Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ukrainassa saa pitää lemmikkiä pommisuojassa

Vierailija
28.02.2022 |

https://www.reddit.com/r/cats/comments/t3dv43/our_lady_was_pretty_calm_…

Palstatr o llit, keksikää uusi pelottelunaihe kuin: "Ette saa ottaa lemmikkejä väestönsuojiin, ähäkutti!"

Myös metrotunneleissa ihmisillä on ollut lemmikkejä mukanaan.

Kommentit (339)

Vierailija
141/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan tahallaan eläimiä väestönsuojaan tuo. Enemmänkin tuossa on lopputuloksena se, että iso osa ihmisistä jää kokonaan tulematta juuri siksi kun ei saa tuoda kanssaan omia lemmikkejään. Näin toimisi itsekin. Ei sekään nyt hyvä juttu ole.

No ihan varmasti et toimisi. Onhan nämä ihan hellyttäviä fantasioita siitä, kuinka jalosti itse varmasti toimisi hengenvaarallisessa tilanteessa, mutta totuus on usein ihmeellisempää. Omaa reaktiota ei muutenkaan voi koskaan tuollaisessa tilanteessa etukäteen tietää. Osa menee jopa sellaiseen moodiin, että jättää taakseen ihan kaiken.

Vierailija
142/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei varmaan kysellä kenenkään fiiliksiä tai tunnesiteitä omiin lemmikkeihinsä, vaan mennään ihan hätätilanteen ohjeiden mukaan. Itselläni on kaksi isoa koiraa, kaksi alakouluikäistä lasta ja mies. Olen nyt neljä vrk aikana päätynyt siihen, että mies huolehtikoot itsensä (” minä en lähde minnekään!”). Koirat jää ilmahälytyksen tullessa sisälle taloon, vettä ja ruokaa tarjolla. Minä huolehdin itseni ja lapset suojaan. Sama homma jos pitää jättää Suomi. Ei täältä pääse maata pitkin kuin Ruotsiin ja sinne ei suomalainen koira pääse ilman laajoja lääkityksiä ja todistuksia. Eli mies ja koirat jää ja selviää miten selviää. Minä ja lapset rajan yli Ruotsiin ja sieltä sitten minne ikinä. On myös mahdollista, että eläimeni esim loukkaantuisi pommituksessa ja jäisi kitumaan. Tiedän yhden tavan, jolla isonkin koiran saa lopetettua nopeasti. Pointtina tässä on se, että ne on mun KOIRIA. Mun tehtävänä on viedä turvaan mun LAPSET.

Oletko kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta, joka koskee Suomen perustuslain perusteella jokaista Suomen kansalaista? Koskee siis myös naisia. Se tarkoittaa sitä, että sä et sodan syttyessä lähde täältä yhtään minnekään eli et pääse poistumaan maasta. Lapset voidaan varmasti lähettää sotalapsiksi Ruotsiin, kuten viime sodassakin, mutta sä et heidän mukaansa pääse. Jengi on kyllä ihan pihalla kun luulee, että Suomestakin voi naiset vaan paeta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit antavat suurta lohtua ja ovat perheen jäseniä.

Minulle taas pianonsoitto tuo lohtua. Olen omistanut sen saman pianon 4-vuotiaasta asti enkä voi kuvitella elämää ilman. Saanko siis ottaa sen mukaan?

Jos saat sen kapistuksesi raahattua itse kellariin, niin ole hyvä vaan. Turha odottaa meitä muita kantoavuksi.

Vierailija
144/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus lemmikeistä väestönsuojassa on suloinen, mutta epärealistinen.

Jokaisen kannattaisi oikeasti perehtyä millaista väestönsuojassa on. Siellä on HELKUTIN huono ilma. Siellä on vähän kaikkia hyödykkeitä, siis niitä joita sattuu olemaan. Paljon puuttuu kokonaan. Siellä haisee ilmankin. Siellä on ahdasta. Siellä nukutaan vuoroissa, koska sänkyjä ei ole kaikille. Osa pitää väestönsuojaa yllä, osa nukkuu, osa on muuten levossa.

Siellä kuunnellaan surkeasti kuuluvaa radiota hätätiedotteiden varalta. Jos koira haukkuu päälle, kun hätätiedote tulee, tulette saamaan kovaa palautetta, itseännekin ehkä ärsyttää.

Ei se ole mitään lemmikkivihaa eikä pikkumaista byrokratiaa. Näin on asia ajateltu, koska se on välttämätöntä, jotta väestönsuoja täyttää tarkoituksensa, eli suojelee väestöä. Väestönsuojat ovat perua ajalta, jolloin vielä muistettiin millaista on kaivaa läheisiään kerrostalojen raunioista. Millaista on olla pommituksessa. Ajalta, kun pelättiin ydinsotaan. Tshernobyl on kai kaikkien mielessä, nuoremmat on ainakin nähneet HBO:n sarjan? Sekin on yhä ihan mahdollinen tapahtuma. Sitten ei koiraa ulkoiluteta, kun ilmavaara on ohi. Se ei mene ohi aikoihin.

On ikävää, että nykyaika ajaa monet niin suureen yksinäisyyteen, että lemmikki on ainoa ystävä. En väheksy enkä paheksu, hienoa että on edes niin.

Ei silti aleta tästä riidellä ja rakentaa raja-aitoja toistemme välille.

Jos koira haukkuu? Mites itkevät muksut? neljä, viis tenavaa karjuu kurkku suorana? Se ei sitten häiritse kuuntelua yhtään? :)

Vierailija
145/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestön suojissa ei riitä tila edes kaikille ihmisille joten ihan hyvä että lemmikkien edustajat itse luopuvat omasta paikastaan.

Arvostan sitä kun on kerran lemmikin ottanut mutta väestönsuojaan lemmikeillä ei ole asiaa.

Vierailija
146/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas pianonsoitto tuo lohtua. Olen omistanut sen saman pianon 4-vuotiaasta asti enkä voi kuvitella elämää ilman. Saanko siis ottaa sen mukaan?

Vertaatko lemmikkiä ja pianoa toisiinsa? No se kertoo vain sinusta itsestäsi.

Vierailija
147/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä piano-ihminen on varmaan niitä, joidenka mielestä on ok, että laissa eläinkin on ESINE. 

Ok settavaa.

Vierailija
148/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuin epärealistista tahansa, niin en lähtisi minnekään ilman omia lemmikkejäni

Siinähän kuolisin Tämä ei olisi kellekään mikään menetys.

Vierailija
149/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan tahallaan eläimiä väestönsuojaan tuo. Enemmänkin tuossa on lopputuloksena se, että iso osa ihmisistä jää kokonaan tulematta juuri siksi kun ei saa tuoda kanssaan omia lemmikkejään. Näin toimisi itsekin. Ei sekään nyt hyvä juttu ole.

No ihan varmasti et toimisi. Onhan nämä ihan hellyttäviä fantasioita siitä, kuinka jalosti itse varmasti toimisi hengenvaarallisessa tilanteessa, mutta totuus on usein ihmeellisempää. Omaa reaktiota ei muutenkaan voi koskaan tuollaisessa tilanteessa etukäteen tietää. Osa menee jopa sellaiseen moodiin, että jättää taakseen ihan kaiken.

Äläpä viitsi vängätä vastaan siitä miten tuntematon ihminen on päättänyt tilanteessa toimia.

Vierailija
150/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat sen kapistuksesi raahattua itse kellariin, niin ole hyvä vaan. Turha odottaa meitä muita kantoavuksi.

Turha sitten myöskään odottaa että minä olisin valmis kuuntelemaan sinun koirasi haukkumista ja haistelemaan sen paskaa.

Vierailija
151/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siellä elukoitten paskan käryssä haluaisi olla suojassa.

jos siellä paska haisee, niin ihmisen paska. ja sun omahyväisyys.

Ei ihmiset pasko lattialle. Tosin en sinusta tiedä oletko elukkasi kaltainen.

Ai väestönsuojissa on vessanpönttöjä kaikille?

Ei siellä mitään vessanpönttöjä ole,  ei sinne asumaan jäädä.

Ollaan vain se aika, kun aluetta pommitetaan.

Suomalaisille tehdyissä ohjeissa kyllä neuvotaan ottamaan väestönsuojaan mukaan ruokaa ja vettä 2-3 päiväksi, ja sanko tarpeiden tekoa varten.

Vierailija
152/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.

Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.

Lisäksi eläimet kuluttavat ilmaa, paskovat jne.

Hyi miten inhottavalta ihmiseltä vaikutat! Kuvottaa ihan.

M tä kuvottava tossa muka oli? Se on totta, että ilmaa on suojassa rajatusti, ja koiranomistajana allekirjoitan ton, että eläimet paskoo. Olen nähnyt.

Ehkä hiukka kärjistetty toi ilmaus, mutta en minäkään omaa koiraani sinne suojaan vie, ja mikäli siellä on yksikin allergikko tai astmaatikko ja joku sinne koiransa tuo eikä suostu viemään pois, oon aika 100% varma että kanssaihmiset heivaa sen koiran pois ettei astmaatikko vaikka delaa.

Totuus sattuu. Tuo raskaanaoleva allergikko ei vaikuta sen pahemmalta, kuin minäkään. Ja tuo tyyppihän omistaa lemmikkejä, jos et ketjua ehtinyt lukea. Ei hän eläimiä vihaa, ilmeisesti vain ihmisiä jotka ei ajattele muita ollenkaan, niitä jotka tuijottaa omaan napaansa. "mä ja mun koiruli".

Kyllä tämän raskaanaolevan viesti oli semmoista luettavaa, että turhaa yrittää selitellä. Kyllä tuosta viestistä paistaa hyvin ikävä ihminen vaikka miten yrittäisit jälkeenpäin selitellä. Toivottavasti lapselle ei opeteta yhtä pahoja käytöstapoja ja eläinvihaa.

Musta tuntuu, että nää vihaviestit tuolle raskaana olevalle kirjoittaa yksi ja sana henkilö. Tai mä todella toivon, että se on yks ja sama henkilö, eikä kovin moni ole yhtä pihalla elämästä....

Tuossa ei ollut yhtään mitään kuvottavaa tai kovin kamalaa. Jos meikällä olis hengitystä uhkaava reaktio johonkin juttuun joka on kiellettyä tuoda pommisuojaan, minäkin mitä varmimmin heivaisin sen jutun pihalle.

Ei siinä mitään kuvottava ole. Koiran. Pommisuojaan tuonut rikkoo sääntöjä.

Noniin eiköhän nää selitykset ala jo riittää. Se oli usean mielestä todella rumasti kirjoitettu viesti, vaikka mitä uskottelisit itsellesi.

Näin sivustaseuraajana olen aikas varma, että raskaanaolevan viestillä on enemmän ymmärtäjiä ja sinä yksin taidat olla kirjoitellut tänne useamman vihaviestin :DDD

Onko sulla kurja elämä vai mikä riivaa? Koita nyt löytää joku joka sua rakastaisi, ei tarttis täällä keuhkota viattomille sivullisille.

Musta on huvittavaa, että raskaanaolevaa selvästi itsekin huvittaa sun yltiöpäinen keuhkoominen ihan tyhjästö :DDD

Kiitti kun piristit iltaa, otin jo popparit tulille! ;D

Mustakin vaikuttaa tuolla olevan yks tyyppi joka teki kärpäsestä härkäsen, kun raskaanaolevan viestissä ei sinänsä ole mitään hurjista hurjinta eläinvihaa huomattavissa, korkeintaan tyyli "puhua" asiaa on semmonen vähän liian karu herkille ihmisille. Toisin sanoen en näe hänen tarkoittaneen olla niin provosoiva, kun olikin ulosannissaan. Koska tottahan tuo :

-väestönsuijaan ei saa tuoda eläimiä

-väestönsuojassa rajatusti ilmaa

-tietääkseni kaikki eläimet ulostavat. Ehkä tuo termi "paskoo" oli jokin triggeri mikä laukaisi tän yhden jankkaajan raivon?!

Itse en ole allerginen, en omista lemmikkejä, mutten ymmärrä tätä ihmeellistä lyttäystä. Täällä on paaaaljon pahempia viestejä. Tuollakin joku kommentoi, että koirat on tervetulleet, niistä saa sit hätöravintoa. Mites ne viestit, ei ne ilmeisesti haittaa tuota jankkaajaa? Hänelle on siis ookoo, että koirat popsitaan lounaaksi. Oolrait. Itse en arvosta tuollaista "huumorimielessäkään".......

Vierailija
153/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voithan sä Suomessakin yrittää ottaa ne elukka mukaan vaikka sinne metrotunneliin. Mä en edes tiedä, onko metro virallisesti mikään väestönsuoja. Siellä ois sentään tilaa, mutta mihinkään normi väestönsuojaan ei saa elukoita tuoda.

Mä olen erittäin allerginen koirille, näin raskaana ollessa allergia vain pahentunut. Jos joku yrittäisi tunkea hurttansa mun kanssa väestönsuojaan, todellakin heittäisin sen pikku fifin pihalle.

Vastaavassa tilanteessa vetäisin sua turpaan ja se olisit sinä, joka lentää pihalle.

Vierailija
154/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo ekan sivun kirjoittaja, joka sanoi ettei jätä eläimiään. Voin teille epäilijöille kertoa, että juoksin pelastamaan kissan auton alta kun tämä oli kuumuudesta tuupertunut autotielle kesän helteillä. Ei ollut edes oma kissani. Mutta minulle eläimet ovat tärkeitä ja syy jäädä sitten taakse jos niikseen tulee etten saa ottaa niitä mukaan. 

Eläimet ovat olleet minulle syy elää, kun kaikki muu kaatui päälle!!

Miten tämä on verrattavissa sotatilaan, jossa myös oma henkesi on vaarassa?

Vierailija
155/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin tuohon että lemmikki pitää saada ottaa mukaan koska se tuo lohtua. Minulle se lohtua tuova asia voi olla piano, jollekin oopperan kuuntelu, kolmannelle kuntopyörän polkeminen tai vaikka hapansilakan syöminen. Eikö tuolla perusteella jokaiselle pitäisi sallia tasavertaisesti se asia mikä tuo lohtua, riippumatta siitä minkälaista haittaa se aiheuttaa muille suojassa oleville ihmisille.

Vierailija
156/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten inhottavalta ihmiseltä vaikutat! Kuvottaa ihan.

M tä kuvottava tossa muka oli? Se on totta, että ilmaa on suojassa rajatusti, ja koiranomistajana allekirjoitan ton, että eläimet paskoo. Olen nähnyt.

Ehkä hiukka kärjistetty toi ilmaus, mutta en minäkään omaa koiraani sinne suojaan vie, ja mikäli siellä on yksikin allergikko tai astmaatikko ja joku sinne koiransa tuo eikä suostu viemään pois, oon aika 100% varma että kanssaihmiset heivaa sen koiran pois ettei astmaatikko vaikka delaa.

Totuus sattuu. Tuo raskaanaoleva allergikko ei vaikuta sen pahemmalta, kuin minäkään. Ja tuo tyyppihän omistaa lemmikkejä, jos et ketjua ehtinyt lukea. Ei hän eläimiä vihaa, ilmeisesti vain ihmisiä jotka ei ajattele muita ollenkaan, niitä jotka tuijottaa omaan napaansa. "mä ja mun koiruli".

Kyllä tämän raskaanaolevan viesti oli semmoista luettavaa, että turhaa yrittää selitellä. Kyllä tuosta viestistä paistaa hyvin ikävä ihminen vaikka miten yrittäisit jälkeenpäin selitellä. Toivottavasti lapselle ei opeteta yhtä pahoja käytöstapoja ja eläinvihaa.

Musta tuntuu, että nää vihaviestit tuolle raskaana olevalle kirjoittaa yksi ja sana henkilö. Tai mä todella toivon, että se on yks ja sama henkilö, eikä kovin moni ole yhtä pihalla elämästä....

Tuossa ei ollut yhtään mitään kuvottavaa tai kovin kamalaa. Jos meikällä olis hengitystä uhkaava reaktio johonkin juttuun joka on kiellettyä tuoda pommisuojaan, minäkin mitä varmimmin heivaisin sen jutun pihalle.

Ei siinä mitään kuvottava ole. Koiran. Pommisuojaan tuonut rikkoo sääntöjä.

Noniin eiköhän nää selitykset ala jo riittää. Se oli usean mielestä todella rumasti kirjoitettu viesti, vaikka mitä uskottelisit itsellesi.

Näin sivustaseuraajana olen aikas varma, että raskaanaolevan viestillä on enemmän ymmärtäjiä ja sinä yksin taidat olla kirjoitellut tänne useamman vihaviestin :DDD

Onko sulla kurja elämä vai mikä riivaa? Koita nyt löytää joku joka sua rakastaisi, ei tarttis täällä keuhkota viattomille sivullisille.

Musta on huvittavaa, että raskaanaolevaa selvästi itsekin huvittaa sun yltiöpäinen keuhkoominen ihan tyhjästö :DDD

Kiitti kun piristit iltaa, otin jo popparit tulille! ;D

Mustakin vaikuttaa tuolla olevan yks tyyppi joka teki kärpäsestä härkäsen, kun raskaanaolevan viestissä ei sinänsä ole mitään hurjista hurjinta eläinvihaa huomattavissa, korkeintaan tyyli "puhua" asiaa on semmonen vähän liian karu herkille ihmisille. Toisin sanoen en näe hänen tarkoittaneen olla niin provosoiva, kun olikin ulosannissaan. Koska tottahan tuo :

-väestönsuijaan ei saa tuoda eläimiä

-väestönsuojassa rajatusti ilmaa

-tietääkseni kaikki eläimet ulostavat. Ehkä tuo termi "paskoo" oli jokin triggeri mikä laukaisi tän yhden jankkaajan raivon?!

Itse en ole allerginen, en omista lemmikkejä, mutten ymmärrä tätä ihmeellistä lyttäystä. Täällä on paaaaljon pahempia viestejä. Tuollakin joku kommentoi, että koirat on tervetulleet, niistä saa sit hätöravintoa. Mites ne viestit, ei ne ilmeisesti haittaa tuota jankkaajaa? Hänelle on siis ookoo, että koirat popsitaan lounaaksi. Oolrait. Itse en arvosta tuollaista "huumorimielessäkään".......

Ihan oikeasti kuinka monta viestiä meinasit aiheesta vielä kirjoittaa? Ihme jankkausta.

Vierailija
157/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän jään sitten kotiin kissojen ja koiran kanssa, he ovat osa perhettä! En hylkää lemmikkejäni sodassakaan! Nämä lemmikit ovat antaneet mulle toivoa vaikeina aikoina kun olen sairastanut. Ei tulisi mieleenkään jättää niitä taakse! 

Mä salakuljetan pusakan sisällä.

Vierailija
158/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä viitsi vängätä vastaan siitä miten tuntematon ihminen on päättänyt tilanteessa toimia.

No kyllä vänkään. Totuus kun on se ettei kukaan oikeasti voi tietää miten tuollaisessa tilanteessa toimii ja siksi meillä onkin ihan lainsäädäntö tällaisten tilanteiden varalle. Kuten sanoin, totta kai se tuntuu turvalliselta kotisohvalta miettiä skenaarioita kuinka jalosti toimisi, mutta oikeasti kukaan ei voi tietää omia reaktioitaan. 

Vierailija
159/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi lähettää 2000 komposiitti kypärää Ukrainaan. 2 kenttäsairaalaa. no, onhan se solidaarista vaikka...

Vierailija
160/339 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa vetäisin sua turpaan ja se olisit sinä, joka lentää pihalle.

Sua taas vetäisi suurinosa, koska eläimiä EI saa tuoda väestönsuojaan, mutta raskaanaolevalle moni olisi valmis oman paikkansa vaikka luovuttamaan. Minä esimerkiksi.

Jos joku ei allergiansa takia saa henkeä sun koiran takia, suurinosa heittäis sun koiran ulos.