Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon pitää " pelätä" synnytystä että saa sektion?

Vierailija
27.09.2006 |

Vaaditaanko joku todistus psykiatrilta vai miten sektioon oikeuttava synnytyspelko todetaan käytännössä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ei voi taata kellekään kivutonta alatiesynnytystä. Puudutuksia ei aina ehdi saada ajoissa, joskus ne eivät auta vaikka saisikin. Kaikilla kivut eivät todellakaan lopu istukan syntymiseen vaan seuraa vielä esim. olemattomasti puutuneen alapään pitkällinen kasaan kursiminen. Monilla alatiesynnytyksestä toipumiseen menee kuukausia, edes siihen istumiskuntoon toipumiseen. Miten aikuinen ihminen kehtaa jankuttaa toisille aikuisille, että kun minulla meni näin niin sinullakin menee?? Olet pelle!

[/quote]

Voitko sitten taata, että sektiosta toivutaan 5:ssä päivässä, ei tule haavatulehduksia, eikä tikit repeile, eikä haavakipua yms. Useinmiten myös alatiesynnytyksestä toivutaan parissa viikossa, monilla ei mene kuukausia istumiskuntoon toipumiseen. Eli jos sinun sektio on mennyt hyvin, et voi myöskään väittää että kaikilla menisi. Kuka on pelle?

Vierailija
42/44 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vain tasapuolisesti omasta hyvästä kokemuksesta, kun joku, ilmeisesti sektiosta mitään tietämätön, väitti, että siitä toipuminen kestää (aina, kaikilla) vähintään kaksi vk. En ole myöskään väittänyt, että sektiosta voisi taata kivuttoman, olen vaan kertonut, että alatiesynnytyksestä ei voi taata kivutonta, kun tämä yksi väittää, että voi. Niin että se pelle on sittenkin joku muu kuin minä.

Jos puudutus ei sektiossa toimi, lääkäri nukuttaa potilaan välittömästi. Jos näin ei toimita, syyllistytään hoitovirheeseen. Jos alatiesynnytyksessä tai värkin kokoon ompelussa ei anneta puudutusta, sanotaan, että voi voi, synnytykseen nyt vaan kuuluu kipu mutta lopputuloshan se kaiken korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että mulle ei ehditty antaa puudutusta, synnytys sattui todellakin. Tehtiin eppari, tuli repeämiä ym, alapään kursiminen sattui, haavat oli kipeät (+kipeät jälkisupistukset) jouduin ottamaan pari viikkoa särkylääkettä, en voinut istua.

Mutta kyllä siitä selviää. Täysin olen parantunut. Toki eihän tuo pahimmasta päästä ollutkaan.

Ja en haluaisi keisarinleikkausta, kaverin kokemuksen perusteella. Mun mielestä silti on oikeus pelkosektioon, jos sen haluaa, en halua ketään pakottaa synnyttämään.

Vierailija
44/44 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa huomioon, että enemmän kuin 4/5 lapsista syntyy edelleen alakautta. Siispä suurin osa synnytyskertomuksista tulee alakautta synnyttäneiltä. Tähän suureen joukkoon mahtuu paljon hankaliakin synnytyksiä.

Sektioäitien lukumäärä on pienempi, siksi myös huonoja kokemuksia on lukumääräisesti vähemmän.

Tämän vuoksi molemmissa synnytystavoissa kannattaa tuijottaa tilastollisiin todennäköisyyksiin, ei siihen mitä sattuu kuulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi