Millan aamu meni pilalle
Eli itse ei vaivauduta ilmoittamaan myöhästymisestä ja pahoitetaan mieli, kun toinen osapuoli siitä huomauttaa.
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/cfb82ae5-deeb-4b7b-a803-5df2…
Kommentit (33)
Onhan tuo tökerö viesti päiväkodilta 4 minsan myöhästymisen takia mutta en itse lähtisi avautumaan lehden sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy päiväkotien eikä koulujen työntekijöiden homma kateeksi, kun tällaiset mielensäpahoittaja-millat siellä ovat "asiakkaina". Nämä mimosa-millat ovat menettäneet järkensä näiden vaatimustensa kanssa.
Mitä hän vaati?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy päiväkotien eikä koulujen työntekijöiden homma kateeksi, kun tällaiset mielensäpahoittaja-millat siellä ovat "asiakkaina". Nämä mimosa-millat ovat menettäneet järkensä näiden vaatimustensa kanssa.
Mitä hän vaati?
Että maailma pyörisi hänen mielensä mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän vaati?
Jotain lässytystä inhimillisesti ja mitä vielä. Siis tekstiviestiin, joka lähtee kaikille poissaolijoille. Voi, hyvänen aika näitä herkkiksiä.
Hänen tyttärensä on erityisherkkä!
Itse identifioi itsensä lumihiutaleeksi, selviää jutusta...
Olihan tuo päiväkodin viesti todella tyly sävyltään ja antoi virheellisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo päiväkodin viesti todella tyly sävyltään ja antoi virheellisen vaikutelman.
Pieni tylytys on aina paikallaan. Nykyisin tosin pääsee lehteen itkemään asiasta kuin asiasta.
Muuhun en ota kantaa, mutta jos viestissä lukee "lapselle ei ole varattu ruokaa tälle päivälle", niin miten sen voi tulkita väärin, kuten mikäliejohtaja väitti?
Viesti on luultavasti joku automaattiviesti, joka kilahtaa liikkeelle jos lapsi ei ole kirjautunut sisään ajoissa. Hohhoijaa, vähästäpä se mieli menee mustaksi. Millan olisi itse pitänyt ilmoittaa ajoissa, että nyt myöhästytään vähän. Mutta kun hänellä ja lapsella on vain oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia.
Milla erityisherkkänä äitinä ei pidä hoputtamisesta, päiväkodin työntekijöiden olisi täytynyt ottaa tämä huomioon.
Miksi viesti on lähetetty, vaikka lapsi saapui paikalle? Saa kuvan, että päiväkoti ei edes tiedä, keitä siellä on. Voisi odottaa vaikka vartin tai puoli tuntia ennen tuollaista tylytystä.
"- Olen lapseni huoltaja, en hallinnon alainen, mutta viestin sävy asetti minut alisteiseen asemaan päiväkodin työntekijään nähden."
Ylläoleva lainaus on suoraan woke-koulutuksen kurssimateriaalista.
Täytyy kyllä sanoa, että ei itsellenikään olisi ehkä tullut mieleen ilmoitella myöhästymisestä 4 minuutin takia, varsinkin jos on muutenkin siinä aamussa haasteita ja kiire. Eri asia jos olisi myöhästymässä vaikka puoli tuntia tai enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Viesti on luultavasti joku automaattiviesti, joka kilahtaa liikkeelle jos lapsi ei ole kirjautunut sisään ajoissa. Hohhoijaa, vähästäpä se mieli menee mustaksi. Millan olisi itse pitänyt ilmoittaa ajoissa, että nyt myöhästytään vähän. Mutta kun hänellä ja lapsella on vain oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia.
Tuskin on automaattiviesti. Kirjoitusvirhe ja ei välilyöntiä pisteen jälkeen. Tai oudolta tuntuu että ns virallinen viesti olisi tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
No olihan tuo outo viesti. Hoitoon tuodulle lapselle ei ole ruokaa. Eiköhän ne ruokatilaukset tehdä jo etukäteen poissaoloilmoituksen huomioiden.
Mistä näitä milloja oikein sikiää?!?
Kumisaappaat aiheuttivat ongelmia aistiyliherkäkälle 😂😂😂
No, ilman näitä asenteellisuuksia: Milla myöhästyi viennissä ja sai tekstarin, että lapselle ei anneta sinä päivänä ruokaa. Sitten tarpeetonta höpöhöpöä itse kunkin tunteista.
Sen sijaan järkyttävä on se lähetetty tekstari: onko joku istunut näppäinten päälle ja heilutellut persaustaan?
"Hei!
Lapsenne ei ole saapunut esiopetukseen klo 8:30 mennessä.Emme ole saaneet ilmoutusta myöhästymisestä.Kirjamme hänen poissaolonsa.Hänellä ei ole varattu ruokaa tänään.Ilmoitattehan jatkossa poissaolon viimeistään klo 8:30.
näin vähennämme ruonahävikkiä ja saamme ryhmän toiminnan sujuvaksi.Kiitos!"
Erityisherkkyyttä... Ei pahalla, mutta en jaksa noita..
Taitaa ollla 2010 keksitty juttu. Kaikki pennut on jotain erikois sitä ja tätä. Viimeiset 15 vuotta ollu tota. Jos noi nyt sit olisi, vaikka en usko, mutta kaikki lasten ongelmat lähtee himasta. Toikin nnainen näyttää siltä, että 24h luuri kädessä insta, facebook, tik to jne jne. Tolla ei ole aikaa lapsellle