Kosmetiikka: näihin petyin.
Nivea black&white dödö: liian miesmäinen tuoksu
Tervashampoo: kuivattaa liikaa hiuspohjaa/hiuksia
Herbina volume letityssuihke: pelkkää hajuste lirua koko tuote, ei tehnyt tehtäväänsä.
Herbina marjaspa muotovaahto: tahmaseksi jätti hiukset, koostumus tahmeaa.
Garnier fructis: ei pese kunnolla hiuksia.
Kommentit (141)
Lumene Basic Blue -päivävoide. Sain siitä jonkun allergisen reaktion, naama meni kirkkaanpunaiseksi, kuumotti ja turposi.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"]
Vichyn Idealia- sarja (ostin tietysti kaikki seerumista lähtien) ei imeydy ihoon vaan rullautuu meikkivoiteen alla inhottavasti. Ihoon jää myös hilseileviä kohtia (pintakuiva sekaiho). Lisäksi mustapäät lisääntyneet ja ihohuokoset suurentuneet, vaikka juuri siihen kaipasin helpotusta.. Rahat menivät kuin Mustin p**seen ja loppuunhan nuo on kai käytettävä, argh! Toinen pettymys oli Biothermin uusi sarja (siniset purkit, ihoöljy kuului siihen), ei kosteuttanut yhtään ja rullautui samalla tavoin kuin Vichy. Paras kokeilemani on ehdottomasti Biothermin Skin Vivo.
[/quote]
Tuo "rullaantuminen" johtuu muuten silikoineista. Eli seerumissa ja meikkivoiteessa varmaankin silikoneja ja paallekkain laitetettaessa ne rullaantuvat, erikseen tata ihanaa efektia ei tapahdu... Tasta (ja muistakin) syysta yritan valttaa silikonia sisaltavia tuotteita. Selittaisi muuten myos tuon mustapaiden lisaantymisen, jos silikoni on tukkinut ihohuokosia.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:42"]Maybelline Fit Me - meikkivoide. Tutkailin etukäteen omalle iholleni parasta sävyä ja kaupassa vielä testailin varmaan kuutta eri väriä. Silti ekana päivänä käytössä muuttui pikkuhiljaa oranssiksi ja kaulaan jäi hieno meikkivoideraja. Että todellakin fit me.
(Noin käy muuten kaikkien kokeilemieni Maybelline - meikkivoiteiden kanssa, alkavat jostain syystä muuttua iholla punaiseksi / oranssiksi)
[/quote] Niinpä. Ja jotkut muuttuvat violeteiksi. Talvella varsinkin huomaa helposti. Minulla on lämmin ihonsävy, niin ei meinaa löytyä hyvän sävyistä meikkivoidetta. Koko kesän olen ollut ilman :D
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:02"]
Maybellinen kajal-kynä, ei lähde edes meikinpoistoaineella, ei saippualla, puhdistusvoiteella, ei millään. Hankaat ja hankaat silmäsi punaiseksi! Eikä ole edes vedenkestävä!
[/quote]
Mä käytän kookosöljyä. Poistaa helposti ja hellävaraisesti :)
Oikein nauroin ääneen kun niin moni on täällä haukkunut Lumenen ripsivärit. Olen teidän kanssa ihan samoilla linjoilla, tällä hetkellä mulla on 'vararipsarina' Natural Coden ripsiväri joka on heittämällä surkeimpia mitä oon ikinä koittanut :D JOUDUN laittamaan sitä huomenna kun mun 'oikea' ripsari oli jo niin tyhjä että heitin sen tänään roskiin, vituttaa jo valmiiksi!
Klippoteketin Argan Oil shampoosta ja hoitoaineesta sain mun päänahkan ihan helvetilliseen kuosiin, kutisi ja alko puskeen jotain finnejä niin että oli pakko lopettaa käyttämästä. Heti kun vaihdoin shampoita niin ongelma poistui.
Lisäksi pariin YSL huulipunaan olen pettyny, ne maistuu ja tuoksuu niin kamalalta ettei huvita käyttää.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"]
Vichyn Idealia- sarja (ostin tietysti kaikki seerumista lähtien) ei imeydy ihoon vaan rullautuu meikkivoiteen alla inhottavasti. Ihoon jää myös hilseileviä kohtia (pintakuiva sekaiho). Lisäksi mustapäät lisääntyneet ja ihohuokoset suurentuneet, vaikka juuri siihen kaipasin helpotusta.. Rahat menivät kuin Mustin p**seen ja loppuunhan nuo on kai käytettävä, argh! Toinen pettymys oli Biothermin uusi sarja (siniset purkit, ihoöljy kuului siihen), ei kosteuttanut yhtään ja rullautui samalla tavoin kuin Vichy. Paras kokeilemani on ehdottomasti Biothermin Skin Vivo.
[/quote]
Tuo "rullaantuminen" johtuu muuten silikoineista. Eli seerumissa ja meikkivoiteessa varmaankin silikoneja ja paallekkain laitetettaessa ne rullaantuvat, erikseen tata ihanaa efektia ei tapahdu... Tasta (ja muistakin) syysta yritan valttaa silikonia sisaltavia tuotteita. Selittaisi muuten myos tuon mustapaiden lisaantymisen, jos silikoni on tukkinut ihohuokosia.
[/quote]
Kiitos tästä, kokeilen käyttää erikseen! T: Se, jolla meikit rullaantuvat
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:47"]
Diorin kasvoseerumi ja silmänympärysvoide sekä meikinpohjustusaine. Ostin stockalta ja ihmettelin miten nuorella naismyyjällä oli niin ryppyiset silmänaluset. No asia selvisi. Kun noita tuotteita levittää iholle, näyttää iho ensin huippu hyvältä, sileältä ja tasaiselta. Ja seuraavat puolituntia. Kun sitten olin työpäivän jälkeen ajelemassa kotia kohti, vilkaisin auton peilistä naamaani ja olin ajaa ojaan. Silmien alle (missä iho on ohuinta) oli ilmestynyt hirveä ryppyinvaasio. Ajattelin että eihän kalliit merkkituotteet voi tuollaista aiheuttaa ja testasin. Niin uskottava oli että voi. Ilmeisesti tuotteissa on jotain ihme silottajaa, joka muutaman tunnin jälkeen alkaa jotenkin "vetäytyä" ja vetää ohuen ihon rypyille. Tosi hyviä ryppytuotteita, takaavat rypyttömälkekin rypyt....
[/quote]
Todella epätodennäköinen tarina. Ryppyjä joko on tai sitten ei. Mikään "ryppyinvaasio" yhden päivän kuluessa ei ole mahdollinen. Todennäköisesti sinulla on ryppyjä, joita voi korkeintaan yrittää peittää ja kyseiset tuotteet eivät ole tarkoitettu valmiiden ryppyjen poistamiseen vaan ihon hoitoon. Siinä mielessä jos jokin tuote väittää poistavansa ryppyjä, siitä tietää tasan varmasti, että se ainakin on huuhaata.
[/quote]
No näin kuitenkin tapahtui. Ryppyjä minulla tietenkin jonkin verran on, niinkuin varmasti lähes kaikilla yli kolmekymppisillä. Ryppyinvaasio ei onneksi ollut pysyvä. Kun en laittanut tuotetta, ryppyjä ei iltapäivästä ilmestynyt. Eli voiteet jotenkin "vetivät" ihon kurttuun. Mutta tietenkään en voi ketään pakottaa uskomaan. Kokeilkaa itse, sittenpä näette. Meikinalustustuote oli Diorin Hydra Life Skin Perfect, nimenomaan tarkoitettu pienentämään ihohuokosia ja tekemään ihon pinnasta tasainen. Seerumia ja silmänymp. voidetta en enää muista mitä Diorin sarjaa olivat, eivät kuitenkaan olleet Hydra Life sarjaa.
-Lorealin bb ja cc voiteet: ihan kamalan kuiva koostumuts, jää ihon kuiviin kohtiin ja juonteisiin, väri oranssi kuin mikä!
-Chanel vitalumiere meikkivoide: jo puolen tunnin päästä kasvoilla aivan karmea kiilto, kuin koko naama olisi rasvoittunut koko päivän! Siis aivan järkyttävä, koko naama oli niin rasvaisen/öljyiven näköinen ja kasaantui ihohuokosiin
-Lumene silmänympärys geeli arctic aqua: kiristi silmänmpärysihoa, tuntui todella ikävälle iholla
-Lumene juonteita silottava silmänympäryshoito(huulikiillon näköinen putkilo): kihelmöi iholla ja aamulla iho oli kireä ja kuiva
-Lumene puhdistusgeeli (sini-valkoinen tuubi, normaali iho): JÄRKYTTÄVÄ allerginen reaktio! Koko naamaa alkoi kihelmöidä, ja kun tulin suihkusta naamani oli kuin paviaanin perse: ihan kirkkaan punainen ja vähän turvonnut.
-Kerastase oranssi-valko naamio: hiukset sähköstyivät, takuttuivat ja olivat todella kuivan näköiset naamion jälkeen. Hiusten pinta kuiva, karhea ja jotenkin vahamainen, ja tuoksu: todella vahva hajuvesi, tunkkainen ja pistävän voimakas (mieheni huomautti kans että hiukset tuoksuu tosi voimakkaalle, ootko laittanu hajuvettä niihin)
-Tigin hoitoaineet: ihan samaa kamaa mitä joku marketti loreal elvital, dove tms. Ei tehnyt hiuksilleni juuri mitään, todellakin rahan haaskausta!
-Loreal telescopic carbon black maskara: ripset liimautuivat toisiinsa kiinni, väriä tuli liikaa, lopulta näytti, että silmissä oli 4 hämähäkinjalkaa per silmä.
-Loreal huulilakat: levittyy epätasaisesti, jää todella tahmaiseksi huulille, kasaantuu kuiviin kohtiin ja juonteisiin.
-Biozell värimaski lila: halusin hiuksiin viileää vivahdetta, laitoin laimennettuna tätä. Noh lopputulos: haalea punainen, juuri sellainen, mitä EN halunnut.
-Lumenen meikkivoiteet: yhtäkään hyvää en ole testannut. Kaikki todella kuivahkoja, ei pigmenttiä tarpeeksi, ja eivät riittoisia.
-Maxfactorin ripsarit: liian märkiä, sottaavia ja liian vetinen koostumus joka vetää ripset suoriksi takaisin samantien.
-Kaikki marketti aurinkopuuterit: oransseja poikkeuksetta kaikki. Ei sovi varjostuksiin ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:05"]
Lumenen natural code vedenkestävä ripsari. Kauhean tahmeaa eikä meinannut lähteä poistoaineellakaan pois. Paniikkimaisen hinkkauksen seurauksena puolet ripsistä lähti.
[/quote]
Nauroin ääneen, täsmälleen sama kokemus täällä. Ei todella lähde pesussa kuin marginaalisesti, mikä tietysti voi olla jollekulle etukin. Puhdistuksen jälkeen ripsiin jää tahmaisia pikkuklimppejä joita voi sitten yrittää irrotella sormet mustina... Lumenen ei-waterproofit lähtee taas sitten niin tehokkaasti, että tulin yhtenä sateisena aamuna kunnon sotamaalaus naamassa töihin, ihan kuin joku olisi vetänyt paksulla mustalla tussilla silmien alapuolelle sentinpaksuiset mustat viivat. Olin kulkenut koko matkan ja istunut julkisissa sen näköisenä, vasta työkaveri huomautti että vilkaisepa peiliin...
Revitalash Advanced ripsiseerumi. Kun on käyttänyt liki kaksi vuotta seerumi ei enää toimi. Vaikka ostin uuden niin ripset eivät kasva kuten ennen kahden kuuauden käytön jälkeen eikä kuukauden taukokaan ja uudelleen aloitus auta asiaa. Joko tuotetta on muutettu tai ei vaan toimi enää.
Olen käyttänyt kanebon 38 ripsaria vuosia. Kyllä se mulla ripsistä lähtee lämpimällä vedellä, toki sormilla pitää sitä auttaa irtoamaan, mutta ei varise ja on minusta muutenkin hyvä.
Yves Rocherin shampoot. Joko pesevät ritusevän kuiviksi tai jättävät likaisiksi hiukset. Ei mitään välimallia.
Kaikki selluliittivoiteet. Aloin saada selluliittia esikoisen syntymän jälkeen, en tiedä, miksi. Olen kokeillut varmaan viittä eri tuotetta, laivalta ostanut lähinnä. Karmeaa huijausta.
Lumenen Blueberry Volume -maskara. Ei tehnyt kummoistakaan jälkeä, mutta rapisi ja murustui (ja ärsytti siis silmiä).
Lumenen Natural Code meikkipuuteri (jokin 2in1 oli muistaakseni nimi). Ihan järkyttävän huono: ei levittynyt kasvoille, niihin kohtiin joihin tätä sai hinkattua, jäi talkkisiksi viiruiksi. Onkohan enää edes myynnissä? Toivottavasti ei.
Rimmelin Stay Matte: vaaleinkin sävy kamalan ruskea. Ihmeellinen siinä mielessä, että tätä ei kertakaikkiaan tuntunut saavan tarttumaan ihoon :D niihin kohtiin joihin sai, jäi kamalaksi kuralänteiksi. Never again.
XZ Kinuski-Karpalo-shampoo. Tarvitsen pesevämmän shampoon, sillä tämän jälkeen tukka tuntui rasvoittuvan ennätystahtia. Illalla kun pesi, aamulla oli sen näköinen ja tuntuinen että pitäis pestä uusiksi.
Mihin tuotteisiin sinä olet pettynyt?
Kaikki BB-voiteet - aiheuttaa silmien kirvelyä
Herbina-body mist - kauhea teinituoksu, joka haihtuu nopeasti
Lumene selluliittiseerumi/voide - ei mitään vaikutusta (taitaa olla kaikki placeboa)
Nivean kasvovoiteet, jättää ihon tahmaiseksi.
Ai niin, lv:n kasvovoide kirveli naamassa ja jäi kiiltämään pinnalle. Ap
Maybelline Fit Me - meikkivoide. Tutkailin etukäteen omalle iholleni parasta sävyä ja kaupassa vielä testailin varmaan kuutta eri väriä. Silti ekana päivänä käytössä muuttui pikkuhiljaa oranssiksi ja kaulaan jäi hieno meikkivoideraja. Että todellakin fit me.
(Noin käy muuten kaikkien kokeilemieni Maybelline - meikkivoiteiden kanssa, alkavat jostain syystä muuttua iholla punaiseksi / oranssiksi)
Revitalift laser seerumi - rullautuu hetken päästä murusiksi, vaikka kuinka vähän laittaisi. Revitalift laser yövoide, kamalan kumimaista kuraa, ei mitään tehoa. Hukkaostoja molemmat.
Paul Mitchelin skinny seerumi ihan oivariiniksi meni hiuksissa, todella vähän laitoin ns pisaran, rasvaisen lopputuloksen sain. Saman rasvalookin tekee monet Tigin muotoilutuotteet.