Miten ihminen voi olla lihava vaikka syö todella vähän?
Aamulla puuroa, lounaalla pari perunaa ja kastikkeet, kahvilla pienen pullan ja iltapalaksi leipää tai korkeintaan lihapiirakan. Grillatessa syö puolitoista makkaraa ja lasillisen sokeritonta limsaa. On silti pullea, ainakin ylä- ja varsinkin keskivartalosta.
Kommentit (170)
Pieneenkin annokseen saa paljon energiaa.
Todella heikkolaatuinen ruokavalio. Pelkkää rasvaa ja kaloreita. Tietenkin tuolla lihoo.
Vauva sivuston rasismi lihottaa. Kokeile keskustelua vähemmän ahdistavilla sivustoilla.
Liikaa hiilareita, aamulla avokaadomunakasta, lounaalle vaikka kanaa ja broccolia, välipaloiksi hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, maitorahkaa, ja iltapalaksi levy tummaa suklaata, ja kahvi pois korvaat sen teellä.
Syö/juo enemmän kuin antaa ymmärtää. Jos kulutus suurempi kuin input niin laihtuu, ja toisin päin, ei mitään mussuttamista.
Miksi lihoo, jos vetää päivittäin pullaa ja lihapiirakkaa?
Minä! Olen punninnut ruokani kuukauden ajan, kaloreita tulee päivässä 1200-1400, silti paisun kuin rantapallo. En ymmärrä en
Missä kaikki vihreä? Kasvikset ja hedelmät.
Uudet tutkimukset osoittaa että lihavuus johtuu suurimmaksi osaksi suolistobakteereista, elintapojakin enemmän.
Ei voikaan olla. Läskit aina jättävät paljonkin kertomatta, kun väittävät, etteivät syö lähes mitään. :D Tai sitten 1% kerroista taustalla on aidosti joku sairaus. Mutta lähes aina läski vain valehtelee muille ja varmaan jopa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla lihoo?
Sokeri lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Juo rasvatonta maitoa.
Ja lihominen on taattu.
No, minä ainakin varmaan lihoisin noilla syömisillä, kun olen istumatyötä tekevä, lyhyt keski-ikäinen nainen. Eikä noissa ole välttämättä edes kovin vähän kaloreita, riippuu toki annoskoosta, tekeekö puuron maitoon vai veteen, mitä ne kastikkeet on, mitä leipien päällä tms. Tuosta voi hyvin tulla vaikka 2000 kcal mikä on noin 400 kcal enemmän kuin meikäläisen peruskulutus.
Eli joo, kyllä tuollaisella kulutuksella voi ylipainoinen olla, ja vähän pulleutta jossain. Miksikään sairaalloisen lihavaksi noilla syömisillä ei toki ihminen tule.
Kaasua liikaa,eli pierase niin olet hoikka,eikö Jaakko Teppo aikoinaan laulanut että maha männöö tyhjäksi kerta pierasulla.
Puoltoista makkaraa on aika iso annos mielestäni. Liian suuret annoskoot päivän mittaan, jos syö useamman aterian.
Vierailija kirjoitti:
Todella heikkolaatuinen ruokavalio. Pelkkää rasvaa ja kaloreita. Tietenkin tuolla lihoo.
No älä jaksa, hiilareitahan tuossa on eikä rasvaa.
Miten tuolla lihoo?