Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoja syytti minua "ansojen" jättämisestä!

Legopalikka sohvatyynyjen välissä
04.03.2022 |

Meillä on kolme lasta ja molemmat vanhemmat tekevät pitkää työpäivää. Minä lisäksi päivystän usein öisinkin.
Arkea helpottamaan palkkasimme vastikään siivojan. Hänen käy kerran viikossa koko talon läpi.
Eilen tämä siivoja soitti minulle vahingoniloisena, että hänpä olikin löytänyt tekemäni ansat... oli huomannut pienen legopalikan sohvatyynyjen välissä ja hiuspompulan maton alla.
Olin aivan järkyttynyt syytöksistä!
Ei minulla todellakaan ole tarkoitus siivota nurkkia läpikotaisin ennen siivoojan tuloa, siksihän hänet juuri palkkasinkin. Toisekseen minulla ei todellakaan ole mitään intressiä "testata hänen työnjälkeään", kuten hän itse asian ilmaisi. Joskus kerään enimmät näkyvät rojut, mutta usein jätän vaan ison kassin näkösälle, mihin siivoja saa ylimääräiset tavarat kerätä. Jokainen sitten poimikoon siitä omansa paikalleen torstai-iltaisin.
En voi jatkaa yhteistyötä moisen yrittäjän kanssa, jolla ei ole mitään luottamusta minuun. Harmittaa ihan vietävästi, etenkin kun avauduin tänään työkavereille ja sanoi, että tuo on siivojilta aika yleistä, oli lehdestä lukenut. Syyttävät siis heitä työllistäviä ihmisiä ansoista milloin minkäkin paperilapun tai hiuspinnin takia.
Ei meillä ole niin siistiä koskaan, etteikö tällaiset pienet (ja monesti isommatkin) esineet ja tavarat olisi väärissä paikoissa.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisikin kun siivoilis siivooja varten, varmasti joku tekee näinkin 

Huonosti käyttäytyvät miehet sarjasta gary siivoili

Vierailija
102/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle teki työnantajahienorouva tosi välkyn ansan.

Siivosin talon. Pyyhin pölyt myös takan reunoista. Reunalle oli pantu 100 seteli.

Siivouspäivän jälkeen hienorouva pyysi istumaan alas kanssaan. Totisena loihe lausumaan, että en ole pyyhkinyt pölyjä kunnolla.

"tuo takan reunus on esimerkiksi pyyhkimättä" sanoi hienorouva.

Minä siihen, että "kyllä minä pyyhin myös sen takan reunan".

Hienorouva oli täysin varma, etten ole pyyhkinyt sitä, koska raha oli samoilla sijoillaan.

No mulle on herttasen samantekevää, missä kukin säilyttää seteleitään.

Olipa mielestään älykäs ansa ja varma testi.

Niin varsinainen testi oli tietenkin se että satanen olisi hävinnyt. Keksi sitten ton.

Kyllä vaan tämä tosihienorouva oli hämmentyneen nolossa olossa, kun pölyt oli kuin olikin pyyhitty, kun tarkistimme asian. Noloo myös, että juuri takanreunus oli se esimerkkipaikka, jossa pölyä olisi, eikä vaikka taulun yläreuna. Tosihienofrouva vaikutti nolatulta, kun jäi kiinni fiksusta (omasta mielestään) setelitempusta.

Jäin miettimään, MITÄ ihmettä tuolle setelille olisi rouvan mukaan pitänyt tehdä? Heittää jätesäkkiin?

Tosihienorouvaa kyllä harmitti se, että tajusin kyllä mitä testailee, ja se kuinka väärässä hän olikaan.

Tuplanoloo, kun raha ei hävinnyt siivoojan taskuun, ja pölyt oli siivottu. Hän siis väitti, että ei ole siivottu, nokan vartta pitkin tollottaen. Ajatelkaa, aikuinen ihminen tekee tollasta.

Eikö rouva nähnyt ettei takan reunassa ollut enää pölyä? Olisi vetänyt sormella jääkö vielä jälki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan siivooja edes sohvaa siivoa, joten vähän ihmettelen. Kasaan sohvalle kaikki irtorojut ennen tuloaan olkkarista (jakkarat, lattiatyynyt yms), koska siivoja vain imuroi ja pesee lattian ja pyyhkii pölyt alle 80cm korkeudesta pesee kylppärin pinnat. 

Meillä kävi siivooja, mutta koron myötä jätettiin pois, mutta kyllä hän aina silloin tällöin imuroi sohvan, pesi jääkaapin, uunin ja ikkunat. Teki viikkosiivouksen ja sitten aina jotain pientä ylimääräistä tarvittaessa. 

Vierailija
104/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisikin kun siivoilis siivooja varten, varmasti joku tekee näinkin 

Miten se muuten onnistuu? Mulla menee monta tuntia kun laitan paikat kuntoon, että siivoja pääsee tekemään työnsä eli imuroimaan, pesemään lattiat, pyyhkimään pölyt ja pesemään pesuhuoneet. Aikaa hänellä menee tähän 6-7h vaikka on rivakka virolainen. Toki tarjoan välissä lounaat ja kahvit. 

No miten siis valmistaudun? Tyhjennän pesuhuoneesta suihkutilan niin ettei siellä ole purnukoita ja pulloja edessä, nostan pyykkikorit pois tieltä, valmistelen siivouskärryn, siivoan irtorojut joka puolelta ja nostan ruokapöydän tuolit pöydälle nurinpäin, imuroin matot ja nostan pois miehen kanssa (on liian raskaat yhdelle ihmiselle), kerään pyykit, järjestelen tavaroita paikoilleen ja esipesen vessanpöntöt ettei näy roiskeita tai rantuja. 

Vierailija
105/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Troolihan tämä on, koska jokainen siivousyrittäjä kyllä tietää että siivouskesta sovitaan paperilla tarkasti. Jos sopimuksessa lukee että mattojen alta imuroidaan, niin maton alla ollut tavara löytyy silloin. Jos on sovittu että vain mattojen päältä imuroidaan, niin silloin on ok että maton alle jää jotain. 

Sama sohvan kanssa. Jos on sovittu että sohvatyynyt otetaan pois, ja sohvamiuroidaan kauttaaltaan, niin silloinhan legot löytyvät ilmen muuta, jos ovat sohvatyynyn välissä. Jos on sovittu että vain imuroidaan lattia ja pestään se, niin legopalikkoja saa olla siivoojan käynnin jälkeen vaikka rasiallinen sohvatyynyjen välissä.

Olet oikeassa, että paperilla sovitaan hyvinkin tarkasti, mistä siivouksesta laskutetaan.  Sopismus ei kuitenkaan tarkoita, että sopimuksen mukaan siivottaisiin, koska siivouskertoja jää väliin kun ei ole riittävästi työntekijöitä.

Vierailija
106/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän yhtään. Tuskin kukaan siivooja alkaa perästä päin vartavasten rimpauttelemaan asiakkaalle mistään ansoista. Reklamaatiot ym. usein kulkevat firman johdon/esimiehen kautta ja rivisiivoojalle ei välttämättä edes anneta asiakkaan puhelinnumeroita.

Eri asia, jos on jokin yksityinen yrittäjä, mutta siinähän sitten vain menettää asiakkaansa.

Ei mitään järkeä.

Vierailija
107/111 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Troolihan tämä on, koska jokainen siivousyrittäjä kyllä tietää että siivouskesta sovitaan paperilla tarkasti. Jos sopimuksessa lukee että mattojen alta imuroidaan, niin maton alla ollut tavara löytyy silloin. Jos on sovittu että vain mattojen päältä imuroidaan, niin silloin on ok että maton alle jää jotain. 

Sama sohvan kanssa. Jos on sovittu että sohvatyynyt otetaan pois, ja sohvamiuroidaan kauttaaltaan, niin silloinhan legot löytyvät ilmen muuta, jos ovat sohvatyynyn välissä. Jos on sovittu että vain imuroidaan lattia ja pestään se, niin legopalikkoja saa olla siivoojan käynnin jälkeen vaikka rasiallinen sohvatyynyjen välissä.

Olet oikeassa, että paperilla sovitaan hyvinkin tarkasti, mistä siivouksesta laskutetaan.  Sopismus ei kuitenkaan tarkoita, että sopimuksen mukaan siivottaisiin, koska siivouskertoja jää väliin kun ei ole riittävästi työntekijöitä.

Tuossa sopimuksessa on tietenkin myös kerrottu miten siinä tapauksessa toimitaan kun siivous jää välistä.

Vierailija
108/111 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miksi aloitusta oli alapeukutettu, niin totesin, jotta Tällä palstalla on varmaan enemmän työttömiä ja niitä siivoojia, kuin niitä, joilla olisi varaa teettää kotityönsä toisilla.

Matalapalkkaisilla ihmisillä on enemmän taipumusta epäillä muiden tarkoitusperiä ja puhua pahaa seläntakana. Tämän olen huomannut pyörittyäni monenlaisissa piireissä. Esim myyjänä ollessa kytättiin toisten lisiä ja tunteja ja asiakaspalautetta, mutta akateemisessa maailmassa kaikki auttoivat toisiaan ja oli hyvä työilmapiiri.

Vierailija
109/111 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappusiivouksessa tuli ihan oikeasti vastaan noita "ansoja", kyttääjämummot laittoi aina samalle portaalle pienen paperilapun jne. :D

Mutta kotisiivouksessa vähän outoa jos siivooja jostain legosta valittaa.

Vierailija
110/111 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei töissä tarvitse jättää minkäänlaisia ansoja. Pölykasat näkyvät ihan ilman mitään ponnisteluja.

Vierailija
111/111 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Siis ei siivoojaa meille... Juuri kun olin ajatellut, että kipujen takia vihdoin uskallan ottaa vieraan ihmisen kotiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän