Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoja syytti minua "ansojen" jättämisestä!

Legopalikka sohvatyynyjen välissä
04.03.2022 |

Meillä on kolme lasta ja molemmat vanhemmat tekevät pitkää työpäivää. Minä lisäksi päivystän usein öisinkin.
Arkea helpottamaan palkkasimme vastikään siivojan. Hänen käy kerran viikossa koko talon läpi.
Eilen tämä siivoja soitti minulle vahingoniloisena, että hänpä olikin löytänyt tekemäni ansat... oli huomannut pienen legopalikan sohvatyynyjen välissä ja hiuspompulan maton alla.
Olin aivan järkyttynyt syytöksistä!
Ei minulla todellakaan ole tarkoitus siivota nurkkia läpikotaisin ennen siivoojan tuloa, siksihän hänet juuri palkkasinkin. Toisekseen minulla ei todellakaan ole mitään intressiä "testata hänen työnjälkeään", kuten hän itse asian ilmaisi. Joskus kerään enimmät näkyvät rojut, mutta usein jätän vaan ison kassin näkösälle, mihin siivoja saa ylimääräiset tavarat kerätä. Jokainen sitten poimikoon siitä omansa paikalleen torstai-iltaisin.
En voi jatkaa yhteistyötä moisen yrittäjän kanssa, jolla ei ole mitään luottamusta minuun. Harmittaa ihan vietävästi, etenkin kun avauduin tänään työkavereille ja sanoi, että tuo on siivojilta aika yleistä, oli lehdestä lukenut. Syyttävät siis heitä työllistäviä ihmisiä ansoista milloin minkäkin paperilapun tai hiuspinnin takia.
Ei meillä ole niin siistiä koskaan, etteikö tällaiset pienet (ja monesti isommatkin) esineet ja tavarat olisi väärissä paikoissa.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se siivous(yksityis)yrittäjä sanoi, kun kerroit hänelle, että lopetat sopimuksen luottamuspulan takia? Luulisi kirpaisseen?

Mun kaveri on töissä kotisiivousfirmassa ja kertoo näitä juttuja, ansat ovat kuulemma yleisiä.

Pari kertaa on sanonut, että joku irtisanoi sopimuksen, kun jäi kiinni. Eivät kuulemma enää kehdanneet kohdata häntä, kun hän oli esim. löytänyt pöytäliinan alta kolikon ja oli laittanut siihen lapun päälle, että Ähäkutti- siivosin täältäkin.

Meillä on lapsia, löydän mitä ihmeellisimpiä asioita mitä ihmeellisimmistä paikoista kun ihan itse täällä siivoan. Jos mulle joku mun palkkaama apulainen jättäisi mulle moisen viestin, se olisi kyllä hänen vika työpäivänsä mun kämpässäni. Ihan oikeasti. Voisiko olla kuitenkin kyse sen sun siivoojakaverin huonosta itsetunnosta?

Vierailija
62/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin rappukäytäviä toisiaan lähellä olevissa taloyhtiöissä. Niitä oli noin 8 eri yhtiötä.

Vai yhden talon porraskäytävässä oli joka kerralla kasa puunlehtiä ja multaa ympäriinsä. Siivosin siellä 2 kertaa viikossa kahden vuoden ajan.

Siinä siivoillessa kyseisessä paikassa, taloyhtiön V. I. P kyylä tuli vollottamaan seuraavaa manifestiaan:

Nyt kun ulkomailtakin saa tulla tänne Suomeen esim. Virostakin työntekijöitä, niin saattaa sullakin työt loppua.

Sanoin sille, että okei, kyllä se minulle vain sopii. En jää kaipaamaan siivoustyötä.

Luulikohan taloyhtiön seriffi, että itkun turautan siinä vaiheessa, kun tuli 'pelottelemaan' työn loppumisella.

Tilanne on kuitenkin se, että siivoojia on tosi vaikeaa saada palkattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se siivous(yksityis)yrittäjä sanoi, kun kerroit hänelle, että lopetat sopimuksen luottamuspulan takia? Luulisi kirpaisseen?

Mun kaveri on töissä kotisiivousfirmassa ja kertoo näitä juttuja, ansat ovat kuulemma yleisiä.

Pari kertaa on sanonut, että joku irtisanoi sopimuksen, kun jäi kiinni. Eivät kuulemma enää kehdanneet kohdata häntä, kun hän oli esim. löytänyt pöytäliinan alta kolikon ja oli laittanut siihen lapun päälle, että Ähäkutti- siivosin täältäkin.

Siivousalan yrittäjät siis pyrkii tarkoituksella siihen, että heidän asiakkaat irtisanoo heidän sopimukset???

Vierailija
64/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Olemme käyttäneet siivoojaa 30 vuotta. Pääsääntöisesti ovat olleet ammattimaisia., e En ole koskaan jättänyt ansoja. Koulutettu , työtään arvostava siivooja on kultakimpale. Juuri nyt meillä on siivooja työssään. Kukaan ei ole ajatustenlukija, asioista, toiveista voi keskustella puolin ja toisin siivoojankin kanssa.

Vierailija
65/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää porvoolaisia siivousfirmoja.

Vierailija
66/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle teki työnantajahienorouva tosi välkyn ansan.

Siivosin talon. Pyyhin pölyt myös takan reunoista. Reunalle oli pantu 100 seteli.

Siivouspäivän jälkeen hienorouva pyysi istumaan alas kanssaan. Totisena loihe lausumaan, että en ole pyyhkinyt pölyjä kunnolla.

"tuo takan reunus on esimerkiksi pyyhkimättä" sanoi hienorouva.

Minä siihen, että "kyllä minä pyyhin myös sen takan reunan".

Hienorouva oli täysin varma, etten ole pyyhkinyt sitä, koska raha oli samoilla sijoillaan.

No mulle on herttasen samantekevää, missä kukin säilyttää seteleitään.

Olipa mielestään älykäs ansa ja varma testi.

Niin varsinainen testi oli tietenkin se että satanen olisi hävinnyt. Keksi sitten ton.

Vierailija
67/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ansoja tarvita. Ansoja pelkäävät siivoojat eivät sitten ole hoksanneet, että siivouksesta fuskaaminen alkaa kyllä ajan kanssa näkymään ilman mitään ansojakin.

Vierailija
68/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytetty dildo sängyn alla ansa?

Vierailija
69/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä koti siivoojana ja tykkään tosi paljon työkavereista ja asiakkaista. Ehdottomasti mukavinta hommaa siivousalalla, monenlaista olen tehnyt.

Tottakai sitä löytyy sukkaa sängyn alta, hiuspompulaa tytön huoneesta, nurkista jotakin, maton alta palikoita jne. Ikinä tulisi mieleenkään ajatella niitä "ansoina" Ajattelen ne normaali juttuina ja nostan ne pois sieltä ja jatkan hommiani.

En ymmärrä tätä ketjua yhtään, että missä maailmassa toiset elää kun ei ole sama missä minä. Ostakaa palveluita, me tehdään teidän elämästenne mukavampaa ja te työllistätte meitä. Kiitos.

Vierailija
70/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä koti siivoojana ja tykkään tosi paljon työkavereista ja asiakkaista. Ehdottomasti mukavinta hommaa siivousalalla, monenlaista olen tehnyt.

Tottakai sitä löytyy sukkaa sängyn alta, hiuspompulaa tytön huoneesta, nurkista jotakin, maton alta palikoita jne. Ikinä tulisi mieleenkään ajatella niitä "ansoina" Ajattelen ne normaali juttuina ja nostan ne pois sieltä ja jatkan hommiani.

En ymmärrä tätä ketjua yhtään, että missä maailmassa toiset elää kun ei ole sama missä minä. Ostakaa palveluita, me tehdään teidän elämästenne mukavampaa ja te työllistätte meitä. Kiitos.

Kotisiivous on yhdyssana, tiedän.

Vierailija
71/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alalla noin viisi vuotta, enkä koskaan törmännyt ansoihin, tai sitten en vaan tajunnut niitä. Esimiehet ei myöskään ikinä maininnut mistään tällaisesta.

Kaikenlaista muuta kyykytystä kyllä oli. Se on kaksisuuntainen ongelma: Siivousalalla on paljon työntekijöitä, joilla ei ole työmoraalia eikä ammattiylpeyttä. Jotkut asiakkaat sitten olettavat, että kaikki siivoojat ovat sellaisia ja he ryhtyvät etsiviksi.

Ei ollut helppoa nuorena tyttönä joutua kyttäyksen ja epäilyksen alle, kun itse vaan pyrki siivoamaan mahdollisimman hyvin. Vaikeinta alalla olikin inhottavat asiakkaat ja laiskat, sabotoivatko kollegat. Jos vain olisin saanut tehdä työni rauhassa, ei olisi tarvinnut lähteä alalta.

Vierailija
72/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin talon. Pyyhin pölyt myös takan reunoista. Reunalle oli pantu 100 seteli.

Siivouspäivän jälkeen hienorouva pyysi istumaan alas kanssaan. Totisena loihe lausumaan, että en ole pyyhkinyt pölyjä kunnolla.

Hienorouva oli täysin varma, etten ole pyyhkinyt sitä, koska raha oli samoilla sijoillaan.

Niin varsinainen testi oli tietenkin se että satanen olisi hävinnyt. Keksi sitten ton.

Kyllä vaan tämä tosihienorouva oli hämmentyneen nolossa olossa, kun pölyt oli kuin olikin pyyhitty, kun tarkistimme asian. Noloo myös, että juuri takanreunus oli se esimerkkipaikka, jossa pölyä olisi, eikä vaikka taulun yläreuna. Tosihienofrouva vaikutti nolatulta, kun jäi kiinni fiksusta (omasta mielestään) setelitempusta.

Vierailija
73/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille kotisiivoojille tullut koskaan vastaan semmoista asiakasta, joka syyttelis jonkun tavaran varastamisesta?

Suurin syy on se, etten missään nimessä suostu tekemään kotisiivouksia, kun näitä elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä on tosissaan olemassa, että kaadetaan omaa tuskaa siivoojan niskaan.

Esimerkkejä:

Liikuntakyvytön mies tosissaan väitti, että olen varastanut hänen vaimonsa puuhelmet. Vastasin, ettei teillä ole mitään mitä minä tarvitsen.

Toinen tapaus: liikuntakyvytön ms:a sairastava väitti, että olen vienyt lompakostaan 50 euroa. Teki rikosilmoituksen. Poliisille valehteli, ettei kodissaan ollut käynyt ketään muuta, vaikka paikalla oli samaan aikaan lisäkseni 3 muuta henkilöä.

Rikosilmoitus ei johtanut syytteeseen, koska jäi kiinni valehtelusta.

Aika rasittavaa on kotisiivous, kun päällepäinhän ei näe, kuka asiakas on harhainen luulosairas. Näinkin suurta vaivaa ja harmia mt ongelmista kärsivät siis voivat aiheuttaa. Aamen

Vierailija
74/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan tämä tosihienorouva oli hämmentyneen nolossa olossa, kun pölyt oli kuin olikin pyyhitty, kun tarkistimme asian. Noloo myös, että juuri takanreunus oli se esimerkkipaikka, jossa pölyä olisi, eikä vaikka taulun yläreuna. Tosihienofrouva vaikutti nolatulta, kun jäi kiinni fiksusta (omasta mielestään) setelitempusta.

Jäin miettimään, MITÄ ihmettä tuolle setelille olisi rouvan mukaan pitänyt tehdä? Heittää jätesäkkiin?

Vierailija
75/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoaja soittaa tai laputtaa moisia mielikuvitusansoja. Vaihtusi ja aika äkkiä. Vanhojen huonekalujen kanssa. Kun on tullut työkseen pyörittyä. Niistä löytyy vaikka ja mitä avaimista lähtien jopa parkkisakkoihin. Jos asiakas näitä rakentelee voi siivoaja irtisanoa sopimuksen ja silloin se soittaja on asiakas siivoajalle. Mun kotiini ei vainoharhaisia siivoajia astu.

Vierailija
76/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään, MITÄ ihmettä tuolle setelille olisi rouvan mukaan pitänyt tehdä? Heittää jätesäkkiin?

Tosihienorouvaa kyllä harmitti se, että tajusin kyllä mitä testailee, ja se kuinka väärässä hän olikaan.

Tuplanoloo, kun raha ei hävinnyt siivoojan taskuun, ja pölyt oli siivottu. Hän siis väitti, että ei ole siivottu, nokan vartta pitkin tollottaen. Ajatelkaa, aikuinen ihminen tekee tollasta.

Vierailija
77/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää ansat on tunnettu asia siivousalalla ja asiakkaat saattaa kehuskella ansoillaan. ei tietysti ole normaalien ihmisten hommaa.tavallisia ok asiakkaita on kuitenkin noin 50%sit on muistiongelmaisia ja muita joilla voi olla vaikeuksia.

tosi loukkaavaa siivoojaa kohtaan, tollaset klemmari ja muut keot jotka piilotettu jonnekkin toimistohuoneen nurkkaan.

kotisiivoukseen vaikea saada ihmisiä just tästä syystä.

toinen ikävä juttu on väärä ilmoitus huonosta jäljestä.esim.asiakas väittää puhtaaksi jynssätyn kodin,olevan edelleen likainen,koko siivousfirma ilmestyy paikalle tarkistamaan asiaa ja paljastuu että koti siisti. asiakas alkaa vaikuttaa jo tässä vaiheessa mt tapaukselta. kerran tälläinen väärän ilmotuksen tehnyt,asiakas pyysi firmalta anteeksi valitusta, kun selvisi että valitus virheellinen.oli jotain koti ongelmia kuulemma ja purki sitä siivoojaan.

usein firmat lopettaa siivoomasta ,kätkijän,väärän valittajan ja väkivaltaisten ahdistelijoiden kodeissa. myös mt tyypit saattaa tahallaan tilata siivoojaa kiusattavaksi. usein hankala asiakas on usean firman kieltolistalla.ei myydä siivouspalvelua tälle henkilölle työturvallisuus syistä.

Vierailija
78/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseaa. Ei tee mieli edes harkita sitten siivojaa koska meidän talo on takuulla täynnä näitä ”ansoja”! Sama homma kuin aloittajalla, että kyllä ne meidänkin kolme lasta ehtii laittaa vaikka ja mitä ja vaikka ja minne, niitä ehdi kaikkea kytätä. Oman lukunsa päälle antaa kolme koiraa, jotka tykkäävät piilotella lelujaan ja luitaan.

Ja jos minun pitäisi joka nurkka käydä läpi ennen siivojaa, niin samalla siivoaisin itse jo siinä sitten.

Vierailija
79/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nää ansat on tunnettu asia siivousalalla ja asiakkaat saattaa kehuskella ansoillaan. ei tietysti ole normaalien ihmisten hommaa.tavallisia ok asiakkaita on kuitenkin noin 50%sit on muistiongelmaisia ja muita joilla voi olla vaikeuksia.

tosi loukkaavaa siivoojaa kohtaan, tollaset klemmari ja muut keot jotka piilotettu jonnekkin toimistohuoneen nurkkaan.

kotisiivoukseen vaikea saada ihmisiä just tästä syystä.

toinen ikävä juttu on väärä ilmoitus huonosta jäljestä.esim.asiakas väittää puhtaaksi jynssätyn kodin,olevan edelleen likainen,koko siivousfirma ilmestyy paikalle tarkistamaan asiaa ja paljastuu että koti siisti. asiakas alkaa vaikuttaa jo tässä vaiheessa mt tapaukselta. kerran tälläinen väärän ilmotuksen tehnyt,asiakas pyysi firmalta anteeksi valitusta, kun selvisi että valitus virheellinen.oli jotain koti ongelmia kuulemma ja purki sitä siivoojaan.

usein firmat lopettaa siivoomasta ,kätkijän,väärän valittajan ja väkivaltaisten ahdistelijoiden kodeissa. myös mt tyypit saattaa tahallaan tilata siivoojaa kiusattavaksi. usein hankala asiakas on usean firman kieltolistalla.ei myydä siivouspalvelua tälle henkilölle työturvallisuus syistä.

Jepjep ja ne normaalit fiksut ihmiset ei sitten uskalla tilata siivoojaa, kun kuulee juttuja siitä miten siivoojat arvostelee ihmisten koteja ja väittää ansoiksi jotain pesukoneen taakse pudonnutta papiljottia. Kannattaa ehkä miettiä myös millaista kuvaa alastaan ja sen ammattilaisista tuo julkisuuteen.

Vierailija
80/111 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheissä ja kiireisissä yrittäjäperheissä, on normaalia tavaroiden löytyminen mistä sattuu. usein kätkijöillä siisti koti, jossa joka pölyhiukkasta ja sormenjälkee kytätään. siis voi olla joku ocd tyylinen ongelma kätkijöillä.

jotkut kätkijät myös valittaa siivoojalle, että joku roskiksen pohjaan piilotettu asia, jäi löytymättä, mikä nyt ei todista mistään siivoomisesta mitään. usein siivooja vaan tyhjentää roskiksen, eikä jää sen pohjaa ällisteleen.

siivous odotuksen voi olla eri, kuin tilattu. nopea pikasiivous ja kaappien siivous erikseen tilattavia.esim. kaappeja ei avata eikä siivota, jossei sitä erikseen tilattu ym.

jotkut asiakkaat haluaa alistaa ja kiusata siivoojaa, mikä tietysti on sairasta. eräs aivo sairautta poteva vanhus esim.oli väkivaltainen ja saattoi lyödä siivoojaa,tietysti sairaus oli syynä  tähän.kotia silti siivottiin sillä se kuului sairaan ihmisen kotipalveluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän