Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö nämä tuputtajat tajua, kuinka huonokäytöksisiä ovat?

Vierailija
30.07.2015 |

Perusoletuksena pitäisi olla se, että ihminen osaa itse katsoa, mitä syö kahvipöydässä ja kuinka paljon. Mutta ei, sitten on näitä tuputtajia. Puututaan toisten ihmisten syömisiin, kaikkea pitäisi syödä ähkyyn asti, loukkaannutaan jos ei oteta lisää tai pahimmassa tapauksessa aletaan ruotia tämän ihmisen painoa ja ruokatottumuksia. Sitten jonkin ajan kuluttua ihmetellään, kun kukaan ei enää käy kylässä.

Olen myös huomannut, että monesti näillä samoilla ihmisillä kaikki pyörii ruoan ympärillä. Jos ei sitä syödä, niin sitä laitetaan tai suunnitellaan tai siitä puhutaan. Tyypillistä on myös oman tai toisten painon päivittely (varsinkin jos joku on hoikka, sehän on suorastaan epäluonnollista). Raskasta, ruoan pitäisi olla polttoaine eikä koko elämän keskipiste.

Tunnetteko tekin tällaisia?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole törmännyt varsinaiseen tuputtamiseen, ihan hyvällä olen ottanut jos on tarjottu että ottaisi lisää tai kysytty sitä. En ole huomannut kenenkään loukkaantuvan jos otan vaikka keksin ja en muuta. Mä en vaan yksinkertaisesti halua syödä liian äklömakeaa, saati kun usein tarjolla on joku jättimäinen piirakka/kakkupala tms. Mä en vaan jotenkin tykkää ja voi syödä, kiva kun ensimmäinen suupala on joku ällömakea ja sitten pitää saada koko juttu alas. Tykkään kyllä karkeista yms. mutta aika monet leivonnaiset on vaan järjettömän isoja, rasvaisia ja täynnä sokeria. Usein parempi lopputulos on mitä kevyempi tehdään ja on vaikka jotain hapantakin joukossa. Mä en vaan ymmärrä, että miten ihmiset tykkää ja saa alas niitä isoja makeita leivonnaisiaan ja sellaisia syödään useinkin. Olisipa tervetullutta joskus vaikka hyvät suolaiset leivät tai vaikka joku kevyt marjajuttu, vaikka smoothie tai rahka tms.

Vierailija
62/63 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:10"]

Nyt kun pientilallisen elämänmuoto on vaihtunut oman temppelin palvomiseen parisuhteiden muututtua kulutustavaraksi, suomalainen nainen on sielu kovana koko ajan eikä kestä hellittää lainkaan. Tarvitsevuus puretaan syömisen kanssa nipottamiseen ja kuviouintiin ystävien muodostamassa samaan suuntaan uivassa parvessa. Ehkei ole mitään keinoa, millä vanhemman polven voi opettaa syöttämään miniälle soveltuvaa ruokaa, koska ruokavalio tiukentuu nopeammin kuin sen ehtii toiset oppia.

[/quote]

Tässä se on, pähkinänkuoressa. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan sitä, että olen syntynyt 1960-luvulla eikä minun tarvitse enää olla nuori/nuorehko 2010-luvulla. Aivan liian rasittavaa puuhaa minun heikolla kärsiväisyydellä varustetulle luonteelleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti täällä kokoontuu juuri näitä kuvatunlaisia tuputtajia, joiden elämän keskipiste on ruoka: kun kerran kyläilykin pitäisi jättää välistä jos ei suostu kaikkea syömään. Oikeastiko joku pulla on jollekin noin tärkeää? Tärkeämpää kuin ystävät tai sukulaiset?

AP