Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 kk vauva ei huoli tuttia - myöhäistä opettaa?

Vierailija
07.08.2015 |

En ole erityisen aktiivisesti yrittänyt lasta tuttiin opettaa, mutta aina silloin tällöin olen koittanut antaa. Ihan alussa useammin. Ei kelpaa, sylkäisee vain tutin pois. Onkohan nyt jo myöhäistä opettaa? Ja ei kai tutittomuudesta mitään haittaa ole?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kaipaa, ei kannata enää opettaa. Mulla ekalla oli, toisella ei. Helpompi oli ilman.

Vierailija
2/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole mitään haittaa tutittomuudesta, ei se ole mikään pakollinen juttu. Jos vauva ei halua tuttia niin ei kannata yrittää antaa. Tutittomuudesta voi olla hyötyä! Itselläni liian pitkä tutinkäyttö johti vihoihin hampaisiin. Olisipa äiti ja isä vaan ottaneet sen tutin ajoissa pois tai jättäneet antamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöhäistä opettaa. Mutta ei kannata opettaa jos ei ole pakko. Meidän neiti rupes 3 kk iässä imemään peukaloa, mutta oppi kyl tutille sitkeellä tarjoamisella, erityisesti väsyneenä.

Vierailija
4/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyväksyi tutin vasta lähempänä 4 kk ikää. Kokeilin eri mallista kuin aiemmin ja se sitten kelpasikin yhtäkkiä. Ei siitä haittaa ole jos tuttia ei käytä, mutta on siitä ollut apua toisinaan.

Vierailija
5/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempihan se melkein on jos ei tuttia tarvitse/huoli! Nimimerkillä 7kk vauvan äiti, joka herää joskus pahimmillaan 10 kertaa yössä poimimaan vauvan hukkunutta tuttia. 

Vierailija
6/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole koskaan syöty tuttia, vaikka tyttö on jo 10kk. Helpompi vaan, kun ei tarvi sitten opetella siitä pois.

Vierailija
7/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapsesi ei imeskele peukaloa tai nyrkkiä niin tutti ei ole välttämätön mutta jos imemisen tarve on suuri niin ottaisin tutin käyttöön koska tutin voi poistaa käytöstä mutta peukaloa tai nyrkkiä et voi irrottaa.

Vierailija
8/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaverin lapsi ei oppinut tutille millään. Sitten kun pikkusisarus syntyi, niin oppi tutinkäytön kypsässä 1,5-vuoden iässä...

Meillä muksu ei syönyt tuttia. Vieraat tulivat kaupungilla "laps' raukka kun ei edes tuttia ole annettu" ja sukulaisista osa piti nykyajan vouhotuksena olla tutitta :D Todella paljon kyllä sain negatiivista palautetta siitä, että sillä ei ollut tuttia. 

Mä odotin että se oppisi imemään peukaloa, mutta ei se oppinut sitäkään koskaan. 5 kk:n iässä lopetin tutin tarjoomisen, se kun alkoi pureskella sitä. Näin jälkikäteen ajateltuna tutittomuus oli todella toimiva juttu, kun sitä ei siitä tarvinnut opettaa pois. 

Vierailija
9/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva reilu 4kk ja tutti suussa vain nukkumaanmennessa kun imuhaluja tuntuu olevan silloin, imee muuten peukaloa jollei tuttia anna.

Vierailija
10/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettaisit? Mulla poika 1v3kk ei huolinut. Nyt mä olen hänen tutti. Nukkuu vieressä tissi suussa puoli yötä. Oon ihan puhki...

Vierailija
11/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö ei ikinä huolinut tuttia ja hyvin olemme pärjänneet :)

Vierailija
12/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vihdoin pitkän opettelun jälkeen 3,5 kk vauvan syömään tuttia, tosin opetin ainoastaan siksi kun muuten joko toimitin itse tutin virkaa tai vauva rääkyi naama punaisena jos en koko ajan pitänyt tissiä hänen ylhäisyytensä suussa :D

Sittemmin tosin söi tuttia enää nukahtaessaan, toki jos näki tutin niin laittoi sen suuhun mutta esim. ylös nostettua tuttia ei koskaan kerjännyt tai vaatinut.

Vierailija
13/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:26"]

Ei meilläkään ole koskaan syöty tuttia, vaikka tyttö on jo 10kk. Helpompi vaan, kun ei tarvi sitten opetella siitä pois.

[/quote] meillä ei ollut mitään ongelmaa lopettaa tutin käyttöä.. ollaan vissiin erilaisia kuin muut..  poika ei tainnut kertaakaan  itkeä puolentoista vuoden ikäisenä tutin perään kun luopui siitä 

Vierailija
14/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein nyt jo alkaa olla järkevämpää olla opettamatta. Mulla on kaikki kolme lasta tutittomia. Ensimmäinen kieltäytyi täysin, yritin varmaan puolivuotiaanakin vielä. :D Toinen ei helpolla oppinut niin annoin olla, kolmas olisi ottanut, mutta mä en enää itse osannut käyttää sitä edellisten kokemuksesta niin jäi ja unohtui ekan kuukauden sisällä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi