Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki lapset samaa sukupuolta

Vierailija
27.09.2006 |

Hei,

omat lapseni ovat kaikki samaa sukupuolta ja monella tutullani on sama tilanne. Tuntuu, että äidit haluaisivat ainakin yhden tytön ja miehet sen pojan. Sitten, kun niin ei käy, niin kylläpä mummot ja mammat surkuttelevat, että vieläkö yritätte... Mietin, että miksi itsellenikin joskus hiipii mieleen pettymyksen tunne, että jotain puuttuu perheestämme. Pahaltahan sellainen tuntuu, kun en lapsiani pois vaihtaisi! Kaipa se vain on se, että aina on jotenkin pidetty onnellisina niitä perheitä, joissa on molempia sukupuolia. Sieltä se alitajunnasta tuo joutava epävarmuus puskee. Pahinta moisessa on se, mikä voi vaivata lasta, joka on samaa sukupuolta kuin ensimmäinen ja sitten perheeseen syntyy vielä kolmas, se puuttuva sukupuoli. On kuulemma tällöin joku tuntenut itsensä ylimääräiseksi tytöksi/pojaksi!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelläni vielä yksi aiempi poika eli hänellä on neljä poikaa. En erikoisemmin edes toivonut tyttöä vaan salaa toivoin poikia. Kai se johtui siitä, että olen tottunut niihin. Jos vielä teemme yhden lapsen tai kävisi " puolivahinko" , niin mies toivoisi tyttöä, mutta itselleni olisi edelleen ihan sama että kumpi tulee. Tavallaan olisi hienoa, että olisi 4 poikaa, mutta sitten toisaalta olisi kiva niitä tytönvaatteitakin ostella....

Vierailija
22/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmas lapsi on tulossa=) Olen aina halunnut kolme lasta ja nyt siis se on tapahtumassa. Tosin jos vielä saisi yhden toiveen täytettyä niin tulokas olisi tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen onnesta sanaton kun katson perhettäni.

Vierailija
24/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtäkään heistä ei ole ' tehty' tyttöä tekemällä ts toiveissa on ollut saada lapsi, ei toista sukupuolta. Lisää lapsia ei ole tulossa, enkä ole milläänlailla katkera etten ' saannut' tyttöä, miksi olisikaan, kun minulla on ihanat pojat! :)

Vierailija
25/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun olin raskaana kerroin että tämä on tytto ja useaan kertaa äitini sanoi minulle että ei sillä väliä - pääasia että on terve. Ja sitten hoki että kyllä sen maalainen mies poikalapsen haluaa - ja sitten jatkoi taas että pääasia että lapsi on terve - ja ei se mitään jos tulee toinen tytto mutta kyllä....

Voi en sitä jaksanut kuunnella raskaana ollessani.

Asumme ulkomailla ja kun veljeltäni tuli vauva onnittelut niin hänkin sanoi että mieheni toivoi poikaa.

En oikein tiedä mitä hän oli puhunut. En haluakaan tietää.

oltiinhan me mainittu että 2 samaa olisi kiva. En tiennyt että sitä lausetta niin yliammuttettiin.

No, välini vanhempiiini ovat aika viileät.

Vierailija
26/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo kuka mitä vaan!!!! Tämä on asia josta ei vaan kehdata puhua rehellisesta.

Vierailija
27/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin vastoin toivoin yli kaiken poikia. Että sorry nyt vaan 18, tämä on erittäin totta!!!!!

Vierailija
28/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään lasta. Tuntuu tässä tilanteessa sukupuolista puhuminen niin tavattoman turhalta!

Vierailija
29/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jos viel yksi tehdään niin kaikki tulevat surkuttelemaan,että vahinkoja sattuu....ja noin on mun kaverille käyny..

Vierailija
30/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tulee vielä kolmas lapsi, toivon piirun verran enemmän poikaa. Mutta ennen kaikkea toivon lasta, siis kumpi vain on yhtä tervetullut. :)

Vierailija
31/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan sanonut yhtään mitään sukupuolista. Ulkopuoliset hämmästelevät kun kerron lasteni määrän, koska näytän niin nuorelta.

Vierailija
32/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just se mitä haluttiin. Mutta se kyllä vähän ihmetytti kun pojan syntymä oli tietyistä ihmisistä tosi jees juttu! " hienoa että saitte pojan" ! mä en muista että kukaan olisi sanonut tytön syntymän jälkeen, " hienoa että saitte tytön" . Toki tytöstäkin tuli onnitteluja mutta pojan syntymän jälkeen hehkutusta tuli juuri siitä sukupuolesta. Vanhemmat miehet eritoten olivat tätä mieltä että, pojan syntymä on hienompaa kuin tytön. Kukaan ei sanonut suoraan, mutta kyllä sen vaan huomaa noista pienistä asioista ja sanoista.

Vierailija
33/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen syntymän jälkeen, eräs tuttava sanoi, että seuraavaksi sitten tyttö. Siihen totesin, että ei tule tyttöä, kun neljä poikaa. No neljättä emme enää yritä. Kolmessa pojassa on töitä tarpeeksi. Sukupuolella ei ole väliä. Esikoinen oli niin ihana, joten siksi halusin lisää poikia. Tytöt olisivat tietysti olleet yhtä tervetulleita, mutta hyvä näin :)

Vierailija
34/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useasti kysymykseen et vieläkö pitäis se poika tehdä.... itse olen ihan tyytyväinen vaatteet menee mukavasti tytöltä toiselle ja itsestä tuntuu etten edes osaisi poikien juttuja! Mutta kyllä moni päivittelee meidän tyttöjä ja sitten ne vasta onkin kauhuissaan kun kerron että siskollanikin on kaksi tyttöä eli mummolla on kuusi tyttärentytärtä eikä yhtään poikalasta.

Vierailija
35/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja kolmas lapsi on tulossa=) Olen aina halunnut kolme lasta ja nyt siis se on tapahtumassa. Tosin jos vielä saisi yhden toiveen täytettyä niin tulokas olisi tyttö.

Mä olisin vastannut tismälleen samalla lailla, ellei nr. 14 olisi ehtinyt viemään sanoja suustani ;)

ardisia rv23

Vierailija
36/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

useasti kysymykseen et vieläkö pitäis se poika tehdä.... itse olen ihan tyytyväinen vaatteet menee mukavasti tytöltä toiselle ja itsestä tuntuu etten edes osaisi poikien juttuja! Mutta kyllä moni päivittelee meidän tyttöjä ja sitten ne vasta onkin kauhuissaan kun kerron että siskollanikin on kaksi tyttöä eli mummolla on kuusi tyttärentytärtä eikä yhtään poikalasta.

Vierailija
37/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta toivoin tyttöä, mies poikaa. Poika tuli. Toisesta toivoin poikaa, että olisi ekalle kaveri (itse en koskaan ole ollut kaveri isoveljelleni), mies tyttöä. Tyttö tuli. Kolmannesta toivoin tyttöä, samasta syystä kuin ekastakin (=' tyttönä' ymmärrän tyttöjä paremmin), mies toivoi poikaa. Poika tuli. Enempää ei lapsia meille tule.

Nyttemmin olen huomannut, ettei sukupuolella kovin paljon merkitystä ole, luonteenpiirteet ovat paljon määräävämpiä.

Vierailija
38/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon totisesti, että tämä neljäs masussa olevakin olisi poika. Tämän kerron myös kaikille päivittelijöille, jotka automaattisesti olettavat meidän haluavan tytön. Joitakin ihmisiä olen oikein halunnut järkyttää sanomalla, että olen suunnattoman pettynyt (mitä tietenkään oikeasti ole), jos tuleva vauva on tyttö. Kyllä siinä mammoilla menee luu kurkkuun.

Vierailija
39/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on munkin mielestä säälittävää jos jollain kaikki lapset samaa sukupuolta. 2 nyt vielä menee ja ehkä kolmekin. Mutta sen yli jos menee, niin vaikuttaa epätoivoiselta yrittämiseltä.

Vierailija
40/43 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poikaa yritetään kovasti saada. Mä kyllä tämän rehellisesti tunnustan kaikille. Se ei mitenkään vähennä tyttöjeni arvoa, koska sillä sekunnilla kun lapset ovat syntyneet olen rakastunut heihin ihan päättömästi.