Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

28v ikäisenä tehdyt rikokset nuoruuden hölmöilyn piikkiin?

Vierailija
29.07.2015 |

Oon nyt 32v ja yrittänyt saada töitä aika pitkään. Luulen vähän, että ongelma on rikosrekisterissä, koska pääsen haastatteluihin, mutta homma katkeaa siihen. Kannattaisiko nuo ottaa itse puheeksi ja puhua nuoruuden hölmöilyistä vai miten ite tekisitte? Alkaa hajottaa tämä työttömyys

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:04"]

Oon nyt 32v ja yrittänyt saada töitä aika pitkään. Luulen vähän, että ongelma on rikosrekisterissä, koska pääsen haastatteluihin, mutta homma katkeaa siihen. Kannattaisiko nuo ottaa itse puheeksi ja puhua nuoruuden hölmöilyistä vai miten ite tekisitte? Alkaa hajottaa tämä työttömyys

[/quote]

Newsflash: ei rikosrekisteriä noin vaan tietämättäsi työnhaun alkumetreillä tarkisteta.

Vierailija
42/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myynyt nuorille huumeita ja pahiinpitelit aseella? Right. 28v ei ole nuoruudenpiikkiä likikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:13"]

Hae Kokoomuksen puoluetoimistoon.

[/quote]

Heippa Kokoomusvihaaja!

Kokoomuksen uskollinen äänestäjä, osakesijoittaja ja porvari täällä. Vituttaako?

[/quote]

Lähinnä säälittää :)

Vierailija
44/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:10"] Miksi haet sellaisia töitä, joissa tarkistetaan rikosrekisteri? Tai vaihtoehtoisesti, jos kerran olet opiskellut alalle jossa puhdas rekisteri on tärkeä, niin aika idioottia että olet tehnyt rikoksia. [/quote] Koska nuo ovat mun oman alan töitä ja oon nähnyt vaivaa tutkinnon eteen. Olisin varmasti myös hyvä työntekijä. Ja joo, oon ollut idiootti, mutta oon kasvanut siitä [/quote] Olet siis väen vängällä hakeutunut alalle, josta tiesit olevan vaikea löytää töitä rikosrekisteritaustalla, vaikka aloja olisi kuinka? Pahoinpitely- ja huumerikostuomiot estävät työskentelysi alle 18-vuotiaiden kanssa ikuisesti. Sillä, että olet omasta mielestäsi sopiva henkilö työskentelemään nuorten kanssa, ei ole mitään väliä lain näkökulmasta. Olet typeryyksilläsi polttanut tämän sillan takanasi. Hakeudu toiselle alalle.

[/quote]

Mistä moinen ehdottomuus? Ei mikään estä ikuisesti, ellei sitten ole joku fyysinen rajoite.

Vierailija
45/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:16"]

Kannattaisi harkita alan vaihtoa, johonkin jossa ei olla ihmisten tai rahan ja muun arvotavaroiden kanssa tekemisissä.

[/quote]

En jaksaisi enää opiskella, kun oon käyttänyt niin paljon elämästä opiskeluun enkä edes keksi toista kiinnostavaa alaa. En tiedä miten se taloudellisestikaan onnistuisi, kun toiseen maisterintutkintoon ei kai enää saa edes tukea

Vierailija
46/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tää oli se Hakkaraisen juttu

Vierailija
47/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
48/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:16"]Olet siis väen vängällä hakeutunut alalle, josta tiesit olevan vaikea löytää töitä rikosrekisteritaustalla, vaikka aloja olisi kuinka?

[/quote]

Onko ap vahvistanut, että opiskeli rötöstelyn jälkeen? Ei ole. On saattanut opiskella jo kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
49/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:21"]

[/quote]

Ai mikä juttu tää on? Olin juuri tulossa ihmettelemään miten maisterin tutkinnolla ei ymmärrä miksei kyseinen ala ole sopiva törkeän pahoinpitelyn ja huumeiden jälkeen.

Vierailija
50/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisella taustalla oleva työntekijä mokaa jotain ja haetaan syyllistä, tai maksajaa. Mikäli käy ilmi, että työnantaja tiesi työntekijän rikollisesta menneisyydestä, tiukan paikan tullen juristit repivät kappaleiksi työnantajan.  Työnantaja ottaa liian ison riskin palkatessaan epämääräisen taustan omaavan työntekijän.

Vie työnantajalle kirjekuori, jossa teet rahan kansainvälisellä kielellä selväksi, ettet aio mokata. Ruskea kirjekuori, jossa on 'kuponkeja' joilla teet selväksi ettet mokaa. Problem solved.

Vierailija
51/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:21"]

[/quote]

Ai mikä juttu tää on? Olin juuri tulossa ihmettelemään miten maisterin tutkinnolla ei ymmärrä miksei kyseinen ala ole sopiva törkeän pahoinpitelyn ja huumeiden jälkeen.

[/quote]

Tiedän itse, että ala on sopiva ja mulla on paljon annettavaa. Haluaisin vain, että edes joku uskoisi tämän ja palkkaisi. Tyhmäilyjä en saa tekemättömäksi mutta en ainakaan ole mikään breivik tai muu murhaaja

Vierailija
52/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastauksena otsikkoon: Ei, 28-vuotiaana tehtyjä rikoksia ei voi laittaa enää nuoruuden piikkiin. Ei sitten millään lailla. Sitä en kiistä, etteikö ihminen voisi muuttua.

Toisekseen, jos et itse ole toimittanut työnantajalle rikosrekisteriotetta (mikä vaaditaan yleensä esim vain lasten ja nuorten kanssa työskennellessä, tai sitten sote -alalla), niin työnantaja ei ole nähnyt rikosrekisteriäsi. Sellaisissa tapauksissa vika on ihan jossain muussa kuin menneisyydessä, ja kannattaa alkaa miettimään esim. omaa käytöstä haastattelussa jne.

Vierailija
53/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on pitkään kestänyt nuoruus.. Keski-ikä tulee varmaan siinä 80 paikkeilla?

Vierailija
54/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta yritys.

Vierailija
55/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:37"]Ihan vastauksena otsikkoon: Ei, 28-vuotiaana tehtyjä rikoksia ei voi laittaa enää nuoruuden piikkiin. Ei sitten millään lailla. Sitä en kiistä, etteikö ihminen voisi muuttua.

Toisekseen, jos et itse ole toimittanut työnantajalle rikosrekisteriotetta (mikä vaaditaan yleensä esim vain lasten ja nuorten kanssa työskennellessä, tai sitten sote -alalla), niin työnantaja ei ole nähnyt rikosrekisteriäsi. Sellaisissa tapauksissa vika on ihan jossain muussa kuin menneisyydessä, ja kannattaa alkaa miettimään esim. omaa käytöstä haastattelussa jne.
[/quote]
Näin.

Vierailija
56/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sanottava että itse olet tilanteesi aiheuttanut. Tämä on sitten sitä vastuuta mitä kannat siitä hyvästä että pahoinpitelit jonkun törkeästi ja sekoilit huumeiden kanssa. Hyvä jos olet muuttunut, et vaan voi silti paeta vastuutasi. Etsi jokin työ, missä voit hyödyntää koulutustasi muttei taustoistasi ole haittaa.

Vierailija
57/64 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä! Mulle sattui maailman paras rekrytoija, joka silmäili merkintöjä ja juteltiin siinä kaikenlaista elämästä. Sain hyvin perusteltua, että jos elämä on kakku niin hölmöilyaika on siitä hyvinhyvin ohut siivu ja lisäksi oon aina hoitanut työtehtävät hyvin. Ähäkutti teille lannistajille ja ilkeilijöille, ja kiitos tsemppaajille :)

Vierailija
58/64 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ihmisiä. Miksi joku alapeukuttaa sitä, että saan duunia? Kateus?

Vierailija
59/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mikkikseltä, eikö? Samaa taustaa paljon.

Vierailija
60/64 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:14"]

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tätä juuri halusin tietää, että miten saada työnantaja ymmärtämään, että nuo ovat ollutta ja mennyttä ja olen kasvanut ihmisenä ja olisin hyvä työntekijä

[/quote]

Et nyt ainakaan minua vakuuta. En palkkaisi sinun taustaistasi henkilöä ikinä, mihinkään tehtävään. Nyt kannattaa ihan hattu kourassa kysellä esim. kunnan kadunlakaisutöitä tai sitten pyrkiä johonkin työpajaan kuntouttavaan työtoimintaan. Sitten, kun alkaa olla koossa esim. 5 moitteetonta ja rikkeetöntä työvuotta, voisit varovasti alkaa etsimään ns. oikeita töitä.