Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Aitoavioliitto-tyypit sivuuttavat "aitojen perheiden" ongelmat???

Vierailija
21.07.2015 |

Nyt ollaan muka "löydetty" ihanteellinen ja takuuvarmasti toimiva perhemuoto, joka on lapsen kannalta pelkkää onnea ja tasapainoa. Vähän huvittaa, kun muistelen vaikka mun omaa lapsuuttani ja omaa isääni, joka oli täysi kotityranni ja alisti niin äitiä, minua, kuin veljiänikin. Ja oli oikein kunnon kristillinen perhe, helluntaisrk:n jäseniä. Vanhin veli tappoi itsensä teininä ja itse olen käynyt terapiassa koko aikuisikäni. 

Mun kokemukseni paskasta "aidosta" perheestä ei taida olla ainoa? Turvakodeissa käy yli 1100 asiakasta joka vuosi. Nuo asiakkaat ei kaikki liene sateenkaari- ym. perheiden jäseniä? Mihin nyt unohtuu se tosiasia, että vanhempien eripariset sukuelimet eivät ole ainoa turvan ja onnellisen lapsuuden tae! Avioliitossa elävissä heteroissa on sekä kelvollisia että todella kelvottomia vanhempia.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden erisukupuolisen biologisen vanhemman perhemalli ei takaa lapsen kannalta vielä yhtään mitään. Se ei ole tasapainoisen lapsuuden välttämätön eikä myöskään riittävä ehto. On käsittämätöntä typeryyttä toitottaa tätä perhemallia ainoana oikeana. Se ei sitä ole, kuten nyt vaikkapa edelläolevista kommenteista olemme saaneet lukea. Yksi hyvä vanhempi on parempi kuin kaksi huonoa. Yksi hyvä on parempi kuin yksi hyvä ja yksi huono. Kaksi hyvää on ihan luksusta. On ihan sama mitä sukupuolta he ovat, jos rakkaus on perheessä läsnä. Ja hyvällä  en nyt tarkoita mitään täydellistä, vaan sellaista joka aidosti välittää lapsesta, on hänelle läsnä ja pyrkii lapsen kannalta hyvään. Huono voi olla vaikka kuinka "menestyvä" ja "kunnollinen", mutta hän ei ole lapselle läsnä tai laiminlyö/pahoinpitelee tätä henkisesti ja/tai fyysisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argumentti on myös mitä oudoin koska Suomessa on jo rekisteröity parisuhde ja sateenkaariperheitä. Avioliiton avaaminen ei luo mitään uutta outoa perhemallia.

Vierailija
4/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 12:25"]

Argumentti on myös mitä oudoin koska Suomessa on jo rekisteröity parisuhde ja sateenkaariperheitä. Avioliiton avaaminen ei luo mitään uutta outoa perhemallia.

[/quote]

Joo mutta nämä tyypit esittävät asian, kuin olisivat keksineet täydellisen perheen mallin, jossa jokainen lapsi kasvaa tasapainoiseksi ja onnelliseksi ja tulee kohdelluksi ainutlaatuisena yksilönä. Ihmettelin yhdellä kojulla sitä, että mihin nyt unohtuu heteroperheissä tapahtuva perheväkivalta niin häkeltynyt nainen vastasi että: "perheissä yritetään enemmän avioliiton eteen, jos homous ja erot ei ole vaihtoehto." Idioottimainen kommentti, jos ajattelee ap:n aloituksen kaltaisen kodin tilannetta. "Erot ei ole vaihtoehto" jäi kaivelemaan, mietin että kieltävätkö he seuraavaksi avioerot??

Vierailija
5/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 03:07"]Minä kasvoin mihinkään kirkkoon kuulumattomana yh-äidin kanssa. Lapsuuteni oli erittäin turvallinen ja lämmin. Sääntöjä oli toki, mutta ei pelkoa. Edelleen aikuisena äiti on parhaita ystäviäni.
[/quote]
Lisään, että asuin yh-äidin kanssa siksi, että isäni kuoli, kun olin ihan pieni. Ehkä häntä olisi vain pitänyt kieltää sairastumasta ja kuolemasta, etten olisi joutunut vääränlaiseen perhemalliin. Onneksi silloin lapsuudessani 70-80 luvuilla, kukaan ei koskaan kommentoinut minulle perheeni olevan jotenkin vääränlainen. Minusta perheeni oli juuri hyvä.

Vierailija
6/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ettei tuollaiset poikkeukset mitenkään edistä heidän agendaa.

Vierailija
7/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa!

Vierailija
8/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entä pitäisikö lapset ottaa pois jos ero tulee tai toinen kuolee? Tai vahinko raskaus johon isä ei halua ottaa osaa? Mitäs sitten? Otetaan lapsi pois ja annetaan heteroparille?

Vierailija
9/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhut niin asiaa kuin olla ja voi! Minunkin uskovainen ydinperheeni oli yhtä helvettiä. Vihaa, katkeruutta, ivaa, alistamista, väkivaltaa, julmuutta, empatiakyvyttömyyttä, tunnekylmyyttä. Ihana ydinperhe! Levolle lasken luojani!

Vierailija
10/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:48"]

Sen takia ettei tuollaiset poikkeukset mitenkään edistä heidän agendaa.

[/quote]

"Poikkeuksia" on aika paljon. Suomessa on arvion mukaan 300 000-500 000 alkoholin riskikäyttäjää. Tuo luku kertoo siitä, että myös aika monessa heterovanhempien muodostamassa ydinperheessä on alkoholiongelmia, puhumattakaan henkisestä, taloudellisesta, uskonnollisesta tai fyysisestä väkivallasta tai seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jota esiintyy myös heteroperheissä. Mutta nyt luodaan mielikuvaa, johon poikkeukset eivät sovi.

Vierailija
11/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he haluavat kieltää abortin ja pakottaa vahinkoraskautuneet päätymään adoptioon. Sitä ennen on vain varmistettava ettei nämä lapset joudu homopareille, sillä hihhuleiden ns syntimittarit menee rikki ja he sekoavat miettiessään onko sateenkaariperhe vai abortti pahempi asia.

Vierailija
12/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:48"]

Ja entä pitäisikö lapset ottaa pois jos ero tulee tai toinen kuolee? Tai vahinko raskaus johon isä ei halua ottaa osaa? Mitäs sitten? Otetaan lapsi pois ja annetaan heteroparille?

[/quote]

Adressin vetäjä on kommentoinut yh- ja leskiperheistä, että niissä "lapsen paras ei tietenkään toteudu". Oon kyllä sitä mieltä että yh:n tai lesken lapselle on paljon rankempi kokemus tulla yhteiskunnan taholta tuomituksi "vääränlaiseen perheeseen kuuluvana", kuin elää ihan tavallista perhearkea yhden vanhemman kanssa. 

Vierailija
13/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:52"]

Ap, puhut niin asiaa kuin olla ja voi! Minunkin uskovainen ydinperheeni oli yhtä helvettiä. Vihaa, katkeruutta, ivaa, alistamista, väkivaltaa, julmuutta, empatiakyvyttömyyttä, tunnekylmyyttä. Ihana ydinperhe! Levolle lasken luojani!

[/quote]

Mä oon päässyt jaloilleni terapian ja Uskontojen uhrit ry:n ansiosta. Muistot tekopyhästä paatoksesta iskee taas vasten kasvoja, kun tota Aitoavioliittoa rummutetaan. Pastorinakin toiminut isäni ei ollut koskaan niin tarmokas, kuin silloin kun pääsi tuomitsemaan muita. Miksi niin monet uskovaiset saavat suurimman nautinnon muiden tuomitsemisesta, mutta suhteessa siihen käyttävät niin vähän voimia toisten auttamiseen?

Vierailija
14/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:48"]

[/quote]

Adressin vetäjä on kommentoinut yh- ja leskiperheistä, että niissä "lapsen paras ei tietenkään toteudu". Oon kyllä sitä mieltä että yh:n tai lesken lapselle on paljon rankempi kokemus tulla yhteiskunnan taholta tuomituksi "vääränlaiseen perheeseen kuuluvana", kuin elää ihan tavallista perhearkea yhden vanhemman kanssa. 

[/quote]

Samaa paskaa se silti suoltaa. Ainoa mikä lapselle on tärkeää on hyvä hoito ja rakkaus. Tuli se sitten isältä tai äidiltä tai molemmilta samaa aikaa tuplana tai eri parina

Vierailija
15/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on paljon helpompi torjua kaikki itselle outo ja  erilainen, koska se aiheuttaa pelkoa ja hämmennystä. Silloin on tarpeen sokea "usko" ja luottamus siihen, että se oma kapea näkökanta ja tapa käsitellä asioita on ainoa ja oikea. Ja silloin juuri suljetaan silmät kaikilta niiltä ongelmilta, joita myös vaikkapa niissä "perinteisissä" avioliitoissa on. On täysin käsittämätöntä, että esimerkiksi tässä tapauksessa perustellaan lapsen etuna ja ainoana oikeana vaihtoehtona perinteistä avioliittoa. Perhehelvettejä on aivan tarpeeksi ja todisteita niistä riittää. Jos ei uskalla katsoa totuutta silmiin, kannattaisi ainakin olla ihan hiljaa sen sijaan, että valheellisilla argumenteilla lähtee omaa rajoittuneisuuttaan puolustamaan.

Totaalisen irvokasta puolestaan on, kun lasten edun nimissä tasa-arvoista avioliittolakia vastustavat edustajat tiukoista lahkoista ja uskontokunnista, joista jatkuvasti avoimuuden lisääntyessä paljastuu mitä kuvottavampia vuosia jatkuneita laajamittaisia lasten hyväksikäyttötapauksia ja niiden peittelyä. Olisiko siinä kohdalla parasta ja kristillistä ihan Raamatun opetusten mukaisesti ensin kaivaa se malka sieltä omasta silmästä ja sitten vasta alkaa kivitellä saati arvostella muita ja heidän valintojaan? Kaksinaismoralismi, suvaitsemattomuus ja typeryys kulkevat usein käsi kädessä.

Vierailija
16/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin vl-uskovainen perhe oli ulkonaisesti esimerkillinen, mutta sisältä silkkaa p*skaa. Äidillä ei riittänyt aika kaikille lapsille, itse olin pikkuäitinä. Isä oli tosi usein poissa kotoa, mutta kun oli kotona, niin siyä sai pelätä, kun pahoinpiteli meitä lapsia. Siihen päälle seuroihin pakottamiset js helvetillä pelottelu, niin kyllä oli lapselle parasta tosiaan tarjolla... Itse olin teininä niin väsynyt siihen kaikkeen, että suunnittelin itsaria, mutten lopulta uskaltanut sitä tehdä.

Vierailija
17/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini, uskovainen ihminen, puolustaa tätä ainoaa oikeaa pyhää avioliittoa. Omassaan hän kärsi suuresti mielenvikaisen puolisonsa armoilla. Kaiken se kestää. Kunnes, käsittämätöntä kyllä, lähti ja erosi 40 v jälkeen. Mutta edelleen avio pyhä, homot kauhistus.

Vierailija
18/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:06"]koska on paljon helpompi torjua kaikki itselle outo ja  erilainen, koska se aiheuttaa pelkoa ja hämmennystä. Silloin on tarpeen sokea "usko" ja luottamus siihen, että se oma kapea näkökanta ja tapa käsitellä asioita on ainoa ja oikea. Ja silloin juuri suljetaan silmät kaikilta niiltä ongelmilta, joita myös vaikkapa niissä "perinteisissä" avioliitoissa on. On täysin käsittämätöntä, että esimerkiksi tässä tapauksessa perustellaan lapsen etuna ja ainoana oikeana vaihtoehtona perinteistä avioliittoa. Perhehelvettejä on aivan tarpeeksi ja todisteita niistä riittää. Jos ei uskalla katsoa totuutta silmiin, kannattaisi ainakin olla ihan hiljaa sen sijaan, että valheellisilla argumenteilla lähtee omaa rajoittuneisuuttaan puolustamaan.

Totaalisen irvokasta puolestaan on, kun lasten edun nimissä tasa-arvoista avioliittolakia vastustavat edustajat tiukoista lahkoista ja uskontokunnista, joista jatkuvasti avoimuuden lisääntyessä paljastuu mitä kuvottavampia vuosia jatkuneita laajamittaisia lasten hyväksikäyttötapauksia ja niiden peittelyä. Olisiko siinä kohdalla parasta ja kristillistä ihan Raamatun opetusten mukaisesti ensin kaivaa se malka sieltä omasta silmästä ja sitten vasta alkaa kivitellä saati arvostella muita ja heidän valintojaan? Kaksinaismoralismi, suvaitsemattomuus ja typeryys kulkevat usein käsi kädessä.
[/quote]

Aamen. Juuri mäin.

Vierailija
19/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä mielikuvissa haetaan jotain onnellista 50-luvun Suomisen kiiltokuvaperhettä, jollaista ei ikinä ole ollut olemassa, missään. Ja jos olisi, se olisi kammottava vankila - paitsi ehkä sille perheen isälle?

Vierailija
20/43 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kehdattiin puhua, että on se niin suuri lahja, että on saanut uskovaiseen perheeseen syntyä, kun ei tarvi pelätä alkoholiongelmia eikä sitä, että vanhemmat eroaisi. Mieheni on alkoholistiperheestä ja meidän lapsuudenkokemukset on hyvin samankaltaisia. T. 12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi