Tuntuu, että olen ainoa parikymppinen ilman
Instagramia :D
Kaikissa illanistujaisissa tai kahvilla muiden kamerat laulaa ja välittömästi kuvat lisätään instaan, ja loppu kahvittelun tsekataan paljonko tykkäyksiä on.
Kommentit (27)
Ap ja kaverit ovat 23-25 vuotiaita, osa yliopistossa osa amk:ssa. Suurehko kaupunki Suomessa :)
Musta se on epäkohteliasta naputella koko ajan kännykkää muiden kanssa olessa. Itse pidän kännykkää osittain äänettömällä, ainoastaan puhelut päästävät äänen.
En jaksa ystävien kanssa ollessa kuunnella whatsappin spämmäystä, jos jotain oikeasti tärkeää on, se tulee soittamalla :)
Mulla on insta ja se on suosikkiappini koko puhelimessa. Ei sinne tarvitse laittaa mitään selfieitä tai ruokakuvia kuten joku sanoi. Laittaa ihan mistä itse tykkää. Mun tili on lähes kokonaan arkkitehtuurikuvia täynnä koska se on mun juttu ja rakastan valokuvata rakennuksia. Toisten kivojen tilien seuraaminen on mielestäni myös ihanan piristävää. Paljon kivempaa kuin facebookin jatkuvat avautumiset ja ruikutukset mielestäni. Instagramissa on niin helppo valita itse mistä pitää ja mulle ainakin se tuo aina hyvän mielen aamulla ja inspiraatiota selata läpi seurattuani uudet kuvat. Että jokainen tyylillään, mutta eihän se mikään pakollinen juttu ole.
Mun mielestä on surullista miten maailma pyörii nykyään somen ympärillä.
On facebookit, twitterit ja instagramit.. Ihmiset käy kahvilla ja suurimman osan ajasta ollaan puhelin kädessä.. Jokainen saa toki tehdä niinkuin itse parhaakseen näkee, mutta kyllä mulla on ikävä aikoja, jolloin oli tavalliset puhelimet, jolla soitettiin ja lähetettiin tekstareita. Tietokoneella sitten tehtiin kaikki muu, jos sellaista omisti.
Mullakaan ei ole. Vaikka kaveriporukan paine on kova. Jotenkin koen sen vaan niin turhana itselle.
T: 25v
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:12"]
Mä taidan omasta kaveripiiristäni olla ainoa, jolla ei ole instaa.
Mun mielestä on erittäin epäkohteliasta olla porukalla yhdessä ja napsia kuvia koko ajan päivittää somea. Musta tuntuu, että tää mun ikäpolvi on nolompaa. Nuorilta noi asiat sujuu silleen vaihvihkaa, mutta nää mammat ja setämiehet pulaa ja tönkkää ja ihmettelee, että mihin se kuva hävis ja sitten porukalla pitää ihmetellä, nii-in mihin se hävis. Siinä ne hetket sitten kuluukin.
Rouva 43v
[/quote]
En kanssa ole lainkaan ymmärtänyt tätä viimevuosien kehittyvää trendiä "olla läsnä somessa". Mua ei voisi vähempää kiinnostaa kuvailla omaa arkipäivääni ja tunkea niitä kuvia jonnekin ja sitten jänskätä että millaisia kommentteja tulee. Aivan vitun sama - mistä syystä mulla ei olekaan kun whatsapp, että tavottaa oman nuorison. Sinnekään en jaksa mitään profiilikuvia päivitellä, mikä tuntuu olevan jo sekin muotia. Ja ketä kiinnostaa työkavereiden tai muiden kavereiden arkipäivä... missä ne oli kahvilla ja oliko se kahvi hyvää vai kohtuullista... tänä someaikana tuntuu, että jokainen ihminen kuvittelee, että niiden normaali arkielämä on muista jotenkin tosi kiinnostavaa. No, ei ole. Sitten vaikuttaa, että muut someilijat niin niiden sitten kohteliaisuudesta täytyy niitä kommentteja ja peukkujaan jakaa, kun kerta ovat sinne someen menneet. Ihme kierre.
En o, enkä tu. Ja naureskelen teille, jotka joka toinen hetki ootte joko jotain sinne jakamassa tai sitten jonkun muun touhuja kommentoimassa.
Herra47
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 14:08"]
No mua ärsyttää, kun kellään maalaiskaverilla ei ole instaa. Toisaalta mitäpä ne siellä kuvaisivatkaan. T. kaupunkiin muuttanut '92.
[/quote]
No kai ne voi kuvata vaikka pilluaan?
[/quote]
Tai lehmiä, traktoreita, sikoja, juntteja, lampaita, hevosia, peltoa ja oravia.
Niin miksipäs sitä tehdä jos ei tykkää. Itse sinne laittelen kuvia, kun saan kivan otettua.
En tunne ketään, jolla olisi Instagramia. Hädin tuskin edes tiedän mistä on kyse. N28
Ei minullakaan N27. Laajasta kaveripiiristä ainoastaan yhdellä on instagram. Muutenkin somen käyttö on vähäistä. Itse olen naamakirjassa vain sen takia, että saan kutsuja tapahtumiin jotka muuten menisivät ohi. Meidän kaveripiiri on enemmän ja vähemmän luovilla aloilla työskentelevää korkeakoulutettua sakkia.
Mä olen tasan 20-vuotias, enkä ole ollenkaan somessa :)
12: Anteeksi, kieltämättä huvitti tuo mielikuva joukosta keski-ikäisiä ihmettelemässä "mihin se kuva hävisi?" :). En ole teini enää itsekään.
Onko ap sulla 15-vuotiaita kavereita?:D
Minulla ei ole instaa, twitteriä, facea eikä mitään muutakan vastaavaa.
T. N21
On ig, mutten jaksa käyttää sitä. N22
Täällä toinen parikymppinen ilman instagramia!
Luulin, että kerrot, että susta tuntuu että olet suunnilleen ainoa parikymppinen nainen ilman yli nelikymppistä miestä, ja nyt kyselet neuvoja miten sellainen isketään ja pidetään?
Mulla ei ole edes älypuhelinta. m20