Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päästi lahjakortin vanhenemaan, nyt vertaistukea v*tutukseen!

Vierailija
25.07.2015 |

Meillä oli 200€ elämyslahjakortti jonka varauksen olin delegoinut miehelle, vieläpä sanoen että voisiko hän kerrankin ottaa vastuun tästä yhdestä asiasta kun tuntuu että mun harteilla on aina kaikki aikataulut ynnä muut. Tänään mies sitten huomasi että hups, kortti olikin vanhentunut 4 päivää sitten. Sinne meni se elämys ja ne rahat. En viitsinyt suurta meteliä nostaa kun toista harmitti, en halua kääntää veistä haavassa, mutta en voi ymmärtää miten ihmisen on mahdollista unohtaa se YKSI asia jonka minä KERRAN elämässäni luotan hänelle, varsinkin kun hän suurin palopuhein HALUSI osoittaa että olen väärässä kun sanon että hän ei muista perheen asioita hoitaa ellen minä muistuta.
Olin siis oikeassa, ellen tee itse, niin tehdyksi ei tule.
Harmittaa rahan menetys vietävästi, ihan turha homma, olis voinut vaikka polttaa ne rahat.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
122/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, haluan nähdä kuinka edellisen kirjoittajan lipun Hra. Iso Pomo muuttaa tuosta noin vaan. Voin kertoa, että WTC iskujen jälkeen ollaan todella tarkkoja varsinkin kansaivälisten lentojen kanssa. Tiesitkö että jos sinulla on lippu paikasta A paikkaan B josta jatkolento paikkaan C, ja saatkin kaverilta kyydin tuolle A-->B välille, niin sinulla ei enää ole mahdollisuutta päästä tuolle lennolle C.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:13"]

Muutama juttu:

-Jos lahjakortti uhkaa mennä vanhaksi, kannattaa olla ennen sen vanhenemistä yhteydessä ko. paikkaan, yleensä voi ostaa sillä lahjakortilla uuden lahjakortin tmv ratkaisu ettei mene ns. "hukkaan".

-Yleensä lahjakorttien ylittämisessä joustetaan hieman (päiviä/viikkoja) jos kohteliaastkysyy/kertoo miksi niin kävi, mutta pidempiä aikoja ei minusta edes tarvitse joustaa, vaan menee ns. "oma moka" kategoriaan.

-Yleensä lahjakorteilla on ns. pitkä voimassaoloaika, esim. vuosi tai kaksi. Tuossa ajassa ehtii monta asiaa muuttua, esim. vaikka kosmetologilla hinnat.

Esim.
Jos vaikka joulukuussa 2014 ostaa 100€ kostetuutavaan kasvohoitoon lahjakortin, sen hinta voi olla vuodesta 2015 lähtien 120€ ja vuonna 2016 nousee 140€. Eli jos joku vatipää ei sitä 12kk kuluessa käytä vaan tulee norkumaan sitä vasta 2016 helmikuussa, nin hän saisi sen 140€ palvelun sillä 100€ lahjakortilla --> kosmetologi tekee ns. tappiota. Vaikka se 100€ on ollut "kassassa" yli vuoden, niin esim. voiteiden ja vuokran hintojen noustessa se kosmetologi tekee tappiota, koska hänen palkastaanhan on ne  pois mitä muut kulut nousevat.

-Tekniikka muuttuu: jos vuonna 2010 on ollut käytössä pahvinen läpyskä jossa lukee "50€" ja vuonna 2015 on ns. "pankkikorttimainen" muovikortti, niin nuo ovat ihan eri järjestelmissä. Yleensä on ns. välimenokausi jolloin molemmat järjestelmät ovat käytössä, mutta sitten se vanha jää kokonaan pois. Kassassa ei luultavasti enää ole edes mahdollisuutta kyödä sitä "pahvikorttia" sisään.

Jos jollain "kepulikonstilla" sen sinne saa, niin siitä tulee pitkä ja työläs prosessi joka sotkee ns. kirjanpidon (mikä 50€ on - ja + väärässä kohtaa, luvut ei täsmää) ja joka saattaa myös sotkea tuotteiden lukumäärää (kun tuote X myydäänkin tuote Y:nä niin silloin näyttää että X on jäljellä 1kpl vaikka oikeasti ei ole, ja Y taas näyttää että se on loppu, vaikka onkin vielä 1kpl hyllyssä).

-Lahjakortin voi antaa myös sellaisena, että kirjoittaa korttiin "Maksan sinut teatteriin kun haluat" sen sijaan että antaa lahjakortin joka on voimassa vain esim. 12kk ajan.

[/quote]

Yrittäjän ongelmia, ei maksavan asiakkaan. Älä myy lahjakortteja, jos et ole niitä valmis lunastamaan pienellä viiveellä.

Ja ihan paskaa on väittää jonkun kosmetologin 100-> 140 euroon noussutta hintaa, ne sun kusiset tököttisi eivät sulle tappiota tuo.

Sen sijaan ottamalla rahat asiakkaalta ilman vastinetta teet hallaa yrityskuvallesi.

[/quote]

Ja höpsis sinun kanssasi! Lahjakortti on voimassa sovitun ajan ja sillä selvä. Sen joko käyttää tai ei käytä, mutta ei ne asiakkaat kaikkoa, vaikka ei joustoa annakaan. Eihän ne ole koko lahjakortin voimassaoloaikana käyneet (siis jopa vuoteen), joten ei ne tosiasiassa ole mitään kovin toivottuja asiakkaita. Miten voi menettää asiakkaan, joka ei edes viitsi tulla asiakkaaksi, vaikka on jo maksanut lahjakortin?

[/quote]

Meinaat että on hyvää mainosta sun nyrkkipajalle kieltäytyä tarjomasta maksettua palvelua?

Ahne, itsekäs paska sä olet, et yrittäjä saatika asiakaspalvelija.

[/quote]

Palvelua ei ole maksettu, on ostettu lahjakortti, joka on voimassa tietyn ajan. Sen lahjakortin voi sinä aikana vaihtaa palveluun. Jos palveluun ei halua tulla lahjakortin ollessa voimassa, ei ole minun asiani antaa palvelua ilmaiseksi. Vähän sama kuin yrittäisit tulla maksamaa vanhoilla markoilla.

Vierailija
124/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:54"]

Ihan oikeasti, nauran täällä kuinka typeriä ihmisiä on!

Olette varmaan niitä samoja joilla on aina laskut myöhässä ja sitten kun sähköt katkeavat rästien takia, niin se on tietenkin sähköyhtiön vika...?! 

Minusta tuo lentokonevertaus on ihan hyvä! Ollaan sovittu että Finnair vie matkustajan 25.7. Helsinki-Berliini välin klo 12.00. Jos asiakas ei ole kentälle klo 11.00. ja jää lennolta pois, se ei ole lentoyhtiön vika. Jos asiakas tietää ettei ehdi lennolle, hän ottaa jo hyvissä ajoin yhteyttä lentoyhtiöön ja pyytää muuttamaan matkustuspäiviä.

Mutta tämä ketju todistaa sen, että osalla ihmisistä, kirjaimellisesti, puuttuu pala aivoista. Ei kerta kaikkiaan ymmärretä, että on tietyt säännöt joiden mukaan eletään. Nämä samat ihmiset varmaan varaavat ajan hammaslääkäriin, ja sitten "unohtavat" mennä, ja itkevät kuinka väärin on että pitää maksaa kuitenkin käynnistä... "Ihan kivahan se vaan on sille hammaslääkärillekkin että on siinä ylimääräinen vapaatunti keskellä päivää, miksi minä joudun maksamaan, ihan väärin kun eihän sitä ihminen voi kaikkea muistaa"... vai?

[/quote]

Vertauksesi ontuu pahasti. Ei tarvitse yrittäjien valittaa kun ei ole asiakkaita , jos asenne on se ettei viikon vanha lahjakortti kelpaa.

Rahat pois "hölmöiltä".

[/quote]

Lahjakorttia ei ole pakko ostaa, voi maksaa ihan rahalla haluamansa palvelun.