28v ikäisenä tehdyt rikokset nuoruuden hölmöilyn piikkiin?
Oon nyt 32v ja yrittänyt saada töitä aika pitkään. Luulen vähän, että ongelma on rikosrekisterissä, koska pääsen haastatteluihin, mutta homma katkeaa siihen. Kannattaisiko nuo ottaa itse puheeksi ja puhua nuoruuden hölmöilyistä vai miten ite tekisitte? Alkaa hajottaa tämä työttömyys
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:08"]
Miksi kukaan palkkaisi maisteria lukiolaisille tarkoitettuihin hommiin? En halua heittää hukkaan osaamistani hanttihommissa. Miltä sekin näyttäisi cv:ssä tulevaisuutta ajatellen? En tarvitse kuntouttavaa työtoimintaa - olen varsin työkykyinen. Työelämästä on myös aika paljon kokemusta. Miksi et palkkaisi mua taustani takia? Eikö tämän hetken osaaminen ja työn jälki ole se mikä merkkaa? Miksi pieni töppäily kumoaa koulutus- ja työhistorian?
[/quote]
Heitit jo, ihan itse. En haluaisi kuulostaa köyliöläiseltä, mutta olisi ehkä ollut suotavaa miettiä ennen kuin aloitit huumeiden käytön ja ihmisten pieksennän, että kaikki työnantajat eivät sitä arvosta.
Nyt paras ja oikeastaan ainoakin vaihtoehto on aloittaa nousu pohjalta ylöspäin. Tai voihan sinne pohjallekin jäädä rypemään niitä huumeita käyttämään ja puimaan nyrkkiä kaikille.
En palkkaisi rikollista, sillä rikollinen työntekijä on yritykselle riski. Kun hölmöilet ja telot itsesi työmaalla huumepäissäsi tai vedät asiakasta turpaan, ei se ole mitenkään hyvää mainetta yritykselle eikä edes kovin halpa juttu. Aivan sama, vaikka olisit ollut aikaisemmin vaikka aivokirurgi ja avaruuslaivaston komentaja yhtä aikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:43"]
Lasten ja nuorten kanssa työskenneltävistä kysytään rikosrekisteriote vasta sitten, kun on valittu kyseiseen tehtävään, ei haastatteluvaiheessa. Onko sinut valittu ja sitten kun olet rikosrekisteriotteen esittänyt, on työpaikka peruttu? Jos sinua ei ole valittu, ei työnantaja ole rik.rek.otetta edes nähnyt.
[/quote]
Mulla on se todistusten mukana haastattelutilanteessa, kun se täytyy kuitenkin näyttää. En tiedä kuinka antaumuksella työnantajat ovat juuri sitä katsoneet, mutta kukaan ei ole ainakaan kysynyt siitä mitään.
43: En ymmärrä miten aiempi töppäilyni heikentää yhtään tämän hetken soveltuvuutta alalle. Kaikista aiemmista työsuorituksistani olen saanut pääasiassa vain hyvää palautetta
[/quote]Se heikentää sen takia, että olet menettänyt kansalaisluottamuksesi. Se ei ihan heti palaudu ennalleen. Varsinkaan ihmisellä, joka vetoaa kolmikymppisenä tehtyihin rikoksiin nuoruuden hölmöilynä. Et osaa vieläkään suhteuttaa tekojasi yhteiskunnan ja ihmisten arvoihin.
Jos tosiaan on kyse lasten kanssa työskentelystä, en koskaan palkkaisi kaltaistasi ihmistä. Enkä koskaan haluaisi oman lapseni joutuvan kaltaisesi kanssa toimimaan missään yhteydessä.
Terv. Koulunkäynnin ohjaaja
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:08"]
Miksi kukaan palkkaisi maisteria lukiolaisille tarkoitettuihin hommiin? En halua heittää hukkaan osaamistani hanttihommissa. Miltä sekin näyttäisi cv:ssä tulevaisuutta ajatellen? En tarvitse kuntouttavaa työtoimintaa - olen varsin työkykyinen. Työelämästä on myös aika paljon kokemusta. Miksi et palkkaisi mua taustani takia? Eikö tämän hetken osaaminen ja työn jälki ole se mikä merkkaa? Miksi pieni töppäily kumoaa koulutus- ja työhistorian?
[/quote]
Heitit jo, ihan itse. En haluaisi kuulostaa köyliöläiseltä, mutta olisi ehkä ollut suotavaa miettiä ennen kuin aloitit huumeiden käytön ja ihmisten pieksennän, että kaikki työnantajat eivät sitä arvosta.
Nyt paras ja oikeastaan ainoakin vaihtoehto on aloittaa nousu pohjalta ylöspäin. Tai voihan sinne pohjallekin jäädä rypemään niitä huumeita käyttämään ja puimaan nyrkkiä kaikille.
En palkkaisi rikollista, sillä rikollinen työntekijä on yritykselle riski. Kun hölmöilet ja telot itsesi työmaalla huumepäissäsi tai vedät asiakasta turpaan, ei se ole mitenkään hyvää mainetta yritykselle eikä edes kovin halpa juttu. Aivan sama, vaikka olisit ollut aikaisemmin vaikka aivokirurgi ja avaruuslaivaston komentaja yhtä aikaa.
[/quote]
Haluaisin alottaa nousun pohjalta, vaikka siellä en mielestäni muuten olekaan kuin työttömyyden kannalta. Nousu vain on vähän hankalaa, kun tässäkin keskustelussa olevien ihmisten asenteet ovat tämmöisiä. Lohdullista että merkinnät poistuvat aikanaan, joten ehkä mulle oikea tie tällä hetkellä on jatko-opiskella ja väitellä
Haha :D mä oon 22 enkä todellakaan kehtaisi laittaa typeriä temppuja enää nuoruuden piikkiin. Tohon voi vedota jossain 13-19-vuotiaan hölmöilyissä.
Kyllä, opiskele lisää, tee jotain töitä siinä ohella. Kannatan ehdottomasti sitä, että ihmisille annetaan uusi mahdollisuus!
Ja opiskele samalla myös sitä, miksi menneisyys vaikuttaa nykyisyyteen ja tulevaisuuteen ts. miksi luottamus ei palaudu hetkessä. Sä ole luottamuksen menettänyt, ja olisi hyvä ymmärtää, että sen takaisin saaminen riippuu nyt ihan vaan sinusta ja tekemisistäsi.
No tuon ikäisenä tehdyt rikokset on pelkkää idiotismia, eikä voi laittaa nuoruuden hölmöilyille. Olet vain kertakaikkisesti ollut erittäin typerä.
Siis olet 28 veenä hölmöillyt ja pistät sen nuoruuden piikkiin?
Vuosi 2011 oli ihan äsken. Mitä sä oot tehnyt, millaisiin töihin haet ja miksi niissä kysytään rikosrekisteriä?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:05"]
Siis olet 28 veenä hölmöillyt ja pistät sen nuoruuden piikkiin?
[/quote]
Niin. Sitähän sanotaan, että nuorena moni hölmöilee mutta kuitenkin kehittyy kunnon kansalaiseksi. Koen olevani tänä päivänä kunnon kansalainen, mutta nuoruuden hölmöilyt kummittelevat ja nähtävästi estävät töihinpääsyn
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:07"]
Vuosi 2011 oli ihan äsken. Mitä sä oot tehnyt, millaisiin töihin haet ja miksi niissä kysytään rikosrekisteriä?
[/quote]
On siitä mun mielestä aikaa. Törkeä pahoinpitely ja lieviä huumejuttuja. Osa on jotain "luottamushommia" ja osa nuorten parissa
Miksi haet sellaisia töitä, joissa tarkistetaan rikosrekisteri? Tai vaihtoehtoisesti, jos kerran olet opiskellut alalle jossa puhdas rekisteri on tärkeä, niin aika idioottia että olet tehnyt rikoksia.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:10"]
Miksi haet sellaisia töitä, joissa tarkistetaan rikosrekisteri? Tai vaihtoehtoisesti, jos kerran olet opiskellut alalle jossa puhdas rekisteri on tärkeä, niin aika idioottia että olet tehnyt rikoksia.
[/quote]
Koska nuo ovat mun oman alan töitä ja oon nähnyt vaivaa tutkinnon eteen. Olisin varmasti myös hyvä työntekijä. Ja joo, oon ollut idiootti, mutta oon kasvanut siitä
Et nyt taida tajuta, mitä sinulle yritetään sanoa. 28-vuotias ei ole mikään nuori, eikä sen ikäisenä tehtyjä typeryyksiä voi laittaa nuoruuden piikkiin. Annat itsestäsi kyseenalaisen kuvan, jos rinnastat liki kolmikymppisen törttöilyt teinien touhuihin. Sinun ei auta muu kuin nöyrästi kertoa, että kyllästyit rikolliseen elämäntapaasi ja haluat tehdä parannuksen. Vetoaminen nuoruuteen kuulostaa siltä, että vähättelet vastuutasi.
Kannattaa laittaa humalan piikkiin.
Hae Kokoomuksen puoluetoimistoon.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:12"]
Et nyt taida tajuta, mitä sinulle yritetään sanoa. 28-vuotias ei ole mikään nuori, eikä sen ikäisenä tehtyjä typeryyksiä voi laittaa nuoruuden piikkiin. Annat itsestäsi kyseenalaisen kuvan, jos rinnastat liki kolmikymppisen törttöilyt teinien touhuihin. Sinun ei auta muu kuin nöyrästi kertoa, että kyllästyit rikolliseen elämäntapaasi ja haluat tehdä parannuksen. Vetoaminen nuoruuteen kuulostaa siltä, että vähättelet vastuutasi.
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tätä juuri halusin tietää, että miten saada työnantaja ymmärtämään, että nuo ovat ollutta ja mennyttä ja olen kasvanut ihmisenä ja olisin hyvä työntekijä
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:13"]
Hae Kokoomuksen puoluetoimistoon.
[/quote]
Heippa Kokoomusvihaaja!
Kokoomuksen uskollinen äänestäjä, osakesijoittaja ja porvari täällä. Vituttaako?
Kannattaisi harkita alan vaihtoa, johonkin jossa ei olla ihmisten tai rahan ja muun arvotavaroiden kanssa tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:10"]
[/quote]
Koska nuo ovat mun oman alan töitä ja oon nähnyt vaivaa tutkinnon eteen. Olisin varmasti myös hyvä työntekijä. Ja joo, oon ollut idiootti, mutta oon kasvanut siitä
[/quote]
Olet siis väen vängällä hakeutunut alalle, josta tiesit olevan vaikea löytää töitä rikosrekisteritaustalla, vaikka aloja olisi kuinka? Pahoinpitely- ja huumerikostuomiot estävät työskentelysi alle 18-vuotiaiden kanssa ikuisesti. Sillä, että olet omasta mielestäsi sopiva henkilö työskentelemään nuorten kanssa, ei ole mitään väliä lain näkökulmasta. Olet typeryyksilläsi polttanut tämän sillan takanasi. Hakeudu toiselle alalle.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:10"]
[/quote]
[/quote]
Olet siis väen vängällä hakeutunut alalle, josta tiesit olevan vaikea löytää töitä rikosrekisteritaustalla, vaikka aloja olisi kuinka? Pahoinpitely- ja huumerikostuomiot estävät työskentelysi alle 18-vuotiaiden kanssa ikuisesti. Sillä, että olet omasta mielestäsi sopiva henkilö työskentelemään nuorten kanssa, ei ole mitään väliä lain näkökulmasta. Olet typeryyksilläsi polttanut tämän sillan takanasi. Hakeudu toiselle alalle.
[/quote]
Tuomiot estävät työskentelyn nuorten kanssa tasan niin kauan kun on rikosrekisteri. Se puhdistuu 5-15 vuodessa, lievissä tapauksissa viidessä.
t. raitis narkomaani, nuorisotyössä