Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

28v ikäisenä tehdyt rikokset nuoruuden hölmöilyn piikkiin?

Vierailija
29.07.2015 |

Oon nyt 32v ja yrittänyt saada töitä aika pitkään. Luulen vähän, että ongelma on rikosrekisterissä, koska pääsen haastatteluihin, mutta homma katkeaa siihen. Kannattaisiko nuo ottaa itse puheeksi ja puhua nuoruuden hölmöilyistä vai miten ite tekisitte? Alkaa hajottaa tämä työttömyys

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen, että jos jotain hyvää tästä pitää etsiä, niin musta on tullut paljon suvaitsevaisempi ja ymmärtäväisempi. Ehkä maahanmuuttajat kokevat näitä samoja tunteita, kun toivovat ihmisten näkevän etnisyyden ja kulttuurin taakse

Vierailija
62/64 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:10"] Miksi haet sellaisia töitä, joissa tarkistetaan rikosrekisteri? Tai vaihtoehtoisesti, jos kerran olet opiskellut alalle jossa puhdas rekisteri on tärkeä, niin aika idioottia että olet tehnyt rikoksia. [/quote] Koska nuo ovat mun oman alan töitä ja oon nähnyt vaivaa tutkinnon eteen. Olisin varmasti myös hyvä työntekijä. Ja joo, oon ollut idiootti, mutta oon kasvanut siitä [/quote] Olet siis väen vängällä hakeutunut alalle, josta tiesit olevan vaikea löytää töitä rikosrekisteritaustalla, vaikka aloja olisi kuinka? Pahoinpitely- ja huumerikostuomiot estävät työskentelysi alle 18-vuotiaiden kanssa ikuisesti. Sillä, että olet omasta mielestäsi sopiva henkilö työskentelemään nuorten kanssa, ei ole mitään väliä lain näkökulmasta. Olet typeryyksilläsi polttanut tämän sillan takanasi. Hakeudu toiselle alalle.

[/quote]

Mistä moinen ehdottomuus? Ei mikään estä ikuisesti, ellei sitten ole joku fyysinen rajoite.
[/quote]

Ei tämä ole mielipide vaan laki: http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/rekisterit/rikosrekisteri/yksityisenhenkilontiedonsaantioikeus/rikostaustaote.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:21"]

Luulin, että tää oli se Hakkaraisen juttu

[/quote]

Ai mikä juttu tää on? Olin juuri tulossa ihmettelemään miten maisterin tutkinnolla ei ymmärrä miksei kyseinen ala ole sopiva törkeän pahoinpitelyn ja huumeiden jälkeen.

[/quote]

Tiedän itse, että ala on sopiva ja mulla on paljon annettavaa. Haluaisin vain, että edes joku uskoisi tämän ja palkkaisi. Tyhmäilyjä en saa tekemättömäksi mutta en ainakaan ole mikään breivik tai muu murhaaja
[/quote]

Laki vaatii sinua esittämään rikosrekisteriotteen, mikäli työskentelet alle 18-vuotiaiden kanssa, ja mikäli ote ei ole puhdas, lain mukaan sinua ei voi palkata. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Vierailija
64/64 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:21"] Luulin, että tää oli se Hakkaraisen juttu [/quote]   Ai mikä juttu tää on? Olin juuri tulossa ihmettelemään miten maisterin tutkinnolla ei ymmärrä miksei kyseinen ala ole sopiva törkeän pahoinpitelyn ja huumeiden jälkeen. [/quote] Tiedän itse, että ala on sopiva ja mulla on paljon annettavaa. Haluaisin vain, että edes joku uskoisi tämän ja palkkaisi. Tyhmäilyjä en saa tekemättömäksi mutta en ainakaan ole mikään breivik tai muu murhaaja [/quote] Laki vaatii sinua esittämään rikosrekisteriotteen, mikäli työskentelet alle 18-vuotiaiden kanssa, ja mikäli ote ei ole puhdas, lain mukaan sinua ei voi palkata. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

[/quote]

Olen ollut siinä käsityksessä, että merkinnät eivät estä palkkaamista vaan työnantaja tekee ratkaisun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi