Syöpää sairastava hunks Jani Kokki leikattu
http://www.iltalehti.fi/viihde/2015072320075705_vi.shtml
Nyt oli pakko mennä leikkaukseen. Saas nähdä ehtiikö hoidot auttaa kun meni näin kauan ennen kuin suostui hoitoihin.
Kommentit (318)
Hyvä että Jani muutti mieltään, toivottavasti ajoissa. Jokaisella on mun mielestä oikeus toimia halutessaan koekaniinina, kunhan vain kertoo avoimesti jos se oma parannuskeino ei toiminutkaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:51"]Ennemmin kuolisin kuin ottaisin avannepussin ja eläisin sen kanssa. Seksielämähän siinä kärsii. [/quote] Miten avanne muka vaikuttaa seksielämään? Kaikkeen tottuu, avanne saattaa olla lähinnä esteettinen ongelma. Itse seksiin ei vaikuta mitenkään.
[/quote]
Avanne levittää ympärilleen mietoa paskanhajua AINA. Hyi saatana.
[/quote] Älä viitti puhua paskaa. Jos pussi on oikein kiinnitetty niin mitään hajua ei huomaa. Vasta kun pussia vaihtaa tai tyhjentää niin haisee.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:15"]En ymmärrä kuinka ihmiset kehtaavat ruoskia kuolemansairasta miestä hänen valinnoistaan.
[/quote]
Jos valinta johtaa paitsi omaan, myös potentiaalisesti muiden ihmisten turhaan kuolemaan niin vaikealta sitä tuntuu hyväksyäkään.
Avannehoito on kehityynyt. Ohutsuoliavanne aiheuttaa ajoittain "pieruääniä" jos ilmaa runsaasti suolistossa,koska massa hyvin juoksevaa. Paksusuoliavanteen ulostemassa kiinteää.Näihin voi vaikuttaa ruokavaliolla. Avannekorkkeja on olemassa http://www.coloplast.fi/assura-conseal-plug-fi-fi.aspx joita voi käyttää. On hajusuodattimia ym.
Siitä huolimatta vaatii psyykkisen prosessin sopeutua avanteeseen. Hunks ryhmän työ, jossa vatsalihakset näkyvillä, varmasti tuo oman ulottuvuutensa siihen. Kuinka moni meistä menisi katsomaan ryhmää joilla avannepussit? Sen muutaman ekan kannustus/sääli kerran vuoksi. Joka tapauksessa avanteen kanssa voi elää lähes normaalisti.
Ei sitten ne Magneettimedian neuvot olleetkaan kauhean hyviä, who knew??
Äitini oli erittäin arvostettu ja pidetty sairaanhoitaja syöpäosastolla. Sairastui itse syöpään ja viimeisinä keinoinaan turvautui sytostaattien sijaan luontaishoitoihin. Vaikka oli sairaanhoitaja, syöpäosastolla, arvostettu sellainen. Jostain syystä luotti luontaishoitoihin enemmän, mitä sytostaatteihin. Kuoli, mutta olisi kuollut kaikesta huolimatta, syöpä oli levinnyt kaikkialle sisäelimiin ja ei mennyt montaa kuukautta toteamisen jälkeen, että oli jo mullan alla. Tiedän monta ihmistä, jotka ovat kuolleet syöpähoitoihin, vaikka ennuste olisi syövän suhteen ollut hyvä, joten en yhtään ihmettele, miksi rankkoja lääkehoitoja mietitään tarkkaan. Minä en tiedä, mitä tekisin, jos sairastuisin, joten sinällään en ota kantaa. Kerronpahan tästä toisestakin tavasta tarkastella asiaa...
Mielummin kuolisin hoitoihin kun hoitamattomuuteen
Parin vuoden vitkutus on aggressiivisen syövän kohdalla pitkä aika. Paranemisennuste huononee paljon, kun etäpesäkkeitä pääsee muosostumaam. Typerä mies.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:15"]
Parin vuoden vitkutus on aggressiivisen syövän kohdalla pitkä aika. Paranemisennuste huononee paljon, kun etäpesäkkeitä pääsee muosostumaam. Typerä mies.
[/quote]
Anorektikkokin on sitten typerä, kun vitkuttelee hoitoon hakeutumisessa ja elää pari vuotta laihduttaen (mikä saa sisäelimet huonoon kuntoon)? Ja skitsofrenikko pakko-oireinen on typerä kun toistaa pakko-oireitaan, jotka ovat turhia? Epileptikkokin on varmaan sun mielestä typerä kun hakkaa kohtauksen kourissa päätään maahan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:11"]
Kannattiko vitkutella? Todennäköisesti syöpä on ehtinyt lähettää etäpesäkkeitä ympäri kroppaa. No, saihan se pari vuotta elellä muka terveenä, mutta sitä vaikeampaa tulee nyt. Veikkaan, että jos kyse olisi ollut jostain muusta syövästä, olisi ottanut leikkauksen ja hoidot heti, mutta kun on tuollainen pinnallinen ammatti, niin ei voinut alistua avanteelle ennen kuin on liian myöhäistä. Ikävää läheisille seurata vierestä.
[/quote]
Jokainen päättää omasta elämästään. Pari vuotta hyvävointista elämää tuossa tilanteessa ei ole itsestäänselvyys ja jokainen sairastunut saa itse päättää haluaako heti rankkoihin hoitoihin vai ei.
Jos itselläni olisi syöpä jossa huono ennuste, voi olla etten edes hakeutuisi hoitoihin vaan antaisin ajan tehdä tehtävänsä. Eikä ole pinnallisuudesta kyse, vaan lähinnä suhteellisen turhasta kärsimyksestä.
[/quote]
Peräsuolisyövässä ei ole huono ennuste, jos leikkaus tehdään ajoissa, samoin hoidot.
[/quote]
Kyseessä oli paksusuolen syöpä.
[/quote]
Peräsuolisyövästä puhuttiin ainakin Iltalehden jutussa....
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:51"]Ennemmin kuolisin kuin ottaisin avannepussin ja eläisin sen kanssa. Seksielämähän siinä kärsii.
[/quote]
Miten avanne muka vaikuttaa seksielämään? Kaikkeen tottuu, avanne saattaa olla lähinnä esteettinen ongelma. Itse seksiin ei vaikuta mitenkään.
[/quote]
Niin että ei vaikuta vai kun juuri orgasmin hetkellä turahtaa paskat pussiin. Sitä paskan tuloahan ei voi itse päättää.
[/quote]
-Antaa paskan turahtaa sitten ihan vapaasti vaan. Sitä paitsi jos taas olisit sinäkin hiukan edes vaivautunut lukemaan avanteesta ennen kommentointiasi, niin tietäisit vallan hyvin että sitä ei kukaan huomaa eikä itsekään tunne kun tavaraa pussiin tulee. Ja jos tosiaan olisit lukenut asiasta, niin tietäisit myös senkin että avanne ei normaalisti piere eikä turauttele kuuluvasti yhtään mitään. Ja sitä paitsi ei sitä paskaakaan sinne kaiken aikaa valu. Esimerkiksi seksin aikana ihmisen suolisto rentoutuu ja eipä itselläni ainakaan ole koskaan näkynyt avanne toimivan sänkypuuhien aikana.
Mutta summa sumarum, helppohan se on täällä netin ihmeellisessä maailmassa kasvottomana naureskella, mutta sanonpahan vaan että kyllä se sinullakin naama tosipaikan tullen mutkalle menisi ja tulisi läheisiä ikävä, se on katsos vähän erilainen maailma tuo todellinen maailma tuolla ulkona missä päätetään elon hinnoista ja lunnaista.
Terv. Se sama avanneleikattu mies kun ylempänä.
[/quote]
Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Vaikutat näiden sun tekstien perusteella viisaalta ihmiseltä. En tiedä pystyisinkö itse olemaan yhtä cool avanteen kanssa :)
[/quote]
Aina kysyä saa. 32 v. Ja mikäs tässä nyt avanteen kanssa ollessa ja elellessä. Asiat on avanteen kanssa niin paljon paremmin kuin sairastellessa ennen avannetta. Silloin elämäni oli pelkkiä kipuja ja vessassa juoksemista. Nyt voin elää täysipainoisesto ja hitto vie niin oon tehnytkin ja aijon tehdä tulevaisuudessakin. Kerrahan täällä vain ollaan kuitenkin ja jos jostain avanteesta tekee ongelman ja murheen niin kyllä aika pienestä sitten ollaan nokka solmussa.
Itsellä nyt väliaikainen avanne ja J-pussi tulossa (eli sisäinen avanne lyhyesti). Ohutsuoliavannetta ei voi peittää millään korkilla väliaikaisesti toisin kuin paksusuoliavanteen voi (omalla vastuulla). On olemassa erilaisia aluasuja naisille ja miehille jonne pussin saa "taskuun". Miellyttävä käyttää eikä pussi hankaa ihoa/näy. En mielestäni haisi paskalle (minulla on tarkka hajuaisti), mutta pussia vaihtaessa/tyhjentäessä kyllä haisee. Seksiäkin on tullut harrastettua useasti ja tosiaan sen pussin saa aika pieneen tilaan. Paksusuoliavanne toimii 1-3 kertaa päivässä ja ohutsuoliavannetta saa tyhjentää useammin (suoltahan vähemmän jäljellä) ja se on aika löysää ei ainakaan kunnon pökälettä saa aikaiseksi. Ruokavaliolla saa kiinteämmäksi muttei pökäleeksi. Pussejakin on erilaisia ja jokaiselle varmasti löytyy oma. En nyt sano että elämä avanteen kanssa olisi täysin normaalia, mutta minulla ei ole kipuja, kykenen melkein mihin urheiluun vain (en ole uinut, toiminnallinen on vähän haastavaa ja varsalihakset sattuva, mutta nekin varmaan treenaamalla saisin kuntoon) ja pystyn syömään mitä vain (popparia ja sieniä välttänyt, mutten niitä ole muutenkaan syönyt paljoa). Pureskella täytyy kyllä huolella, mutta hyväähän se kaikille tekee. Jotkut sanovat syövänsä pieniä aterioita monta päivän mittaan. Itse syön naisen annoksia pari kertaa päivässä (huom. olen nainen, mutten syö kuten kihlattuni, joka on mies). Tosin ennen avannetta pystyin syömään mitä vain (colitis siis sairauteni) toisin kuin jotkut muutt samaa sairautta sairastavat.
Kiitos te realistisesti ja huumorillakin avanteistanne kertovat ihmiset, jotka jaksatte avata aika arkaakin aihetta kaikista lapsellisista trollaajista huolimatta. Ehkä jos Janikin olisi kuullut näitä "elämä jatkuu"-tarinoita enemmän niin olisi päässyt jo vuosi sitten opettelemaan elämäänsä ehkä vain väliaikaisen avanteen kanssa, huomattavasti paremmassa kunnossa kuin nyt.
Jani Kokki on meuhkannut niin paljon ja johtanut muita harhaan hörhöilyllään, että hänen olisi aika ensimmäisen kerran tehellisesti tunnustaa että vaihtoehtohoidot eivät auta syöpään. Jani Kokin tapaus on asiasta julkinen koe. Mitenkäs kävikään?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:12"]
Tuollainen yltiöpositiivisuus- ja henkevyys on joku nykyajan juttu: "näin mulle pitikin käydä, vaikka syöpää on joka helvetin elimessä niin kyllä mä paranen kun vaan ajattelen positiivisesti"- mutta kai se kieltovaihe on monella pitkäänkin päällä. Tässä tapauksessa ne kaverit teki kyllä karhunpalveluksen sillä rahankeruukampanjalla mikä mahdollisesti tappaa koko miehen.
[/quote]
Tuota noin, Jani on yli 18-vuotias ihminen joten sillä on täysi oikeus päättää miten itseään hoitaa.
Ja kaverit ei tehny mitään karhunpalvelusta, vaan kunnioittivat aikuisen ihmisen ja ystävän toivetta.
Sinä voit olla myöskin ihan rauhassa negatiivinen paskiainen, mutta anna muiden olla positiivisiä jos haluavat, ei siinä ole mitään vikaa vaikka syöpä olisikin levinnyt moneen elimeen ja tahtoo silti ajatella että kyllä tästä vielä selviän, päinvastoin, tuo on just hieno ja oikea asenne!
[/quote]
Itse olin hukkua lapsena ja se oli aivan ihana tunne, leijuin pehmeydessä ja valossa.Elvytys oli aivan kamalaa ja ihmettelin miksi minut vedettiin pois siitä kauneudesta ja onnesta.No, kenties sain lievän aivovaurion mahdollisen hapenpuutteen vuoksi, koska en ole pelännyt kuolemaa sen jälkeen, vaan tiedän että se on tavallaan vapautus.Elän niin kauan kuin elän ja sitten leijun ihanaan pehmeyteen.Mitään helvettiä (paitsi maanpäällinen) ei ole, on vain kuoleman jälkeinen käsittämätön lämpö, rakkaus ja onnen tunne.Se tieto vapauttaa kummasti ja tunnen olevani valmis lähtöön koska tahansa.Omasta puolestani siis, onneksi myös läheisten asiat ovat sillä mallilla että vain ikävä jäisi, käytännön asiat on hoidettu.Voisin melkein sanoa että :"En toivo mitään, en pelkää mitään, olen vapaa." Mutta tietty noin on helppo sanoa, kun on yli 60 mittarissa, perusterve ja "kaikki" nähty.
Itseltäni leikattu kainaloon levinnyt rintasyöpä. Tunnen paljon kohtalotovereita. Moni heistä on tässä vuosien varrella kuollutkin.
Sen tiedän, että ihmiset suhtautuvat vakavaan sairauteen, hoitoihin ja kuolemaan todellakin hyvin eri tavoin. Eikä sitä omaa suhtautumistaan voi tietää etukäteen. Enpä menisi kenenkään suhtautumista ja valintoja arvostelemaan, olivat ne mitä hyvänsä.
Toiset mm. pohtivat kovasti, että "miksi minä sairastuin." ja etsivät syytä sairaudelleen. Itselleni tämä kysymys ei tullut kertaakaan mieleen, päin vastoin. Ajattelin, että miksi en minä siinä kun joku muukin.
Toiset kokevat rinnanpoiston naiseuden menettämisenä, samoin esim. hiusten lähtö on joillekin tosi kamalaa. Itselläni on edelleen toinen rinta 1/4 toista, ei ole haitannut pätkääkään. Hiuksista ajattelin vaan, että kasvaahan noi takaisin. Jotkut ovat todella itkuherkkiä, itse en itkenyt syöpääni kertaakaan, vaikka itken surullisia leffojakin.
Kuolema ei ole ikinä pelottanut minua, olen ateisti. Ajattelen, ettei kuoleman jälkeen ole tietoisuutta - se siitä.
Olin sairastuessani vajaa 40 v. Jos minua jokin suretti, niin nuorten äitien tilanne. Heidän pelkonsa siitä, että -pienet lapset jäävät ilman äitiä. Rintasyöpä ei ole vain mummojen tauti. (Omat lapseni olivat jo lähes aikuisia.)
Yksi asia, mikä minua ärsyttää on julkisuudessa käytetty hemmetin "taistelu" -käsite puhuttaessa vakavasta sairaudesta. Syöpää ei voiteta taistelemalla. Kyllä se on lääketiedettä ja biologiaa.
Toisekseen syöpä ei ole jalostanut minua ihmisenä pätkääkään, eikä monia muitakaan. Ihan entisenlainen olen. Julkisuudessa on paljon juttuja tästä, että kuinka sairastuneesta on tullut kokemuksensa myötä "parempi ihminen".
Kolmanneksi näkee paljon otsikoita, että joku "voitti/selätti syövän" heti hoitojen jälkeen. Just joo, hoidoista siis selvittiin, mutta se syöpä nyt tuppaa vaan aika usein uusimaan.
Vielä voisin mainita noista selviytymisprosenteista. Esim. jos sanotaan, että rintasyövästä paranee yli 80 % sairastuneista, se tarkoittaa sitä, että diagnoosista viiden vuoden kuluttua tuon verran on sairastuneista vielä hengissä. Osalla on siis se syöpä kroonisena ja hoidot päällä. Tuttavapiiriini kuuluu tapauksia, joissa syöpää on hoidettu jopa 5-10 v. Aina se vaan uusii hoitojen (ja remission, eli syöpä ei vähään aikaan etene) jälkeen ja otetaan uuden lääkkeet kehiin.
Itseltäni syöpä on leikattu kolme kertaa. Olen saanut sädehoidot, solusalpaajahoidot ja viiden vuoden lääkehoidon.
Tulipa minulta nyt sekalaisia mietteitä.
Tuntuu kyllä tosi surulliselta nuoren miehen puolesta. :( mä ymmärrän aivan hyvin miksi Jani ei halunnut avanne pussia! Helppohan se on teidän muiden täältä huudella, kun itsellä ei ole koko ajan kolkuttanut samanlainen tilanne niskassa... Mielummin sitä ottaisi avanne pussin vaikka vanhana, kun on luultavasti muitakin sairauksia ja on muutenkin ryppyinen ja ei niin hyvännäköinen enää mitä nuorena. Janin ammatti myös showtanssijana on sellainen että siihen ei varmasti kauheasti avannepussi sovi vierelle heilumaan. Jani on selkeästi myös pitänyt älyttömän hyvää huolta itsestään, näkeehän sen kropasta, vatsalihaksista jne. Silti nuori jätkä sairastui syöpään ja vielä tuollaiseen syöpään! niin epäoikeudenmukaista. Samalla lailla kuin Sweet and Lovely Tarun kohtalo oli epäoikeudenmukainen. Aina sitä silti yrittää tältä elämältä toivoa parasta... Mutta iloitaan nyt kuitenkin siitä että Jani on vielä hengissä ja toivottavasti myös selviää syövästään! Mun mielestä ei ole myöskään yhtään paha jos koittaa parantaa jotain sairauttaan vaihtoehtohoidoilla, mutta siinä täytyy käyttää omaa järkeä mukana, syöpä on sairautena esimerkiksi sen verran vakava että siihen vaatii aina vahvoja länsimaisenlääketieteen hoitoja, mutta atoppiseen ihottumaan voi kokeilla halutessaan jotain vaihtoehtohoitoja koska atooppinen ihottuma ei koidu kuitenkaan kuolemaksi. Avanne pussi on tosi epämielyttävä asia, mutta haluan itse nuorena naisena sanoa että jos mies on muuten yhtä komea kuin Jani ja jos on vielä mukava & ihana luonne, en näkisi syytä miksi en voisi tälläisen miehen kanssa seurustella vaikka avanne olisikin.
tiedän naisen jolla on avanne. tuskin kukaan tietää siitä jollei itse kerro.
kyllä hän ainakin elää parempaa elämää avanteen kanssa kuin crohnin taudin kanssa.
syöpä tosin on vielä vaarallisempi, mitä aikaisemmin leikataan sen parempi ennuste. sais olla iloinen että löydettiin ajoissa ja on elossa, vaikka hoitoihin ei mennyt ajoissa. katsotaan miten miehen käypi.
uskon että psykologisellakin puolella on vaikutusta syövän hoidossa ja paranemisessa paljonkin, mutta kyllä uskon lääketieteeseen ja ottaisn kaiken lääketietten hoidot vastaan.
tuskin sitä syöpäsairas paljon hunks hommia tekee muutenkaan ja jos toinen vaihtoehto on kuolema, niin kummassakaan ei voi ammattia harjoittaa eik kuolleena eikä syöpäsairaana.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:51"]Ennemmin kuolisin kuin ottaisin avannepussin ja eläisin sen kanssa. Seksielämähän siinä kärsii.
[/quote]
Että on/off. Jos ei saa panna niin sama kuin olisi kuollut? Voin kertoa että jos itse sairastut syöpään, paneminen ei enää olekaan maailman tärkein asia.