Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntomessutalot hosumalla kuntoon, millainen on laatu?

Vierailija
08.07.2015 |

Avajaiset on kohta ja alue on vielä aivan kesken. Uskaltaisitteko ostaa talon joka on tehty hosumalla valmiiksi?

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/asuntomessujen-loppukiri-avajaiset-perjantaina/5214558

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten pienet nurmipläntit!!!! O_o

Vierailija
2/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän uutisissa joku rakentaja valitti, että aikataulu on liian tiukka. Varmasti tulee sutta kun joutuu kiirehtimään noin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut asuntomessutalossa noin 10 vuotta messujen jälkeen ja remonttia täytyi tehdä runsaasti, koska hutiloiden tehty alkuperäinen työ näkyi monessa kohdassa. Eli kokemuksesta sanoisin, että laatu on huono.

Vierailija
4/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:23"]

Hyi miten pienet nurmipläntit!!!! O_o

[/quote]

On aivan sama, asuuko kerrostalossa vaiko noissa "omakoti"taloissa. Tiiviisti rakennettu alue, todellakin!

Vierailija
5/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks noita asuntomessuja pitää ees järjestää?? Eikö firmat saa tarpeeksi mainosta lehdissä?

Vierailija
6/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:30"]

Olen asunut asuntomessutalossa noin 10 vuotta messujen jälkeen ja remonttia täytyi tehdä runsaasti, koska hutiloiden tehty alkuperäinen työ näkyi monessa kohdassa. Eli kokemuksesta sanoisin, että laatu on huono.

[/quote]

Niinkuin kaikessa muussakin rakentamisessa nykyisin ei ksoke yksin messutaloja, laatu on paljon huonompaa kuin 70-luvulla.

Vierailija
7/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun nyt vuokralla erään toisen kaupungin messualueen kerrostaloasunnossa, muutama vuosi sitten oli messut. En kyllä siitä talosta ainakaan mitään osta, vaikka asukkaat ovatkin mukavia ja piha kiva. Suunnittelu on ihan päin hoota, monesti olen miettinyt että eikö keittiön suunnittelija laita ruokaa ollenkaan. Samoin kaapit on vain lätkäisty miten sattuu, jää pimeitä nurkkia joihin ei yletä ja 30 cm korkea isompi kahvinkeitin ei mahdu mihinkään kaappiin, eikä hyllyjä saa itse muutettua. Kuulemma yksi naapuri talo on hosuttu vielä pahemmin. Lisäksi patterit ääntävät kovaa, taitaa olla jotkut halvat kiinalaiset venttiilit yms. pikkujuttuja. 

Vierailija
8/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu rakensi messuille talon. Messujen jälkeen lähes kaikki fiksailivat vielä talojaan ennen kuin pääsivät oikeesti muuttamaan uusiin koteihinsa.

Ite en lähtis rakentaan messuille taloo (vaikka kuinka sais hyvät tarjoukset yms) enkä kyllä ostaiskaan messutaloo.

Vierailija
9/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hirveel kiireel tehty joten voit kuvitella laadun..

Vierailija
10/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin tuo alue pykättiin ilmeisesti suolle. Kauniit pihat olivat talon ostaneilla kuravelliä.

Vierailija
11/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:30"]

[/quote]

Niinkuin kaikessa muussakin rakentamisessa nykyisin ei ksoke yksin messutaloja, laatu on paljon huonompaa kuin 70-luvulla.

[/quote]

Ei ole kokemusta 70-luvun asuntomessutaloista, joten en ota kantaa siihen onko niiden laatu huonompaa kuin muissa 70-luvun taloissa, mutta oman kokemuksen perusteella saman ikäisen messutalon ja "tavallisen" talon välillä oli selkeä ero viimeistelyssä ja esim. keittiön ratkaisuissa. (Olen tuon ekan lainauksen kirjoittaja)

Vierailija
12/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nykyrakentamisen laatu päätä huimaa muutenkaan. Sitä pitää rakentaa pari-kolmesataa neliöisiä ja 3-kerroksisia kivitaloja vaikka varaa ei oikeasti ole edes sataan neliöön yhdessä tasossa. Sitten säästetään sieltä täältä materiaaleissa jotka ei näy ja pisteenä iin päälle käytetään virolaisia raksamiehiä. Sitten sitä saa ihmetellä kun halvalla ei saanutkaan priimaa eikä edes hyvää.

Vierailija
13/13 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeesti haluaa "omakotitalon" jossa voi kätellä naapuria keittiön ikkunasta?