Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Aitoavioliitto-tyypit sivuuttavat "aitojen perheiden" ongelmat???

Vierailija
21.07.2015 |

Nyt ollaan muka "löydetty" ihanteellinen ja takuuvarmasti toimiva perhemuoto, joka on lapsen kannalta pelkkää onnea ja tasapainoa. Vähän huvittaa, kun muistelen vaikka mun omaa lapsuuttani ja omaa isääni, joka oli täysi kotityranni ja alisti niin äitiä, minua, kuin veljiänikin. Ja oli oikein kunnon kristillinen perhe, helluntaisrk:n jäseniä. Vanhin veli tappoi itsensä teininä ja itse olen käynyt terapiassa koko aikuisikäni. 

Mun kokemukseni paskasta "aidosta" perheestä ei taida olla ainoa? Turvakodeissa käy yli 1100 asiakasta joka vuosi. Nuo asiakkaat ei kaikki liene sateenkaari- ym. perheiden jäseniä? Mihin nyt unohtuu se tosiasia, että vanhempien eripariset sukuelimet eivät ole ainoa turvan ja onnellisen lapsuuden tae! Avioliitossa elävissä heteroissa on sekä kelvollisia että todella kelvottomia vanhempia.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:17"]Sitten kehdattiin puhua, että on se niin suuri lahja, että on saanut uskovaiseen perheeseen syntyä, kun ei tarvi pelätä alkoholiongelmia eikä sitä, että vanhemmat eroaisi. Mieheni on alkoholistiperheestä ja meidän lapsuudenkokemukset on hyvin samankaltaisia. T. 12
[/quote]

Halaus sinulle. T. 5

Vierailija
22/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sulle, 5. T. 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:08"]

Minunkin vl-uskovainen perhe oli ulkonaisesti esimerkillinen, mutta sisältä silkkaa p*skaa. Äidillä ei riittänyt aika kaikille lapsille, itse olin pikkuäitinä. Isä oli tosi usein poissa kotoa, mutta kun oli kotona, niin siyä sai pelätä, kun pahoinpiteli meitä lapsia. Siihen päälle seuroihin pakottamiset js helvetillä pelottelu, niin kyllä oli lapselle parasta tosiaan tarjolla... Itse olin teininä niin väsynyt siihen kaikkeen, että suunnittelin itsaria, mutten lopulta uskaltanut sitä tehdä.[/quote]

Otan osaa kokemastasi johtuen ja onnittelut, että olet selvinnyt! Aihe liippaa itseäni läheltä, suuri osa lähisuvusta oli Jehovan Todistajia, oma perhe ei. Olen läheltä todistanut jos jonkinlaisia kuvioita siitä maailmasta, myös siitä puolesta kun joku kapinoi, mitä se eristäminen yhteisöstä tarkoittaa ja mikä kohtaa yksilöä, joka päättää erota. On käsittämätöntä, miten julmaa kohtelua Jumalan nimissä oikeutetaan ihan sokkona.

Tuttua on myös se, miten oma perhe toki tunnustettiin sukulaisiksi, mutta kuitenkin Jehovan Todistajiin kuuluviin verrattuna olimme selvästi sitä "alempaa" jengiä, koska taivaspaikkaa ei ollut tiedossa :D Ja erilaiset käännytyspuheet perusteluineen ym. osaan vieläkin ulkoa. Nykyään onkin helppo todeta ovikelloa soittaville, että tiedän ihan tarpeeksi, ei kannata lähteä koittamaan.

En tiedä, mistä nykyisin jo edesmennyt äitini aikanaan sai vahvuuden ja varmuuden seistä koko tuota miehensä suvun puolelta tullutta painostusta ja käännytystä vastaan ja pitää oman perinteisen evankelisluterilaisen näkemyksensä. Olen hänelle siitä äärettömän kiitollinen ja ihan varma, että hän ainakin hymyilee sieltä pilven reunalta tänä päivänä kun katselee omaa vaellustani suht täysijärkisenä täällä. Uskon myös, että kyllä ne muutkin sukulaiset, kaikesta tuomitsevuudestaan huolimatta, sinnepäin päätyivät, koska eivät kuitenkaan sydämestään olleet pahoja. Vain vähän jonkin osaavan kultinperustajan jujuttamia.

