En jaksa enää kaverini lapsia!
Olenko paha ihminen kun mittani tuli täyteen ystävätärtä joka tu lapsensa ilmaiseen lapsiparkkiin meille useita kertoja viikossa. Milloin käy kaupassa, milloin jumpalla, milloin mitäkin. Olen joskus tarjoutunut auttamaan nimenomaan näin, mutta en tarkoittanut mitään pysyvää perhepäivähoitoa. Nyt kun olen ollut lomalla heinäkuussa, ystäväni on tuonut 12 kertaa lapsensa meille 2-5 tunniksi.
Omat lapseni ovat kyllästyneitä tilanteeseen, sillä heidän huoneensa sotketaan, pelit levitetään ja sänky möyhennetään aina.
Puhumattakaan että ruokaa on mennyt tolkuttomasti. Kun ystäväni palaa hakemaan lapsiaan, he viipyvät vielä tunnin.
Olen poikki.
Olenko sika jos en avaa ovea?
Kommentit (137)
Joo ei muuta kuin sanot vaan että nyt ei käy, ollaan lähdössä paikkaan x. Ja että et ota mukaan kuin omat lapset.
Myönnän putosin aivan totaalisesti tästä laudator-sepustus-yliop.tutkinto-teksti sekamelskasta. Taitaa olla myös joillakin muilla sanat ja ajatukset sekaisin, tosin aina voi syyttää että puhelimella tekstaa...joopa joo.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:24"]Myönnän putosin aivan totaalisesti tästä laudator-sepustus-yliop.tutkinto-teksti sekamelskasta. Taitaa olla myös joillakin muilla sanat ja ajatukset sekaisin, tosin aina voi syyttää että puhelimella tekstaa...joopa joo.
[/quote] Kuka jaksaa edes kommentoida nuin pienistä virheistä k ellekkään vauvapalstalla! Onko täällä joku kilpailu oikeinkirjoituksesta menossa! Taitaa tahdikkuus puuttua siellä päässä??
Tahdikkuus ja vauva-palsta ovat kaksi toisensa sulkevaa tekijää.
Ap miksi et tee samaa ystävällesi? Oppisi varmaan kerrasta.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:24"]Myönnän putosin aivan totaalisesti tästä laudator-sepustus-yliop.tutkinto-teksti sekamelskasta. Taitaa olla myös joillakin muilla sanat ja ajatukset sekaisin, tosin aina voi syyttää että puhelimella tekstaa...joopa joo.
[/quote] Etköhän kerro jo itse itsestä jonkun verran näiden tekstien perusteella! Ei tarvi olla mikään ruudinkeksijä, että tajuaa minkalainen on muita mollaava nettihirviö! :D Miten jos oikeestikkin kirjoittajana ois joku lukihäiriöinen tai vastaava? Piikitteletkö sitäkin ihan vaan omaksi iloksi...koska on se vaan niin mukava nussia pilkkua...
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:34"]Ap miksi et tee samaa ystävällesi? Oppisi varmaan kerrasta.
[/quote]
No suoraan sanottuna omat lapseni eivät suostuisi heille hoitoon... Ovat sellaista kotona viihtyvää esiteiniosastoa.
Todennäköisesti kaverisikaan ei jaksa omia penskojaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:23"]Joo ei muuta kuin sanot vaan että nyt ei käy, ollaan lähdössä paikkaan x. Ja että et ota mukaan kuin omat lapset.
[/quote]
Ei valehtelua
Suora puhe on paras
Laita mies(?) ovelle ensi kerralla jos tekee tiukkaa sanoa itse ei.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:54"]Olet kynnysmatto: tyhmä mutta hyödyllinen. [/quote] Tavallaan totta. Mutta kuten sanoin, mittani tuli täyteen. ap
[/quote]Sitten et ole enää hyödyllinen. Turha odttaa mitään palkintoa.
Suoraan sanottuna hävettää ja halveksuttaa tuollaiset ihmiset, jotka laittavat omat kauhukakaransa toisten hoidettavaksi, tai pitäisikö sanoa ennemmin että toisten riesaksi, kun ei itse huvita lapsia hoitaa vaan haluaa tehdä jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:30"]Hmm...Ensin tuttava on taivuttanut ap:n tahtoonsa ja pistänyt tämän hoitamaan lapsiaan kohtuuttoman paljon. Jos ap haluaa tuosta kuviosta eroon, niin hänen pitää taipua ystävän tyyliin, eli sanoa suoraan?
Tietysti suora puhe yleensä on parasta, mutta tuollaisessa hyväksikäyttösuhteessa mielestäni ap:lla on oikeus toimia oman luonteensa mukaisesti ja vältellä konfliktia, jos niin tuntuu turvallisemmalta. Häntä on riistetty tarpeeksi, ei hänen tarvitse vielä täysin erilaista rooliakin ottaa mitä normaalisti. Kaikille ei ikävien asioiden täräyttely kasvotusten ole helppoa, ja se heille suotakoon.
Mielestäni hyväksikäyttäjällekin on opettavaisempaa, kun ei saa suoraa viestiä vaan joutuu itse vähän funtsimaan, että mitä ihmettä kun ei saa toiseen yhteyttä tai ystävällä on aina menoa. Itse keksitty oivallus voi olla tehokkaampi kuin että joku paiskaa totuuden päin naamaa.
[/quote] Niinkö? No jos ap tämän nyt tässä itse hoksasi, eikä turhaan panikoida, omasta tilasta on jokatapauksessa kyse, oon itse samaa mieltä tuossa, että ei tarvi edes mitään ilmoitella...toki aika hankalaan asemaan tämä "ystävä" on hänet laittanut jos tuo lapset ja häipyy itse tuosta noin vain...siirtää siis vastuun hänelle omista lapsista..Jos on itselle tärkeä ystävä niin silloin kannatan ehdottomasti itse suoruutta...Toki kyllä sellainen normaali itseluottamus itseen on hyvä myös...! Tsemiä ap!
Aikoinaan kun meijän lapset oli pienempiä ja asuttiin omakotitaossa kaupungin lähellä oli sama ongelma. Varsinkin kaikki kesät. Sukulaiset ja tuttavat toi lapset meille ja välillä ne lapset viipyi viikkotolkulla.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:30"]Hmm...Ensin tuttava on taivuttanut ap:n tahtoonsa ja pistänyt tämän hoitamaan lapsiaan kohtuuttoman paljon. Jos ap haluaa tuosta kuviosta eroon, niin hänen pitää taipua ystävän tyyliin, eli sanoa suoraan?
Tietysti suora puhe yleensä on parasta, mutta tuollaisessa hyväksikäyttösuhteessa mielestäni ap:lla on oikeus toimia oman luonteensa mukaisesti ja vältellä konfliktia, jos niin tuntuu turvallisemmalta. Häntä on riistetty tarpeeksi, ei hänen tarvitse vielä täysin erilaista rooliakin ottaa mitä normaalisti. Kaikille ei ikävien asioiden täräyttely kasvotusten ole helppoa, ja se heille suotakoon.
Mielestäni hyväksikäyttäjällekin on opettavaisempaa, kun ei saa suoraa viestiä vaan joutuu itse vähän funtsimaan, että mitä ihmettä kun ei saa toiseen yhteyttä tai ystävällä on aina menoa. Itse keksitty oivallus voi olla tehokkaampi kuin että joku paiskaa totuuden päin naamaa.
[/quote]
Eihän ystävä sano suoraan.
Suoraan sanominen olisi hämmästyttävän erilainen tapa.
Mitä ystäviä ne tollaset on joille ei voi sanoa ei? Joko ap on liian tossukka (sori ny vaan) tai sit teijän ystävyys ei taida olla kauheen vahvaa ja sen takia ap ei uskalla sanoo ei.
Mä ymmärrän ap:ta täydellisesti. Mut on vielä kasvatettu sillee vanhanaikaisesti, että otetaan muut ihmiset huomioon ja ollaan kohteliaita. Apuakin tarjotaan, koska muut ihmiset tarjoo sitä takas yhtälailla. 70-luvun loppupuolella synnyin.
Ja keski-ikä kolkuttaa, mutta opit on niin vahvassa, että jatkuvasti huomaan jääväni tossun alle. En meinaa millään oppia, että tässä maassa on suunnilleen vain minä ja ap, jotka ajattelevat samalla tavalla. Muiden tapa on ottaa kaikista ystävistä ja tutuista kaikki mahdollinen hyöty irti mahdollisimman vähillä vastapalveluksilla.
Ja huomaatteko, tämä kansa on sitä mieltä, että vika on ap:n. Hänen pitäisi kehittyä kovemmaksi ja tiukemmaksi ja törkeämmäksi, jotta pärjäisi tässä nykyihmisten maailmassa. Minusta niin surullista.
Lapset ovat oikein ihania, ei siitä ole kyse. Toisinaan ajattelen, että jos tämä kaveri on oikeasti niin poikki itse, eikä jaksa lapsiaan, on parempi että ovat meillä...mutta epäilen kuitenkin, että tuo lapset tähän kun on niin kätevintä hänelle.
Tunnistan tuon kiltin tytön syndrooman, tuossa edellisessä kommentissa... Minut on kasvatettu olemaan kohteluas, avulias ja vieraanvarainen myös 70 luvulla.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 15:59"]Kai hän ilmoittaa? Sano, ettei nyt sovi
[/quote]
Eipä oikeastaan. Ovikello soi ja siinä he taas ovat. Mutta tiedän, että tavallaan oma vika... Kaverini on kuitenkin kaverini. Nyt en vaan taida jaksaa enää vähäänaikaan kaveerata.
:(
[/quote]
Et avaa! Törkeää. Jos ei tajua edes soittaa, niin ei tarvi avata.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 17:01"]No jos mitta onneksi tuli täyteen, miten aiot toimia vastaisuudessa? Kiinnostaa.
[/quote]
Sanon että ei käy. Tavallaan se on hankalaa kun lapset ovat jo siinä. Usein tämä kaveri laittaa lapset jo ovelle, ennenkuin kömpii itse autosta joten joudun sanomaan sen lapsille. :(
[/quote]
En suosittele tätä face yo face kohtaamista jos kaveri on taitava hyväksikäyttäjä ja sinä hiukan lapanen. Hän osaa suostutella ja saada tahtonsa läpi jos saa vain tilaisuuden. Jos siis olet huono valehtelemaan ja sanomaan ei. Hän tietää heikkoutesi.
Suosittelen ettet avaa ovea tai vastaa puhelimeen.
[/quote]
Vahinkoyläpeukku.
Suosittelen soittamaan heti
Ei valehtelua tai piilottelua. Ei myöskään tilanteen odottelua