Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheiden fb-pävitykset parasta ehkäisykasvatusta!

Vierailija
26.07.2015 |

Pelkästään näin kesälomilla olen nähnyt uutisvirrassan väriliiduilla tuhritun tapetin, avautumista teinin kiukuttelusta, kakkaraportin ja raportin perhematkailun helvetistä. Melkein joka kerta mietin: "Miksi joku haluaisi aiheuttaa tällaista itselleen?" Tuntuu uskomattomalta, että joku voi vapaaehtoisesti alkaa tuollaiseen. Etenkin kun tietää, että pahimmista ongelmista ei Facebookissa huudella...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättipillut puolustaa itseä[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:48"]Mammat, olette säälittäviä kun puolustelette täällä itseänne.
[/quote]

Säkin olit pentu joskus ja sut olis vissiin pitänyt jättää tekemättä ;) miten sun vanhemmat kesti tommosta paskaa? Tai kestää vieläkin kun niiden muksu olet ;)
[/quote] Jättipillut voi pitää päänsä kiinni.

Vierailija
22/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:16"]

Mä en ymmärrä ihmisiä joiden elämässä materia on niin tärkeää että suunnilleen sen perusteella tehdään koko elämää kestävät päätökset. Minä nautin pikkulapsiarjen kaaoksesta nyt kaikkine kakkavahinkoineen ja rikkinäisine koristeineen ja tahraisine vaatteineen. Tiedän kyllä että tämä on ohimenevää aikaa. Ja minulle jää elämästä vielä se neljäkymmentä vuotta istua yksinäni hiljaisessa asunnossa viinilasi kädessä tuijottamassa putipuhtaita tapetteja. Sopii minulle näin.

[/quote]

Joo. Yksi asia on varma kun elää lapsiperheessä, elämä muuttuu koko ajan. Lasten elämään tulee uusia vaiheita ja taitoja ja harrastuksia ja samalla muutokset tuo aikuisten elämään uusia asioita ja uusia ihmisiä. Mun vela-kavereiden elämä on ollut vuosikymmenet sitä samaa minkä itse jätin taakse jo 2000-luvun alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi hyvä syy olla olematta naamakirjassa.

t.someänkyrä (ja vela)

Vierailija
24/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:28"]

Mä en ymmärrä ihmisiä joiden elämässä materia on niin tärkeää että suunnilleen sen perusteella tehdään koko elämää kestävät päätökset. Minä nautin pikkulapsiarjen kaaoksesta nyt kaikkine kakkavahinkoineen ja rikkinäisine koristeineen ja tahraisine vaatteineen. Tiedän kyllä että tämä on ohimenevää aikaa. Ja minulle jää elämästä vielä se neljäkymmentä vuotta istua yksinäni hiljaisessa asunnossa viinilasi kädessä tuijottamassa putipuhtaita tapetteja. Sopii minulle näin.

[/quote]

Joo. Yksi asia on varma kun elää lapsiperheessä, elämä muuttuu koko ajan. Lasten elämään tulee uusia vaiheita ja taitoja ja harrastuksia ja samalla muutokset tuo aikuisten elämään uusia asioita ja uusia ihmisiä. Mun vela-kavereiden elämä on ollut vuosikymmenet sitä samaa minkä itse jätin taakse jo 2000-luvun alussa.

[/quote]

Ehkä ne sun vela-kaverit on halunneetkin elämänsä pysyvän samanlaisena. Kun sen takia yleensä vapaaehtoisesti lapsettomat ovat VAPAAEHTOISESTI lapsettomia kun eivät halua lasten tuomia muutoksia sen enempää kuin lapsiakaan. Tämän luulisi olevan itsestäänselvää.

Ja olisi se nyt aika outoa jos lapsettomalla ihmisellä olisi lapsiperhe-elämä. Haloo nyt......

Vierailija
25/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:48"]Mammat, olette säälittäviä kun puolustelette täällä itseänne.
[/quote]

Säkin olit pentu joskus ja sut olis vissiin pitänyt jättää tekemättä ;) miten sun vanhemmat kesti tommosta paskaa? Tai kestää vieläkin kun niiden muksu olet ;)
[/quote] Sinä oisit voinut abortoida ne pershedelmät.

Vierailija
26/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:58"]Tämä on sellainen juttu että mikä tahansa saavuttamisen arvoinen asia vaatii yleensä vaivannäköä. Sitä voi tietty istua sohvalla rentoutumassa ja viiniä lipittämässä koko elämänsä ja on niin helppoa ja mukavaa, mutta eipä siitä sitte just mitään jää käteen. Mä otan mieluimmin ne töhrityt tapetit ja sen aiheuttaman hetkellisen vitutuksen joka tekee mieli jonnekin purkaa. Sille sitten nauretaan makeasti yhdessä lasten ja lastenlasten kanssa kun ne on aikuisia.
[/quote]
Voi niitä kokemuksia, elämyksiä ja muistoja hankkia ilman lapsiakin.

Sitä paitsi mitä väliä mitä jää käteen. Kaikki me kuollaan lopulta ja haudassa tuskin tekee muistoillakaan mitään

Vierailija
27/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

Jos velakavereilla on ollut niin mielenkiintoinen ja täydellinen elämä että ovat halunneet jatkaa sitä sellaisenaan? Kunnon koulutus, hyvä ura, hyvä taloudellinen asema? Ei kaikilla ole niin tylsää, että on oltava koko ajan muuttamassa jotakin. Varsinkaan jos ei koe muutoksen olevan mitenkään hyvä asia.

Vierailija
28/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä näitä "Mun vela-kavereiden elämä on ollut vuosikymmenet sitä samaa minkä itse jätin taakse jo 2000-luvun alussa"-jankuttajia, joita jokaisessa velautta edes sivuavissa keskusteluissa riittää. Jos itse on halunnut perhe-elämää, ei se todellakaan tarkoita että kaikki muutkin haluaisivat. Jos itse kokee lapsettoman elämän joten "paitsijäämiseksi" tai johonkin jumiutumiseksi, on suorastaan tyhmää ajatella niin vapaaehtoisesti lapsettoman kohdalla, koska lapsiperheyttä ei voi ajatella lapsiperheellisen tavoin velan kannalta. Vela ei halua sen enempää lapsia kuin lapsiperhe-elämääkään, joten omalta kannaltaan hän ei jää paitsi mistään vaan saavuttaa samalla tavalla haluamansa kuin lapsiperheellinen on tehnyt. Se haluttu asia ei vain ole sama, mutta kumpikaan ei ole jäänyt paitsi haluamastaan. Tätä eivät kaikki millään tunnu käsittävän.

Vierailija
29/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollekulle muka uutinen, että lapsiperheissä on epäsiistiä ja sotkuista? Miksi siitä on naamikseen erikseen kuvia laitettava? Onko sotkettu tapetti muka jotakin hienoa? Sen ymmärrän jos sinne laittaa hienosta asunnostaan kuvia, mutta jotakin töhryjä kuvailla että hehheh tällainen seinä meillä eikä osata käyttäytyä.

Vierailija
30/30 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi