En jaksa enää kaverini lapsia!
Olenko paha ihminen kun mittani tuli täyteen ystävätärtä joka tu lapsensa ilmaiseen lapsiparkkiin meille useita kertoja viikossa. Milloin käy kaupassa, milloin jumpalla, milloin mitäkin. Olen joskus tarjoutunut auttamaan nimenomaan näin, mutta en tarkoittanut mitään pysyvää perhepäivähoitoa. Nyt kun olen ollut lomalla heinäkuussa, ystäväni on tuonut 12 kertaa lapsensa meille 2-5 tunniksi.
Omat lapseni ovat kyllästyneitä tilanteeseen, sillä heidän huoneensa sotketaan, pelit levitetään ja sänky möyhennetään aina.
Puhumattakaan että ruokaa on mennyt tolkuttomasti. Kun ystäväni palaa hakemaan lapsiaan, he viipyvät vielä tunnin.
Olen poikki.
Olenko sika jos en avaa ovea?
Kommentit (137)
Sanot vaan että et tänään jaksa hoitaa, pitää levätä kun on kerran lomakin, lähdette kenties jossakin käymään tms. Ei tarvii mitään vatsatautia alkaa valehtelemaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:03"]
Mulla on kans yks kaveri, jonka kanssa jossain vaiheessa oli kans se, että saattoi soittaa että mitä teet (tänään/huomenna/milloin hyvänsä) ja jos en keksinyt mitään "tekosyytä" edes mitä olen tekemässä, saattoi nakittaa lapsenvahdikseen vaikka kuvittelin että kysyy seuraa vaikkapa kirpputorille tms. Aina sai siis olla kiertelemässä ja kaartelemassa että ei ole oikeastaan tekemistä, ja voisi vaikka tulla kyläänkin, mutta ei sitä nyt lapsenvahdiksi aina voi suostua... Onneksi lopetin vuorotyöt ja siirryin normaaliin 8-16 työaikaan niin ei ole enää noita arkivapaitakaan...
[/quote]Toi on just ärsyttävää! Röyhkimykset ovat hioneet taitonsa huippuunsa. Tuossa yksi esimerkki: lähestytään toista ovelasti kysymällä, mitä tämä tekee. Kysyjille kannattaa aina pistää vastakysymys, kuten jo ylempänä onkin neuvottu, eli: "Miten niin?".
Jos on kiltti ja hyväntahtoinen ihminen, jonka on vaikea sanoa ei, kannattaa aina pantata kaikkea mahdollista tietoa omista menoistaan ja suunnitelmistaan. Muuten saa aina kyydittäviä, kun on lähdössä autolla Ikeaan tai uimarannalle. Tilanteet tulee usein niin nopeasti, että hyvin kasvatetun ihmisen on vaikea pitää puoliaan. Soittaminen tai kasvokkain kysyminen onkin yksi röyhkimysten suosikkiniksi. Hienotunteinen ihminen esittäisi asiansa tekstiviestillä, jolloin toiselle jää aikaa harkita vastaustaan ja keksiä tarvittaessa tekosyy.
Toiset on vaan taitavia manipuloimaan, mutta se ei ole kiltin ja hyvin kasvatetun häpeä. Niistä ihmisistä täytyy vaan pysyä erossa, ellei halua muuttua yhtä rahvaanomaiseksi.
Olet kynnysmatto: tyhmä mutta hyödyllinen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:29"]No jos on oltu 30v kavereita ja joutuu kiertelemään ja kaartelemaan eikä pysty sanomaan kantaansa epäkohtaan joka kismittää, on se silloin pinnallista. [/quote] Maailma ei ole mustavalkoinen. Toisille on helpompaa sanoa ei. Toiset joutuvat hyväksikäytetyiksi, kun eivät ole oppineet. Mutta on kaveri kyllä kieltämättä röyhkeä. Taidamme olla vatsataudissa seuraavan kuukauden. ap
[/quote]
No mitä vaikeeta on sanoo hyvälle kaverille että ei? Ette taida kuitenkaan kauheen hyviä ystäviä olla?
[/quote]
Emme ole sama kommentoija.. Olen tuntenut tämän kaverini noin 15 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:36"] [quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:29"]No jos on oltu 30v kavereita ja joutuu kiertelemään ja kaartelemaan eikä pysty sanomaan kantaansa epäkohtaan joka kismittää, on se silloin pinnallista. [/quote] Maailma ei ole mustavalkoinen. Toisille on helpompaa sanoa ei. Toiset joutuvat hyväksikäytetyiksi, kun eivät ole oppineet. Mutta on kaveri kyllä kieltämättä röyhkeä. Taidamme olla vatsataudissa seuraavan kuukauden. ap [/quote] No mitä vaikeeta on sanoo hyvälle kaverille että ei? Ette taida kuitenkaan kauheen hyviä ystäviä olla? [/quote] Emme ole sama kommentoija.. Olen tuntenut tämän kaverini noin 15 vuotta.
[/quote]
Ja silti et pysty sanomaan tälle ei? Pyydä jotain muuta sit jos et pysty.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:54"]Olet kynnysmatto: tyhmä mutta hyödyllinen.
[/quote]
Tavallaan totta.
Mutta kuten sanoin, mittani tuli täyteen.
ap
No jos mitta onneksi tuli täyteen, miten aiot toimia vastaisuudessa? Kiinnostaa.
Sama täällä eräällä ystävällä on oppimishäiriöistä kärsivä erittäin vilkas poika, lupauduin kerran hoitajaksi hänen pojalle, että pääsee ulos, niin joka viikko alkoi tulemaan viestejä, että äiti pääsee ulos ryyppäämään ja etsimään ilta seuraa. Esim näin olin fbssä onlinetilassa, niin yhteydenottoja ja jos näkyi että olin lukenut viestin mutta en heti vastannut niin hetken kuluttua saattoi tulla viesti että voisin toki maksaakin hän, tuntui pelaavan ensin että ilmaiseksi, ja osasi odottaa maksun tarjoamista hetken kuluttua...Ja tunnen äidin pinnallisesti itse, koin todella outona että äiti käyttäytyi näin. Ymmärrän yhden kerran, mutta en että koko ajan on pyytämässä. Ja äiti tosiaan toi pojan illalla ja haki seuraavana päivänä illalla, pojalla ADHD ja muita vaikeuksia.
Siis taidat itse olla oppimishäiriöstä kärsivä. Sepustuksesta ei saanut mitään tolkkua?
Ystävyyssuhteeseen ei mielestäni kyllä maksulliset palvelukset kuulu kuin satunnaisesti. Menee ystävyys pilalle, jos toinen ostaa koko ajan lapsenhoito- tai muita palveluja. Koska ystävälle on vaikeampi sanoa ei. Sitä paitsi ystävyys alkaa tuntua pakkopullalta ja yhteydenotot kartettavilta, kun ei koskaan tiedä, joutuuko taas "työvuoroon".
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:56"]Olenko paha ihminen kun mittani tuli täyteen ystävätärtä joka tu lapsensa ilmaiseen lapsiparkkiin meille useita kertoja viikossa. Milloin käy kaupassa, milloin jumpalla, milloin mitäkin. Olen joskus tarjoutunut auttamaan nimenomaan näin, mutta en tarkoittanut mitään pysyvää perhepäivähoitoa. Nyt kun olen ollut lomalla heinäkuussa, ystäväni on tuonut 12 kertaa lapsensa meille 2-5 tunniksi.
Omat lapseni ovat kyllästyneitä tilanteeseen, sillä heidän huoneensa sotketaan, pelit levitetään ja sänky möyhennetään aina.
Puhumattakaan että ruokaa on mennyt tolkuttomasti. Kun ystäväni palaa hakemaan lapsiaan, he viipyvät vielä tunnin.
Olen poikki.
Olenko sika jos en avaa ovea?
[/quote] Sitä jotku käyttävät hyväksi, en keksi muutakaan vaihtoehtoa itse, ja miten kummasti se hoitaja joutuu aina ahdistamaan asemaan näissä, juurikin sen vuoksi, koska tilanne on vaan niin outo, että toinen tosiaan olettaa, että on valmiina tuosta noin vaan hoitamaan toisten lapsia...Kieltäydy ilman että poden huonoa omaatuntoa, niin tein itsekkin kun hyväksikäyttö huomattu!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:01"]No jos mitta onneksi tuli täyteen, miten aiot toimia vastaisuudessa? Kiinnostaa.
[/quote]
Sanon että ei käy. Tavallaan se on hankalaa kun lapset ovat jo siinä. Usein tämä kaveri laittaa lapset jo ovelle, ennenkuin kömpii itse autosta joten joudun sanomaan sen lapsille. :(
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:05"]Siis taidat itse olla oppimishäiriöstä kärsivä. Sepustuksesta ei saanut mitään tolkkua?
[/quote] Up yours! T Laudatorin oppilas koulussa ja yliopistotutkintokin ... Sinä taisit olla se muita piikittelevä, etkä siis oppimishäiriöstä kärsivä, eikö?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:01"]No jos mitta onneksi tuli täyteen, miten aiot toimia vastaisuudessa? Kiinnostaa.
[/quote]
Sanon että ei käy. Tavallaan se on hankalaa kun lapset ovat jo siinä. Usein tämä kaveri laittaa lapset jo ovelle, ennenkuin kömpii itse autosta joten joudun sanomaan sen lapsille. :(
[/quote]
En suosittele tätä face yo face kohtaamista jos kaveri on taitava hyväksikäyttäjä ja sinä hiukan lapanen. Hän osaa suostutella ja saada tahtonsa läpi jos saa vain tilaisuuden. Jos siis olet huono valehtelemaan ja sanomaan ei. Hän tietää heikkoutesi.
Suosittelen ettet avaa ovea tai vastaa puhelimeen.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:01"]No jos mitta onneksi tuli täyteen, miten aiot toimia vastaisuudessa? Kiinnostaa.
[/quote]
[/quote]
Pitää lastenkin oppia ettei aina sovi. Aika törkeetä kyllä tulla äidiltä ilmoittamatta vaan ja tuoda lapset hoitoon! Hyvä että lopetat tuon itsesi hyväksikäytön.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:01"]No jos mitta onneksi tuli täyteen, miten aiot toimia vastaisuudessa? Kiinnostaa.
[/quote]
[/quote]
En suosittele tätä face yo face kohtaamista jos kaveri on taitava hyväksikäyttäjä ja sinä hiukan lapanen. Hän osaa suostutella ja saada tahtonsa läpi jos saa vain tilaisuuden. Jos siis olet huono valehtelemaan ja sanomaan ei. Hän tietää heikkoutesi.
Suosittelen ettet avaa ovea tai vastaa puhelimeen.
[/quote]
Tottakai parempi sanoa asia suoraan eikä piilotella oven takana. Siinähän ap oppii myös olemaan vähemmän lapanen. Eikä siitä mitään suurta numeroa kannata tehdä, sanoo vaan että nyt ei sovi on muita suunnitelmia, mä voin ilmoittaa sitten kun meille taas voi tulla hoitoon.
Tämä on päivän paras: Laudatorin oppilas ja yliopistotutkintokin! Jee, kiitos päivän hyvistä nauruista:))))
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:05"]Siis taidat itse olla oppimishäiriöstä kärsivä. Sepustuksesta ei saanut mitään tolkkua?
[/quote] Up yours! T Laudatorin oppilas koulussa ja yliopistotutkintokin ... Sinä taisit olla se muita piikittelevä, etkä siis oppimishäiriöstä kärsivä, eikö?
[/quote] OIKEIN! Kuka viitsii kommentoida kellekään täällä niin turhasta, joku voi olla koneen ääressä ja toinen taas puhelimella kirjoittaa! Älä inhota, eiköhän tuosta tekstistä saanut selvän!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:05"]Siis taidat itse olla oppimishäiriöstä kärsivä. Sepustuksesta ei saanut mitään tolkkua?
[/quote] OIKEIN! Kuka viitsii kommentoida kellekään täällä niin turhasta, joku voi olla koneen ääressä ja toinen taas puhelimella kirjoittaa! Älä inhota, eiköhän tuosta tekstistä saanut selvän!
[/quote] *nipota*
Ei tämä ole mikään kaveri. Hyväksikäyttäjähän tuo on ja tätä iloa sinulla piisaa jos et pane asialle stoppia. Sano ettet ota, kun siltä tuntuu. Jos ottaa nokkiinsa et sinä ole se joka tässä mitään häviää.