Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki lapset samaa sukupuolta

Vierailija
27.09.2006 |

Hei,

omat lapseni ovat kaikki samaa sukupuolta ja monella tutullani on sama tilanne. Tuntuu, että äidit haluaisivat ainakin yhden tytön ja miehet sen pojan. Sitten, kun niin ei käy, niin kylläpä mummot ja mammat surkuttelevat, että vieläkö yritätte... Mietin, että miksi itsellenikin joskus hiipii mieleen pettymyksen tunne, että jotain puuttuu perheestämme. Pahaltahan sellainen tuntuu, kun en lapsiani pois vaihtaisi! Kaipa se vain on se, että aina on jotenkin pidetty onnellisina niitä perheitä, joissa on molempia sukupuolia. Sieltä se alitajunnasta tuo joutava epävarmuus puskee. Pahinta moisessa on se, mikä voi vaivata lasta, joka on samaa sukupuolta kuin ensimmäinen ja sitten perheeseen syntyy vielä kolmas, se puuttuva sukupuoli. On kuulemma tällöin joku tuntenut itsensä ylimääräiseksi tytöksi/pojaksi!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He taitavat vaieta vain, jotteivät päästäisi suustaan vaikkapa, että vaikutat liian lapsilliselta ollaksesi kolmen tai neljänkin lapsen äiti.

Vierailija:

Joitakin ihmisiä olen oikein halunnut järkyttää sanomalla, että olen suunnattoman pettynyt (mitä tietenkään oikeasti ole), jos tuleva vauva on tyttö. Kyllä siinä mammoilla menee luu kurkkuun.

Vierailija
2/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöthän nimenomaan ovat niitä isän tyttöjä. Enpä ole ikinä kuullut mitään noin naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään, ei tyttöä, ei poikaa. Itse olen perheeni ainoa tyttö ja kolme veljeä omaan. Suvussa on paljon poikia ja muistan, että sain erityiskohtelua sellaisilta sukulaisilta joilla ei omia tyttöja ollut. Vieläkin saan vaikka olen jo lähemmäs 30-v. Kyllä omat lapset on rakkaita olivat kumpia tahansa ja toisten lapsista voi iloita ja niitä pitää melkein kuin ominaan. Mulle on jopa sanottu, että olen se sijaistyttö jotasukulaisilleni ei ole suotu. Ja kylläpä olen sitä mieltä, että mielelläni sijaistyttönä heille toimin..

Vierailija
4/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tytöthän nimenomaan ovat niitä isän tyttöjä. Enpä ole ikinä kuullut mitään noin naurettavaa.

Minä en jotenkin osaa uskoa, että kovinkaan moni isä olisi niin typerä, että erottelisi kiintymystään lapsiinsa sukupuolen mukaan. Enkä oikeasti olisi uskonut äitienkään olevan niin typeriä, ennen kuin palstan löysin.

Vierailija
5/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisihan se halvempaa ja kätevämpää jos toinenkin olisi tyttö kun samat vaatteet ja kamppeet menisivät uusiokäyttöön. Toinenkin tyttö tuli ja enempää emme haluakaan.

Vierailija
6/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevia kysymyksillä mahdollisesta sukupuolesta ja ollaan pettyneitä tyttölapsesta.

yhden koululaisen äiti(tyttölapsen äiti)

Vierailija
7/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä tyttöjä on useampia, mutta vain yksi poika. En muista koskaan kuitenkaan kokeneeni, että me tyttöinä olisimme olleet yhtään vähemmän rakastettuja tai vähempiarvoisia perheessämme. Uskon, että äitini on joka kerta ollut onnessaan juuri siitä syntyneestä sukupuolesta ja lapsesta, minä olen vain ollut niin pieni, etten muista kuin tuon onnen veljeni syntymästä.

Vierailija
8/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on poika.

Kyllä oli anoppi onnellinen: " Oli se hyvä, että tekin saitte pojan!" . Mutta niin olin minäkin.

Vaikka nuo tytöt ovatkin ihania, niin kyllä se on hauskaa katsella pojankin touhuja, varsinkin, kun itselläni oli vain siskoja, eli ei kokemusta poikalapsista.

Jälkikäteen vasta olen tunnustanut itselleni, että kyllä minä nimenomaan poikaa toivoin, vaikka mieskin oli sitä mieltä, että tyttö saa tulla (veikkaan kuitenkin, että poika hänelläkin oli mielessä..) Ja olen varma, että jos ennestään olisi ollut kaksi poikaa, olisimme molemmat toivoneet tyttöä. Eli ihan periaatteella: vaihtelu virkistää :)

Nyt on jokatapauksessa lapsiluku täynnä ja keskitytään saamaan heidät tasapainoisiksi aikuisiksi.

Vierailija
9/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten saatiin vielä toinen, joten meillä toteutuivat haaveet 200-prosenttisesti! Koko lähipiiri toivoi myös tyttöjä.

Vierailija
10/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitte tunnustaneet itsellenne, että olitte salaa toivoneetkin juuri sitä. Niin se äidin mieli taitaa toimia.

Vierailija:

Jälkikäteen vasta olen tunnustanut itselleni, että kyllä minä nimenomaan poikaa toivoin, vaikka mieskin oli sitä mieltä, että tyttö saa tulla (veikkaan kuitenkin, että poika hänelläkin oli mielessä..)

Vierailija
11/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei pääse enää mukaan isoveljien leikkeihin, joten siinä mielessä olisi ihan hyvä, jos tulisi tyttö. Olisi oikeutetusti ihan eri kiinnostuksen kohteet ja kaverit. Mutta ei sillä meille muuten mitään väliä ole. Kumpikin olisi toivottu ja yhtä rakas kuin vanhemmat lapset.

Vierailija
12/43 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olisitte tunnustaneet itsellenne, että olitte salaa toivoneetkin juuri sitä. Niin se äidin mieli taitaa toimia.

Kyllähän jokainen lapsistani on rakas minulle, ei siinä paljon sukupuolia mietitä :)

Vierailija
13/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle tämä kokoonpano on kyllä juuri se, mitä halusin!

Vierailija
14/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä, miksi oma äitini joskus sanoo, että kyllä teidän pitää vielä se tyttö tehdä. Ei en tee ikinä kolmatta lasta. Jotta kukaan ei pääsisi arvioimaan, että noin nuokin vielä yrittivät tyttöä...

Luulen, että tuo paha mielesi juontuu " täydellisyyden" tavoittelusta. Koska " täydellisyyteen" kuuluu oma talo, oma auto, oma koira, oma tyttö, oma poika. Et ole " täydellinen" , jos sinulla ei ola noita kaikkia.

Mutta eihän kaikilla ihmisillä ole samaa arvomaailmaa. Emme me kaikki ole sitä mieltä, että asiat pitää olla juuri noin. Mutta jotkut noin ajattelevat.

Vierailija
15/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks itellä ei oo tätä huolta

Vierailija
16/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" no kyllä kannatti sitä tyttöä yrittää.." . En oikein tiennyt mitä olisin sanonut, etenkin, kun kolmas ei ollut millään tavalla suunniteltu.

Ihan kun oltais hampaat irvessä tehty kolmas siinä toivossa, että se olis nyt VIHDOIN tyttö. Joopa joo.

Vierailija
17/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa se, että oma äiti sanoo noin. Minua todella loukkasi, kun eräs ystäväni sai samoihin aikoihin kolmannen tytön, niin äitini totesi, että meidän pitäisi vaihtaa vauvoja. Ulkopuolisen kommentille voisin nauraa, mutta en pidä, että äitini niin sanoi.

Hieman kyllä liiottelin, että se olisi ainoa syy, miksi en tee kolmatta lasta. En tekisi sitä muutenkaan. Olisi sitten kaksi tyttöä tai ihan mitä vain ennestään.

4

Vierailija
18/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos minäkin olin saanut kaverin tyttärestä, mutta onhan se ihanaa että kaikki on samaa sukupuolta. Pojilla on varmaan mukavaa puuhakasta seuraa toisistaan vielä aikuisenakin kun harrastavat poikien juttuja.

Vierailija
19/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin odotusaikana ollut varma, että tyttö tulee. Kuopuksen kohdalla äiti totesi kuultuaan tulokkaan sukupuolen, että voi harmi, eihän sille mitään voi. Ja päälle huokaus.

Vierailija
20/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä sinusta se tuntui? mitä vastasit äidillesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi