Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä Zalando oikein touhuaa??

Vierailija
23.07.2015 |

Yritin tehdä eilen tilausta ja valita maksutavaksi laskun. Eipä kuulkaas onnistunut. Ihmettelin ja googletin. Kaikki näytti olevan osaltani kunnossa. Maksuosoite, toimitusosoite, nimet kirjoitettu oikein jne. Kysyin asiaa Zalandolta. Vastaus tuli:

"kiitos yhteydenotostasi.

Nimeni on Zalando ja annan mieluusti lisätietoja laskusta maksutapana.

Olemme tiukentaneet turvallisuustoimenpiteitämme estääksemme mahdollisia väärinkäytöksiä, jolloin laskun saatavuutta maksutapana on jouduttu rajoittamaan. Tämän vuoksi lasku ei ole automaattisesti tarjolla kaikille asiakkaille, vaikka kaikki laskun ehdot täyttyisivätkin.

Valitettavasti turvallisuustoimenpiteiden tiukentaminen on saattanut vaikuttaa myös sinun maksutapavalikoimaasi, joten pyydän sinua valitsemaan jonkin muun tarjolla olevista maksutavoista. Voit myös kokeilla tilauksen tekemistä hieman myöhemmin tai pienemmällä loppusummalla.

Olen erittäin pahoillani tilanteesta ja toivon, että onnistut tekemään tilauksen jollakin toisella maksutavalla. "

Anteeksi mitä? Olen tehnyt Zalandolle yhteensä tasan 3 tilausta, joista yhden maksoin kortilla, yhden tuotteet palautin kaikki ja yhden (viime toukokuussa) maksoin laskulla. Tilaukset on tehty kahden vuoden sisällä. Minulla ei ole maksuhäiriömerkintää. Kaikkien tilausten kanssa olen toiminut Zalandon ohjeiden mukaan. Mainittakoon, että nyt tilauksen summa, jota yritin tehdä, oli kokonaisuudessaan 63 euroa. Se oli pienempi kuin toukokuussa tekemäni tilaus.

Vaikuttaako tässä se, että toukokuun tilauksesta palautin kolmesta tuotteesta kaksi? Vai mikä tässä tökkii?

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:41"]

Voitteko kuvitella sen tilanteen kun suomalainen Terttu on laittanut sähköpostiviestin sinne Intian hikityöpajaan jossa 20h työpäivää vääntävät kuusivuotiaat ompelee niitä vaatteita sormet verillä ja toimistujohtaja maanantai aamuna avaa sen 3.1 windowsin ja pikselisen sähköpostinsa ja lukee ko viesti sisällön "Etsä viitsisitä tehdä siitä M-koosta hippasen isompaa, kun mirkun rippijuhliin ostamani tunika olikin hiukan pienempi kuin hennesiltä kaksi vuotta sitten ostamani M-kokoinen paita!"

Jep. :D 

[/quote]

Zalando ei ole Intiassa. Kai ne siellä Zalandolla osaa paidasta ottaa mitat?

Oletko pyytänyt? Tai kysynyt mittoja tilatessasi?

Vierailija
82/171 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi maksaa kortilla??? Ne Zalandolla eivät varmaan luota siihen, ettet taas palauttaisi jotain, ja siksi eivät anna laskulle. Se postitus on niille tosi kallista, ja jos joku tilaa ja palauttaa ja taas tilaa ja palauttaa, menee niiltä rahat postituksiin ja laskutusseurantaan. Niiden pitää seurata kuitenkin, että oikea summa maksettu. Minä olen saanut tilattua Zalandolta laskulle, eikä ole mitään tarvinnut palauttaa. Kuluneen vuoden aikana tehnyt 3 tilausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:43"]

Pölö

[/quote]

Olet pölö.

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:43"]

Zalando ei ole Indokiinassa.

[/quote]

Ei ole.

Vierailija
84/171 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:34"]

" Luuletko, että näillä puljuilla on mahdollisuus mitata jokainen heidän varastossaan oleva vaatekappale erikseen?"

Vähemmän se vie aikaa kuin lähetellä tuotteita edestakaisin turhan takia. Palautuksia voi tulla vaikka 1000. Paljonko se vie aikaa verrattuna siihen, että ottaa siitä vaatteesta mitat? (olet tietämätön pelle)

"Se nyt vaan on faktaa, että EU:n sisällä on palautusoikeus pakollinen. Se on sitten eri juttu, että palautuksen ei ole pakko olla ilmaista. Mutta Zalandolla varsinkin on niin korkeat katteet, että heidän on kannattavaa tarjota ilmaisia postikuluja ja ilmaista palautusta. Jos se ei kannattaisi, sitä ei tehtäisi."

Nyt varmaan ymmärrät miksi tilaamista on tahalleen vaikeutettu palauttelijoilta. 

"Verkkokaupat nimittäin tietävät varsin hyvin, miten vaikea vaatteita on ostaa etänä, ja että asiakkaat palauttavat suuren osan ostamistaan tuotteista, kun postitus ja palautus on ilmaista. Eivät ne mitään idiootteja ole, tämä on ihan laskelmoiden tarjottu mahdollisuus, tarkoituksena alentaa ostokynnystä."

Tietenkin sen on tarkoitus alentaa ostokynnystä, mutta haluavat silti karsia listoiltaan pois turhat tilailijat. 

Ei kai tässä mitään epäselvää ole, jos olet joutunut epätoivottujen tilaajien listalle?

[/quote]

Itse asiassa ei, minä (eli kirjoittaja jolle vastasit) en ole joutunut mihinkään epätoivottujen tilaajien listalle. Juuri eilen tilasin äidilleni laskulla yli 200 euron arvosta. Luultavasti niistä kengistä lähtee parit takaisin, koska äitini jalat ovat ongelmalliset. Koko voi olla täydellinen, mutta kengän muoto silti sellainen, että se painaa jostain.

Ihan turha jankuttaa sinun kanssasi enää, koska olet itse joko tietämätön pelle tai sitten tylsistynyt provoilija. Mutta jos palautuksia on 1000 niin totta kai siihen kuluu vähemmän aikaa ja palkallisia työtunteja kuin vastaavasti 100 000 tuotteen mittaamiseen ja niiden mittojen kirjaamiseen nettisivuilla. Palautukset hoituvat pääosin automaattisesti (mitä nyt joku kurkkaa palautettuihin paketteihin ja katsoo, että ne tuotteet ovat kunnossa ja kaikki sovitusti paketissa, ja sitten ne varastoidaan uudestaan: ihan normaalia logistiikkaa).

En usko, että "tilaamista on vaikeutettu palauttelijoilta". Minulta ei ainakaan ole, vaikka olen palautellut paljon. Kaikista helpoin tapa vaikeuttaa palauttelua on lakata tarjoamasta ilmaista palautusta. Jos jokaisen palautuksen yhteydessä menettäisi postikulujen verran rahaa, sitä tuskin harrastettaisiin niin paljon. Mutta Zalando toimii monessa maassa, joka maassa ihmiset tilaavat ja palauttelevat, ja silti ilmaista palautusta jatketaan. Eiköhän siitä huomaa, että se kannattaa juuri heidän liiketoiminnassaan.

Vierailija
85/171 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:59"]

Miksi sitten ostat sieltä kenkiä joiden et tiedä istuvan jalkaan?

[/quote]

Miksi kukaan ostaa ikinä nettikaupasta mitään?

Vierailija
86/171 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyen pakko jättää kommentti, vaikka vanha keskustelu olisikin. Mulla itselläni on Zalandossa 4 sivun pituinen tilaushistoria, eli voitte vaan kuvitella miten paljon rahaa olen sinne sijoittanut. En ole koskaan palauttanut tuotteita, koska tilaan aina vaan niitä, mitä varmasti jätän enkä sillein et noh sovitetaan kotona ja lähetetään takas. Multa evättiin myöskin tuo lasku maksutapana ja mielestäni se oli törkeä veto Zalandolta. En ole tehnyt mitään väärää. Luovutan matkahuollon paketteja päivittäin ja huomaan miten samat ihmiset tilaa tusinoittain paketteja Zalandolta - sittemmin, joko jättää ne noutamatta tai palauttaa. Kysyin eräältä naiselta, joka oli tekemässä palautusta, että onko Zalando alkanut pakkaamaan oranssia teippiä mukaan, kun palautusrullakossa oli useita paketteja jotka oli samalla teipillä teipattu, sanoi että kaikki hänen. Lisäksi on paljon paketteja, mitä ei tosiaan edes noudeta. En ihmettele, että ovat tiukentaneet sääntöjä, mutta ihmetteln sitä että miksi juuri meidän kohdalla, jotka osaa käyttäytyä asiallisesti eikä niitten kohdalla ketkä palauttaa kaiken ja jättää noutamatta. 

Vierailija
87/171 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma

Vierailija
88/171 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin eilen pari aletuotetta ja sain laskulla. En ole Zalandon suurkuluttaja, mutta en ole pahemmin palautellut mitään.

Vierailija
89/171 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:20"]

Jännä ettei mulla ole ollut mitään ongelmia vaikka tilaan sieltä joka kuukausi laskulle. Kaksi kertaa kolmen vuoden aikana olen palauttanut. Tai oikeastaan vaihtanut, mutta palautuksena ne menee. Tilaukset olleet 10-50€.

Sehän tässä onkin outoa. Mun tilaukset on hinnaltaan olleet 18.1.2014 35 euroa, 22.11.2014 54,95 euroa ja viimeisin 20.5.2015 67,85 euroa. Ensimmäisen maksoin kortilla, toisesta palautin kaikki ja kolmannesta tilauksesta jäi maksettavaksi palautusten jälkeen 25,95 euroa, jonka maksoin eräpäivään mennessä laskulla. Ja nyt tuo yrittämäni tilaus oli tosiaan suuruudeltaan 63 euroa.

En vaan ymmärrä. Mutta ehkä mun ei tarvitse. En kuitenkaan liian usein sieltä tilaile, vaikka nyt yritin ihan kahden kuukauden päästä edellisestä! :D

ap

Eli olet palauttanut tavaraa paljon. Se palauttaminenkin maksaa Zalandolle. En minäkään jaksaisi lähettää sinulle tavaroita vain siksi että palautat ne. Olet siis palauttanut tavaraa yli 90 euron edestä ja ostanut vain 60 euron edestä...

Vierailija
90/171 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandon kannattaisi lopettaa tuo ilmainen palautuspaska, jos se vielä kerran on.

Monet "tilaa" eli lainaa vaatteita vain ottaakseen instaan ihQ:n kuvan merkkilaukun kanssa, jonka sitten lähettää takaisin.

Vierailija
91/171 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on mennyt vielä oudommaksi. Olen jo monta vuotta tilannut Zalandolta, välillä palauttanut vääriä kokoja, mutta pitänyt aivan selvästi suurimman osan vaatteista ja maksanut laskut ajallaan, välillä maksanut esim. kortilla. Nyt Zalando tarjoaa maksutavaksi vain ennakkomaksua tilisiirtona! Maksun käsittelyyn menee useampi päivä, mikä tietenkin hidastaa tilauksen saamista entisestään. Mikähän syy tähän on, kellään muulla käynyt samoin? Ärsyynnyin tuosta vähän ja tein eri sähköpostiosoitteelle tilin, siellä oli normaalit paypal, kortti yms. maksuvaihtoehtoina. Mitähän kummaa olen Zalandon silmissä tehnyt väärin, ettei korttikaan kelpaa :O

Vierailija
92/171 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varmaan koskaan näkynyt laskumahdollisuutta, aina pitää maksaa kaikki heti tilauksen yhteydessä. Nyt tuli kyllä sellainen olo että pitävätkö minua tosiaan niin epäkelpona asiakkaana.

Vierailija
93/171 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sontaa vielläkin

Vierailija
94/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Kaikki laskun saannin ehdot täyttyvät, mutta enpä ole enää laskua saanut viime kuukausiin kun sieltä olen jotain tilannut. Vaihtoehdoksi saan vain ennakkomaksu tilisiirtona! Olen laittanut tästä jo useamman palautteen mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Joku asiakaspalvelijamies sanoi puhelimessa että hän oli joutunut pari kertaa itsekin tilaamaan ennakkomaksulla kunnes oli taas saanut laskun. Olen nyt tehnyt jo kolme tilausta ennakkomaksulla enkä saa laskua vieläkään. Laskun loppusummasta ei voi olla kiinni sillä olen yrittänyt alle 10euron tilausta yli sadan euron tilaukseen mutta laskua en saa. V*tuttaa koska tämä vaikeuttaa tilaamista. Jos esim haluaa kokeilla kahta eri kokoa joutuu ensin maksamana molemmat, ihan älyvapaata touhua :( Olen aika paljon palautellut tuotteita joten on käynyt mielessä johtuuko siitä ja eivät vain myönnä?? Toisaalta sanoivat minulle että "Tämä ei ole mitenkään asiakaskohtaista". Joo no mitä sitten!?!?!?!

Vierailija
95/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

enenäätilaa kirjoitti:

Sama juttu täällä. Kaikki laskun saannin ehdot täyttyvät, mutta enpä ole enää laskua saanut viime kuukausiin kun sieltä olen jotain tilannut. Vaihtoehdoksi saan vain ennakkomaksu tilisiirtona! Olen laittanut tästä jo useamman palautteen mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Joku asiakaspalvelijamies sanoi puhelimessa että hän oli joutunut pari kertaa itsekin tilaamaan ennakkomaksulla kunnes oli taas saanut laskun. Olen nyt tehnyt jo kolme tilausta ennakkomaksulla enkä saa laskua vieläkään. Laskun loppusummasta ei voi olla kiinni sillä olen yrittänyt alle 10euron tilausta yli sadan euron tilaukseen mutta laskua en saa. V*tuttaa koska tämä vaikeuttaa tilaamista. Jos esim haluaa kokeilla kahta eri kokoa joutuu ensin maksamana molemmat, ihan älyvapaata touhua :( Olen aika paljon palautellut tuotteita joten on käynyt mielessä johtuuko siitä ja eivät vain myönnä?? Toisaalta sanoivat minulle että "Tämä ei ole mitenkään asiakaskohtaista". Joo no mitä sitten!?!?!?!

Siitä palauttelusta se johtuu, sun pitäis varmaan tilata tuolla ennakkomaksulla monta kertaa niin, ettet palauta mitään ja vasta sitten antavat taas laskumahdollisuuden.

Vierailija
96/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia tilaillut zalandolta, välillä samasta tuotteesta kahta eri kokoa varalta ja muutenkin aika löyhällä kädellä kokeiltavaksi ja palautan lähes aina osan, jopa kaikki. Silti onnistuu laskulla maksaminen. Heh.

Vierailija
97/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi täysin sama juttu. 5 vuoden ajan olen tilannut/ostanut heiltä tuotteita monilla sadoilla euroilla. Minäkään en jostain syystä saa enää laskulla tilattua. Olen tilannut viimeksi 4kk sitten ja tällöin vielä onnistui. Laskut maksettu ajallaan, ei kauheasti palautuksia, luottotiedot kunnossa jne.

Laitoin asiakaspalveluun sähköpostia ja sain samaa ympäripyöreää jargonia vastaukseksi kuten täällä moni on kertonut. ”Ei johdu asiakkaasta”. No, minä äänestin jaloillani ja poistatin heidän tiedoistaan omat asiakastietoni. Onneksi on lukuisia muita verkkokauppoja joissa ei ole tällaista ongelmaa. 😊

Vierailija
98/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen tilasin heiltä laskulla kengät.

Vierailija
99/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, toivottavasti ei toteudu meikäläisen kohdalla. Laskulla tilaillut monta vuotta, suht' harvoja palautuksia, mutta laskut olen maksanut usein pikkuisen myöhässä.

Vierailija
100/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne vaan yksinkertaisesti on kiristäny niitä ehtojaan? Silloin oletettavasti ei ole mitään tekemistä sillä, ootko ennen tilannu vai et, jos kuitenkin kaikki laitettu uusiksi

Totta. Mulle kävi noin ja päätin tilata toisesta firmasta. Ajattelin, että paska asiakaspalvelu ja tehty vaikeaksi, vaikka on kunnossa ja silti joudun säheltämään, niin heippa zalando- Muille kelpaa raha, niin ostan muualta. Noin helppoa se oli. En jääny voivottelemaan zalandon uuteen systeemiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi