Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten vaatteet haalistuu ja nyppääntyy heti?

Vierailija
25.07.2015 |

Todella rasittavaa! Pesen niinkun pitää ja nurinperin. Silti tuntuu että heti on värit lähteneet ja nyppääntyneet. Ihan sama mikä merkki, kaikille käy samoin! Kiva sitten pukea lapset kulahtaneisiin vaatteisiin jotka on parikertaa pesty! Onko tähän jotain kikkaa vai johtuuko pesukoneesta? Kone on vuoden vanha.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostakaa laadukkaita Italiassa tehtyjä vaatteita laatu maksaa

Vierailija
2/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittäminen kummasti parantaa vaatteen ulkonäköä. On vain kova homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 21:02"]Pesukone on niin ekologinen ja säästäväinen, että alkuperäinen tarkoitus on unohtunut. Se siis säästää vettä ja sähköä, mutta ei vaatteita. Kokeilepa käyttää mahdollisiman paljon vettä käyttäviä ohjelmia, esimerkiksi 60-asteisessa siliäville tarkoitettua. Jospa se ei sitten pyörittäisi pyykkiä kuivana niin että nyppyyntyvät. [/quote] Niin mutta pesuaika on jotain 3h

[/quote]

Aivan. Päättele itse, kuinka paljon enemmän kuluttaa 3 tuntia röykytystä ilman vettä kuin tunti runsaalla vedellä pesten. Entiseen aikaan ja kai vieläkin hienopesuohjelmat ottavat enemmän vettä juuri siksi, että ei sitten niin hankaa ja kuluta vaatteita.

Ajan säästökin on nykykoneissa unohtunut, vaikka sehän oli alkuperäinen koneitten tarkoitus , kun eihän niitä voi jättää vahtimatta.

Vierailija
4/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sama vituttanut jo vuosia. Sen takia ostan vain halpoja vaatteita.

Vierailija
5/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista pesuainetta käytät?

Vierailija
6/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaatko rummussa vai narulla?

Vierailija
7/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu sen tekee. Ja huono laatu. Esim. Polarn o pyret ja meandi pysyy kyllä hyvinä

Vierailija
8/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko halpoja vaatteita?

Vierailija
9/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:35"]Kuivaatko rummussa vai narulla?
[/quote]

Molemmilla, rummun todella huomaan tekevän pahempaa haalistumaa vaikka miten alhaisella lämmöllä kuivaisin.
Pesuaineena on vaihdellen millon mikäkin nestemäinen pesuaine, yleensä joku color sensitive.

Vierailija
10/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:36"]Kuivausrumpu sen tekee. Ja huono laatu. Esim. Polarn o pyret ja meandi pysyy kyllä hyvinä
[/quote]

Pop ja meandi kyllä kuluu ja pop varsinkin nyppääntyy. Ostan poppia paljon, meandia en lainkaan enään. Sitten on tommy hilfigeriä ja muutama burberry, sekä markettikamaa kuten name it ja zara jne. Hm:ää vähiten ostan.

Vierailija
11/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin tuota ainetta ja rumpukuivausta, koska meillä ei lasten vaatteet kauheeasti nukkaannu pesussa. Pesen nurinpäin, usein 60 asteessa, kuivaan narulla ja käytän zeoliitittomia ekoaineita. Ostan Lindexiä, Kappahlia, Henkkamaukkaa, Tuttaa, joskus satunnaisesti Popista, kirpparilta.

Vierailija
12/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan pop on aivan huippulaadukas. Vuosia sitten huutonetistä käytettynä ostetut, kahdella lapsella paljon pidetyt vaatteet on hyviä vielä vaan ja valmiina neljännelle käyttäjälle. Samaa ei voi sanoa mistään muista mitä meillä on.

Vierailija
13/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut samaa. Kuivatan narulla aina ja hyvänä säilyy. Sekä H&M, pop, meandi.. Ainut huonoksi havaittu on Lindexin legginssit, haalistuneet jo kahdessa pesussa.

Pesuaineena nestemäiset, millon mikäkin. Olen kuullut, että etikka huuhteluaineena kirkastaa värejä. En ole itse kokeillut, joten toimivuudesta ei ole hajua.

Vierailija
14/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:42"]

Mun kokemuksen mukaan pop on aivan huippulaadukas. Vuosia sitten huutonetistä käytettynä ostetut, kahdella lapsella paljon pidetyt vaatteet on hyviä vielä vaan ja valmiina neljännelle käyttäjälle. Samaa ei voi sanoa mistään muista mitä meillä on.

[/quote]

Monilla tutuilla on kyllä Poppikin mennyt pahaksi kuivausrummussa.

Vierailija
15/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:41"]Kyselin tuota ainetta ja rumpukuivausta, koska meillä ei lasten vaatteet kauheeasti nukkaannu pesussa. Pesen nurinpäin, usein 60 asteessa, kuivaan narulla ja käytän zeoliitittomia ekoaineita. Ostan Lindexiä, Kappahlia, Henkkamaukkaa, Tuttaa, joskus satunnaisesti Popista, kirpparilta.
[/quote]

Ok, täytynee tutkia noita pesuaine sisältöjä. Pesen muuten usein vaatteet 40 asteessa, koska moniakaan ei pesulapun mukaan saa pestä 60 asteessa. Olen ostanut muutamia vaatteita kappahlista ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt laadusta.

Vierailija
16/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:41"]Kyselin tuota ainetta ja rumpukuivausta, koska meillä ei lasten vaatteet kauheeasti nukkaannu pesussa. Pesen nurinpäin, usein 60 asteessa, kuivaan narulla ja käytän zeoliitittomia ekoaineita. Ostan Lindexiä, Kappahlia, Henkkamaukkaa, Tuttaa, joskus satunnaisesti Popista, kirpparilta. [/quote] Ok, täytynee tutkia noita pesuaine sisältöjä. Pesen muuten usein vaatteet 40 asteessa, koska moniakaan ei pesulapun mukaan saa pestä 60 asteessa. Olen ostanut muutamia vaatteita kappahlista ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt laadusta.

[/quote]

Suurin osa esim. trikoo-, velour- ja collegevaatteista kestää 60 pesun ihan hyvin :)

Vierailija
17/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita eri pesuainetta?

Vierailija
18/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee kokeilla etikkaa. :) ja ehkä sitten lopetan kuivausrummunkin käyttämisen. Mutta harmittaa kuitenkin.. Voikohan pesukoneissa/linkouksilla olla pesueroja?

Vierailija
19/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:47"]Koita eri pesuainetta?
[/quote]

Olen kokeillut, paitsi pulvereiden pesukokeilusta on jo vuosia.

Vierailija
20/33 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt mainitsin tuon Tutan, niin Tutan laatu - tai "laatu" - on aika suolesta nykyään. Ostin kahdet ohuet trikoohousut vauvalle väli- ja päällyshousuina pidettäviksi, ja ne on ihan kauheen näköiset, kesäkuussa ostetut! Mahtuu joukkoon hyviäkin tuotteita kyllä, mutta ainakin nuo printtikankaat (ei-läpivärjätyt) ovat usein aika huonoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi