Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoja syytti minua "ansojen" jättämisestä!

Legopalikka sohvatyynyjen välissä
04.03.2022 |

Meillä on kolme lasta ja molemmat vanhemmat tekevät pitkää työpäivää. Minä lisäksi päivystän usein öisinkin.
Arkea helpottamaan palkkasimme vastikään siivojan. Hänen käy kerran viikossa koko talon läpi.
Eilen tämä siivoja soitti minulle vahingoniloisena, että hänpä olikin löytänyt tekemäni ansat... oli huomannut pienen legopalikan sohvatyynyjen välissä ja hiuspompulan maton alla.
Olin aivan järkyttynyt syytöksistä!
Ei minulla todellakaan ole tarkoitus siivota nurkkia läpikotaisin ennen siivoojan tuloa, siksihän hänet juuri palkkasinkin. Toisekseen minulla ei todellakaan ole mitään intressiä "testata hänen työnjälkeään", kuten hän itse asian ilmaisi. Joskus kerään enimmät näkyvät rojut, mutta usein jätän vaan ison kassin näkösälle, mihin siivoja saa ylimääräiset tavarat kerätä. Jokainen sitten poimikoon siitä omansa paikalleen torstai-iltaisin.
En voi jatkaa yhteistyötä moisen yrittäjän kanssa, jolla ei ole mitään luottamusta minuun. Harmittaa ihan vietävästi, etenkin kun avauduin tänään työkavereille ja sanoi, että tuo on siivojilta aika yleistä, oli lehdestä lukenut. Syyttävät siis heitä työllistäviä ihmisiä ansoista milloin minkäkin paperilapun tai hiuspinnin takia.
Ei meillä ole niin siistiä koskaan, etteikö tällaiset pienet (ja monesti isommatkin) esineet ja tavarat olisi väärissä paikoissa.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tunnistaa ansoiksi siitä, että kyseinen henkilö tekee jatkuvasti valituksia ettei siivouksen taso vastaa sovittua.

Ellei niitä valituksia tehdä toistuvasti, niin siivousfirman työnjohto ei osaa neuvoa, mistä ne testitavarat pitää kerätä pois.

Vierailija
42/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mennyt oudoksi kotisiivous. Eli jotkut tahallaan piilottaa esineitä ansoiksi? Ja mitä sitten? Syytetäänkö siivoojaa jos joku nurkka on jäänyt imuroimatta? Saako siitä jotain rahallista hyvitystä vai mikä tossa on motiivina? 

Meiltä kyllä löytyy hiuspompuloita, kolikoita, kyniä, kissan ja koiran leluja mistä milloinkin. Sohvatyynyjen välistä on löytynyt kaikkia näitä, samoin hyllyjen alta jne. Kissa varsinkin alkaa leikkia kolikoiden ja pompuloiden kanssa jos jostain löytää ja siten niitä päätyy mitä erikoisempiin paikkoihin. Eli tämän vuoksi ei nyt sitten voida tilata siivoojaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas mennyt oudoksi kotisiivous. Eli jotkut tahallaan piilottaa esineitä ansoiksi? Ja mitä sitten? Syytetäänkö siivoojaa jos joku nurkka on jäänyt imuroimatta? Saako siitä jotain rahallista hyvitystä vai mikä tossa on motiivina? 

Meiltä kyllä löytyy hiuspompuloita, kolikoita, kyniä, kissan ja koiran leluja mistä milloinkin. Sohvatyynyjen välistä on löytynyt kaikkia näitä, samoin hyllyjen alta jne. Kissa varsinkin alkaa leikkia kolikoiden ja pompuloiden kanssa jos jostain löytää ja siten niitä päätyy mitä erikoisempiin paikkoihin. Eli tämän vuoksi ei nyt sitten voida tilata siivoojaa?

Yleensä näissä on taustalla saada alennusta. Tähän ihmistyyppiin törmää myös muualla. 

Vierailija
44/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lähinnä omituiselta 🤣

100 € maton alla olisi jo uskottavaa 🤑

0/5

Vierailija
45/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#naiset

#selkäänpuukotus

#kieroilu

#draamailu

#ihankotosissasiuskottämänkin😜

Vierailija
46/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettiny samaa. Ei meille vois ottaa siivoojaa, kun luulisi kuitenkin, että kytätään ja ansoitetaan ja suoritetaan laadunvalvontaa kun kaikenlaista löytyisi milloin mistäkin. 

Mun mielestä siivoojat kaivaa omaa kuoppaansa näillä ulostuloillaan ja valituksillaan. 

Siis tarkoitan, että lehdissä ja somessa marmattavat. 

Vierailija
47/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se siivous(yksityis)yrittäjä sanoi, kun kerroit hänelle, että lopetat sopimuksen luottamuspulan takia? Luulisi kirpaisseen?

Itseasiassa en älynnyt sitä tuossa puhelussa vielä lopettaakaan. Olin niin äimistynyt ja totesin vain, että ei meillä todellakaan mitään ansoja viritellä. En ollut kuullut tällaisesta aikaisemmin. 

Nyt yön yli nukuttuani minua edelleen sapettaa niin, että kunhan pääsen töistä kotiin, niin soitan ja irtisanon sopimuksen. Perustelen kyllä ja kehoitan vastedes lähtökohtaisesti luottamaan asiakkaaseen. 

-ap

Vierailija
48/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettiny samaa. Ei meille vois ottaa siivoojaa, kun luulisi kuitenkin, että kytätään ja ansoitetaan ja suoritetaan laadunvalvontaa kun kaikenlaista löytyisi milloin mistäkin. 

Mun mielestä siivoojat kaivaa omaa kuoppaansa näillä ulostuloillaan ja valituksillaan. 

Siis tarkoitan, että lehdissä ja somessa marmattavat. 

Kyllä se on niinpäin, että siivoojista on pula.

Mitä kuoppaa ne kaivaa? Palkkakuoppaako?

Vierailija
49/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon tehnyt kotisiivouksia ja joo, kyllä niitä ansoja joskus oli. Lapsiperheessä en pidä hiuspampuloita tai legoja ansoina, mutta jos koti on muuten todella siisti ja järjestyksessä ja sitten jonnekin putken taakse kylppärissä on oikein tungettu papiljotti, niin eipä tuosta voi oikein muuta ajatella kuin että se on ansa. Tai jos muuten ei ikinä näy mitään papereita edes pöytätäsoilla, mutta sitten ihmeellisesti on a4-arkki verhon ja seinän välissä, niin en keksi kuin että joku sen on sinne laittanut... 

Minulla todellakin vii löytyä se papiljotti vaikka mistä. Muutama kissa taloudessa, jotka leikkivät ties millä esineellä. Esim. piirongin ja sohvien alta voi löytyä kasa tavaroita.

Vierailija
50/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä käy siivooja. Käynyt pitkään ja välit hyvät (luottavat) kumpaankin suuntaan.

Pari kertaa on pikkupöksyt päätynyt kyläilyreissulla sohvan/sängyn alle ja unohtunut sinne ja siivoja parka on sitten törmännyt niihin ja jättänyt nätisti esille.

Ei tosiaankaan ole ollut ansoja ja itseä nolottanut kovasti kun vieras ihminen joutunut onkimaan mun perseenpeittimiä (vaikkei niissä mitään tuotoksia ollutkaan).

Vierailija
51/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta riitti käydä ihmisten kodeissa siivoamassa. Enpä ollut ylimielisempää porukkaa tavannut siihen mennessä, toki mukaviakin perheitä oli, mutta pääsääntöisesti ja varsinkin perheen naiset, olivat ylimielisiä ja ilkeitä. Olisitte tyytyväisiä että edes joku viitsii p@skasia kotejanne käydä siivoamassa, hikisiä puseroita silittämässä, ja v*ttulua kuuntelemassa.

No et varmaan ollutkaan kovin ammattitaitoinen siivooja. Vaatteet silitetään puhtaina ja ne hikiset laitetaan pyykkikoneeseen.  Sinun aseenteellasi olevaa työntekijää en palkkaisi mihinkään työhön.

Olen ammattitutkinnon suorittanut laishuollossa, ja ne paidan oli kyllä ihan koneesta "puhtaana" otettu, perheen emännän pesemänä. Ja ole huoleti, en mistään hinnasta tule teille enkä mihinkään muuhunkaan yksityiskotiin. Hoitakaa itse kotinne ja räkänokkapentunne niin ei tarvitse valittaa täällä.

Vierailija
52/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansat on totta. Mulla siivouksen perehdytyksessä kerrottiin että sellasia jätetään, esim klemmareita puhelimen alle. Mutta olikin kyse toimistosiivouksesta.

Silti on naurettavaa toi että  hihkutaan löytäneensä ansat. Mä pitäisin suuni kiinni. Ei aina ole kyse ansoista muutenkaan.

Vierailija
53/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta riitti käydä ihmisten kodeissa siivoamassa. Enpä ollut ylimielisempää porukkaa tavannut siihen mennessä, toki mukaviakin perheitä oli, mutta pääsääntöisesti ja varsinkin perheen naiset, olivat ylimielisiä ja ilkeitä. Olisitte tyytyväisiä että edes joku viitsii p@skasia kotejanne käydä siivoamassa, hikisiä puseroita silittämässä, ja v*ttulua kuuntelemassa.

No et varmaan ollutkaan kovin ammattitaitoinen siivooja. Vaatteet silitetään puhtaina ja ne hikiset laitetaan pyykkikoneeseen.  Sinun aseenteellasi olevaa työntekijää en palkkaisi mihinkään työhön.

Olen ammattitutkinnon suorittanut laishuollossa, ja ne paidan oli kyllä ihan koneesta "puhtaana" otettu, perheen emännän pesemänä. Ja ole huoleti, en mistään hinnasta tule teille enkä mihinkään muuhunkaan yksityiskotiin. Hoitakaa itse kotinne ja räkänokkapentunne niin ei tarvitse valittaa täällä.

Siis laitoshuollossa.

Vierailija
54/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivosin opiskelun ohessa muutaman kuukauden. Työnjohto kertoi, että toistuvasti valittivat huonosti imuroidusta kokolattiamatosta ja siivoamattomista sormienjäljistä.

Joka ainoa päivä löytyi yhden palvelutiskin takimmaisen pöydänjalan takaa klemmari tiiviisti pöydän jalkaa vasten laitettuna.  Imurin suulake ei edes mahdu sinne, joten imuri ei sitä sieltä olisi pois imenyt. Joka ainoa työpäivä konttasin klemmarin sieltä pois. Mielestäni ei olisi ollut oikeudenmukaista, että olisin siivonnut muiden työpisteitä tuohon menneen työajan vuoksi huonommin, joten kyseisen työpisteen työaika meni siihen konttaukseen ja sormenjälkien pyyhkimiseen. Mahdollisuus, että klemmari tippuisi täsmälleen samaan kohtaan joka ainoa päivä olis ollut erittäin epätodennäköistä.

Kyseisessä työpaikassa tiettyjen työpisteiden roskat löytyivät pitkin lattiaa. Tämän jälkeen olen omassa työpaikassani aina varmistanut, että työpäivän päätteeksi roskat on roskakorissa eikä sen vieressä. Antaa nimittäin aika huonon vaikutelman, että ihminen ei kykene laittamaan roskia niille varattuihin paikkoihin.

Vierailija
55/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena tyttönä tein toimistosiivousta pankissa ja siellä tosiaan saattoi lojua jossain rahanlaskentahuoneen pöydällä kolikoita vaikka oli ilta, pankki kiinni ja ketään muuta ei enää paikalla. Ei tällä tietty siivouksen tasoa testattu vaan luotettavuutta. Mutta vaihdat vaan reippaasti siivousfirmaa, meille sattui onneksi kerralla hyvä kun on kavereidenkin huonoja kokemuksia kuunnellut. Enkä jätä ansoja, olen vain niin kiitollinen kun joku käy pari kertaa kuussa raivaamassa kämpän asuttavaan kuntoon ja itse saan keskittyä oikeasti kivoihin asioihin elämässä. Ja ei, meillä ei ole lapsia, ei tehdä vuorotöitä tai muuta erityisen raskasta duunia.

Vierailija
56/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansat on totta. Mulla siivouksen perehdytyksessä kerrottiin että sellasia jätetään, esim klemmareita puhelimen alle. Mutta olikin kyse toimistosiivouksesta.

Silti on naurettavaa toi että  hihkutaan löytäneensä ansat. Mä pitäisin suuni kiinni. Ei aina ole kyse ansoista muutenkaan.

Itselläni pyörii irtoklemmareita työpöydällä, samoin voi olla lattialle tipahtanut kynä, joka on pyörinyt työpöydän alle. Mitä ihmeen ansoja?

Vierailija
57/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eka tällainen aloitus.

Pelkkä köyhä siivousprovo.

Vierailija
58/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojien kokemuksia

Siivoojat avautuvat asiakkaiden tekemistä ansoista – kolikkotemppu napsahti omaan nilkkaan: ”Talon kyylä asialla”

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006060635.html?cs

Vierailija
59/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siivosin opiskelun ohessa muutaman kuukauden. Työnjohto kertoi, että toistuvasti valittivat huonosti imuroidusta kokolattiamatosta ja siivoamattomista sormienjäljistä.

Joka ainoa päivä löytyi yhden palvelutiskin takimmaisen pöydänjalan takaa klemmari tiiviisti pöydän jalkaa vasten laitettuna.  Imurin suulake ei edes mahdu sinne, joten imuri ei sitä sieltä olisi pois imenyt. Joka ainoa työpäivä konttasin klemmarin sieltä pois. Mielestäni ei olisi ollut oikeudenmukaista, että olisin siivonnut muiden työpisteitä tuohon menneen työajan vuoksi huonommin, joten kyseisen työpisteen työaika meni siihen konttaukseen ja sormenjälkien pyyhkimiseen. Mahdollisuus, että klemmari tippuisi täsmälleen samaan kohtaan joka ainoa päivä olis ollut erittäin epätodennäköistä.

Kyseisessä työpaikassa tiettyjen työpisteiden roskat löytyivät pitkin lattiaa. Tämän jälkeen olen omassa työpaikassani aina varmistanut, että työpäivän päätteeksi roskat on roskakorissa eikä sen vieressä. Antaa nimittäin aika huonon vaikutelman, että ihminen ei kykene laittamaan roskia niille varattuihin paikkoihin.

Hiukan jäi epäselväksi, siis työnjohto kertoi työhönperehdytyksessä, mistä ovat valittaneet - minulle ei kerrottu valitettiinko minun siivousjäljestä.

Vierailija
60/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojien kokemuksia

Siivoojat avautuvat asiakkaiden tekemistä ansoista – kolikkotemppu napsahti omaan nilkkaan: ”Talon kyylä asialla”

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006060635.html?cs

Tuosta tuli mieleen, että eräs kerrostalon asukas kylvi porraskäytävään roskia, joiden avulla seurasi siivotaako.