Mies päästi lahjakortin vanhenemaan, nyt vertaistukea v*tutukseen!
Meillä oli 200€ elämyslahjakortti jonka varauksen olin delegoinut miehelle, vieläpä sanoen että voisiko hän kerrankin ottaa vastuun tästä yhdestä asiasta kun tuntuu että mun harteilla on aina kaikki aikataulut ynnä muut. Tänään mies sitten huomasi että hups, kortti olikin vanhentunut 4 päivää sitten. Sinne meni se elämys ja ne rahat. En viitsinyt suurta meteliä nostaa kun toista harmitti, en halua kääntää veistä haavassa, mutta en voi ymmärtää miten ihmisen on mahdollista unohtaa se YKSI asia jonka minä KERRAN elämässäni luotan hänelle, varsinkin kun hän suurin palopuhein HALUSI osoittaa että olen väärässä kun sanon että hän ei muista perheen asioita hoitaa ellen minä muistuta.
Olin siis oikeassa, ellen tee itse, niin tehdyksi ei tule.
Harmittaa rahan menetys vietävästi, ihan turha homma, olis voinut vaikka polttaa ne rahat.
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:08"] [quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:51"] [quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:46"] Tutulta kuulostaa. Mä hoidan myös kaiken tuollaisen meidän perheessä. Paras on, kun menemme anopin luo esim. äitienpäivänä, mies kysyy autossa, että "onhan meillä joku lahja?" Kyllä ottaa päähän. [/quote] Miksi ottaa päähän? Miksi et voi nauttia siitä, että sinuun luotetaan, ja sinua arvostetaan? (mies nauttisi, akat vain nalkuttaa kaikesta) [/quote] Arvostetaan. Hyvä vitsi. Kokeilehan itse olla päävastuussa perheestä ukon saamattomuuden takia ja pohdi sitten nauttisitko tuollaisesta, ei luottamisesta vaan vapaamatkustamisesta ja itsestään selvänä pitämisestä. [/quote] Vapaamatkustaja on kyllä jännä termi käytettäväksi omasta miehestä, perheenjäsenestä. [/quote] Vapaamatkustaminen on vapaamatkustamista harjoittipa sitä ihan kuka tahansa. [/quote] Onneksi en ole sun kanssa parisuhteessa. Et vaikuta järin ymmärtäväiseltä, lämpimältä ja toisen huomioon ottavalta. [/quote] Oi, kuinka upea analyysi sen perusteella, että haluan parisuhteen molempien osapuolien kantavan kortensa kekoon yhteisen hyvän vuoksi ja puhun asioista niiden oikeilla nimillä :) Sinulla taisi kalikka kalahtaa kovasti omaan nilkkaan? Onneksi puolisoni tietää millainen olen ja yhteinen pitkä, onnellinen avioliittomme jatkukoon. Näitä mainitsemiasi asioita voisit sinä itse harjoitella, ehkä joku sitten tahtoo pysyä sinunkin rinnallasi vielä jonain päivänä. [/quote] Avioliittoa takana jo yli 20 vuotta, kiitos vaan :) Mutta meidän parisuhteessa kumpikin tekee osansa, niissä asioissa mitkä itseltä sujuvat. Mies ei osaa suunnitella ja varailla matkoja tai sumplia aikatauluja, minä teen sen. Mieheltä sujuu paremmin lumityöt, mies tekee ne. Eikä se ole mitään vapaamatkustamista, että toinen tekee jotain töitä enemmän, se on joustamista ja toisen huomioimista :) Ja kyllä minun mieheni arvostaa sitä, että pyöritän arkeamme, eikä pidä minua itsestäänselvänä. Oma avioliittosi sen sijaan kuulostaa kaikkea muuta kuin onnelliselta :)
[/quote]
Ja kaikki tämä todistelusi sai alkunsa siitä, että kommentoin tuota kuinka pitäisi olla tyytyväinen vain miehen käytökseen kun tämä pitää itsestään selvänä naista olettaessaan mitään aiemmin pukahtamatta, että nainen hankkii MIEHEN äidille lahjan. Arvostaminen ei ole sitä, että olettaa toisen hoitavan asiat ja sitten kakat housuissa ajomatkalla huomaakin, että on itse mokannut (tai pahimmillaan suuttuu naiselle, kun näkee miehen suvun lahjomisen naisen tehtävänä, eikä ymmärrä omaa vastuutaan. Näitä on nähty ja kuultu, jotkut aikuiset kun ovat kuin pieniä lapsia.) Annan vinkin: sana "kiitos" on jo hyvä alku tällä arvostuksen tiellä.
Suosittelen hieman itsetutkiskelua, mikä tässä kaikessa herätti sinussa niin paljon tunteita, että luot analyyseja muista kovin heppoisin perustein ja kirjoitat litanjan, ah, niin upeasta liitostasi. Heh :)
Ihna inhimillisiä syitä voi olla.
ja ota yrityksen johtoon sitten yhteyttä, jos ei muuten ymmärrä. kaikkia kiukuttelijoita asiakaspalvelussa ei kannata noteerata. Ja voi olla etteivät saa tai uskalla ottaa vastuuta.
pomon puheille. On meinaan tosi huonoa mainosta yritykselle, jos se mokaa tuon eikä siirrä voimassaoloa.. Inhimillisiä juttuja sattuu.
Muutama juttu:
-Jos lahjakortti uhkaa mennä vanhaksi, kannattaa olla ennen sen vanhenemistä yhteydessä ko. paikkaan, yleensä voi ostaa sillä lahjakortilla uuden lahjakortin tmv ratkaisu ettei mene ns. "hukkaan".
-Yleensä lahjakorttien ylittämisessä joustetaan hieman (päiviä/viikkoja) jos kohteliaastkysyy/kertoo miksi niin kävi, mutta pidempiä aikoja ei minusta edes tarvitse joustaa, vaan menee ns. "oma moka" kategoriaan.
-Yleensä lahjakorteilla on ns. pitkä voimassaoloaika, esim. vuosi tai kaksi. Tuossa ajassa ehtii monta asiaa muuttua, esim. vaikka kosmetologilla hinnat.
Esim.
Jos vaikka joulukuussa 2014 ostaa 100€ kostetuutavaan kasvohoitoon lahjakortin, sen hinta voi olla vuodesta 2015 lähtien 120€ ja vuonna 2016 nousee 140€. Eli jos joku vatipää ei sitä 12kk kuluessa käytä vaan tulee norkumaan sitä vasta 2016 helmikuussa, nin hän saisi sen 140€ palvelun sillä 100€ lahjakortilla --> kosmetologi tekee ns. tappiota. Vaikka se 100€ on ollut "kassassa" yli vuoden, niin esim. voiteiden ja vuokran hintojen noustessa se kosmetologi tekee tappiota, koska hänen palkastaanhan on ne pois mitä muut kulut nousevat.
-Tekniikka muuttuu: jos vuonna 2010 on ollut käytössä pahvinen läpyskä jossa lukee "50€" ja vuonna 2015 on ns. "pankkikorttimainen" muovikortti, niin nuo ovat ihan eri järjestelmissä. Yleensä on ns. välimenokausi jolloin molemmat järjestelmät ovat käytössä, mutta sitten se vanha jää kokonaan pois. Kassassa ei luultavasti enää ole edes mahdollisuutta kyödä sitä "pahvikorttia" sisään.
Jos jollain "kepulikonstilla" sen sinne saa, niin siitä tulee pitkä ja työläs prosessi joka sotkee ns. kirjanpidon (mikä 50€ on - ja + väärässä kohtaa, luvut ei täsmää) ja joka saattaa myös sotkea tuotteiden lukumäärää (kun tuote X myydäänkin tuote Y:nä niin silloin näyttää että X on jäljellä 1kpl vaikka oikeasti ei ole, ja Y taas näyttää että se on loppu, vaikka onkin vielä 1kpl hyllyssä).
-Lahjakortin voi antaa myös sellaisena, että kirjoittaa korttiin "Maksan sinut teatteriin kun haluat" sen sijaan että antaa lahjakortin joka on voimassa vain esim. 12kk ajan.
Jos haluatte oikeasti mennä niin maksa rahalla. Onpa taas vitunmoiset onglmat ihmisillä...
93:lle tiedoksi:
En tiedä missä sinä olet töissä, etkö saa itsenäisesti päättää mitään, pitääkö aina kysyä pomolta miten tämä tehdään?
Mutta esimerkiksi omalla työpaikallani päätökset tekee se joka asiaa hoitaa, ja pomojen kanta on AINA sama mikä asiakaspalvelijan.
Pomoilla on omat hommansa joite he tekevät. Pomot ovat palkanneet itsenäiseen ajatteluun kykenevät ihmiset hoitamaan asiakkaat, ja pelisäännöt ovat selvät, niiden mukaan mennään. Harkinnanvaraa on, mutta se ei koskaan tarkoita sitä että jos asiakaspalvelija sanoo että asia on näin, niin pomo sanoisi asiakkaalle että ei kun tehdäänkin näin.
Voi kumpa ihmiset ymmärtäisivät kuinka naurettavaa on vaatia pomoa puhelimeen, SE EI AUTA YHTÄÄN MITÄÄN.
Miettikää itsenne pomona, jos olette palkannee alaiset jotka osaavat hommat, ja joku raivopää joka on itse mokannut juttunsa soittaa ja vaatii teitä puhelimeen, niin sanotteko raivopäälle että no hei ei sun tarvitse tätä maksaa, pahoittelut, menen ja nuhtelen tuon alaiseni, VAI sanotteko vaan että asia on niinkuin alaiseni sanoin, niillä mennään, ja tämä oli nyt tässä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:13"]
Muutama juttu:
-Jos lahjakortti uhkaa mennä vanhaksi, kannattaa olla ennen sen vanhenemistä yhteydessä ko. paikkaan, yleensä voi ostaa sillä lahjakortilla uuden lahjakortin tmv ratkaisu ettei mene ns. "hukkaan".
-Yleensä lahjakorttien ylittämisessä joustetaan hieman (päiviä/viikkoja) jos kohteliaastkysyy/kertoo miksi niin kävi, mutta pidempiä aikoja ei minusta edes tarvitse joustaa, vaan menee ns. "oma moka" kategoriaan.
-Yleensä lahjakorteilla on ns. pitkä voimassaoloaika, esim. vuosi tai kaksi. Tuossa ajassa ehtii monta asiaa muuttua, esim. vaikka kosmetologilla hinnat.
Esim.
Jos vaikka joulukuussa 2014 ostaa 100€ kostetuutavaan kasvohoitoon lahjakortin, sen hinta voi olla vuodesta 2015 lähtien 120€ ja vuonna 2016 nousee 140€. Eli jos joku vatipää ei sitä 12kk kuluessa käytä vaan tulee norkumaan sitä vasta 2016 helmikuussa, nin hän saisi sen 140€ palvelun sillä 100€ lahjakortilla --> kosmetologi tekee ns. tappiota. Vaikka se 100€ on ollut "kassassa" yli vuoden, niin esim. voiteiden ja vuokran hintojen noustessa se kosmetologi tekee tappiota, koska hänen palkastaanhan on ne pois mitä muut kulut nousevat.
-Tekniikka muuttuu: jos vuonna 2010 on ollut käytössä pahvinen läpyskä jossa lukee "50€" ja vuonna 2015 on ns. "pankkikorttimainen" muovikortti, niin nuo ovat ihan eri järjestelmissä. Yleensä on ns. välimenokausi jolloin molemmat järjestelmät ovat käytössä, mutta sitten se vanha jää kokonaan pois. Kassassa ei luultavasti enää ole edes mahdollisuutta kyödä sitä "pahvikorttia" sisään.
Jos jollain "kepulikonstilla" sen sinne saa, niin siitä tulee pitkä ja työläs prosessi joka sotkee ns. kirjanpidon (mikä 50€ on - ja + väärässä kohtaa, luvut ei täsmää) ja joka saattaa myös sotkea tuotteiden lukumäärää (kun tuote X myydäänkin tuote Y:nä niin silloin näyttää että X on jäljellä 1kpl vaikka oikeasti ei ole, ja Y taas näyttää että se on loppu, vaikka onkin vielä 1kpl hyllyssä).
-Lahjakortin voi antaa myös sellaisena, että kirjoittaa korttiin "Maksan sinut teatteriin kun haluat" sen sijaan että antaa lahjakortin joka on voimassa vain esim. 12kk ajan.
[/quote]
Yrittäjän ongelmia, ei maksavan asiakkaan. Älä myy lahjakortteja, jos et ole niitä valmis lunastamaan pienellä viiveellä.
Ja ihan paskaa on väittää jonkun kosmetologin 100-> 140 euroon noussutta hintaa, ne sun kusiset tököttisi eivät sulle tappiota tuo.
Sen sijaan ottamalla rahat asiakkaalta ilman vastinetta teet hallaa yrityskuvallesi.
Voisiko ap tuo olla dementian ensioireita? Ekat oireet voivat tulla jo kauan ennen sairastumista.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:27"]
Muutama juttu:
Esim.
[/quote]
Yrittäjän ongelmia, ei maksavan asiakkaan. Älä myy lahjakortteja, jos et ole niitä valmis lunastamaan pienellä viiveellä.
Ja ihan paskaa on väittää jonkun kosmetologin 100-> 140 euroon noussutta hintaa, ne sun kusiset tököttisi eivät sulle tappiota tuo.
Sen sijaan ottamalla rahat asiakkaalta ilman vastinetta teet hallaa yrityskuvallesi.
[/quote]
Ja höpsis sinun kanssasi! Lahjakortti on voimassa sovitun ajan ja sillä selvä. Sen joko käyttää tai ei käytä, mutta ei ne asiakkaat kaikkoa, vaikka ei joustoa annakaan. Eihän ne ole koko lahjakortin voimassaoloaikana käyneet (siis jopa vuoteen), joten ei ne tosiasiassa ole mitään kovin toivottuja asiakkaita. Miten voi menettää asiakkaan, joka ei edes viitsi tulla asiakkaaksi, vaikka on jo maksanut lahjakortin?
Minua _raivostuttaisi_ tuollainen unohtaminen... ja aika usein minua raivostuttaakin, sillä meillä mies ei pidä kiinni sopimuksista, eikä muista juuri mitään. Minä puolestaan olen pikkutarkka ja itse pidän aina kiinni siitä mitä olen luvannut. Olen oppinut huolehtimaan kaikesta. Maksan miehen laskut. Herätän hänet, että hän muistaa mennä parturiin. Työnsä hän sentään hoitaa vielä toistaiseksi itse. Kauheaa ajatella, millaiseksi tämä muuttuu, kun mies vanhenee.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 19:52"]
Ihna inhimillisiä syitä voi olla.
ja ota yrityksen johtoon sitten yhteyttä, jos ei muuten ymmärrä. kaikkia kiukuttelijoita asiakaspalvelussa ei kannata noteerata. Ja voi olla etteivät saa tai uskalla ottaa vastuuta.
pomon puheille. On meinaan tosi huonoa mainosta yritykselle, jos se mokaa tuon eikä siirrä voimassaoloa.. Inhimillisiä juttuja sattuu.
[/quote]
Päinvastoin. Yritys on luotettava, jos se ei ryhdy jokaisen soittelijan mukaan joustamaan. Ap:n miehellä oli pitkä aika tehdä asialle jotain, eipä tehnyt ja nyt on aika kärsiä seuraukset.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:27"]
Muutama juttu:
Esim.
[/quote]
[/quote]
Ja höpsis sinun kanssasi! Lahjakortti on voimassa sovitun ajan ja sillä selvä. Sen joko käyttää tai ei käytä, mutta ei ne asiakkaat kaikkoa, vaikka ei joustoa annakaan. Eihän ne ole koko lahjakortin voimassaoloaikana käyneet (siis jopa vuoteen), joten ei ne tosiasiassa ole mitään kovin toivottuja asiakkaita. Miten voi menettää asiakkaan, joka ei edes viitsi tulla asiakkaaksi, vaikka on jo maksanut lahjakortin?
[/quote]
Meinaat että on hyvää mainosta sun nyrkkipajalle kieltäytyä tarjomasta maksettua palvelua?
Ahne, itsekäs paska sä olet, et yrittäjä saatika asiakaspalvelija.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 18:28"]
Kuluttajaliiton johtava lakimies Tuula Sario kertoo, että lainsäädännöllisesti peli on menetetty lahjakortiin merkityn päivämäärän jälkeen. Hän korostaa,kuitenkin että käytännössä yrittäjän ei ole viisasta kieltäytyä kelpuuttamasta lahjakorttia viimeisen käyttöpäivän mentyä umpeen.
- Suoraan sanottuna, typerä on sellainen kauppias, joka pahoittaa asiakkaan mielen sillä. Kannattaa miettiä asiassa kokonaisuutta. Eli jos asiakkaalla on viikon vanha lahjakortti ja liike ilmoittaa ettei kortti käy, niin tämä asiakas muistaa varmasti kertoa sen kaikille ystävilleen ja jakaa Facebookissa kokemuksensa muille. On hyvä muistaa tässä kohtaa vanha sanonta: huono kello kauas kilkkaa.
http://yle.fi/uutiset/vanhentunutta_lahjakorttia_kannattaa_viela_tarjota_yrittajalle/5096561
[/quote]
Mutta jos asiakas ei ole tuttu eikä ole vaivautunut esim. vuoteen yritykseen lahjakorttinsa kanssa tulemaan, niin eihän hän ole menetetty asiakas vaan asiakas, joka ei ole aikeissa käyttää yrityksen palveluja kuin pakotettuna.
Ihan oikeasti, nauran täällä kuinka typeriä ihmisiä on!
Olette varmaan niitä samoja joilla on aina laskut myöhässä ja sitten kun sähköt katkeavat rästien takia, niin se on tietenkin sähköyhtiön vika...?!
Minusta tuo lentokonevertaus on ihan hyvä! Ollaan sovittu että Finnair vie matkustajan 25.7. Helsinki-Berliini välin klo 12.00. Jos asiakas ei ole kentälle klo 11.00. ja jää lennolta pois, se ei ole lentoyhtiön vika. Jos asiakas tietää ettei ehdi lennolle, hän ottaa jo hyvissä ajoin yhteyttä lentoyhtiöön ja pyytää muuttamaan matkustuspäiviä.
Mutta tämä ketju todistaa sen, että osalla ihmisistä, kirjaimellisesti, puuttuu pala aivoista. Ei kerta kaikkiaan ymmärretä, että on tietyt säännöt joiden mukaan eletään. Nämä samat ihmiset varmaan varaavat ajan hammaslääkäriin, ja sitten "unohtavat" mennä, ja itkevät kuinka väärin on että pitää maksaa kuitenkin käynnistä... "Ihan kivahan se vaan on sille hammaslääkärillekkin että on siinä ylimääräinen vapaatunti keskellä päivää, miksi minä joudun maksamaan, ihan väärin kun eihän sitä ihminen voi kaikkea muistaa"... vai?
102:lle
Kuka on "itsekäs paska", jos saa lahjakortin, jota ei vuoden aikana käytä?
Miksei sitä korttia käytä? Niinpä niin, on laiska/saamaton/vätys joka ei millään jaksa mennä käyttämään sitä korttia vaikka tietää että 12kk on voimassa. Kun sitten saa sen laiskan perseensä laahattua sohvalta pois sinne liikkeeseen/kauppaan, niin itten alkaa itku kun kortti ei enää kelpaa.
Koko vuoden se lahjakortti on pölyyntynyt, ja itsekäs laiskaperse ei ole saanut sitä käytettyä, mutta tottakai, se on sen "itsekkään yrittäjän" vika, joka on (HUOM!) koko ajan pitänyt sopimuksesta kiinni, eli odottanut 12kk että se asiakas tulisi lunastamaan sen lahjakorttinsa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:54"]
Olette varmaan niitä samoja joilla on aina laskut myöhässä ja sitten kun sähköt katkeavat rästien takia, niin se on tietenkin sähköyhtiön vika...?!
Minusta tuo lentokonevertaus on ihan hyvä! Ollaan sovittu että Finnair vie matkustajan 25.7. Helsinki-Berliini välin klo 12.00. Jos asiakas ei ole kentälle klo 11.00. ja jää lennolta pois, se ei ole lentoyhtiön vika. Jos asiakas tietää ettei ehdi lennolle, hän ottaa jo hyvissä ajoin yhteyttä lentoyhtiöön ja pyytää muuttamaan matkustuspäiviä.
Mutta tämä ketju todistaa sen, että osalla ihmisistä, kirjaimellisesti, puuttuu pala aivoista. Ei kerta kaikkiaan ymmärretä, että on tietyt säännöt joiden mukaan eletään. Nämä samat ihmiset varmaan varaavat ajan hammaslääkäriin, ja sitten "unohtavat" mennä, ja itkevät kuinka väärin on että pitää maksaa kuitenkin käynnistä... "Ihan kivahan se vaan on sille hammaslääkärillekkin että on siinä ylimääräinen vapaatunti keskellä päivää, miksi minä joudun maksamaan, ihan väärin kun eihän sitä ihminen voi kaikkea muistaa"... vai?
[/quote]
Vertauksesi ontuu pahasti. Ei tarvitse yrittäjien valittaa kun ei ole asiakkaita , jos asenne on se ettei viikon vanha lahjakortti kelpaa.
Rahat pois "hölmöiltä".
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 21:00"]
102:lle
Kuka on "itsekäs paska", jos saa lahjakortin, jota ei vuoden aikana käytä?
Miksei sitä korttia käytä? Niinpä niin, on laiska/saamaton/vätys joka ei millään jaksa mennä käyttämään sitä korttia vaikka tietää että 12kk on voimassa. Kun sitten saa sen laiskan perseensä laahattua sohvalta pois sinne liikkeeseen/kauppaan, niin itten alkaa itku kun kortti ei enää kelpaa.
Koko vuoden se lahjakortti on pölyyntynyt, ja itsekäs laiskaperse ei ole saanut sitä käytettyä, mutta tottakai, se on sen "itsekkään yrittäjän" vika, joka on (HUOM!) koko ajan pitänyt sopimuksesta kiinni, eli odottanut 12kk että se asiakas tulisi lunastamaan sen lahjakorttinsa.
[/quote]
Olet vissiin joku "kynsitaiteilija" joka repii rahat, ja vielä vittuilee asiakkaille.
Hyvä yrittäjä saa lähtökohtaisesti asiakkaan hyvälle mielelle ja tyytyväiseksi ja se on tie menestykseen. Tyytyväinen asiakas toimii ilmaisena mainostajana yrittäjälle ja tyytymätön asiakas puolestaan on vielä tehokkaampi kertomaan eteenpäin huonoja kokemuksiaan yrityksestä. Viisas yrittäjä joustaa lahjakorttien ajan kanssa, jotta saa asiakkaan hyvälle mielelle. Lahjakorttien käyttäjät ovat aina hyvän kokemuksen jälkeen potentiaalisia kanta-asiakkaita ja samoin ovat heidän ystävänsä ja tuttavansakin, joille asiakas kertoo yrityksestä, jossa ihanasti joustettiin lahjakortin kanssa ja annettiin hyvää palvelua lahjakorttikäynnillä. Jos yrityksen hinnat ovat oleellisesti muuttuneet lahjakortin voimassaolosta, voi yrittäjä aina antaa lahjakortilla sen arvon verran hyvitystä nykyisistä hinnoista.
Harvoinpa yrityksillä on varaa suhtautua asiakkaisiin ylimielisesti vaan edullisinta puolin ja toisin on pyrkiä toimimaan niin että kaikille jää hyvä mieli. "Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi." - on edelleen hyvä ohjenuora yrittäjille.
Pikku puute tuossa numeron 108 ajattelussa.
Jos ei vuoteen käytä lahjakorttia, ei ol hyvä asiakas yritykselle. Tuo on ihan fakta. No ehkä on poikkeuksia, harva ostaa esimerkiksi uutta autoa joka vuosi, mutta autokauppohin varmaan harvemmin lahjakortteja ostetaankaan?
Olen työskennellyt pienessä putiikissa ku opiskelin, tuolta ostettiin jonkin verran lahjakortteja. Yhdenkään sellaisen vakiasiakkaan (jotka aika hyvin oppi tuntemaan, asiakaskunta ei ollut kovin laaja) joka muutenkin kävi liikkeessä, lahjakortti ei vanhentunut.
Ne vanhentuneet lahjakortit (joita loppujen lopuksi oli vähän) olivat sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät muutenkaan putiikissa käyneet. Me kyllä joustimme päivämäärissä, mutta vaikka emme olisi joustaneet, ei putiikki olisi siinä mitään hävinnyt.
Kyllä se niin on, että jos ei vuoteen lahjakorttia käytä, niin ei ole sellainen asiakas joka kyseisessä kaupassa kävisi.
Toinen juttu oli alennusaikaan se ilmiö, että vaikka putiikissa oli parikin kylttiä joissa kerrottiin ettei aletuotteita voi vaihtaa/palauttaa, tuo luki myös kuitissa ja aina kerrottiin myös kassalla kun asiaka osti aletuotteen, niin jotkut koittivat niitä palauttaa.
Tuolla oli aika kalliita tuotteita myynnissä, ymmärrän sen että monille tuli ostokrapula, mutta se taas ei ole sen liikkeen vika. Tässäkin on huomioitavaa se, ettei ns. vakiasiakkaat (eli ne joista se suurn osa rahasta tulee) koskaan edes koittaneet palauttaa aleostojaan.
Ja tuossa putiikissa joustettiin, esimerkiksi aletuotteeseen oli mahdollista saada etukäteen sovittuna vaihto-/palautusoikeus, mikä kirjoitettiin kuittiin. Ja tuota jopa joskus tarjottiin niille vakiasiakkaille, jos he tuumailivat sopiikohan tämä nyt sen toisen jutun kanssa, koska tuo on hyvää palvelua.
Kannattaa muistaa että vaikka taantumassa eletäänkin, niin on paljon sellaisia liikkeitä joilla menee ihan hyvin, ei välttämättä edes tarvitse lisää asiakkaita. Esimerkiksi oma kampaajani ei ole enää vuosiin ottanut uusia asiakkaita, koska nykyisissäkin vakiasiakkaissa on tekemistä hänelle ihan riittävästi.
Ja tuo putiikki jossa olin töissä ja jossa säännöllisesti käyn edelleen, sielläkin menee hyvin ja aina kun käyn on tuttuja kasvoja asiakkaina ja moikkaillaan puolin ja toisin :)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 20:54"]
[/quote]
Ei paljoa kannattaisi nauraa.
Lentokonevertaus nimenomaan on erittäin huono vertaus tässä yhteydessä. Lentolippu ei ole mikään seutulippu vaan sopimusasiakirja lentokuljetuksesta tietyllä hinnalla, tietyillä ehdoilla ja tietysti tiettynä ajankohtana pisteestä A pisteeseen B. Kyseinen lentokuljetus tiettynä päivämääränä X on ainutkertainen tilaisuus joka ei tässä maailmassa toistu. Huominen on jo ihan toinen päivä, eikä muutu eiliseksi.
Käytännössä kuka tahansa lentoyhtiön ISOpomo voi viitata kintaalla näille em. ehdoille ja muuttaa asiakkaan lentovarausta asiakkaan toiveiden mukaan.
Lahjakortissakin on sääntönsä mutta niitä voidaan aina soveltaa yrittäjän ja asiakkaan välillä. Koko lahjakortin ideahan on että asiakas käyttää sen silloin kun hänelle parhaiten sopii. Jos yksityisellä yrittäjällä on tänä päivänä varaa kieltäytyä hyväksymästä jo maksettua lahjakorttia sen umpeutumisen jälkeen niin ilmeisen hyvin täytyy bisneksen sujua. Toki yrittäjällä on lahjakortin voimassaolon umpeuduttua oikeus vaatia ylimääräistä maksua kohonneisiin kustannuksiin vedoten, mutta asiakkaan harkintaan jää tietysti hyväksyä tai hylätä tämä tarjous.
No,
ottaa yhteyttä palvelun tarjoajaan. Kertoo, että unohtui. Eiköhän siä aikaa saa pidennettyä. Yleensä saa. Noin iso ostos. Mene tai mies menee tai menette ja otatte yhteyttä.
kyllä useimmiten järjestyy.
leffaliput taitaa olla ainoot, mitä ei saa jälkeenpäin? Mulle käynyt niitten kans muutaman kerran.