Vierailija
24/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni muisteli usein 30-luvulla itsensä tappanutta siskoaan, joka surmasi itsensä koska tuli raskaaksi kihlauksen aikana, joka purkautui miehen lähdettyä toisen naisen mukaan. Mummon mielestä se oli tekona kunniallisempi, kuin kasvattaa 'äpärälapsi'. Muistan kuinka hänen puheensa tuntuivat  mun omassa nuoruudessa mielettömältä, mutta nyt yhtäkkiä tuntuukin siltä, että noista ajoista ei olekaan kovin pitkä aika. Aitoavioliiton kannattajat vastustavat nimittäin myös aivan kaikkia muita perhemuotoja, kuin naimisissa olevien heteroiden ydinperheitä. Nousevat patavanhoillset asenteet eivät kosketa vain sateenkaariperheitä.

Vierailija
25/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vanhempiani uhreina. "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät." Niin minä ajattelen vaikken raamattuun uskokaan nykyään. En kyllä tiedä, voiko tuota aitoavioliitto-hömpötystä antaa anteeksi, koska sitä pidän tyhmyytenä. T. 12

Vierailija
26/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein oksettaa koko "aito avioliitto" paska. vittu, että nautin, kun se paska kaadetaa eduskunnassa, toivottavasti jo heti alkuunsa lakivaliokunnassa. tää ketju on kultaa ja täyttä asiaa!<3

Vierailija
27/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehelvetissä kasvaneelle tämän projektin seuraaminen on ollut yhtä tuskaa. Omat vanhempani ovat himouskovaisia, iäkkäitä ja ylpeilevät pitkällä avioliitollaan. Lapset saivat remmistä, vitsasta, tukistettiin, peloteltiin perkeleellä ja tungettiin pimeään isoon vaatekomeroon laskemaan syntejä, pakotettiin pyytämään syntejä anteeksi vaikka ei tiedetty mitä oli tehty väärin, sit kun olin teini niin isä huoritteli. Ihania lapsuusmuistoja, kiitos Jeesus.

Vierailija
28/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis en tietenkään tykkää, 23. Meidän pitäisi nousta pitämään enemmän meteliä näistä asioista. En usko että olemme mitään harvinaisia poikkeuksia.

Vierailija
29/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä hyvä juttu, jos useampi ihminen nousisi tämän kampanjan rinnalle vähän kertomaan omia kokemuksiaan perhehelveteistä. Ei siksi, että heteroperheitä jotenkin mustamaalattaisiin sen avulla, vaan siksi että ei nyt ihan oikeesti uskoteltaisi asioiden olevan niin mustavalkoisia kuin tossa kampanjassa! Heteroperheitä on suurin osa kaikista perheistä. On kai sanomattakin selvää, että sinne joukkoon mahtuu myös tuhansia huonoja perheitä ja niitä perheitä, joissa vain yksi 'perheenpää' on äänessä ja muut perheenjäsenet on vaiennettu kärsimään hiljaa.

Vierailija
30/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus myös sulle, 23! Kamalaa, että oma isä haukkuu huoraksi...

Vierailija
31/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvoin mihinkään kirkkoon kuulumattomana yh-äidin kanssa. Lapsuuteni oli erittäin turvallinen ja lämmin. Sääntöjä oli toki, mutta ei pelkoa. Edelleen aikuisena äiti on parhaita ystäviäni.

Vierailija
32/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:07"]Minä kasvoin mihinkään kirkkoon kuulumattomana yh-äidin kanssa. Lapsuuteni oli erittäin turvallinen ja lämmin. Sääntöjä oli toki, mutta ei pelkoa. Edelleen aikuisena äiti on parhaita ystäviäni.
[/quote] <3
Minä olen kasvanut kiireisessä, vanhempieni töiden täyttämässä heteroyhdinperheessä, jossa kuitenkin pisettiin lapsuudestani saakka paljon yhteyttä enooni ja hänen avomieheensä. Koen, että minulla on neljä isää, Eno ja hänen tuleva aviomiehensä ovat olleet tärkeä osa minun kasvamista ja aikuistumista, varsinkin teini-iässä (vaikka olen nainen ja uskisten argumenteissa homot ei osaa kasvattaa nimen omaan vastakkaisen sukupuolen teiniä).

Vierailija
33/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskenä tuntuu hirveältä tuollaiset kommentit, että minun perheessäni 'lapsen paras ei toteudu', mut esimerkiksi meidän naapurissa olevassa riitaisassa ydinperheessä se toteutuu ihan vain koska he ovat kokonainen perhe. Joka viikonloppu kuuluu kiroilua ja huutoa seinän takaa, kun vanhemmat riitelevät siellä lasten kuullen. 

Mulla oli hyvä mies ja turvallinen avioliitto hänen kanssaan ja olen turvallinen vanhempi lapselleni edelleen, vaikka meillä oli perheessä miehen sairastaessa ja menehtyessä paljon surua. Silti varmasti teen kaikkeni että lapsen paras toteutuisi.

Tämä kampanja eriarvoistaa ihan kaikkia muita lapsia, kuin kahden heterovanhemman perheessä syntyneitä  biologisia lapsia. Sana 'biologinen' toistuu adressissa koko ajan.

Tämä sortaa perheitä joissa on adoptiolapsia, joissa toinen vanhempi on kuollut tai vakavasti pysyvästi sairastunut ja kyvytön ottamaan kasvatusvastuuta, tämä sortaa kaikenlaisia yksinhuoltajaperheitä ja tietenkin myös sateenkaariperheitä. Mikä tarkoitus on ollut aloittaa pääasiassa lapsiin kohdistuva leimaamiskampanja, sitä en kyllä ymmärrä...

Vierailija
34/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:40"]

Leskenä tuntuu hirveältä tuollaiset kommentit, että minun perheessäni 'lapsen paras ei toteudu', mut esimerkiksi meidän naapurissa olevassa riitaisassa ydinperheessä se toteutuu ihan vain koska he ovat kokonainen perhe. Joka viikonloppu kuuluu kiroilua ja huutoa seinän takaa, kun vanhemmat riitelevät siellä lasten kuullen. 

Mulla oli hyvä mies ja turvallinen avioliitto hänen kanssaan ja olen turvallinen vanhempi lapselleni edelleen, vaikka meillä oli perheessä miehen sairastaessa ja menehtyessä paljon surua. Silti varmasti teen kaikkeni että lapsen paras toteutuisi.

Tämä kampanja eriarvoistaa ihan kaikkia muita lapsia, kuin kahden heterovanhemman perheessä syntyneitä  biologisia lapsia. Sana 'biologinen' toistuu adressissa koko ajan.

Tämä sortaa perheitä joissa on adoptiolapsia, joissa toinen vanhempi on kuollut tai vakavasti pysyvästi sairastunut ja kyvytön ottamaan kasvatusvastuuta, tämä sortaa kaikenlaisia yksinhuoltajaperheitä ja tietenkin myös sateenkaariperheitä. Mikä tarkoitus on ollut aloittaa pääasiassa lapsiin kohdistuva leimaamiskampanja, sitä en kyllä ymmärrä...

[/quote]

Ihmiset jotka leimaavat lapsia on tasan samoja ihmisiä, jotka vetoavat näissä kampanjoissa siihen, että "Lapsia kiusataan, jos perheessä ei ole sekä isää että äitiä!" Itse he ovat niitä ensimmäisiä kiusaajia ja leimaamisen alullepanijoita!

Vierailija
35/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:07"]Minä kasvoin mihinkään kirkkoon kuulumattomana yh-äidin kanssa. Lapsuuteni oli erittäin turvallinen ja lämmin. Sääntöjä oli toki, mutta ei pelkoa. Edelleen aikuisena äiti on parhaita ystäviäni. [/quote] <3 Minä olen kasvanut kiireisessä, vanhempieni töiden täyttämässä heteroyhdinperheessä, jossa kuitenkin pisettiin lapsuudestani saakka paljon yhteyttä enooni ja hänen avomieheensä. Koen, että minulla on neljä isää, Eno ja hänen tuleva aviomiehensä ovat olleet tärkeä osa minun kasvamista ja aikuistumista, varsinkin teini-iässä (vaikka olen nainen ja uskisten argumenteissa homot ei osaa kasvattaa nimen omaan vastakkaisen sukupuolen teiniä).[/quote]

Yleensä av:n keskustelut ovat aina sellaisia vähän sinnepäin ja provojen kyllästämää roskaa. Tämä on ollut mielestäni ainakin tähän asti rohkeaa, hienoa ja avointa keskustelua. Esille nousivat eritoten viimeisimmät kommentit, mutta hyviä ovat aiemmatkin. Ei tarkoita ollenkaan sitä, etteikö olisi ok esittää myös vastakkaisia mielipiteitä. kunhan tekee ne vastapuolta kunnioittaen.

Vierailija
36/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun kerrotte täällä näitä! Toisinaan yritän osallistua kiihkouskovaisten somekeskusteluihin juuri tämän ketjun kaltaisilla aiheilla, mutta kun EIII HÖPÖ HÖPÖ MINÄ JA MINUN USKO JA KYLLÄ SE VAAN NYT ON NÄIN KOSKA RAAMATTU. On ihan hirveän turhauttavaa yrittää keskustella ihmisten kanssa, jotka eivät osaa/suostu keskustelemaan aiheista eri näkökulmista ja aikuismaisesti. Anteeksi capslock, kävi tunteisiin. Jatkakaa, ootte niin virkistäviä ja ihania!

Vierailija
37/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:44"]Nyt ollaan muka "löydetty" ihanteellinen ja takuuvarmasti toimiva perhemuoto, joka on lapsen kannalta pelkkää onnea ja tasapainoa. Vähän huvittaa, kun muistelen vaikka mun omaa lapsuuttani ja omaa isääni, joka oli täysi kotityranni ja alisti niin äitiä, minua, kuin veljiänikin. Ja oli oikein kunnon kristillinen perhe, helluntaisrk:n jäseniä. Vanhin veli tappoi itsensä teininä ja itse olen käynyt terapiassa koko aikuisikäni. 

Mun kokemukseni paskasta "aidosta" perheestä ei taida olla ainoa? Turvakodeissa käy yli 1100 asiakasta joka vuosi. Nuo asiakkaat ei kaikki liene sateenkaari- ym. perheiden jäseniä? Mihin nyt unohtuu se tosiasia, että vanhempien eripariset sukuelimet eivät ole ainoa turvan ja onnellisen lapsuuden tae! Avioliitossa elävissä heteroissa on sekä kelvollisia että todella kelvottomia vanhempia.
[/quote]
Onko jotain muuta kuin mutua, tuosta turvakotijutusta, siis dokumenttia tai jotain. Itsekin epäilen että kaikki turvakodeissa olevat eivät ole sateenkaariperheistä, toisaalta lähes kaikki sateenkaariperheet on kyllä turvakotien asiakkaita.

Vierailija
38/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:44"]Nyt ollaan muka "löydetty" ihanteellinen ja takuuvarmasti toimiva perhemuoto, joka on lapsen kannalta pelkkää onnea ja tasapainoa. Vähän huvittaa, kun muistelen vaikka mun omaa lapsuuttani ja omaa isääni, joka oli täysi kotityranni ja alisti niin äitiä, minua, kuin veljiänikin. Ja oli oikein kunnon kristillinen perhe, helluntaisrk:n jäseniä. Vanhin veli tappoi itsensä teininä ja itse olen käynyt terapiassa koko aikuisikäni.  Mun kokemukseni paskasta "aidosta" perheestä ei taida olla ainoa? Turvakodeissa käy yli 1100 asiakasta joka vuosi. Nuo asiakkaat ei kaikki liene sateenkaari- ym. perheiden jäseniä? Mihin nyt unohtuu se tosiasia, että vanhempien eripariset sukuelimet eivät ole ainoa turvan ja onnellisen lapsuuden tae! Avioliitossa elävissä heteroissa on sekä kelvollisia että todella kelvottomia vanhempia. [/quote] Onko jotain muuta kuin mutua, tuosta turvakotijutusta, siis dokumenttia tai jotain. Itsekin epäilen että kaikki turvakodeissa olevat eivät ole sateenkaariperheistä, toisaalta lähes kaikki sateenkaariperheet on kyllä turvakotien asiakkaita.

[/quote]

"Turvakotien palveluja käytti Suomessa viime vuonna yhteensä noin 1200 naista, 60 miestä ja runsaat 1200 alaikäistä lasta. Tyypillinen asiakas on miespuolisen uhkailijan nyrkkejä pakeneva nuori äiti lapsineen."

http://www.kansantahto.fi/2015/01/turvakodin-suoja-nyt-lakisaateinen-oikeus/

Vierailija
39/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Loppuaikoina ruokakauppa oli ainoa paikka, johon pääsin ilman kuulustelua siitä, missä olin ollut ja ketä nähnyt. Suunnittelin useaan kertaan päättäväni päiväni, jotta saisin helpotuksen tilanteeseeni. Mutta aina rakkaus lapsiin sai jaksamaan seuraavaan päivään. En tiedä mistä sain viimein voimaa irtaantua perhehelvetistä. Eräänä päivänä riivimme nopeasti ystäväni kanssa minun ja lasten tavarat jätesäkkeihin. Pääsin lasteni kanssa omaan asuntoon. Yhteisen kymmenen vuoden aikana sisältäni kuoli niin paljon, etten seuraavaan kymmeneen vuoteen pystynyt edes itkemään. Nyt lähdöstäni on kulunut viisitoista vuotta ja olen sinut itseni ja menneisyyteni kanssa. Toivotankin itselleni rakkauden ja onnen täytteistä loppuelämää.” - Sitten olin vapaa
Suomen 12 turvakodista suojaa hakee vuosittain noin 1200 naista ja sama määrä alaikäisiä lapsia. Asiakasmäärä on jatkuvassa nousussa ja Helsingissä jäi viime vuonna yli sata perheväkivallan uhria ilman turvakotipaikkaa. Tyypillisin turvakodin asiakas on 25–34-vuotias pienten lasten äiti."

https://www.naistenlinja.fi/tule-mukaan/ajankohtaista-2/sitten-olin-vapaa/

Vierailija
40/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:10"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 04:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:44"]Nyt ollaan muka "löydetty" ihanteellinen ja takuuvarmasti toimiva perhemuoto, joka on lapsen kannalta pelkkää onnea ja tasapainoa. Vähän huvittaa, kun muistelen vaikka mun omaa lapsuuttani ja omaa isääni, joka oli täysi kotityranni ja alisti niin äitiä, minua, kuin veljiänikin. Ja oli oikein kunnon kristillinen perhe, helluntaisrk:n jäseniä. Vanhin veli tappoi itsensä teininä ja itse olen käynyt terapiassa koko aikuisikäni.  Mun kokemukseni paskasta "aidosta" perheestä ei taida olla ainoa? Turvakodeissa käy yli 1100 asiakasta joka vuosi. Nuo asiakkaat ei kaikki liene sateenkaari- ym. perheiden jäseniä? Mihin nyt unohtuu se tosiasia, että vanhempien eripariset sukuelimet eivät ole ainoa turvan ja onnellisen lapsuuden tae! Avioliitossa elävissä heteroissa on sekä kelvollisia että todella kelvottomia vanhempia. [/quote] Onko jotain muuta kuin mutua, tuosta turvakotijutusta, siis dokumenttia tai jotain. Itsekin epäilen että kaikki turvakodeissa olevat eivät ole sateenkaariperheistä, toisaalta lähes kaikki sateenkaariperheet on kyllä turvakotien asiakkaita.

[/quote]

"Turvakotien palveluja käytti Suomessa viime vuonna yhteensä noin 1200 naista, 60 miestä ja runsaat 1200 alaikäistä lasta. Tyypillinen asiakas on miespuolisen uhkailijan nyrkkejä pakeneva nuori äiti lapsineen."

http://www.kansantahto.fi/2015/01/turvakodin-suoja-nyt-lakisaateinen-oikeus/

[/quote]

Turvakodit siis toimivat surkeasti, jos asiakkaat on naisia ja vakavan parisuhdeväkivallan uhri on useammin mies kuin nainen, tässä kyllä ajattelisin sateenkaariperheitä, mutta naisten osuus vakavassa parisuhdeväkivallassa on tekikänäkin miehiä suurempi.
Näin siis eilen netistä luin.Eri järjestöt antavat jotenkin toisenlaista kuvaa parisuhdeväkiallasta, sellaista joka sopii heille, mutta millä ei ole todellisuuden kanssa tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi