Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden alussa korotetaan päivähoitomaksuja 24%

Vierailija
18.07.2015 |

Voi stana miten on mahdollista. Tukia leikataan ja hinnat nostetaan pilviin. Ei ole varaa kohta enään käydä töissä.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:18"]

Ei kannata tehdä niitä lapsia jos ei ole varaa. Ei ole yhteiskunnan vastuulla hoitaa puoli-ilmaiseksi!

[/quote]

Taas joku tyhmä huutelee vailla parempaa käsitystä. 

Yhteiskunta nimenomaan tarvitsee niitä lapsia. Ota tyhmä selvää asioista, en rupee enää taivuttamaan rautalangasta, olen sen tehnyt tänne jo monta kertaa.

Vierailija
102/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:43"] [quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:19"]Kotona olevilta pitäisi ottaa päivähoito-oikeus pois. Meillä laitetaan lapset isovanhemmille hoitoon, jahka tulevat siihen ikään. Ovat eläkkeellä, aikaa on. [/quote] Toivottavasti et oo tosissas [/quote] Olen. Miten niin? [/quote] Vanhempas on jo yhden satsin lapsia kasvattanut. Eikö nyt ole aika nauttia eläkkeestä eikä kasvattaa toista satsia "muiden" kakaroita ja nauttia kerrankin siitä vapaa-ajasta

[/quote]

Herätkää, hyvinvointivaltiota alasaetaan nyt. 10 vuoden päästä pidämme normaalina, että isovanhemmat auttavat lastenlasten hoidossa ja me lapset autamme isovanhempiamme heidän vanhetessaan. Nyt ajatus voi tuntua vieraalta, mutta verojenkorotus ei mene enää läpi, joten verovaroin kustannettujen palveluiden on heikennyttävä. Veikkaan myös, että peruskouluun tulee materiaalimaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:52"]

Miten perhepäivähoito?

[/quote]

Mitä siitä? Yhtä kallista sekin.

[/quote]

No sitä siitä? En selkeästi muotoillut kysymystäni tarpeeksi ymmärrettävään muotoon joten teen sen uudelleen;

Mitä hintaluokkaa perhepäivähoito on?

[/quote]

Kuvitteletko sen olevan halvempaa kuin päiväkodissa. Voi luoja. Käytä sitä nettiäsi tiedon hankkimiseen, kun kerran tännekin osaat tulla.

Vierailija
104/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perhepäivähoito?

[/quote]

[/quote]

No sitä siitä? En selkeästi muotoillut kysymystäni tarpeeksi ymmärrettävään muotoon joten teen sen uudelleen;

[/quote]

sama hinta, tai peräti, jos yksityinen.

Vierailija
105/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perhepäivähoito?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täh?

Ei ole mitään omaa hintaluokkaa perhepäivähoidolle. Kannattaisiko ottaa ihan oikeasti selvää, jos lapsikin on tulossa?

Vierailija
106/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ruveta hoitaan teidän lapsia pimeesti. Saatte hoidon puoleen hintaan vastaavaan pk-hintaan verrattuna. Asumme omakotitalossa, piha on aidattu jo omia lapsia varten ja lähistöllä on puistokin jossa käymme jo muutenkin lähes päivittäin. Lastenhoitokokemusta on jo teini-ikäisestä asti eli yli 20 vuotta. Olen tunnollinen, alkoton ja savuton.

Kiinnostuneita?

Tällaisia päivähoitomaksujen korotuksia lukiessa tulee vääjäämättä mieleen että ei paljoa kannata palata enää työelämään kun nuorempi täyttää kolme. Rahallisesti plus miinus nolla, sen lisäksi näen lapsiani vähemmän ja olen väsynyt raskaiden työpäivien jälkeen. Tuskin tulen edes eläkettä koskaan saamaan joten ei senkään takia kannata mennä virallisiin töihin.

Vierailija
107/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:10"]

Miten perhepäivähoito?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuvitteletko sen olevan halvempaa kuin päiväkodissa. Voi luoja. Käytä sitä nettiäsi tiedon hankkimiseen, kun kerran tännekin osaat tulla.

[/quote]

No juurihan sitä käytänkin ja täältä kyselen, mutta se on selkeästi ylikuormittavaa joten unohda kysymykseni ja jatka elämääsi rauhassa normaalisti eteenpäin. Meillä ei ole vielä lasta ja eiköhän se alkuun kotonakin ole, näillä asioilla ei todellakaan ole niin kiire (siis ainakaan meille niin kuin näköjään sinun mielestäsi pitäisi olla).

Vierailija
108/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:35"]

LASTEN PÄIVÄHOIDOSTA PERITTÄVÄT MAKSUT 1.8.2014 LÄHTIEN

Korkein maksu ja sisarusalennus

Kokopäivähoidon maksu on enintään 283 euroa nuorimmasta ja 215 euroa toiseksi nuorimmasta päivähoidossa olevasta lapsesta. Muiden lasten kokopäivähoidosta peritään 20 % nuorimman lapsen maksusta, joka on enintään 56,5 euroa. Maksut tarkistetaan seuraavan kerran 1.8.2016.

Mikäli maksut nousee ja/tai tulee uusi maksuluokka, se tapahtuu vasta tammikuusta 2017.

[/quote]

Tämä on aivan naurettavan halpaa. Asun toisessa pohjoismaassa ja päiväkotimaksut ovat tuplat verrattuna Suomeen. 

Vierailija
109/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:20"]Missä sanotaan? Huhhuh, 730€ hoitomaksuihin, kannattanee jäädä ansiosidonnaiselle kotiin, jää enemmän käteen kuussa. [/quote] Itse pari vuotta ja mies sen jälkeen niin 3 pientä lasta on hoidettu pois päivähoitomaksun piiristä. Nyt brutto 2500 -> netto 1700 -> päivähoito 594 käteen ~ 1100€ Ansiosidonnainen n. 1600 -> netto 1300 ei hoitomaksuja: 200€ enemmän kuussa käteen.

[/quote]

Paitsi että se 200 euroa on aika pieni summa siinä kohtaa, kun pitäisi ruokkia ne mukulat joka päivä kotona moneen otteeseen.

Vierailija
110/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:20"]

Miten perhepäivähoito?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täh?

Ei ole mitään omaa hintaluokkaa perhepäivähoidolle. Kannattaisiko ottaa ihan oikeasti selvää, jos lapsikin on tulossa?

[/quote]

Ei siis ole mitään hintahaarukkaa? Eli lapsen voi saada perhepäivähoitoon eurolla päivässä? HIENOA! :)

Ja pahoittelen, etten ole ottanut selvää perhepäivähoidon hinnoista ennen kuin lopetin ehkäisyn, voi minua typerystä, nämä asiathan kuuluisi olla itsestään selviä kun on ensimmäisellä kolmanneksella. Menen nyt häpeämään jonnekin, kun kuvittelin, että minulla olisi vielä 16kk aikaa näitä hintoja selvitellä ja vertailla.

Olen selkeästi ymmärtänyt myös keskustelufoorumien idean väärin, olen luullut, että oikeassa ketjussa saa aiheesta kysellä. Olenpa tyhmä. Miten kestän enää itseäni tämän häpeän jälkeen! ARMOA! D:

.............Onks sulla muuten tuoreet kukat hatussa?

Vierailija
111/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi ja maksan päivähoitomaksua 283 euroa. Minusta se on todella vähän, koska se mahdollistaa mieheni opinnot ja minun työssäkäymiseni. Onneksi Suomessa on niin hyvä ja halpa päivähoitojärjestelmä. Lapset saavat asiallista hoitoa ja monta ruokaa päivässä.

Vierailija
112/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa huisit eväät tarhoissa. Puuroo, joku keittosotku ja välipalaksi muroja. Kyllä tuolla rahalla jo monta muro- ja puuropakettia saa

Vierailija
113/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ihmisiä, jotka jaksavat narista ihan joka asiasta. Päivähoito on Suomessa tasokasta ja lähestulkoon ilmaista. Jos ei ole varaa lapsiin, miksi sitten hankkii niitä?

Vierailija
114/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Mistäs niitä veroja sitten kohta enää oikeastaan maksetaan? Kai niille jotain vastinettakin pitäisi saada? Seuraavaksi voisi laittaa humalassa ongelmiin joutuneet maksamaan poliisin ja terveyspalvelujen täydet kustannukset.

Vierailija
115/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:10"]

Miten perhepäivähoito?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä nyt toista teilaa, saa kai täällä esittää kysymyksiä asiaan liittyen. Nettiä tämäkin... Mutta tosiaan kunnallinen perhepäivähoito on ihan saman hintaista. Hinnassa ei siis ole eroa, onko päiväkodissa vai perhepäivähoidossa. Kallein maksuluokka on 283 euroa/kk, mutta tosiaan tulot vaikuttaa tuohon hintaan.

