Esimies kieltää käyttämästä oppiarvoa
Onko teillä esimies kieltänyt käyttämästä akateemista oppiarvoa sähköpostin poissaoloviestissä tai allekirjoituksessa?
Meillä (kaupungin virasto) opistotutkinnon suorittanut esimies ei hyväksy, että allekirjoituksessa tai poissaoloviestissä käyttää oppiarvoa. Antaa kuulemma "väärän kuvan". Mistäköhän?
Kommentit (28)
Itse käytän vain tehtävänimikettä, koska se on tärkein. Oppiarvo siellä pohjalla, mutta ei se työhöni vaikuta
Joo, ei meilläkään mitään oppiarvoja liitellä sähköpostiin, miks pitäis, ei tää mikään pätemiskilpailu ole.
Itse olen myös virastossa ja en käytä kuin virkanimikettä. Joskus aina naureskeltiin työkavereille jotka halusivat "päteä" esim. DI-nimikkeellä. Jotenkin vähän vanhahtavaa... Tietty jokainen taplaa tyylillään, mutta jos esimies kieltää sen käytön niin sitten ei sitä käytetä. piste. Meillä ainakin on sähköiset allekirjoitukset erittäin tarkkaan määritelty ja esim. logoa ei saa käyttää. Itse en kehtaisi käyttää tutkintoani koska kukaan muukaan kontaktihenkilö, jolle kirjoitan, ei käytä.
Se on kateellinen sulle, senhän sä halusit kuulla, kun piti lisätä että hän itse on opistotutkinnon käynyt? Tai sitten ei.
Meillä saa tohtorit käyttää, mutta dippa-inssit ei.
Meillä on firman puolesta allekirjoituspohja ja siihen tulee työnimike. En tiedä mitä hyötyä olisi laittaa allekirjoitukseen tutkintonsa nimike.
Terveisin, Nönnöö, Yo-pukuompelija, tradenomi sekä Kaupanalan esimiehen erikoisammattitutkinnon suorittanut
Ei kai noita tutkintoja käytetä allekirjoituksissa muualla kuin yliopistomaailmassa, jossa titteleillä päteminen on oleellinen asia.
Käyntikorteissa taas monesti on näkyvissä tutkinto. Esim. myyntimiehen uskottavuutta lisää se, jos käyntikortissa on esim. insinööri, joten asiakas voi olettaa myyjän oikeasti tietävänkin jotain asiosta (siis jos jotain teknisiä vempaimia myy).
Toistaiseksi mieleeni ei ole tullut, että laittaisin sähköpostin allekirjoitukseen tutkintonimikkeen. Näin ainakin yrityspuolella.
Ystävällisin terveisin
AV-mamma
FM, KM