Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se taisi sitten olla hyvästit lapsihaaveille :( Olen 34v ja

Vierailija
24.07.2015 |

kuuden vuoden suhde päättyi juuri eroon. Viimeiset 3v olen vauvakuumeillut enemmän ja vähemmän, mies lupaili jatkuvasti, että ihan kohta aletaan yrittämään. Yritti sitten toisaalla tai oli yrittämättä, mutta tilanne on joka tapauksessa se, että toinen nainen odottaa nyt hänelle lasta salasuhteesta (josta en todellakaan tiennyt enkä osannut kuvitellakaan).

Eli romahdus oli täydellinen, ja nyt noin kuukauden eroa itkettyäni alan pikkuhiljaa vasta tajuamaan, että siinä taisi tuon suhteen mukana mennä' myös mun mahdollisuudet enää tulla äidiksi :( Täytin tänä vuonna 34v ja tähän kun lasketaan erosta toipumiseen menevä aika + mahd. uuteen kumppaniin tutustumiseen menevä aika + vakiintumiseen menevä aika, jotta lapsista voi edes alkaa puhua.. Multa loppuu vuodet. Itkettää ja katkeroittaa NIIN paljon!

Nyt haluaisin kuulla rohkaisevia tarinoita tosielämästä - jos sellaisia ylipäänsä on - voiko tän ikäisenä enää saada ns. uutta mahdollisuutta? Siis perhettä, omia lapsia.

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 03:06"]

Olet onnekas, maailma on jo valmiiksi ylikansoitettu. Ei tarvi saada muksua koska vain "mä haluun". Ihminen ei kuole sukupuuttoon,vaikka juuri sinä et saisi muksua. Tämän kun saisi vielä iskostettua noiden maiden ihmisten ajatteluun jossa väkimäärä on jo räjähtämässä käsiin (intia jne) Mutt tämä oli kai juuri se tosiasia,mitä et halunnut kuulla. Kyllä,tiedän, elämä on perseestä. Hyvää yötä

[/quote] Suomessa nimenomaan pitäisi nyt olla säpinää vällyjen seassa. Kansa harmaantuu ja lapsia ei synny toivottuun tahtiin. Tehkää 3-4 lasta vähintään, toki etniset lisääntyy kiitettävästi mutta mehän haluamme myös enemmistön olevan pellavapäitä.

Vierailija
122/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 07:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 05:42"]

Minkä takia Down-pointti alapeukutettu? Noin joka 50. lapsi nelikymppisillä on tilastojen mukaan Down. Toki millaista lasta vaan rakastaa, mutta vaatii se sitoutumistakin. Omaan sukuun on syntynyt kolme "Down-iltatähteä". Nämä kaksi perhettä ovat käytännössä koko loppuelämänsä jumissa lapsen kanssa.  Ei mitään toivoa lasten menestyksestä ja työllistymisestä ikinä. Pelkästään päivittäistä hoitoa ja kun itse kuolee, joku muu laitos joutuu hoitamaan.

[/quote]Alapeukutin sen vuoksi, että se ei ole yksin naisen ongelma, myös mieh korkea ikä voi aiheuttaa saman ongelman.

t. kokemusta on

[/quote] meillä minä olin 44 vee kun sain vauvan ja mies oli muutamia vuosia nuorempi ja tuli terve vauva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:08"]Tapasin mieheni 36- vuotiaana. Nyt olen 40, toinen lapsi tulossa. Asiat voivat tapahtua hyvinkin nopeasti, kun kaikki kolahtaa kohdalleen. Älä koskaan anna periksi äläkä jää katkeraksi. Kaikki on vielä mahdollista. Tsemppiä! [/quote] Nämä on kamalia nämä 40 ja päälle olevat odottajat. Siis keski-ikäiset akat vielä sikiää. Hyi helvetti. Mitä te A) yritätte tai B) kuvittelette tai C) todistelette ja D) kenelle? Vauvan terveysriskit kasvaa eikä varmaan kukaan olisi lapsena halunnut, että omat vanhemmat ovat kavereiden isovanhempien ikäisiä. Lapselle todella noloa, ja ymmärrän. Myötähäpeä. Terveisin 40+v

[/quote] ei oo tarvinnut todistella mitään. Olin nk myöhäisheräinen ja en ollut tiennytkään kuinka antoisaa ja elämän täyttävää on kun on lapsi. Sain reilusti yli 40 v terveen lapsen ja ei ole tarvinnut lapsen eikä minunkaan hävetä. Halusin todella lapsen ja olin naimisissa, mies ei niinkään mutta en minä kysele mitä sinä haluat jos naimisissa ollaan. En olisi muuten mennytkään.

Vierailija
124/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin 34v:nä (tosin mulla oli lapsia ennestään) ja pariuduin uudelleen 36v:nä, kuopus syntyi kun olin 42v. Ystävättäreni tapasi miehensä 34v:nä ja oli 37v:nä jo 2 lapsen äiti.

Hyvin ehtii vielä löytämään elämänsä miehen.

Vierailija
125/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 08:25"]Minusta tuo, että 1% 40-vuotiaista tulee raskaaksi tarkoittaa, että niin todella tapahtuu - eikä siis tarkoita, että vain 1% 40-vuotiaista raskauden yrittäjistä tulee raskaaksi?
[/quote]
Sulle ei sitten kerro että se olisi luonnon vastaista jos vain ALLE 1 % saa lapsen (40v). Mulle se kertoo just sen. Muutenhan se olisi 50% tai 70% tai 99%.
[/quote]

Se ei kerro sitä että se on luonnonvastaista. Se kertoo sitä että nimenomainen nainen on vielä vallan käypä lisääntymään. Jos ei olisi, lasta ei tulisi. Ymmärrätkö? Ihmiset ovat yksilöitä yksilöllisellä keholla ja sen toiminnalla. Ei syöpäkään ole luonnonvastaista vaikka siihen sairastuu pieni prosenttiosuus väestöstä.

Aina kun näen tällaista oksennusta mietin miten tyhmä ihminen voi olla. Oma ajattelu ja johtopäätökset jätetään väliin ja uskotaan kaikki mitä lehdessä luetaan. Tutkimustulokset ovat keskiarvoja. Ja keskiarvo on sen minimin ja maksimin välillä. Siihen väliin mahtuu monta muutakin prosenttilukua. Ei tällaiseen ajatteluun voi olla muuta syytä kuin nuorena tehtyjen lapsien takia käymättömät koulut tai kotiäitiys.

Vierailija
126/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta munasolua tulevaisuuden varalle ja käytä sitten kun kiva kumppani löytyy!:) Älä hätäile! Kyllä niitä vauvoja sulle vielä siunaantuu!

Vierailija
127/211 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:18"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 06:08"]Tapasin mieheni 36- vuotiaana. Nyt olen 40, toinen lapsi tulossa. Asiat voivat tapahtua hyvinkin nopeasti, kun kaikki kolahtaa kohdalleen. Älä koskaan anna periksi äläkä jää katkeraksi. Kaikki on vielä mahdollista. Tsemppiä!
[/quote]
Nämä on kamalia nämä 40 ja päälle olevat odottajat. Siis keski-ikäiset akat vielä sikiää. Hyi helvetti. Mitä te
A) yritätte tai
B) kuvittelette tai
C) todistelette ja
D) kenelle?

Vauvan terveysriskit kasvaa eikä varmaan kukaan olisi lapsena halunnut, että omat vanhemmat ovat kavereiden isovanhempien ikäisiä. Lapselle todella noloa, ja ymmärrän. Myötähäpeä.

Terveisin 40+v
[/quote]

Viestistäsi paistaa läpi epävarmuus ja tarve saada muiden hyväksyntä. Itse en kärsi siitä. Olen jo aikuinen. Minulla ei ole tarvetta c) todistella yhtään mitään d) kenellekään. Lapset rakastavat vanhempiaan ja harvemmin ajattelevat niistä pahaa. 30% ensisynnyttäjistä on jo "vanhempia synnyttäjiä" ja hankkivat lisäksi usein sisaruksen esikoiselle. Ympäristö ei ajattele yhtään mitään 40v. ensisynnyttäjästä. Mitä oikein pelkäät? Oletko vieläkin niin epävarma identiteetistäsi, että se pohjautuu muiden hyväksyntään. Ehkä et ole tarpeeksi aikuinen hankkimaan lapsia - suosittelisin, että odotat vielä pari vuotta ja yrität lasta vasta kun olen täyttänyt 42v.

Vierailija
128/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä erosin 33 v, meillä tosin oli kaksi lasta mutta kolmas haaveissa. Se iltatähti. Sitten sinkkuilin kuusi vuotta. Nyt naimisissa ja raskaana. Ikä 40. Miehen eka ja mun iltatähti.

Vierailija
129/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki klinikalta lapsi yksin. En usko, että muita vaihtoehtoja on. Ikävää, että miehesi oli tuollainen vedättäjä.

Vierailija
130/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, olen niin pahoillani puolestasi, kamala tilanne =( Mun työkaverille kävi aikoinaan osapuilleen samoin, ja sitä tarinaa tuskin haluat kuulla, koska se ei päättynyt toivomallasi (eikä hänen toivomallaan) tavalla =/

Vierailija
131/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko toipua erosta niin kauan? Nyt vaan nopeasti uutta matoa koukkuun!

Vierailija
132/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon.

Vierailija
133/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi ikävälle! Mutta mun mielestä sulla on vielä täydet mahdollisuudet saada se kaipaamasi perhe, kuitenkin sitten kun sen uuden kumppanin löydät niin en jäisi ihan kovin montaa vuotta enää odottelemaan. 

Vierailija
134/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista tai kaveripiiristä siementäjä ja skidi tulille vaan.

Vierailija
135/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei..tulin tosi surulliseksi puolestasi :/ mutta älä nyt luovuta! Toivon että sinua vielä onnistaa !

Vierailija
136/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, alat rohkeasti deittailla ja teet heti selväksi, että haluat naimisiin ja lapsia. Mies joka siitä pelästyy joutaa luikkimaankin matkoihinsa!!
Niin minä tein ja sain kaiken, omakotitalo, häät ja lapset. Ihana mies jota rakastan.
Pitää tietää mitä haluaa ja edetä sen mukaan ja uskaltaa ottaa riski!

Vierailija
137/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen nainen ja etsit aikuista miestä. Ei teidän tarvi vuosikausia vakiintua, jos perheen haluatte.

Vierailija
138/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu tuli todella yllättäen jätetyksi, miehellä toinen. Oli aivan murtunut ja varma ettei elämä voi jatkua. Muutama kk eron jälkeen tutustui kuitenkin mukavaan mieheen, ystävyys muuttui pian rakkaudeksi ja kaikki tuntuikin niin oikealta että mitään miettimistä ei enää tarvittu, menivät naimisiin noin 1,5v edellisen miehen lähdöstä ja heti vauva tulossa, syntyy kohta. Sitähän kukaan ei tiedä kestääkö tuo rakkaus, mutta ainakin nyt ystävälläni on kaikki ihanasti ja vauva tulossa. Ei koskaan voi tietää miten elämässä käy, ei ystävänikään olisi uskonut eroa exästään, ei siis pitkä suhde ole sen vakaampi.

Vierailija
139/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vielä vähintään 6 vuotta, kyllä siinä ajassa kerkeää vaikka mitä.

Vierailija
140/211 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sai esikoisensa 38-vuotiaana, ensiyrittämällä tärppäsi. Todellakin on toivoa, kypsällä iällä kun tapaat aikuisen miehen, 1-2v sisällä suhteen aloittamisesta voi varsin hyvin luopua ehkäisystä. Seuraa sydäntäsi, toimi sen mukaan, mikä tuntuu oikealta.