Vierailija
116/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:43"] [quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:19"]Kotona olevilta pitäisi ottaa päivähoito-oikeus pois. Meillä laitetaan lapset isovanhemmille hoitoon, jahka tulevat siihen ikään. Ovat eläkkeellä, aikaa on. [/quote] Toivottavasti et oo tosissas [/quote] Olen. Miten niin? [/quote] Vanhempas on jo yhden satsin lapsia kasvattanut. Eikö nyt ole aika nauttia eläkkeestä eikä kasvattaa toista satsia "muiden" kakaroita ja nauttia kerrankin siitä vapaa-ajasta

[/quote]

Eivät minun vanhempani ole pahoillaan. He kuuluvat suuren ikäluokan porukkaan, jonka koko elämä on ollut nousukautta. He tiedostavat sen, että heillä on ollut ja on asiat paljon paremmin kuin mitä nuoremmilla povilla tulee olemaan ja auttavat ihan mielellään. Toki tiedän, että vanhempani ovat osaksi poikkeuksellisia, aika monihan suuren ikäluokan edustajista on häkellyttävän itsekäs vaatiessaan oikeutta eläkeaikaan ja vielä aika nuorena. Senhän takia maan talouskin tökkii.

Vierailija
117/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:10"]Eikä koroteta
[/quote]
Kyllä korotetaan tuo 24% on minimi koroitus, hallitus käsittelee asiaa elokuussa. Ja nousu on varma kyse vaan kuinka paljon kehdataan nostaa ensin kun kesällä tulee toinen korotus.
[/quote]
Eikös tämä nyt mennytkään niin että päivähoitomaksuihin tulee mahdollisesti enemmän tuloluokkia?? Meidän perhe maksaa päivähoidosta saman verran mitä vaikka miljonääri, vaikka ollaan kaksi duunaria. Lisää tuloluokkia siis pitäisi olla. Ylimpään tuloluokkaan pääsee jo tällä että bruttotulot on 2000e.

Vierailija
118/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:20"]

Miten perhepäivähoito?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täh?

[/quote]

Ei siis ole mitään hintahaarukkaa? Eli lapsen voi saada perhepäivähoitoon eurolla päivässä? HIENOA! :)

Ja pahoittelen, etten ole ottanut selvää perhepäivähoidon hinnoista ennen kuin lopetin ehkäisyn, voi minua typerystä, nämä asiathan kuuluisi olla itsestään selviä kun on ensimmäisellä kolmanneksella. Menen nyt häpeämään jonnekin, kun kuvittelin, että minulla olisi vielä 16kk aikaa näitä hintoja selvitellä ja vertailla.

Olen selkeästi ymmärtänyt myös keskustelufoorumien idean väärin, olen luullut, että oikeassa ketjussa saa aiheesta kysellä. Olenpa tyhmä. Miten kestän enää itseäni tämän häpeän jälkeen! ARMOA! D:

.............Onks sulla muuten tuoreet kukat hatussa?

[/quote]

Etkö sä osaa lukea. Ei ole omaa hintaluokkaa päivähoidolle - suomeksi:päivähoidon ja perhepäivähoidon maksu on sama. Yksityiset toimijat molemmilla sektoreilla voivat olla kalliimpia kuin kunnallinen - suomeksi:yksityinen perhepäivähoitaja ja päiväkoti kalliimpi kuin kunnallinen. Kukat sulle:)

päivähoitomaksu on tulosidonnainen. Yksinhuoltaja voi päästä alempiin maksuluokkiin. 

Vierailija
119/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä duunaria taas viedään. Kuulutaan ylimpään maksuluokkaan näillä n. 2000e/kk tuloilla. Maksetaan palkasta silti 1/4 veroja. Työmatkakustannukset 60-100e/viikko molemmilla. Minulla paskat työajat ja paska palkka. Mies voisi ottaa enempi keikkatöitä ympäri suomen ja tienata enemmän mutta ei haluaisi lapsia ja minua hylätä kotiin keskenään. Taidan jäädä tämän pienimmäisen kanssa kotiin. Viimeksi oli niin kiire töihin, mutta nyt alkaa tuntumaan ettei tuo duuni ole sen arvoista että lähden sitä tekemään ja elän kädestä suuhun. Ehkäpä alan yrittäjäksi.

Vierailija
120/150 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikein, että lapsiperheidenkin eduista leikataan. Suomessa on lapsiperheitä pidetty pyhänä lehmänä 1960-luvulta lähtien. Jos lapsia haluaa, pitäisi vanhemmilla olla varaa elättää ne itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi