Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosmetiikka: näihin petyin.

Vierailija
29.07.2015 |

Nivea black&white dödö: liian miesmäinen tuoksu
Tervashampoo: kuivattaa liikaa hiuspohjaa/hiuksia
Herbina volume letityssuihke: pelkkää hajuste lirua koko tuote, ei tehnyt tehtäväänsä.
Herbina marjaspa muotovaahto: tahmaseksi jätti hiukset, koostumus tahmeaa.
Garnier fructis: ei pese kunnolla hiuksia.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:22"]

Lumene Natural code -luomiväri (missä on 3 väriä samassa paletissa). Ei pigmenttiä lähes nimeksikään. Sopii pliisuun arkinysväys-eimeikkiä-meikkiin mutta jos pitäisi saada aikaan näyttävyyttä niin turha luulo.

[/quote]

Minä taas yllätyin iloisesti Lumenen Natural Code -luomivärien pigmenttisyydestä. Muut Lumenen luomivärit ovat hailakkaa jauhoa, mutta tuo Natural Code osoittautui löydöksi.

Vierailija
2/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:56"]

Franck Provostin shamppoot. Ei sopineet yhtään omaan tukkaan, kuivana hiuksissa ällöttävä tekstuuri jota mahdoton muotoilla. Ja vielä jäätävän suurissa purkeissa :( Meni ihan hukkaan ne

[/quote]

Sama kokemus minulla! Monet muut "kampaamolaatuisiksi" mainostetut (esim. TRESemmé), isoissa pulloissa marketeissa myytävät tuotteet ovat parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"]

Vichyn Idealia- sarja (ostin tietysti kaikki seerumista lähtien) ei imeydy ihoon vaan rullautuu meikkivoiteen alla inhottavasti. Ihoon jää myös hilseileviä kohtia (pintakuiva sekaiho). Lisäksi mustapäät lisääntyneet ja ihohuokoset suurentuneet, vaikka juuri siihen kaipasin helpotusta.. Rahat menivät kuin Mustin p**seen ja loppuunhan nuo on kai käytettävä, argh! Toinen pettymys oli Biothermin uusi sarja (siniset purkit, ihoöljy kuului siihen), ei kosteuttanut yhtään ja rullautui samalla tavoin kuin Vichy. Paras kokeilemani on ehdottomasti Biothermin Skin Vivo.

[/quote]

Tuo "rullaantuminen" johtuu muuten silikoineista. Eli seerumissa ja meikkivoiteessa varmaankin silikoneja ja paallekkain laitetettaessa ne rullaantuvat, erikseen tata ihanaa efektia ei tapahdu... Tasta (ja muistakin) syysta yritan valttaa silikonia sisaltavia tuotteita. Selittaisi muuten myos tuon mustapaiden lisaantymisen, jos silikoni on tukkinut ihohuokosia.
[/quote]
Kyllä rullautuu ihan yksinäänkin tuo idealia bb voide. Surkein käyttämäni tuote!
Hyvä tietää että koko idealia sarja samaa kuraa. Olin harkinnut niiden muiden tuotteiden kokeilua!

Vierailija
4/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanebon 38 -ripsiväri oli pettymys. Koostumus liian ohut, eikä tosiaan lähtenyt lämpimällä vedellä, kuten luvattiin. Käytän nykyään Lancomea (Hypnose tai Doll's Eyes) tai markettimerkeistä Max Factoria.

Muita pettymyksiä ovat Lumenen tuotteista lähes kaikki muut paitsi TimeFreeze -seerumi, jota ilman en tule toimeen ja Natural Code -luomivärit ja kaikki kokeilemani BB- ja CC-voiteet (mikä funktio niillä oikein edes on, eivät ne ainakaan meikkivoidetta korvaa?).

Vierailija
5/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:07"]Nivean "mummorasva" sinisessä purkissa aiheutti mulle naaman punoitusta, kirvelyä ja jäätävät finnit :(
[/quote]
Eihän sitä nyt naamaan laiteta! Jalka/vartalokreemi
[/quote]
Ja siinäkin ihan hyödytön kun sisältää pelkkää parafiinia,
[/quote]

Täällä kypsempään ikään ehtinyt superkuivaihoinen käyttää sitä naamaansa ja on parasta koskaan. Lukuisat kalliit voiteet kokeillut, eikä mikään ole pitänyt erityisesti talvella ihoa niin hyvänä. Vähänkään rasvaiselle iholle en suosittelisi.

Vierailija
6/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole hyvää sanottavaa mistään Lumenen tuotteista paitsi kulmakarvageelistä. Meikkivoiteista, silmänympärysvoiteista, kasvovoiteista ym. sain kasvot täyteen kipeitä ihonalaisia finnejä ja silmänympäryksiin miliumeja. Ripsiväreillä ei saanut mitään aikaan ja kuivuivat tuubiinsa todella nopeasti.

Vierailija
7/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen dolly eyes-ripsari varisi todella pahasti eikä edes levittynyt hyvin. Opiskelijabudjetilla todella harmittava hutiostos :(

Vierailija
8/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:52"]

Tahdoin ostaa ripsiväriä, kiva jos nettikauppa kertoisi onko tuote vesiliukoinen, myös postiluukusta saapuminen +.

[/quote]

Mitä vikaa on kun haluaa tietää onko vesiliukoinen, vastaa arvoisa -piip-

[/quote]

No jos siinä ei lue vedenkestävä tai waterproof niin sitten se varmaankin on vesiliukoinen. Voi pyhä yksinkertaisuus.

[/quote]  Mielestäni pitää mainita molemmat.

[/quote]

Tässä ketjussakin mainittu moneen kertaan vesiliukoisuus, joten kyllä se olennaista on.

Vierailija
9/141 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jo moneen kertaan mainitut Lumenen ripsarit

- Herbinan kuivashampoo - ostin kun kehuttiin pariinkin kertaan täällä jossain hyvän halpiskosmetiikan ketjussa. Voi jumaliste miten likaiseksi tukka meni, eikä ollut enää aikaa käydä suihkussa pesemässä ennen töihin lähtöä! Meni roskiin sen yhden kerran käytön jälkeen (sen sijaan esim. Batistella ja Four Reasonilla on hyvät kuivashampoot)

- Diorin Dream Skin-voide. Pari viikkoa käytin, kunnes tajusin, että iholle ilmaantuneet näpyt saattaisivat johtua tästä. Lopetin käytön ja näpyt hävisivät. Ei siis riitä minun kuivalle sekaiholleni. 

Vierailija
10/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjakortin synttäripäivänä ja ajattelin panostaa kunnon puhdistusmatioon, kasvoveteen ja päivävoiteeseen. Stokkan myyjättären avustamana päädyin Clarinsin tuotteisiin. Pärstä oli parin päivän käytön jälkeen punainen kuin paviaanin perse. Biothermin joihinkin tuotteisiin olen pettynyt myös (sellaiset tummanvihreät pakkaukset) - sama kuin Niveaa naamaansa vetelisi. Lumenen BB-voide sai aikaan saman kuin muutamalla muullakin: pientä näppyä sikisi alta aikayksikön. Huonoin ripsari: se Maybelinnen pinkki "legendaarinen klassikko". Legenda varmaan siitä syystä, että edelleen myynnissä vaikka täyttä sekundaa. Mitäs vielä. Huonoja shampoita ja hoitoaineita on testattu - siis kampaamotuotteita ja kampaajan suosittelemia (esim. Paul Mitchell). Yhteenkään itsestäänruskettavaan tuotteeseen en tartu ikinä enää. Ja ne kalliit Dermalogicat olisi saanut jättää ostamatta. Ihan saman asian ajavat muutamat apteekkien myymät sarjat (Eucerin, Avene).

Vierailija
11/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:56"]Tosi monta ripsaripettymystä on tullut. Olen pitkään käyttänyt Kanebon 38:a, tykkään pienestä harjasta ja siitä, että ripsari on niin kosteaa, että sitä voi laittaa melko monta kerrosta ja silti pystyy työstämään ripset maskaran levittämisen jälkeen erotelluiksi ripsikamman avulla. Pinta jää jotenkin sileäksi, eikä hämppisefektiä tule, vaikka kerroksia olisi useampikin. Mun melko taipuisille ja pitkille ripsille sopii tosi hyvin. Mutta se irroittaminen! Mikä taistelu joka ilta. Joten olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoja. Viimeisimmät: 

Maybelline Lash sensational. Ihan paska. Yksi kerros jättää karstaisen näköiset, suorat ripset. Tokan kerroksen jos heittää, saa ehkä vähän taivutusta mutta ei mitään tuuheutta. Ja kökköä tulee ihan älyttömästi jo kahdella kerroksella. Eikä saa harjattua yhteenliimautuneita ripsiä enää erilleen ripsivärin leivttämisen jälkeen, koska väri kuivuu niin nopeasti. Jos nyt kestävän värin haluaa, niin mulla tämä ei ainakaan karissut.

Estee Lauderin Zero Smudge. Sama vika kuin edellisessä. Todella kuiva jo valmiiksi, ja kuivahtaa yhden kerroksen levittämisen jälkeen sellaiseksi karheapintaiseksi, johon ei oikein voi käyttää ripsikampaa eikä levittää toista kerrosta, tai kökköinen hämähäkinjalkaefekti on taattu. Sokoksen myyjä väitti, että tällä saa paljon enemmän volyymia kuin Kanebolla (vai Sensaiko se on). No ei todella saa, kun yhdellä kerroksella ripset saa hädin tuskin esiin ja toista ei voi laittaa kun tulee liian epäsiisti lopputulos. Tämäkin kyllä kesti mm. salitreenin vain lievästi rapisten. 

Lumenen kaikki ripsivärit on todella huonoja. Lähinnä ripsiin saa haalean värin, joka kuitenkin jotenkin onnistuu näyttämään klimppiseltä ja sotkee luomet saman tien. 

Lumenen arctic aqua BB-voide. Jotenkin outo koostumus, ja herkästi lähtee kuoriutumaan "puruna" iholta, jos yhtään vahingossa hieraisee. Pitää siis levittää varovasti taputellen. Levittyy silti melko huonosti ja jättää herkästi todella selviä rajoja. 

Onko joku käyttänyt Cliniquen 38-ripsareita? Onko niissä yhtä hyvää ja työstettävää tuotetta kuin tuo Kanebo/Sensai, vai ovatko nekin saman tien kuivahtavia rapisijoita?
[/quote]

Mun mielestä sekä Cliniquen että Macin vedellä poistettavat on parempia kuin Kanebo. Kannattaa kokeilla, mulla on ollut kaikkia ja ehkä tuo Mac on suosikkini.

Vierailija
12/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maybellinen meikkivoiteet ja wet'n'wildin meikit. Lisäksi se nivean suihkuvoide, kamalaa. Lumene natural codella oli joskus sellainen meikkivoide joka oli puuterirasian näköisessä pakkauksessa, oli kuitenkin voide. Se oli ihan uskomattoman surkea! Tony Moly cat's wink puuteri oli myös huono, iho alkaa kukkimaan vartin päästä puuterin levityksestä.

Vierailija
13/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:07"]Nivean "mummorasva" sinisessä purkissa aiheutti mulle naaman punoitusta, kirvelyä ja jäätävät finnit :(
[/quote]

Vierailija
14/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maybellinen perinteinen Great lash -mascara. Mulla karisee päivän mittaan se silmien alle. En ymmärrä, miksi se on niin ylistetty.

Vierailija
15/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemon juice&glycerine -käsivoide jättää kamalan kalvon käsiin. Cliniquen ripsiä taivuttava ripsari. Sitä väriä tulee ripsiin vaan jotenkin niin vähän.

Vierailija
16/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Four reasonsin hoitoaineet eivät tunnu hoitavan yhtään. Diorshow ripsiväri tuhrii.

Vierailija
17/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin hyvän tuotteen hiuksille. Kauan hilseili ja kutitti sekä tuli talipalloja. Vaikka käytin kampaamon kalliimpia. Eli paras: Head&Shouldersin sitruunashamppoo!

Vierailija
18/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mac-vinkistä, 66, menee kokeiluun! T. Ripsareista ulissut

Vierailija
19/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:07"]Nivean "mummorasva" sinisessä purkissa aiheutti mulle naaman punoitusta, kirvelyä ja jäätävät finnit :(
[/quote]
[/quote]
Ja siinäkin ihan hyödytön kun sisältää pelkkää parafiinia,

Vierailija
20/141 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:56"]Tosi monta ripsaripettymystä on tullut. Olen pitkään käyttänyt Kanebon 38:a, tykkään pienestä harjasta ja siitä, että ripsari on niin kosteaa, että sitä voi laittaa melko monta kerrosta ja silti pystyy työstämään ripset maskaran levittämisen jälkeen erotelluiksi ripsikamman avulla. Pinta jää jotenkin sileäksi, eikä hämppisefektiä tule, vaikka kerroksia olisi useampikin. Mun melko taipuisille ja pitkille ripsille sopii tosi hyvin. Mutta se irroittaminen! Mikä taistelu joka ilta. Joten olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoja. Viimeisimmät: 

Maybelline Lash sensational. Ihan paska. Yksi kerros jättää karstaisen näköiset, suorat ripset. Tokan kerroksen jos heittää, saa ehkä vähän taivutusta mutta ei mitään tuuheutta. Ja kökköä tulee ihan älyttömästi jo kahdella kerroksella. Eikä saa harjattua yhteenliimautuneita ripsiä enää erilleen ripsivärin leivttämisen jälkeen, koska väri kuivuu niin nopeasti. Jos nyt kestävän värin haluaa, niin mulla tämä ei ainakaan karissut.

Estee Lauderin Zero Smudge. Sama vika kuin edellisessä. Todella kuiva jo valmiiksi, ja kuivahtaa yhden kerroksen levittämisen jälkeen sellaiseksi karheapintaiseksi, johon ei oikein voi käyttää ripsikampaa eikä levittää toista kerrosta, tai kökköinen hämähäkinjalkaefekti on taattu. Sokoksen myyjä väitti, että tällä saa paljon enemmän volyymia kuin Kanebolla (vai Sensaiko se on). No ei todella saa, kun yhdellä kerroksella ripset saa hädin tuskin esiin ja toista ei voi laittaa kun tulee liian epäsiisti lopputulos. Tämäkin kyllä kesti mm. salitreenin vain lievästi rapisten. 

Lumenen kaikki ripsivärit on todella huonoja. Lähinnä ripsiin saa haalean värin, joka kuitenkin jotenkin onnistuu näyttämään klimppiseltä ja sotkee luomet saman tien. 

Lumenen arctic aqua BB-voide. Jotenkin outo koostumus, ja herkästi lähtee kuoriutumaan "puruna" iholta, jos yhtään vahingossa hieraisee. Pitää siis levittää varovasti taputellen. Levittyy silti melko huonosti ja jättää herkästi todella selviä rajoja. 

Onko joku käyttänyt Cliniquen 38-ripsareita? Onko niissä yhtä hyvää ja työstettävää tuotetta kuin tuo Kanebo/Sensai, vai ovatko nekin saman tien kuivahtavia rapisijoita?
[/quote]
Minä ostin kerran laivalta tuon Cliniquen 38 ripsarin ja ihan sairaan hyvä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä