 

Vierailija
99/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan siivooja edes sohvaa siivoa, joten vähän ihmettelen. Kasaan sohvalle kaikki irtorojut ennen tuloaan olkkarista (jakkarat, lattiatyynyt yms), koska siivoja vain imuroi ja pesee lattian ja pyyhkii pölyt alle 80cm korkeudesta pesee kylppärin pinnat. 

Niin ja imuroin itse matot etukäteen ja nostan pois siivouksen ajaksi. 

Vierailija
100/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisikin kun siivoilis siivooja varten, varmasti joku tekee näinkin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi