Mitä tämä Zalando oikein touhuaa??
Yritin tehdä eilen tilausta ja valita maksutavaksi laskun. Eipä kuulkaas onnistunut. Ihmettelin ja googletin. Kaikki näytti olevan osaltani kunnossa. Maksuosoite, toimitusosoite, nimet kirjoitettu oikein jne. Kysyin asiaa Zalandolta. Vastaus tuli:
"kiitos yhteydenotostasi.
Nimeni on Zalando ja annan mieluusti lisätietoja laskusta maksutapana.
Olemme tiukentaneet turvallisuustoimenpiteitämme estääksemme mahdollisia väärinkäytöksiä, jolloin laskun saatavuutta maksutapana on jouduttu rajoittamaan. Tämän vuoksi lasku ei ole automaattisesti tarjolla kaikille asiakkaille, vaikka kaikki laskun ehdot täyttyisivätkin.
Valitettavasti turvallisuustoimenpiteiden tiukentaminen on saattanut vaikuttaa myös sinun maksutapavalikoimaasi, joten pyydän sinua valitsemaan jonkin muun tarjolla olevista maksutavoista. Voit myös kokeilla tilauksen tekemistä hieman myöhemmin tai pienemmällä loppusummalla.
Olen erittäin pahoillani tilanteesta ja toivon, että onnistut tekemään tilauksen jollakin toisella maksutavalla. "
Anteeksi mitä? Olen tehnyt Zalandolle yhteensä tasan 3 tilausta, joista yhden maksoin kortilla, yhden tuotteet palautin kaikki ja yhden (viime toukokuussa) maksoin laskulla. Tilaukset on tehty kahden vuoden sisällä. Minulla ei ole maksuhäiriömerkintää. Kaikkien tilausten kanssa olen toiminut Zalandon ohjeiden mukaan. Mainittakoon, että nyt tilauksen summa, jota yritin tehdä, oli kokonaisuudessaan 63 euroa. Se oli pienempi kuin toukokuussa tekemäni tilaus.
Vaikuttaako tässä se, että toukokuun tilauksesta palautin kolmesta tuotteesta kaksi? Vai mikä tässä tökkii?
Kommentit (171)
Oletteko te jo niin vainoharhaisia että ette uskalla mennä enää vaatekauppaan Suomessa?
Jännä ettei mulla ole ollut mitään ongelmia vaikka tilaan sieltä joka kuukausi laskulle. Kaksi kertaa kolmen vuoden aikana olen palauttanut. Tai oikeastaan vaihtanut, mutta palautuksena ne menee. Tilaukset olleet 10-50€.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:20"]Jännä ettei mulla ole ollut mitään ongelmia vaikka tilaan sieltä joka kuukausi laskulle. Kaksi kertaa kolmen vuoden aikana olen palauttanut. Tai oikeastaan vaihtanut, mutta palautuksena ne menee. Tilaukset olleet 10-50€.
[/quote]
Ja just eilen viimeksi tilasin.
Varmaan pitää aluksi tilailla pikkusummia laskulla ja sitten pikkuhiljaa korottavat sitä summaa jolla voi tilata?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:20"]
Jännä ettei mulla ole ollut mitään ongelmia vaikka tilaan sieltä joka kuukausi laskulle. Kaksi kertaa kolmen vuoden aikana olen palauttanut. Tai oikeastaan vaihtanut, mutta palautuksena ne menee. Tilaukset olleet 10-50€.
[/quote]
Sehän tässä onkin outoa. Mun tilaukset on hinnaltaan olleet 18.1.2014 35 euroa, 22.11.2014 54,95 euroa ja viimeisin 20.5.2015 67,85 euroa. Ensimmäisen maksoin kortilla, toisesta palautin kaikki ja kolmannesta tilauksesta jäi maksettavaksi palautusten jälkeen 25,95 euroa, jonka maksoin eräpäivään mennessä laskulla. Ja nyt tuo yrittämäni tilaus oli tosiaan suuruudeltaan 63 euroa.
En vaan ymmärrä. Mutta ehkä mun ei tarvitse. En kuitenkaan liian usein sieltä tilaile, vaikka nyt yritin ihan kahden kuukauden päästä edellisestä! :D
ap
Mäkin tilasin just kolmen sadan euron nahkatakin laskulla, eikä ongelmia. Ainakaan kesäkuussa ei Zalandoa laskuttanut Lindorff...
Olen kuullut että semmoiset ihmiset, joilla on luottotiedot menneet, ovat tilanneet laskulla älyttömästi tavaraa ja ovat vain jättäneet maksamatta. Zalando ei tarkistanut aluksi hyvin asiakkaiden luottotietoja, näköjään nyt sitten liiankin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:16"]
Oletteko te jo niin vainoharhaisia että ette uskalla mennä enää vaatekauppaan Suomessa?
[/quote]
En ole. Mutta vaatekaupan valikoima ei pärjää Zalandon valikoimalle. Sitten tulee vielä myyjä häiriköimään ja ei löydy sitä sopivaa kokoa. Ainut plussapuoli fyysisessä kaupassa on se sovitusmahdollisuus.
Oon tilannut vuoden sisään neljä kertaa noin 450-500€ tilaukset laskulla ja palauttanut aina kaikki. Edelleen saan tilattua laskulle.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"]
Mäkin tilasin just kolmen sadan euron nahkatakin laskulla, eikä ongelmia. Ainakaan kesäkuussa ei Zalandoa laskuttanut Lindorff...
[/quote]
Lindorff liittyi kommenttiini, että tilasin Stockalta laskulla ja Stockan laskutuksen hoitaa nykyään Lindorff.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:34"]Olen kuullut että semmoiset ihmiset, joilla on luottotiedot menneet, ovat tilanneet laskulla älyttömästi tavaraa ja ovat vain jättäneet maksamatta. Zalando ei tarkistanut aluksi hyvin asiakkaiden luottotietoja, näköjään nyt sitten liiankin hyvin.
[/quote]
Joo, niillähän on ollut noita ongelmia ja vaikka edelleen tarkistavat, niin jotkut ovat silti saaneet tilattua vaikka luottotiedot mennyt.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:35"]Oon tilannut vuoden sisään neljä kertaa noin 450-500€ tilaukset laskulla ja palauttanut aina kaikki. Edelleen saan tilattua laskulle.
[/quote]
Oletko bloggaaja? Olen kuullut että bloggaajat tekevät noin.
Tilasin kesäkuussa kolmet lenkkarit, joiden yhteissummaksi tuli yli 300e. Kännykällä tilatessa en saanut laskuvaihtoehtoa, mutta kun menin tietokoneelle tilaamaan samat tuotteet niin laskuvaihtoehto näkyikin. Olin tilannut Zalandolta kerran aikaisemmin ja tuolloin palautin ainoan tilaamani tuotteen, koska se oli minulle liian pieni.
Tilasin Zalandolta vahingossa vääränkokoiset kengät ja tilasin isommat heti perään. Samalla ostin kaksi hametta. Yritin palauttaa liian pieniä kenkiä, mutta netin kautta ei onnistunut. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, mutta en silti saanut sähköpostivahvistusta. En uskalla ostaa Zalandosta enää mitään, koska palautus ei näköjään toimi tai se on tehty tosi vaikeaksi ja yritän myydä kengät jotain toista tietä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:31"]
[/quote]
Lindorff liittyi kommenttiini, että tilasin Stockalta laskulla ja Stockan laskutuksen hoitaa nykyään Lindorff.
ap
[/quote]
:-)) ok sori, luin huolimattomasti!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:45"]
Tilasin Zalandolta vahingossa vääränkokoiset kengät ja tilasin isommat heti perään. Samalla ostin kaksi hametta. Yritin palauttaa liian pieniä kenkiä, mutta netin kautta ei onnistunut. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, mutta en silti saanut sähköpostivahvistusta. En uskalla ostaa Zalandosta enää mitään, koska palautus ei näköjään toimi tai se on tehty tosi vaikeaksi ja yritän myydä kengät jotain toista tietä.
[/quote]
Zalandon palautus toimii tosi hyvin. Kerran tosin mulle tuli karhulasku palauttamistani tuotteista, mutta se hoitui sähköpostiviestillä heti. Siksi tilaankin laskulla, etten maksa tilausta ennen kun se saapuu. Vääriä tuotteita sieltä tulee kyllä välillä.
Mitä hittoa? Minulla toimii kaikki niin kuin ennenkin.
Sieltä rikolliset tilaavat toisten nimellä ja lasku tulee pahaa-aavistamattomalle uhrille tavaran mennessä automaattipostin kautta rikolliselle. Tämän vuoksi laskuvaihtoehtoa ei pitäisi olla lainkaan tai tilaajatietojen oikeellisuus pitäisi ainakin varmistaa hyvin tarkkaan ennen tilauksen toimitusta!
Omapahan on tappionsa...
Nim. Kokemusta on
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:35"]Oon tilannut vuoden sisään neljä kertaa noin 450-500€ tilaukset laskulla ja palauttanut aina kaikki. Edelleen saan tilattua laskulle.
[/quote]
Oletko bloggaaja? Olen kuullut että bloggaajat tekevät noin.
[/quote]
Olen kyllä. Tilaan niistä paikoista joihin minulla on affiliate mainontasopimus eli linkkaan kuvatut vaatteet ko kauppaan ja saan vielä mukavat provisiot päälle.
Itse tilasin juuri laskulla 450e edestä, eikä mitään ongelmaa.