Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päästi lahjakortin vanhenemaan, nyt vertaistukea v*tutukseen!

Vierailija
25.07.2015 |

Meillä oli 200€ elämyslahjakortti jonka varauksen olin delegoinut miehelle, vieläpä sanoen että voisiko hän kerrankin ottaa vastuun tästä yhdestä asiasta kun tuntuu että mun harteilla on aina kaikki aikataulut ynnä muut. Tänään mies sitten huomasi että hups, kortti olikin vanhentunut 4 päivää sitten. Sinne meni se elämys ja ne rahat. En viitsinyt suurta meteliä nostaa kun toista harmitti, en halua kääntää veistä haavassa, mutta en voi ymmärtää miten ihmisen on mahdollista unohtaa se YKSI asia jonka minä KERRAN elämässäni luotan hänelle, varsinkin kun hän suurin palopuhein HALUSI osoittaa että olen väärässä kun sanon että hän ei muista perheen asioita hoitaa ellen minä muistuta.
Olin siis oikeassa, ellen tee itse, niin tehdyksi ei tule.
Harmittaa rahan menetys vietävästi, ihan turha homma, olis voinut vaikka polttaa ne rahat.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:05"]

Toi olisi NIIN voinut käydä minulle. Minä olen tosi huono tollasissa. Anna miehellesi hali, sitä varmaan ketuttaa, kun suakin, jos rakastaa. Näin meillä. Pikkujuttu. Eurot sivuseikka, naurakaa yhdessä vaikkas moiselle ja menkää pihalle katsoo tähtitaivasta ilmatteeks:).

[/quote]

Unohtelijalle kaikki on pikkujuttuja, kun itse unohtaa. Toivottavasti tällainen suhtautuminen on vastavuoroista, kun jotain unohtelijalle tärkeää ja mieleistä unohdetaan. Koska ainahan voi mennä pihalle tuijottamaan taivasta.

Vierailija
42/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:02"]

Jos on muutaman päivän "vanhentunut", luulisi yrittäjän joustavan.

Tiesithän että lahjakortin tulee olla vähintaan vuoden voimassa?

[/quote]

Miksi yrittäjän pitää joustaa asiassa, joka ei hänelle kuulu lainkaan? Asiakas ei käyttänyt lahjakorttia => asia sillä selvä. Kun se lahjakortti on vuoden verran voimassa, niin siinä on 365 päivää aikaa järjestää asia tai ottaa etukäteen yhteyttä ja sopia jatkoajasta.

[/quote]

No en minä ainakaan miehelleni pusuja antaisi siitä, että ei vuoteen saa soitettua yrittäjälle ja varattua aikaa meille johonkin elämysmatkaan, minkä on luvannut hoitaa.

Ihme paapomista. Ensin ei viitsi hoitaa omaa osuuttaan ja sitten annetaan vielä pusuja ja piparia päälle, kun ressukalla on niin paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:10"]

Mä oon pyytänyt, että mies järjestäisi meille jotain nyt elokuussa, kun on hääpäivä. Toukokuussa jo pyysin. Meillä sama juttu, että kaikki tällainen jää aina mun vastuulle. No eipä tuo ole mitään saanut aikaan. Sanattomaksi vetää.

[/quote]

EI kukko käskemällä laula. En ymmärrä tätä, minä sanon, että Sinä teet nyt tämän ja järjestät tämän. Ihan käy sääliksi noita miespolosia. Jos jotain tiettyä haluat, joka ei miehen pirtaan sovi, niin tee itse. Tai aina on vaihtoehto etsiä uusi ja sopiva mies. Ja ihmetellään miksi eroprosentit on suuria ja vieraissa käydään???

En ikinä koskaan hyväksyisi tollasta kyykytystä minun mieheltä, vice versa luulisin. Järjestäpä nyt mulle, kääk ja yäk!!!

[/quote]

Meillä mies on puhunut jo talvella, että haluaa lähteä kanssani kesällä Viroon. Myöhemmin tarkensi, että mennään kesäkuussa. Kerroin asian sopivan minulle ja sanoin, että hän saa itse haluamansa matkan järjestää (koska aina se olen ollut minä, joka hoitaa järjestelyt ja nyt mies itse nimenomaan tuonne tahtoi). Pidin huolen, ettei itselläni ole viikonloppuisin töitä. No kesäkuu tuli ja meni. Missään ei käyty vaikka aikaa olisi ollut, nyt loppukesä on taas niin kiireistä, että turha edes haaveilla.

Usein on niin, että miehet nauttivat yhteisistä reissuista ja myös odottavat, että esim. tuon toisen kirjoittajan mainitsemina vuosipäivinä tehdään yhdessä jotain kivaa kun aina ennenkin on tehty. Jos vastuu järjestelyistä siirretään miehille itselleen, ei mitään saadakaan aikaan ja sitten joku pyhimys netissä rääkyy miesraukkojen puolesta. Hupaisaa. Kai se mies saa suunsa auki, jos ei oikeasti halua ja aio mitään asian eteen tehdä.

Vierailija
44/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa kalliiksi tämä ihmiskoe. Jos kerran on havaittu, että mies on kykenemätön hoitamaan tällaisia asioita, niin miksi ihmeessä pitää etsimällä etsiä ongelmia ja pettymyksiä antamalla miehelle tällainen tehtävä, josta hän ei suoriudu?

Toivottavasti Ap oppi nyt kerrasta ja hoitaa tällaiset asiat jatkossa, kun ne häneltä sujuvat luontevasti.

Vierailija
45/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit ovat ärsyttäviä. Niiden vanhentumisajan pitäisi olla 10 vuotta.

Vierailija
46/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi yrittäjän pitää joustaa asiassa, joka ei hänelle kuulu lainkaan? Asiakas ei käyttänyt lahjakorttia => asia sillä selvä. Kun se lahjakortti on vuoden verran voimassa, niin siinä on 365 päivää aikaa järjestää asia tai ottaa etukäteen yhteyttä ja sopia jatkoajasta.

[/quote]

Eli yrittäjän hierot käsiäsi yhteen, kun saat ilmaista rahaa?

Kerro yrityksesi nimi, niin osataan välttää.

Elämyspaskat muutenkin on ylihintaisia, ja kustannukset on kuitenkin mitättömät hinnoitteluun nähden.

Vierailija
47/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:22"]No tulipa kalliiksi tämä ihmiskoe. Jos kerran on havaittu, että mies on kykenemätön hoitamaan tällaisia asioita, niin miksi ihmeessä pitää etsimällä etsiä ongelmia ja pettymyksiä antamalla miehelle tällainen tehtävä, josta hän ei suoriudu?

Toivottavasti Ap oppi nyt kerrasta ja hoitaa tällaiset asiat jatkossa, kun ne häneltä sujuvat luontevasti.
[/quote]
Mitä vittua nyt oikeesti!?? On se nyt saatanan kumma, että aikuinen ihminen ei vuodessa saa hommaa tehtyä!!! 365 päivää aikaa!!!

Vierailija
48/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:18"]

kun vuosia on yhdessä on vaan parempi pyytää, että se toinenkin ottaisi jonkin menon suunniteltavaksi. Kun kerran jokatapauksessa mua ärsyttää olla tämän perheen seremoniamestari. Eiköhän se ero olisi lähempänä, jos vaan marttyyrinä teen ja hoodan vaikken haluakkaan. Jos mies ei nyt hoida osaansa, ei kai munkaan sitten enää jatkossa tarvi.

[/quote]

Tässä on nyt se, että mies ei niistä sinun seremonioistasi niin perusta. Ei hänellä ole samanlaista tarvetta järjestää jotain erityistä hääpäiväksi, muutenhan hän olisi järjestänyt. Kun kerran asia on sinulle tärkeä, niin järjestä sinä! Jos jää järjestämättä, sinä olet ainoa jolla on paha mieli, miestä ei haittaa pätkääkään. Mutta kun järjestät itse, saat mieleisesi hääpäivän ja mieskin on varmaan tyytyväinen.

Ymmärrän kyllä tuon turhautumisenkin, kun tuntuu että aina saa olla se joka miettii ja järjestää. Meidän perheessä ei olla varmaan yhtäkään reissua tehty ilman että minä olisin ollut aloitteellinen. Kyllä se välillä tympii, että miksi aina minä joudun ottamaan asian esille ja esittelemään enemmän tai vähemmän valmiiksi mietittyjä matkavaihtoehtoja. Tänä kesänä meinasin jo jättää väliin, ajattelin että jos muita ei kiinnosta, niin olkoon. Mutta sitten hermo petti ja löysin surffatessani kivan pakettimatkan, johon sain tytön ja miehenkin innostumaan. Ja nyt on kaikki ihan täpinöissään ja tiedän jo etukäteen, että kiva reissu tulossa. Ei sen niin väliä vaikka itse jouduin taas olemaan aloitteellinen. Mulle riittää se, että perhe pääsee viettämään mukavaa aikaa yhdessä hienoissa maisemissa. Vaihtoehtona olisi ollu, että kaikki käkkii kotona tietokoneillaan.

Vierailija
49/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa ei ole ongelmaa jos toinen sanoo että tämä järjestely ei oikein ole mun hommaa, voitko sä järjestää ja kiittää kun niin tekee ja vähän kertoo toiveitaan, mielipidettään. Toinen on hyvä toisissa asioissa ja toinen hyvä toisissa.

Mä järjestän meillä kilpailu- ja lomamatkat. Mies kertoo toiveen ja mielipiteen. Ihan ok. Mies järkkää kohteen reissut, tykkää suunnitella kartan kanssa mutta inhoaa matka-/majoitusvarauksia. On ihan intona kun mä kerron millaista olis kiva nähdä niin johan tulee ideoita. Toimii kun on sovittu ja puhuttu selväksi mitkä on kummankin vahvuudet. Ja jos mua kiinnostaa kattoa kartalta ja karttasovelluksusta meidän reitti, kilsat, tuulen nopeudet, säätila, vaihtoehtoiset reitit yms. niin mielellään näyttää ;) joskus oon niin kiltti, että kiinnostaa.

Vierailija
50/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se olen aina minä joka varaa matkat, leffaliput, konsertit, ym. Minä suunnittelen hääpäivät ja muutkin merkkipäivät. Miehen vastuulla on huomioida minun syntymäpäiväni, saan joka vuosi pullon hyvää viiniä ja jonkun tuoksun, lisäksi mies vie minut syömään. Mitään yllätyksiä on turha odottaa. Kyllä mies matkoille haluaa ja niistä nauttii, mutta ei vaan saa itse mitään aikaiseksi niiden toteuttamiseksi.

Itse olen mieheni valinnut, enkä valita. Minä suunnittelen ja järjestän, mies pakkaa laukkunsa ja avaa lompakkonsa kun pyydän. Hyvin toimii :)

Vierailija
51/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:22"]No tulipa kalliiksi tämä ihmiskoe. Jos kerran on havaittu, että mies on kykenemätön hoitamaan tällaisia asioita, niin miksi ihmeessä pitää etsimällä etsiä ongelmia ja pettymyksiä antamalla miehelle tällainen tehtävä, josta hän ei suoriudu? Toivottavasti Ap oppi nyt kerrasta ja hoitaa tällaiset asiat jatkossa, kun ne häneltä sujuvat luontevasti. [/quote] Mitä vittua nyt oikeesti!?? On se nyt saatanan kumma, että aikuinen ihminen ei vuodessa saa hommaa tehtyä!!! 365 päivää aikaa!!!

[/quote]

No on se saatanan kumma, mutta asia oli Ap:n tiedossa ja hän silti otti riskin. Jos on tiedossa että mieheltä ei tällaiset hommat suju, niin miksi tehdä kiusaa ja antaa miehelle tällainen asia hoidettavaksi? Helpommalla pääsee kun tekee itse, ei tarvitse sitten perkuloida miehen saamattomuutta.

Avioliitossa noin ylipäätään hommat sujuu parhaiten, kun jokainen hoitaa ne asiat, joissa on hyvä. Se joka tykkää kokkaamisesta, kokatkoon. Siivoushullu siivotkoon ja innokas pyykinpesijä hoitakoon vaatehuollon. Se joka tykkää juhlista ja matkoista, järjestää juhlia ja matkoja. Se joka tykkää hoidella juoksevia asioita ja rahaliikennettä, hoitaa ne. Ja sitten yhdessä tehdään ne hommat, jotka ei ketään vois vähempää kiinnostaa :-D

Vierailija
52/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote] Ei yrittäjän tarvitsekaan. Mutta joskus se kannattaa. Asiakas on tyytyväinen, ja ostaa palveluja lisää, suosittelee tutuilleen tai vastaavaa

Vierailija
53/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:26"]

[/quote]

[/quote]

Elämyspaskat muutenkin on ylihintaisia, ja kustannukset on kuitenkin mitättömät hinnoitteluun nähden.

[/quote] Yrittäjänä pidän kiinni sopimuksista. Jos lahjakortti on vuoden voimassa, niin siinä on 52 viikkoa aikaa lahjakortti käyttää tai vaikka myydä edelleen sellaiselle, joka sitä tarvitsee. Vai sopisiko sinulle niin päin, että lahjakortin mukaan se on voimassa vuoden, mutta yrittäjänä päätän, että ei helvata, se onkin vain 10 kk ja sitten asiakkaalle selitän, että muutin mieleni.

Vierailija
54/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:02"] Jos on muutaman päivän "vanhentunut", luulisi yrittäjän joustavan. Tiesithän että lahjakortin tulee olla vähintaan vuoden voimassa?   [/quote] Miksi yrittäjän pitää joustaa asiassa, joka ei hänelle kuulu lainkaan? Asiakas ei käyttänyt lahjakorttia => asia sillä selvä. Kun se lahjakortti on vuoden verran voimassa, niin siinä on 365 päivää aikaa järjestää asia tai ottaa etukäteen yhteyttä ja sopia jatkoajasta. [/quote] Ei yrittäjän tarvitsekaan. Mutta joskus se kannattaa. Asiakas on tyytyväinen, ja ostaa palveluja lisää, suosittelee tutuilleen tai vastaavaa

[/quote]

Yleensä se ei kannata. Jos joustaa lahjakortin voimassaolosta, saa olla varma, että hetken kuluttua useampi asiakas on sitä mieltä, että lahjakortti on voimassa ikuisesti.

Vierailija
55/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kertokaapa alapeukuttajat, onko oikein , että yrittäjä saa palvelustaan y rahasumman x ,

eikä joudu tekemään rahan eteen mitään ? =D

Taitaa olla kynsihoitaja-av-mammat linjoilla, joiden mielestä on ok ottaa rahat, mutta vedota sitten lahjakortin vanhenemiseen?  ;)

Vierailija
56/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Yrittäjänä pidän kiinni sopimuksista. Jos lahjakortti on vuoden voimassa, niin siinä on 52 viikkoa aikaa lahjakortti käyttää tai vaikka myydä edelleen sellaiselle, joka sitä tarvitsee. Vai sopisiko sinulle niin päin, että lahjakortin mukaan se on voimassa vuoden, mutta yrittäjänä päätän, että ei helvata, se onkin vain 10 kk ja sitten asiakkaalle selitän, että muutin mieleni.

[/quote]

Eli saat rahaa palvelustasi, mutta et halua sitä tarjota. Hienoa yrittäjähenkeä, varmastikin asiakkaasi ovat tyytyväisiä toimintaasi.

Vierailija
57/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua! Vituttaa, kun mies ei ota vastuuta sitten mistään, eikä tunnu edes tajuavan, kun minä mainitsen asiasta. En oikein keksi tuohon muuta ratkaisua kuin vaan antaa olla ja hoitaa itse ne itselle tärkeät asiat ja sitten kun mies oman saamattomuutensa vuoksi mokailee, niin ottaa asian joskus puheeksi, että ymmärrätkö nyt...

Vierailija
58/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:22"]No tulipa kalliiksi tämä ihmiskoe. Jos kerran on havaittu, että mies on kykenemätön hoitamaan tällaisia asioita, niin miksi ihmeessä pitää etsimällä etsiä ongelmia ja pettymyksiä antamalla miehelle tällainen tehtävä, josta hän ei suoriudu? Toivottavasti Ap oppi nyt kerrasta ja hoitaa tällaiset asiat jatkossa, kun ne häneltä sujuvat luontevasti. [/quote] Mitä vittua nyt oikeesti!?? On se nyt saatanan kumma, että aikuinen ihminen ei vuodessa saa hommaa tehtyä!!! 365 päivää aikaa!!!

[/quote]

No on se saatanan kumma, mutta asia oli Ap:n tiedossa ja hän silti otti riskin. Jos on tiedossa että mieheltä ei tällaiset hommat suju, niin miksi tehdä kiusaa ja antaa miehelle tällainen asia hoidettavaksi? Helpommalla pääsee kun tekee itse, ei tarvitse sitten perkuloida miehen saamattomuutta.

Avioliitossa noin ylipäätään hommat sujuu parhaiten, kun jokainen hoitaa ne asiat, joissa on hyvä. Se joka tykkää kokkaamisesta, kokatkoon. Siivoushullu siivotkoon ja innokas pyykinpesijä hoitakoon vaatehuollon. Se joka tykkää juhlista ja matkoista, järjestää juhlia ja matkoja. Se joka tykkää hoidella juoksevia asioita ja rahaliikennettä, hoitaa ne. Ja sitten yhdessä tehdään ne hommat, jotka ei ketään vois vähempää kiinnostaa :-D
[/quote]
Miksi tehdä kiusaa, mitä helvettiä!?? Ehkä ap pyys sen takia, että ei AINA mieskään pääsis valmiiseen pöytään, vaan hoitas homman! Onpa paljon pyydetty!!! Ja sunko mielestä avioliitossa ei tarvii tehä asioita, jotka ei nappaa, tai missä ei oo hyvä!?? VMP!!!

Vierailija
59/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:14"]

Niin tuttua! Vituttaa, kun mies ei ota vastuuta sitten mistään, eikä tunnu edes tajuavan, kun minä mainitsen asiasta. En oikein keksi tuohon muuta ratkaisua kuin vaan antaa olla ja hoitaa itse ne itselle tärkeät asiat ja sitten kun mies oman saamattomuutensa vuoksi mokailee, niin ottaa asian joskus puheeksi, että ymmärrätkö nyt...

[/quote]

Jos asia oli sinulle tärkeä, ja tiesit lahjakortin vanheneva, niin miksi et itse hoitanut asiaa tai muistuttanut miestäsi ?

Vierailija
60/124 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 15:56"]

Meillä oli 200€ elämyslahjakortti jonka varauksen olin delegoinut miehelle, vieläpä sanoen että voisiko hän kerrankin ottaa vastuun tästä yhdestä asiasta kun tuntuu että mun harteilla on aina kaikki aikataulut ynnä muut. Tänään mies sitten huomasi että hups, kortti olikin vanhentunut 4 päivää sitten. Sinne meni se elämys ja ne rahat. En viitsinyt suurta meteliä nostaa kun toista harmitti, en halua kääntää veistä haavassa, mutta en voi ymmärtää miten ihmisen on mahdollista unohtaa se YKSI asia jonka minä KERRAN elämässäni luotan hänelle, varsinkin kun hän suurin palopuhein HALUSI osoittaa että olen väärässä kun sanon että hän ei muista perheen asioita hoitaa ellen minä muistuta. Olin siis oikeassa, ellen tee itse, niin tehdyksi ei tule. Harmittaa rahan menetys vietävästi, ihan turha homma, olis voinut vaikka polttaa ne rahat.

[/quote]

Vittuako menette noiden uusavuttomien mieslapsien kanssa naimisiin? Siis: oma syy.