Viron ex-presidentti hehkuttaa Elina Valtosta: ”Olen odottanut tätä koko elämäni”
Suomen maakuva paranee oikeistohallituksen myötä, hyvä homma! 🙂
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/778c3dbd-6def-411b-b447-86f4175771bc
Kommentit (47)
Tuo hehkuttaja itse on muuten demari.
No olipa hänen puoluekantansa mikä hyvänsä, niin minua ihmetyttää tuo Ilveksen tyyli. Hän on entinen valtiopäämies ja käyttäytyy siihen nähden aika erikoisesti.
Ei Suomen ministerit kuulu hänelle mitenkään.
Hyvä 👏
Johan meillä on itään päin ihan riittävästi kumarreltukin.
Vierailija wrote:
Tuo Ilves on täysi pelle.
Da vjiro hjuono sjuomi sjuono vjenaja pjaras
Vierailija wrote:
No olipa hänen puoluekantansa mikä hyvänsä, niin minua ihmetyttää tuo Ilveksen tyyli. Hän on entinen valtiopäämies ja käyttäytyy siihen nähden aika erikoisesti.
?
Ilves on haukkunut Suomea eri yhteyksissä. Nyt sille kelpaa oikeistolainen ulkoministeri, jonka puolue tuhoaa Suomea joka päätöksellään. Ilves on ovela piru.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Da vjiro hjuono sjuomi sjuono vjenaja pjaras
Da da
Marija Z
Vierailija wrote:
Ilves on haukkunut Suomea eri yhteyksissä. Nyt sille kelpaa oikeistolainen ulkoministeri, jonka puolue tuhoaa Suomea joka päätöksellään. Ilves on ovela piru.
Tuossa esimerkki:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008818937.html
Ukko on syntynyt Ruotsissa ja asunut suuren osan elämää ulkomailla. Mikä virolainen tuo kuvittelee olevansa ja aukomaan varsinkaan päätä Suomen asioihin ja ihmisiin?
Aika vihaista puhetta Ilves on ladannut. En voi kuvitella, että kukaan Suomen ent. presidenteistä lataisi / olisi ladannut moista someen. Mutta ymmärrän kyllä Ilveksen avautumisen tarpeen. Suomi oli pitkään rähmällään, eikä missään määrin ymmärtänyt NL:n / Venäjän todellista luontoa (ainakaan julkisesti ja osa jengistä ei varmaan oikeastikaan). Ja sitä, millaiset olosuhteet ja ilmapiirin NL teki miehittämäänsä Viroon.
Nyt kun ajattelee, on ihan käsittämätöntä, että ryzylä sai monet tasavallat miehitettyä ihan tosta vaan, eikä Länsi puuttunut. Varsinkin Baltian kohdalla ajatus on todella traaginen. Niin monta menetettyä vuosikymmentä. Mutta baltialaisilla on kyllä boolsseja ja selkärankaa. Eivät nujertuneet koskaan edes Neukkuihin anneksoituna, ja ovat pitäneet esillä ryzyjen todellisen karvan.
Yksi Ilveksen lempiharrastuksista on haukkua suomalaisia. Ei siinä, moni Ilveksen ryöpytyksen kohteeksi joutunut demari on kyllä ne haukut ansainnut, mutta yleensä siinä samalla tulee haukuttua koko Suomen kansa.
Ei kai sillä nyt ole yhtään mitään merkitystä mitä Viron EX-presidentti ajattelee Suomen ulkoministeristä.
Vierailija wrote:
Aika vihaista puhetta Ilves on ladannut. En voi kuvitella, että kukaan Suomen ent. presidenteistä lataisi / olisi ladannut moista someen. Mutta ymmärrän kyllä Ilveksen avautumisen tarpeen. Suomi oli pitkään rähmällään, eikä missään määrin ymmärtänyt NL:n / Venäjän todellista luontoa (ainakaan julkisesti ja osa jengistä ei varmaan oikeastikaan). Ja sitä, millaiset olosuhteet ja ilmapiirin NL teki miehittämäänsä Viroon.
Nyt kun ajattelee, on ihan käsittämätöntä, että ryzylä sai monet tasavallat miehitettyä ihan tosta vaan, eikä Länsi puuttunut. Varsinkin Baltian kohdalla ajatus on todella traaginen. Niin monta menetettyä vuosikymmentä. Mutta baltialaisilla on kyllä boolsseja ja selkärankaa. Eivät nujertuneet koskaan edes Neukkuihin anneksoituna, ja ovat pitäneet esillä ryzyjen todellisen karvan.
Baltian miehitys 1940 perustui Hitlerin ja Stalinin sopimukseen 1939, jonka salaisessa lisäpöytäkirjassa Suomi ja Baltian maat kuului Neuvostoliitolle. Suomi pisti hanttiin talvisodassa ja säilyi itsenäisenä mutta Baltian maat antautuivat taistelutta. Koko Eurooppa oli sotaalueena eikä yksikään länsimaa lähtenyt muutamaa itäistä pikkumaata varten sotimaan Neuvostoliittoa vastaan. Kannattaisi edes vähän lukea historiaa.
Vierailija wrote:
Ukko on syntynyt Ruotsissa ja asunut suuren osan elämää ulkomailla. Mikä virolainen tuo kuvittelee olevansa ja aukomaan varsinkaan päätä Suomen asioihin ja ihmisiin?
Syntynyt Ruotsissa, koska vanhemmat joutuivat pakenemaan Stalinin vainoja. Olisiko heidän ollut parempi joutua karkotetuiksi Siperiaan ja kuolla sinne?
Taidat edustaa perivenäläistä ajattelutapaa, jonka mukaan uhri on itse syyllinen kohtaloonsa.
Vierailija wrote:
Eikös Suomesta päin ole Koivisto/Haloska suhtautunut hyvinkin alentuvasti aikoinaan Viroon päin.
Voi kummasti kääntyä asetelmat vielä toisinpäin. Ellei ole jo nyt tietyissä asioissa, mm koulutuksen laatu.
Ilvestä ei edes virolaiset ota tosissaan. Jos katsot niitä kommentteja hänen twiittien alla, suurin osa lähinnä nauraa sen juttuja. Muutenkin virolaispolitiikot hakevat lähinnä irtopisteitä somessa, ja näkyvyyttä.
Poliitikon on pakko seurata aikaansa.
Silläkin hinnalla, että laitetaan tappi perseeseen.
Ps. En äänestä Haavistoa presidentiksi.
Hyvä Valtonen
Palstan Venäjän trollia harmittaa