Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä Zalando oikein touhuaa??

Vierailija
23.07.2015 |

Yritin tehdä eilen tilausta ja valita maksutavaksi laskun. Eipä kuulkaas onnistunut. Ihmettelin ja googletin. Kaikki näytti olevan osaltani kunnossa. Maksuosoite, toimitusosoite, nimet kirjoitettu oikein jne. Kysyin asiaa Zalandolta. Vastaus tuli:

"kiitos yhteydenotostasi.

Nimeni on Zalando ja annan mieluusti lisätietoja laskusta maksutapana.

Olemme tiukentaneet turvallisuustoimenpiteitämme estääksemme mahdollisia väärinkäytöksiä, jolloin laskun saatavuutta maksutapana on jouduttu rajoittamaan. Tämän vuoksi lasku ei ole automaattisesti tarjolla kaikille asiakkaille, vaikka kaikki laskun ehdot täyttyisivätkin.

Valitettavasti turvallisuustoimenpiteiden tiukentaminen on saattanut vaikuttaa myös sinun maksutapavalikoimaasi, joten pyydän sinua valitsemaan jonkin muun tarjolla olevista maksutavoista. Voit myös kokeilla tilauksen tekemistä hieman myöhemmin tai pienemmällä loppusummalla.

Olen erittäin pahoillani tilanteesta ja toivon, että onnistut tekemään tilauksen jollakin toisella maksutavalla. "

Anteeksi mitä? Olen tehnyt Zalandolle yhteensä tasan 3 tilausta, joista yhden maksoin kortilla, yhden tuotteet palautin kaikki ja yhden (viime toukokuussa) maksoin laskulla. Tilaukset on tehty kahden vuoden sisällä. Minulla ei ole maksuhäiriömerkintää. Kaikkien tilausten kanssa olen toiminut Zalandon ohjeiden mukaan. Mainittakoon, että nyt tilauksen summa, jota yritin tehdä, oli kokonaisuudessaan 63 euroa. Se oli pienempi kuin toukokuussa tekemäni tilaus.

Vaikuttaako tässä se, että toukokuun tilauksesta palautin kolmesta tuotteesta kaksi? Vai mikä tässä tökkii?

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin onnistunut laskulle, vaikka olis edellinenkin tilaus vielä maksamatta. Just eilen hain paketin.

Vierailija
102/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps pulju meni vaihtoon täälläkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina onnistunut laskulla osto, vaikka on joskus unohtunut niitä maksaa ja olen huomannut vasta kun maksumuistutus on tullut.

Vierailija
104/171 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Olen tilannut Zalandolta paljon, ja n. 80% laskulla. Olen myös palauttanut muutamia tuotteita, tai tilannut kaksin kappalein vaatteita eri koossa, joista sitten olen tietysti palauttanut ylimääräisen.

Ikävää, kun noin monella on laskumahdollisuus blokattu. En tiennyt, että noin edes toimitaan!

Vierailija
105/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa laskulla kans. Sehän on syrjintää

Vierailija
106/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolla menee taloudellisesti huonosti.Tarvivat rahaa, siksi ei usea enää saa laskulla.Mä saan, mutta osamaksulla en enää saa.

Tää on varmaan niiden keino selvitä veloistaan.

Luulen että alussa kun tosi hovelisti sai osamaksulla, moni tilasi enemmän kuin pystyi maksamaan, ja joutui maksuvaikeuksiin ja perintään.Ja loppukädessä osui sitten Zalandon omaan nilkkaan touhu, kun eivät saaneet rahojaan.

Vierailija
107/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa toimintaa, mutta pakko silti kehua Zalandon asiakaspalvelua. Vastauksen saa todella nopeasti, yleensä seuraavana arkipäivä. Ovat kyllä hienosti hoitaneet kaikki ongelmatilanteet, vaikka yleensä ollut ihan omista mokailuista kyse. Asiskaspalvelijat ovat todella kohteliaita. Käytän todella paljon verkkokauppoja ja Zalandon asiakaspalvelu on kyllä ylivoimaisesti paras. Saisivat suomalaiset verkkokaupat ottaa mallia.

Vierailija
108/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, yht'äkkiä maksutavaksi oli automaattisesti valittu tuo ennakkomaksu tilisiirtona. Ekan kerran hoksasin sen vasta kun tuli se tilausvahvistus sähköpostiin ja siinä olikin eräpäivä viikon päässä ja ilmoitus, että tilaamasi tuotteet lähetetään kun maksu on kirjautunut tilille. Peruin sitten koko tilauksen, koska en tiennyt mikä kusetus tuo nyt oli. Muutaman kerran olisin sen jälkeen tilannut, mutta kun tuo ennakkomaksu on ja pysyy niin minä tilaan sitten muualta.

Turhaa edes mainita, että ainuttakaan laskua ei zalandolle ole auki vaan kaikki ole hoitanut ajallaan.

Vierailija
109/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa toimintaa, mutta pakko silti kehua Zalandon asiakaspalvelua. Vastauksen saa todella nopeasti, yleensä seuraavana arkipäivä. Ovat kyllä hienosti hoitaneet kaikki ongelmatilanteet, vaikka yleensä ollut ihan omista mokailuista kyse. Asiskaspalvelijat ovat todella kohteliaita. Käytän todella paljon verkkokauppoja ja Zalandon asiakaspalvelu on kyllä ylivoimaisesti paras. Saisivat suomalaiset verkkokaupat ottaa mallia.

Asiakaspalvelussa on tosiaan loistava palvelu, mutta sillä ei paljon ole merkitystä kun asiakkaita muuten kohdellaan epätasa-arvoisesti. Ymmärtäisin kyllä, jos olisin tilannut zalandolta sen maksimisumman mikä laskulle on mahdollista tai että olisin jättänyt laskuja maksamatta, mutta kun kaiken olen hoitanut jämptisti ja silti kohdellaan kuin jotain luottotiedotonta pummia niin ei oikein hyvältä asiakaspalvelu enää vaikuta. Zalando ei ilmeisesti enää halua palvella meitä ns. kanta-asiakkaitaan joten jatkossa käytän muita verkkokauppoja kun jotain tarvitsen.

Vierailija
110/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalandolla menee taloudellisesti huonosti.Tarvivat rahaa, siksi ei usea enää saa laskulla.Mä saan, mutta osamaksulla en enää saa.

Tää on varmaan niiden keino selvitä veloistaan.

Luulen että alussa kun tosi hovelisti sai osamaksulla, moni tilasi enemmän kuin pystyi maksamaan, ja joutui maksuvaikeuksiin ja perintään.Ja loppukädessä osui sitten Zalandon omaan nilkkaan touhu, kun eivät saaneet rahojaan.

Huomaa ettei niillä mene enää hyvin, kun hyviä tarjouksia tai alekoodejakaan ei pahemmin enää ole saatavilla, joidenkin tuotteiden hinnat ovat jopa kalliimpia kuin esim. Stokkalla, ja toimipisteitä on kadonnut toimitusvaihtoehdoista siitä kartalta.

Vierailija
111/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin BF-tarjouksesta kahdet kengät ja jouduin molemmat maksamaan ennakkoon ennen kuin kengät lähti matkaan, vaikka aiemmin olen tilannut laskulle ilman mitään ongelmia. Vähän ihmettelin kyllä, mutta ajattelin sen liittyvän jotenkin tuohon BF:hin että on hankaluuksia tarkastaa kaikkien tilaajien luottokelpoisuutta tms. Tarjous oli kuitenkin niin hyvä että mikäs tuossa, voin minä ne etukäteenkin maksaa, mutta kerran tämä on ihan systemaattista asiakkaiden luokittelua (ilman mitään oikeaa syytä) niin kummatkin kengät lähtee heti huomenna takaisin ja minun asiakkuuteni zalandon kanssa päättyy siihen että zalando palauttaa rahani. Taitanee löytyä muuten yksi paitakin (jonka olen tilannut ja maksanut kesällä ihan normisti laskulla) joka on vielä käyttämätön ja koska sillä on vielä palautusaikaa jäljellä niin palautan sitten senkin.

Tämä oli minun osaltani tässä.

Vierailija
112/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja itse en tilaa mitään niin kauan kuin tuotteet pitää ennakkomaksuna maksaa. Onko tuosta kukaan päässyt edes eroon ja jos on, niin mitä se vaatii? Aikaa?

Vierailija
113/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin BF-tarjouksesta kahdet kengät ja jouduin molemmat maksamaan ennakkoon ennen kuin kengät lähti matkaan, vaikka aiemmin olen tilannut laskulle ilman mitään ongelmia. Vähän ihmettelin kyllä, mutta ajattelin sen liittyvän jotenkin tuohon BF:hin että on hankaluuksia tarkastaa kaikkien tilaajien luottokelpoisuutta tms. Tarjous oli kuitenkin niin hyvä että mikäs tuossa, voin minä ne etukäteenkin maksaa, mutta kerran tämä on ihan systemaattista asiakkaiden luokittelua (ilman mitään oikeaa syytä) niin kummatkin kengät lähtee heti huomenna takaisin ja minun asiakkuuteni zalandon kanssa päättyy siihen että zalando palauttaa rahani. Taitanee löytyä muuten yksi paitakin (jonka olen tilannut ja maksanut kesällä ihan normisti laskulla) joka on vielä käyttämätön ja koska sillä on vielä palautusaikaa jäljellä niin palautan sitten senkin.

Hyvä.

Vierailija
114/171 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miksi ei ole edes paypalia, luottokorttia tms. aina tarjolla, vaan se hemmetin tilisiirto. Kas kun ei sekkiä kirjeessä, joka sitten rahastettaisiin ennen kuin tuotteet lähetetään... Ennen tilasin käytännössä kaikki vaatteeni zalandosta, laskut maksoin ajallaan, jos piti palauttaa niin aina täydellisessä priimakunnossa. Eipä kiinnosta enää tuon maksusekoilun takia!

Vierailija
115/171 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu ja itse en tilaa mitään niin kauan kuin tuotteet pitää ennakkomaksuna maksaa. Onko tuosta kukaan päässyt edes eroon ja jos on, niin mitä se vaatii? Aikaa?

Minua kiinnostaisi myös tietää onko joku päässyt ennakkomaksuhelvetistä eroon esimerkiksi reklamoimalla asiasta riittävän monta kertaa? Etta mitkä on tsäänssit saada laskumahdollisuus takaisin??

Vierailija
116/171 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten toi on mahdollista. Tilaan sieltä paljon, palautan ylimääräiset koot. En edes aina ole maksanut eräpäivään mennessä.

Aina olen tilannut laskulla, mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Tosi tyytyväinen olen ollut zalandoon.

Vierailija
117/171 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tallessa siitä paidasta se paketti ja palautustarra? Hyväksyvätkö palautusta ilman niitä?

Vierailija
118/171 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten toi on mahdollista. Tilaan sieltä paljon, palautan ylimääräiset koot. En edes aina ole maksanut eräpäivään mennessä.

Aina olen tilannut laskulla, mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Tosi tyytyväinen olen ollut zalandoon.

Sama. Vuodesta 2012 olen tilannut laskulla, ei mitään ongelmia.

Vierailija
119/171 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, miksi ei ole edes paypalia, luottokorttia tms. aina tarjolla, vaan se hemmetin tilisiirto. Kas kun ei sekkiä kirjeessä, joka sitten rahastettaisiin ennen kuin tuotteet lähetetään... Ennen tilasin käytännössä kaikki vaatteeni zalandosta, laskut maksoin ajallaan, jos piti palauttaa niin aina täydellisessä priimakunnossa. Eipä kiinnosta enää tuon maksusekoilun takia!

En tiedä miten oikein tilaat, mutta mulla on PayPal, luottokortit ja lasku tarjolla.  

Oletko nyt ihan varma että et pysty valitsemaan maksuvaihtoehdoksi muuta kuin kuin tilisiirron. Se on siinä ensimmäisenä mutta pitäis kyllä pystyä vaihtamaan. 

PayPal ja luottokortit on Zalandolle käytännössä sama asia kuin tilisiirto, saavat rahansa varmasti. Itse asiassa vielä parempia vaihtoehtoja, koska saavat rahansa heti.

Vierailija
120/171 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin asiakaspalveluun ja reklamoin ennakkomaksusta jo neljännen kerran vaatien vastauksia tähän touhuun. Asiakaspalvelija jutteli puhelun välissä esimiehensä kanssa koska ei osannut suoralta kädeltä vastata kaikkiin kysymyksiini. Edelleenkään eivät myöntäneet että palautusten määrällä olisi mitään tekemistä sen kanssa saako asiakas enää laskua vai ei, vaan kyse olisi turvallisuussyistä johtuva toimenpide. En siis saanut vastausta miten tämä joukko on valikoitunut jotka eivät laskua saa vaikka kaikki laskun saannin ehdot täyttyisivät. Tiedustelin sitten lopuksi onko tämä nyt sitten iänikuinen juttu etten enää laskua saa, johon vastattiin että ei ole. En sitten tiedä täytyykö kulua tietty aika jonka jälkeen ennakkomaksu poistuu/raukeaa ja asiakas saa taas laskuvaihtoehdon kuten ennen, mutta oli sentään lohdullista kuulla että siitä pääsee eroon. (Toivon mukaan ei tarvitse odotella kuukausikaupalla...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi