Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi halvattu, on kyllä viimeinen kerta kun annan torissa mitään ilmaiseksi!

Vierailija
21.12.2025 |

Siis yli kymmenen tori-vuoden aikana minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ostajien tai myyjien kanssa, mutta kun jotain annan ilmaiseksi, se menee älyttömäksi perseilyksi!

Tulee ties kuinka monta kyselyä, että voinko kuljettaa tavaran jonnekin (no en vttu voi, se on ilmainen, tule itse hakemaan!), tai sitten sovitaan hakua mutta ei tulla hakemaan. Sitten on näitä, jotka laittaa vaan puhelinnumeron ja sanoo, että soita (no en vttu soita, sano se asiasi viestissä!)

Ja muutenkin näissä tapauksissa se kommunikaatio on usein sitä tasoa, että en edes aina ymmärrä, mitä yritetään sanoa.

Ilmaiseksi antaminen näyttää houkuttelevan sitä kaikkein vähä-älyisintä porukkaa, mikä on sääli, kun en haluaisi kuitenkaan heittää käyttökelpoista tavaraa roskiinkaan ja toisaalta jollakin voi olla oikeasti tarve sille tavaralle.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä nyt ihan itse. Eikö se nyt ole selvä, että jos ihminen dyykkaa, niin ei se ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
2/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ensin myymässä, mutta kerro myöhemmin siitä ilmaiseksi antamisesta, niin karsii suurimman osan niistä häikäilemättömistä lokeista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei urpoille tarvitse mitään vastata. Kai sieltä joukosta joku yksi täysjärkinen löytyy.

Vierailija
4/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ensin myymässä, mutta kerro myöhemmin siitä ilmaiseksi antamisesta, niin karsii suurimman osan niistä häikäilemättömistä lokeista?

Tuota olen miettinyt myös, että jos tosiaan laittaisi jonkun nimellisen hinnan ja sitten ensimmäiselle kyselijälle tarjoaisi ilmaiseksi. 

Vierailija
5/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli viesti anna minä se heti tänne. Joo en antanut. Huonon suomen kielen ymmärrän mutten epäkohtelaisuutta. 

Vierailija
6/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin kerran yhden ison kodinkoneen ilmaiseksi. Vanha ja ruma, mutta hoiti vielä hommansa. Henkilö, joka sen tuli hakemaan esiintyi kuin tekisi minulle suuren palveluksen hakemalla romuni pois, hyvä, ettei tarvinnut häntä alkaa kiittelemään ja ylistämään tästä pyytettömästä palveluksesta minulle.  

Vierailija
7/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen miettinyt myös, että jos tosiaan laittaisi jonkun nimellisen hinnan ja sitten ensimmäiselle kyselijälle tarjoaisi ilmaiseksi. 

Tässä olisi ideaa. Ilmaiset tavarat triggeröivät kaikenlaisia kaheleita.

Vierailija
8/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myyn mieluummin parilla eurolla kuin annan ilmaiseksi juuri tuosta syystä, että se ilmaiseksi antaminen tuo kaikki imbesillit paikalle kyselemään typeryyksiä.

Vierailija
9/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viesti anna minä se heti tänne. Joo en antanut. Huonon suomen kielen ymmärrän mutten epäkohtelaisuutta. 

Voihan tuo olla vaan huonoa ilmaisua eikä epäkohteliasta

Vierailija
10/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuo olla vaan huonoa ilmaisua eikä epäkohteliasta

No eihän tuosta nyt voi tietää, vaikka olisi kännissä/huumeissa kirjotettu viesti. Minulle nimittäin on tullut selkeästi sellaisiakin.

ap

Vierailija
11/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli myös viesti jossa luki, että soita.

Ilmoitukseni oli annetaan pakastin. En soita.

Kerran lahjoitin telkkarin ilmaiseksi. Ja eiköhän pyydetty tuomaan jonnekin 30 km päähän.

Pitäis laittaa ilmoon, että ei kuljetusta, ei varausta, vaan ensimmäinen hakija saa. Ja omat kantajat mukaan.

Vierailija
12/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin parilla eurolla lipaston. Ilmoituksessa luki, että ei kuljetusta, ota omat kantajat mukaan. Sovittiin haku ja kas, hakija tuli yksin. Hän oikeasti odotti, että minä raskaana 39 vko kantaisin kanssaan lipastoa. Totesin, että kiitos ei, en edes harkitse. Wolt-kuski sattui tulemaan rappuun ja hakija kysyi tältä apua. Kun olivat saaneet lipaston rappuun, totesi hakija apulaiselleen, että tuo nainen maksaa kantamisesta! Suljin oven.

Vierailija
13/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä halvimmat hinnat houkuttelee ulkomaalaisia. Eivät osaa kirjoittaa suomea ja puhekin on mitä on. Mutta pahimpia ovat nuo soita -viestit. Kyllä ärsyttää.

Vierailija
14/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin parilla eurolla lipaston. Ilmoituksessa luki, että ei kuljetusta, ota omat kantajat mukaan. Sovittiin haku ja kas, hakija tuli yksin. Hän oikeasti odotti, että minä raskaana 39 vko kantaisin kanssaan lipastoa. Totesin, että kiitos ei, en edes harkitse. Wolt-kuski sattui tulemaan rappuun ja hakija kysyi tältä apua. Kun olivat saaneet lipaston rappuun, totesi hakija apulaiselleen, että tuo nainen maksaa kantamisesta! Suljin oven.

No ei voi olla totta, eihän tollasta olekaan! Siis mitä helvettiä!

Vierailija
15/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu v*ttuun zuu wakki!

Vierailija
16/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus edellisen muuton yhteydessä.

Pistin aika paljon tavaraa pääosin huonekaluja ilmoon, että tulkaa hakemaan.

"Ai tossa on naarmu", "Pystytkö tuomaan kun ei ole autoa?", "Voiko varata kk päähän?"

Kaks päivää kotoin sitä perseilyä ja vein Kivikkoon jätteeksi.

Vierailija
17/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri! Minä olin antamassa ilmaiseksi laadukasta urheiluvälinettä, vaikka oli käytetty. Olisi pitänyt ' joulun kunniaksi' ilmaiseksi toimittaa toiseen kaupunkiin 300 km päähän. Ja kyseessä oli iso kapistus....

Vierailija
18/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painu v*ttuun zuu wakki!

Tässä siis esimerkki juurikin ketjun aiheena olevasta dyykkarista. Ei ole älyä sen verran, että pystyisi itse omilla rahoillaan kustantamaan itselleen tarvitsemansa.

Vierailija
19/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon tavaran voisi vain viedä vaikka puiston penkille. Ja lappu, että saa ottaa.

Vierailija
20/36 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kuvitella, että ilmainen tavara vielä kuljetettaisiin hänelle?