Se taisi sitten olla hyvästit lapsihaaveille :( Olen 34v ja
kuuden vuoden suhde päättyi juuri eroon. Viimeiset 3v olen vauvakuumeillut enemmän ja vähemmän, mies lupaili jatkuvasti, että ihan kohta aletaan yrittämään. Yritti sitten toisaalla tai oli yrittämättä, mutta tilanne on joka tapauksessa se, että toinen nainen odottaa nyt hänelle lasta salasuhteesta (josta en todellakaan tiennyt enkä osannut kuvitellakaan).
Eli romahdus oli täydellinen, ja nyt noin kuukauden eroa itkettyäni alan pikkuhiljaa vasta tajuamaan, että siinä taisi tuon suhteen mukana mennä' myös mun mahdollisuudet enää tulla äidiksi :( Täytin tänä vuonna 34v ja tähän kun lasketaan erosta toipumiseen menevä aika + mahd. uuteen kumppaniin tutustumiseen menevä aika + vakiintumiseen menevä aika, jotta lapsista voi edes alkaa puhua.. Multa loppuu vuodet. Itkettää ja katkeroittaa NIIN paljon!
Nyt haluaisin kuulla rohkaisevia tarinoita tosielämästä - jos sellaisia ylipäänsä on - voiko tän ikäisenä enää saada ns. uutta mahdollisuutta? Siis perhettä, omia lapsia.
Kommentit (211)
siis, hetkinen no ei todella loåu vuodet?! Sulla on 10 vuott aikaa tehdä lapsia, ennen nelikymppiä voi olla kolme
Minä tulin äidiksi 40-vuotiaana. Raskaus ja synnytys menivät hyvin ja vauvan hoitaminen on ihanaa. Sinäkin ehdit vielä!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:25"]
No melkosta tuubaa suuri osa tässäkin ketjussa.. Ei kukaan ulkopuolinen voi päättää toisen ihmisen oikeudesta vanhemmuuteen ja omaan lapseen. Tilastot on tilastoja ja jokainen omassa elämässään harkitsee vaihtoehtoja riskeineen ja toimii sen mukaan.
minun mielestä jos kaipuu omaan lapseen on olemassa, kannattaa se sitten hankkia. Vaikka yksin. Mieluummin niin kuin katkeroitua ja elää ilman onnea. Itse en ymmärrä, miksei lapsella voisi olla hyvä elämä ja vahva itsetunto yhdenkin vanhemman perheessä. Eikä lapsen saaminen mitenkään poissulje parisuhteen mahdollisuutta.
Aloittajalla kurja tilanne tosiaan, mutta vielä on aikaa saada se perhe, jos niin haluaa. Ei aikuisten ihmisten tarvitse vuosikausia tutustua ennen sitoutumista. pääasia, että on rehellinen itselleen ja kumppanille ja tietää mitä tahtoo! Tsemppiä:)
[/quote]
Sinun mielestä ilmeisesti on oikein, että ihmiset lisääntyvät holtittomasti ja asioita ratkotaan sitten sotimalla ja tappamalla? Siihen se ennen pitkää johtaa. Ihmisten lukumäärä ei voi kasvaa ikuisesti täällä. Nyt jo meret pilaantuvat ja metsät hakataan pois. Liika lisääntyminen tappaa kaikki täältä
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:38"]
No melkosta tuubaa suuri osa tässäkin ketjussa.. Ei kukaan ulkopuolinen voi päättää toisen ihmisen oikeudesta vanhemmuuteen ja omaan lapseen. Tilastot on tilastoja ja jokainen omassa elämässään harkitsee vaihtoehtoja riskeineen ja toimii sen mukaan.
minun mielestä jos kaipuu omaan lapseen on olemassa, kannattaa se sitten hankkia. Vaikka yksin. Mieluummin niin kuin katkeroitua ja elää ilman onnea. Itse en ymmärrä, miksei lapsella voisi olla hyvä elämä ja vahva itsetunto yhdenkin vanhemman perheessä. Eikä lapsen saaminen mitenkään poissulje parisuhteen mahdollisuutta.
Aloittajalla kurja tilanne tosiaan, mutta vielä on aikaa saada se perhe, jos niin haluaa. Ei aikuisten ihmisten tarvitse vuosikausia tutustua ennen sitoutumista. pääasia, että on rehellinen itselleen ja kumppanille ja tietää mitä tahtoo! Tsemppiä:)
[/quote]
Sinun mielestä ilmeisesti on oikein, että ihmiset lisääntyvät holtittomasti ja asioita ratkotaan sitten sotimalla ja tappamalla? Siihen se ennen pitkää johtaa. Ihmisten lukumäärä ei voi kasvaa ikuisesti täällä. Nyt jo meret pilaantuvat ja metsät hakataan pois. Liika lisääntyminen tappaa kaikki täältä
[/quote]
Mikset aloittaisi tätä maailmanparannusta itsestäsi ja tekisit vaikka tilaa sille ap:n lapselle?
Ihan puppua. Tekniikan ansiosta ruuantuotanto kasvaa jatkuvasti ja energiaa rakennetaan nykyään uusiutuvasti. Meillä on päinvastoin liikaa ruokaa ja ihmiset ylilihavia. Ruuasta ei ole vuosikymmeniin ollut pulaa. Tänne Suomeenkin mahtuisi helposti 500 miljoonaa ihmistä. Meillä on aika paljon lääniä ja tulisi töitäkin sitä kautta. Meret voi hyvin ja eläimillä ei ole ihmisoikeuksia, joten turha niistä on liikoja murehtia. Kyllä ne luonnossa pärjäävät. Ilmastonmuutoskin on pysähtymässä tai pysähtynyt ellei jopa kääntynyt laskuun uusiutuvien energiavarojen takia.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:38"]
[/quote]
[/quote]
Mikset aloittaisi tätä maailmanparannusta itsestäsi ja tekisit vaikka tilaa sille ap:n lapselle?
[/quote]
Kuka sitten opettaa sille lapselle maailman nykytilasta? Mikset Sinä uhraa itseäs. Oletko enää edes lisääntymisiässä?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:45"]
Ihan puppua. Tekniikan ansiosta ruuantuotanto kasvaa jatkuvasti ja energiaa rakennetaan nykyään uusiutuvasti. Meillä on päinvastoin liikaa ruokaa ja ihmiset ylilihavia. Ruuasta ei ole vuosikymmeniin ollut pulaa. Tänne Suomeenkin mahtuisi helposti 500 miljoonaa ihmistä. Meillä on aika paljon lääniä ja tulisi töitäkin sitä kautta. Meret voi hyvin ja eläimillä ei ole ihmisoikeuksia, joten turha niistä on liikoja murehtia. Kyllä ne luonnossa pärjäävät. Ilmastonmuutoskin on pysähtymässä tai pysähtynyt ellei jopa kääntynyt laskuun uusiutuvien energiavarojen takia.
[/quote]
Ei vaan sinä teet itsestäsi pellen. Väestön kasvuvauhti on yhä ylöspäin ja eksponentiaalista. Afrikassa joka naista kohti tulee 5 lasta. Onhan se parempi kuin aiempi 7-9 lasta, MUTTA väkimäärä kasvaa niin kauan kuin lapsia syntyy yli 2.1 per nainen. Afrikassa syntyy niin paljon "ylimääräisiä" lapsia, että vaikka täällä jokaisen synnytetyn lapsen sijaan adoptoitaisiin afrikkalainen lapsi, siellä syntyy silti "liikaa". Ehkä tämä selventää ongelman kokoa. Ja miksi täällä on fiksumpaa lopettaa lapsien teko? No siksi, että yksi lapsi kuluttaa yhtä paljon kuin sata afrikkalaista lasta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:54"]No mä erosin 33 v, meillä tosin oli kaksi lasta mutta kolmas haaveissa. Se iltatähti. Sitten sinkkuilin kuusi vuotta. Nyt naimisissa ja raskaana. Ikä 40. Miehen eka ja mun iltatähti.
[/quote]
Ihan eri tilanne kui. Ap:llä. Mitä se sekoilet?
Hyvinhän tuossa kerkiää :). Tapasin mieheni 35-vuotiaana ja ollessani 37-vuotias syntyi tyttö ja 39-vuotiaana syntyi poika :).
Kandee jättää pillerit pois, muuten miehet tekee noin karut!
20-kymppisille syntyy eniten downeja, koska 2-kymppiset saavat eniten lapsia lukumääräisesti. Joten sikäli 4-kymppiselle asiasta vaahtoaminen on aivan turhaa. Seulonnat on myös juuri siksi.
näin yhoona, ole onnellinen että miehesi konnuus paljastui nyt. Mitään ei ole vielä menetetty. Olet nuori ja ehdit kyllä vielä lapsia saamaan. Mutta kun itsekin sanoit niin ero kannattaa käydä läpi eikä hommata laastarisuhdetta. tsemppiä jatkoon.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:59"]
Yrittäkää nyt ymmärtää te 40 että aika tehdä lapsia meni jo. Ja päästä siitä nuoruudenkaipuusta ja 40 kriisistä yli muuten kuin kuvittelemalla olevan 25v ensisynnyttäjiä. Keskittykää muihin asioihin kuin lapsien tekoon. Siihen 1% mahtuu niin kovin harva.
[/quote]
Kun aika moni tulee vielä 4-kymppisenä vahingossakin raskaaksi! Monilla hedelmällisyys on siinä iässä vielä ihan terästä. Oliskin niin, että ei tulis melkein millään :))
Mä aloin seurustella nykyisen puolisoni kanssa tuossa vähän ennen 35v. syntymäpäiviäni, siitä 9 kk eteenpäin sitten päätettiinkin jo tehdä vauvaa ja heti napsahti, joten vähän reilun 36v. iässä sitten sain esikoiseni. Vajaan kahden vuoden kuluttua sitten synnytin kuopuksen. Naimisiin mentiin vasta lapset tehtyämme, oli ihan riittävästi puuhaa muutenkin :)
Mutta melko pikaisesta alusta huolimatta ollaan nyt sitten oltu yhdessä kahdeksan vuotta.
Kyllä sitä voi vauhdikkaastikin aloittaa, kun molemmista sattuu tuntumaan "siltä oikealta".
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:25"]
Minusta tuo, että 1% 40-vuotiaista tulee raskaaksi tarkoittaa, että niin todella tapahtuu - eikä siis tarkoita, että vain 1% 40-vuotiaista raskauden yrittäjistä tulee raskaaksi?
[/quote]
4% lapsista syntyy yli 4-kymppisille äideille. 20% näistä on ensisynnyttäjiä.
Mä hukkasin 25-32vuodet suhteissa joissa ei haluttu lapsia tai perhettä. Nyt molemmilla exillä heti lapsi uusien kanssa. Tapasin mieheni kun olin 32, vuoden päästä oltiin jo naimisissa. Nyt ollaan vuosi yritetty lasta ilman tulosta, oon nyt 34. Yritän olla hätäilemättä.. Mutta jutun pointti on että nopeasti voi edetä kun oikea osuu kohdalle. Mua ei epäilyttänyt yhtään vastata kosintaan kyllä alle vuoden seurustelulla! Olen onnellisempi kuin koskaan, vaikka se lapsi jäisi saamatta.
Olen Ap tosi pahoillani siitä miten sulle kävi, mutta uskon että paras on vasta edessäpäin!
Ei tuossa iässä enää katsota uuden kumppanin kanssa vuosikausia, että miten suhde etenee. Jos lapsia todella haluaa, pitää toimia vikkelään, kun tapaa uuden kumppanin.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:54"]
Hanki klinikalta lapsi yksin. En usko, että muita vaihtoehtoja on. Ikävää, että miehesi oli tuollainen vedättäjä.
[/quote]
Lisää yh-mammoja tänne tarvitaankin. Huoh.