Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän haaste: teen mökillä kaiken niinkuin veljeni tekee

Vierailija
16.07.2015 |

Ollaan oltu perheen kanssa kohta viikko mökillä ja katselin tässä eroja siitä mitä minä, siskoni ja äitini tekevät verrattuna siihen miten veljeni ja isäni osallistuu mökin tekemisiin. Eilen oli viimeinen pisara kun veljeni jätti astiansa ihan normaalisti pöydälle ja lähti nukkumaan ja siskoni poimi ne mukaansa keittiöön ihan yhtä automaattisesti. Niinpä olen tänään tehnyt kaikki asiat samoin kuin veljeni ja isäni: en vienyt aamiaisella astioita ja kyselin koko ajan ruokia joita ei ollut jääkaapissa :D (näyttelin tietysti vihaista kun näitä ruokia ei ilmestynyt nokan eteen kuin taikaiskusta). Nyt ollaan veljen kanssa katottu telkkaria monta tuntia ku naiset laittaa ruokaa. Äitini on pyytänyt minua kolmesti auttamaan mutten ole vielä vaivautunut...

Onko muilla tällaisia kokemuksia perhemökkeilystä? Ollaan kaikki aikuisia ja siskollani on lapsia

Kommentit (342)

Vierailija
1/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvi.. Jos nainen tiskaa niin mieski auttaa.. Tai sitten istutaan sohvalla kaljat kädessä yhdessä. Eli tehdään töitä yhtä paljon.

Jos veljeni menisi nyt tekemään jotain 'miesten hommia' niin menisin mukaan. En ehkä sitten oo niin ihanan naisellinen mut oon hyvä autojen kaa (siis ajamaan, vaihtamaan renkaan, viemään korjaamolle) ja tekniikkaakin ymmärrän isääni paremmin. -ap

Vierailija
2/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos paljastaisit testin ja haastaisit veljen seuraavana päivänä mukaan tekemään kaiken niin kuin sinä ja siskosi ja äitisi teette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 19:37"]

Minun tuttavaperheessä on tällainen kaikkien rakastama (hyväksikäyttämä?) perheenäiti, joka passaa työtöntä miestään ja kolmea lähes aikuista peräkammarinpoikaa & tyttöään. Siis omien töidensä lisäksi.

Tekee pahaa ajatella minkä karhunpalveluksen tämä ihminen perheelleen, sekä itselleen tekee. Lapset ei opi kotitöitä tekemään, ja mies senkun kuluttaa sohvaa ja kyselee "mammalta", milloin seuraava ateria on pöydässä. Miehen ei tarvi kuin syödä itse, vaatteetkin mamma valitsee ja hoitaa hammaslääkäriajatkin ym..

Onko toi nyt ihan normaalia? 

[/quote]Kyllä siinä pysyy se sukupuolten jännite kun on naisten rooli ja miesten rooli. Mitä hauskaa siinä on jos on kaks samanlaista?

[/quote]

Musta se on ihan mukava jännite kun istun sohvalla dataamassa kaljatölli käden ulottuvilla ja mies tekee töitä, oli se sitten ruuanlaittoa tai halonhakkuuta. Oikein rentouttava ja positiivinen jännite. :)

Vierailija
4/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä paljastaa testin mutta en usko että veljeni ikinä suostuisi samaan toisinpäin. Saattaisi alkaa aika nopeasti murjottamaan että on loma pilalla. Toivon että sisko ja äiti muuttaisivat käytöstään mutta saas nähdä :P -ap

Vierailija
5/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, ihan oikein. Itse nostan välillä meteliä asiasta jos ollaan aikuisen veljeni kanssa samaan aikaan vanhemmilla kylässä/yökylässä.
Äitini ei tosin tykkää veljeni passaamisesta, mutta koska veljeni ei tee jotain, niin äidin on pakko.
Ja silloin itse nostan metelin kaikkien kuullen,, etten tee jos veljenkään ei tarvitse.. Tietävätpähän kaikki mikä on vialla :)
.
Anoppilassa olen ottanut sen kannan, etten ota edes kahvikuppia itse kaapista vaan se on mieheni homma , koska on siellä talossa asunutkin :) autan toki anoppia jos pyytää yleisesti apua, silloinkn tosin ensin komennan miestäni auttamaan äitiään. Jos mies ei ehdi,niin autan mielelläni. Ja anoppiin on hyvät välit :) en vain passaa miestäni.

Vierailija
6/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta miten hitossa te jaksatte yhdellä mökillä olla pitkään yhtäaikaa, eikö se ole ahdasta? 

Vierailija
7/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä on huoneet ja aitta kaikille. Moderni keittiö ja iso olohuone. En tiiä riittääkö se kaikille mut meille on aina ollu tarpeeksi :D kyllä huvittavia juttuja

Vierailija
8/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt isä kysyi onko vielä sipsejä jäljellä. Sanoin etten tiedä, mutta ei isä silti noussut hakemaan. Luulen että sisko tuo kohta syötävää tähän telkkarin ja takan eteen.. -ap

Vierailija
9/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ketju, innolla odotan jatkoa. Omassa lapsuudenkodissa on vähän samanlaista meininkiä, en itse sietää sitä, että miespuoleiset taantuu passattaviksi lapsiksi. Ja monet miehet vielä höpöttää jotain "miehet ovat aina älykkäämpiä kuin naiset" juttujaan mutta sitten ne ei yhtäkkiä osaa edes tiskata tai laittaa ruokaa :'D Myötähäpeä on suuri.

Vierailija
10/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:31"]Tosi hyvä ketju, innolla odotan jatkoa. Omassa lapsuudenkodissa on vähän samanlaista meininkiä, en itse sietää sitä, että miespuoleiset taantuu passattaviksi lapsiksi. Ja monet miehet vielä höpöttää jotain "miehet ovat aina älykkäämpiä kuin naiset" juttujaan mutta sitten ne ei yhtäkkiä osaa edes tiskata tai laittaa ruokaa :'D Myötähäpeä on suuri.
[/quote]

*en itse voi sietää

Vierailija
11/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, miten pyyhkeille kävi?

Vierailija
12/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap söi muiden iltapalat?

Vierailija
13/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeen ja uimapuvun laitoin ovenkarmiin kuivumaan niinkuin veljenikin. Veli vaan jo epäilee jotain kun seuraan kun hai laivaa :D -ap

Vierailija
14/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole enää isää, ja veljeä ei ole koskaan ollutkaan. Olisi kelvannut laiska paskakin.

Vierailija
15/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, seuraavan kerran kun syötte, muista erittäin epäkiitollisesti töksäyttää tarjolla olevista ruuista ja juomista tyyliin:
"Eiks oo Ingmariinia? Miks ihmeessä joku on mennyt ostamaan Keijua."
"Unohtuiko suola kokonaan keitosta? Annaks suolan."
"Huomenna kyllä vois olla pullaa - tää on vähän liian makeaa mun makuun.." (kun syötte herkullista piirakkaa)
"Eihän näistä lusikoista oo mihinkään. Tuos ne isommat!"

Appiukon fraaseja, jotka saavat minut kihisemään raivosta joka kerta, kun syödään anopin luona.

Vierailija
16/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää ruokahomma on aivan hullua. Nyt leipää syödessä isäni on jo tovin kaipaillut suolakurkkua, kokoajan voivottelee että sitä nyt pitäs olla ja miksei ole suolakurkkua. Ei mitään ajatusta että vois ite osallistua edes kauppalistan tekoon jos ei muuhun eikä naiset ole mitään ennustajia jotka aina tietää kaikki random mielihalut! :D kivasti passattiin sipsit pöydälle mutta viekö miehet lautaset ja lasit pois? En oikeen tiiä miten ottaa päivän testi puheeksi

Vierailija
17/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat niin kauan kun joku hoksaa jotain.

Vierailija
18/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä eteenpäin sanot että tee ite / hae ite en oo mikään piika. :D

Vierailija
19/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania lapsuusmuistoja juhlapyhistä. Äiti, mummo, minä ja siskoni raadetaan keittiössä, isä, veljeni ja siskonmies makoilee, lukee, katsoo telkkaria, ja aina välillä käyvät närpsimässä ruokia ja kyselemässä, milloin on valmista.

Vierailija
20/342 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lista lapulle huomioistasi ja esitä asia listan kanssa. Muistat sanoa kaiken!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme