Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kylässä syömäsi tarjottava sai oksennuksen nousemaan kurkkuusi?

Vierailija
29.07.2015 |

Mikä tarjottava näytti päälle päin paremmalta, mitä se oikeasti oli?

Kommentit (316)

Vierailija
241/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää savolaiset jauhaa näistä rösti peruna savu veri potuistaan. Joillakin on ottanut otsalohkoon tämä, ettei joku niistä pidä, vai?

Vierailija
242/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen miehen lapsuudenkodissa kammottava rusinasoppa, joka lojui jossain sivutyötasolla vaikka kaksi viikkoa Joulun tienoilla :) Lisänä se, että vetivät SÄTKÄÄ  sisällä tauotta. Se tupakansavu oli todella paksu!

Todella sympaattiselle miehelle olin menossa henkilökohtaiseksi avustajaksi. Pyörätuolissa ja koko hörskä ihan laho vanha mörskä, miehellä kakat ja pissat vaipassa, alusastia sängyn alla..... Kaiken kukkuraksi laittaa ruokaa syrjääntyneille ihmisille ja tarjoaa sitä kotonaan. Astiat huonosti putsattu, jääkaapit kamalassa saastassa ja mulle oli tarjolla sillivoileipää ja marjapiirakkaa, jorka olivat päivän seisoneet helteessä. Sillikarjalanpiirakka oli lämmin, eltaantunut ja vetinen ja maistui jollekin kamalalle vanhalle häpyhuulelle.... Otin molemmat eväät mukaani, sanoin, että olen hiukan sairas ja syön kotona

En voinut aloittaa kyseisessä paikassa, koska en toiselta työltäni päässyt tarpeeksi ajoissa aamuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 09:41"]En ole syönyt vielä sellaista. Niin omahyväisiä ihmisiä olen jatkuvasti nähnyt että olisivat varmasti antaneen ruokaa mutta ovat niin rumia henkisesti että ei sit kai silmäruoka tullut edes esille. Kotona olen tehnyt jotain täyttä kuraa mutta se ei kuulu vauva palstaan.
[/quote] Häh!?

Vierailija
244/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 01:30"]

Vihaan myös sitä kun suolaiseen ruokaan laitetaan joukkoon jotain makeaa, esim. ananasta pizzaan.

[/quote]

Samat!! Miksi pitää hyvä kanakastike pilata jollain persikalla tai wokki ananaksella? Ja sitten kun se makeus tarttuu siihen ruokaan, että ei auta, vaikka nyppisitkin ne hedelmät pois. Ruoka on jo pilalla.

[/quote]

Huoh, mun mies on just tuollainen, sen mielestä edes salaattiin ei saisi laittaa hedelmiä! :D Musta se on hyvää kun on suolaista ja makeaa sekaisin

Vierailija
245/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko aikuiset ihmiset menee ja sanoo "en tykkää"? :D

Täälläkin on ollut urheita väkisinsyöjiä koska ymmärtävät tapoja. Seuraavalla kerralla voi sitten sanoa että jos nyt laitettais jotain muuta, mutta ei tietenkään tilanteen ollessa päällä ruveta valittamaan ruoasta.

Vierailija
246/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko ennakkoluuloton syöppö. Viime kesänä menimme mieheni tuttavapariskunnan luokse kylään. Jo varmaan viikkoa ennen vierailuamme saimme kuulla, että "Oi, Markku lupasi tehdä hänen hurjan hyvää sienikastikettaan!" ja tätä sitten kehuttiin maasta taivaisiin ja bravuurina esiteltiin. Kun sitten saavuimme kyläpaikkaan ja ruokailun aika koitti, saimme kohdata tämän ylistetyn kastikkeen. Ihan oikeasti, en ole ikinä syönyt mitään niin kauan tai joutunut kamppailemaan jotakin kurkustani alas. Kastike oli vain sanalla sanoen kuvottavaa. En tietenkään voinut näyttää tuskasteluani ja tyynenrauhallisesti sain kuin sainkin lautaseni tyhjäksi. Uskaltauduin miehellenikin sanomaan vasta viikkoja jälkikäteen asiasta, mutta yllätyksekseni oli käynyt saman taistelun läpi. Minustakaan ei ollut kuulemma huomannut mitään, luojan kiitos.

Vierailija
247/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisen aviomiehen perheen luona tullut syötyä vähän sitä ja tätä. Appi ja anoppi ovat hyviä kokkeja, mutta on vain niin monta ruoka-ainetta josta en välitä (äyriäiset, etikka- ja öljykastikkeet, sienet, munakoiso...) ja joita he tykkäävät syödä paljon.

Vierailija
248/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anoppi leipoo paljon... Lähes joka kerta kun söin pullan ym niin löysin hänen hiuksensa pullan sisältä. Aina minun pullasta!

Kaakaota kaverini isän luona, hyi hemmetti... Törkeen likainen muki, väljähtänyttä vettä ja van Gogh (miten ikinä kirjoitetaan) kaakaojauhe. Ihan järkyttävän pahaa!

Vierailija
249/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:02"]

Yksissä häissä oli Janssoninkiusausta. 

[/quote]

Kuka tarjoaa häissään janssoninkiusausta? hyi stna

t

[/quote]

Jos kaupasta oli makaroonilaatikot loppunu:

Vierailija
250/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottlä.e säälittävää porukkaa. Ja minä myös kun roikun täällä. Nyt mä lopetan oikeasti ja lomakin loppuu.

Vierailija
251/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:19"]

1) Lapsuudessa mummon tarjoamat leivät. Vaalea leipä jossa ensin puolen sentin kerros voita ja sen päällä miltei sentin paksuinen siivu teemakkaraa (vai mitä lie se oli, siinä oli sellasia isoja valjkisia läskitäpliä)

2) Kerran ystävä tarjos jotain piirakkaa, siinä oli purjoa yms ja minä kun pidän juureksista vain raakoina.

3) Italiassa poikaystäväni äidin tekemä keitto. Vaaleassa liemessä kellui jotakin jota luuli ensin makaroneiksi. Olikin sisälmyskeittoa ja ne "makaronit" oli jotain suolenpätkiä. En pystynyt syömään vaan menin oksentamaan...nolotti!!! (se kun on siellä hieno perinneruoka).

[/quote]

Meillä mummo kanssa laittoi voita suunnilleen sen leipäpalan paksuisen kerroksen ja sitten vielä aladoobia siihen päälle.:-X Nuoremmille tiedoksi; aladobi on lihahyytelöä.

Mummo sentään joskus myöhemmin muisti että en ole niin hulluna voihin ja laittoi sitten ohuesti, vain puolisen senttiä.

Vierailija
252/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:56"]Meidän mummun ystävä tarjosi kahvilla jäätelöä. Sanoi sitten kesken herkuttelun, että "rotta oli vähän pureskellut jätskipaketin kulmasta, mutta leikkasin röpelöt kohdat pois!" :x

Myös ihan mummuni itse sanoi joskus lättyjä paistettuaan, että "jauhot oli pari vuotta vanhoja, mutta ne oli Sunnuntaita, niin ei ne siitä pahane!".

Pula-ajan kasvatit <3
[/quote]

Sitkeä rotta, kun pakastimessa elelee...

Vierailija
253/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 02:18"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:02"]

Yksissä häissä oli Janssoninkiusausta. 

[/quote]

Kuka tarjoaa häissään janssoninkiusausta? hyi stna

t

[/quote]

Jos kaupasta oli makaroonilaatikot loppunu:

[/quote]

Repesin. :D

T: Kiusausta syönyt

Vierailija
254/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 02:21"]

Oottlä.e säälittävää porukkaa. Ja minä myös kun roikun täällä. Nyt mä lopetan oikeasti ja lomakin loppuu.

[/quote]

Soot kännissä. Mee nukkuu.

Vierailija
255/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:06"]Pienenä inhosin ja kammosin kaupan valmis omenamehua (en tosin vieläkään juo sitä ellei ole pakko) ja kaverin luona join sitä ja oksennusta pidätellen join koko lasin tyhjäksi kun en tietenkään uskaltanut sanoa mitään... :D
[/quote]

Hei apua, mulla on sama!! En ole _koskaan_ 23 vuoden aikana tavannut ketään muuta joka vihaisi kyseistä mehua, ihanaa vihdoin "löytää" edes yksi! :D eikä kukaan tunnu ymmärtävän mua, kun kerron juovani paljon mielummin vettä. En tiedä mikä siinä maussa on, mutta melkein kakoen pitää vetää alas. Hyi.

Vierailija
256/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:58"]Kaveri tarjosi pinaattisämpylöitä koska rakastan pinaattia ja hän on kasvissyöjä. Maistuivat sisäkumilta joka on pyörähtänyt yrjölammikon yli. Edes tarjottu oliiviöljy ei auttanut makua, ja koska kehuin niin annettiin aina vain lisää. Päättymätön ateria.

Miksi muuten lapsena tarhassa juotiin metallimukeista? Ja ala-asteellakin vielä. Mehu maistui aina jollekin saderännille.
[/quote]

Metallimukeista? :o en ole koskaan kuullutkaan... meillä oli tarhassa ja ala-asteella ihan normaalit lasit.

Vierailija
257/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:18"]Ehkä pahin oli yhden vanhan ystävämummon tarjoama pullapitko. Pullan reunassa oli jo homettäpliä, mutta mummo leikkasi ne vaan pois.

Urhoollisesti söin yhden palasen vaikka mieli olisi tehnyt oksentaa. Nieleskelin aika pitkään niitä pikku palasia. En viitsinyt olla epäkohteliaskaan.
[/quote]

Sinulla on varmaan kotonasi vaatekkaappi?

Vierailija
258/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha.:n paistama kinkku.

Vierailija
259/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tupareissa tapahtunutta:  nautiskeltiin isäntäpariskunnan ruokatarjoiluista ja hörpittiin boolia, mutta vähän odoteltiin jo kahvejakin tarjolle. Jossain vaiheessa isäntä lähtikin kaivelemaan kahvinkeitintä jostain viimeisten muuttolaatikoiden pohjilta (eivät olleen kovia kahvinjuojia) ja saatiin sumpit tulille. Eka hörppy tosin jäi viimeiseksi, sillä juoma maistui aivan kipsiltä/laastilta - keitintä ei oltu edes pesty ennen kuin sillä alettiin mitään keittelemään! Vilkaisu kavereihin todisti, etten ollut ainoa, joka remonttipölyt maistoi. Porukalla laitoimme kupit vaivihkaa jonnekin piiloon, kaipa ne sieltä aamulla löytyivät :D

Vierailija
260/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tarjosi pasteijaa, oli leipomassa niitä isoa satsia johonkin juhliin. Haukattuani tajusin, että tää täytti ne ottamalla täytettä lusikkaan, pyyhkäsemällä lusikan puhtaaksi sormin ja joka lusikallisen jälkeen nuolas sormet puhtaaksi. Välillä oikein imeskeli kun täytteet lipsahti ja piti sormin niitä törkkiä keskemmäs taikinaa. Oli oksu aikan lähellä. Vieläkin puistattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme