Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajaksi aikuisiällä

Vierailija
11.04.2024 |

Olen hakeutumassa opiskelemaan lähihoitajaksi ja mietin, onko järkeä opiskella toinen amistutkinto. Minulla on yli 10 vuotta vanha amistutkinto millä en ole työllistynyt ja työurani on ollut 1kk - 1,5 v pituisia pätkiä n. 10-11e/h ravintola-alalla,kaupassa ja elintarviketehtaalla.

Viimeiset 4 vuotta olen ollut kotona lasten kanssa ja mietin kuumeisesti ammatinvalintaa.Tuntuu että kaikki nykyään käyvät vähintään AMK tutkinnon ja kiinnostustakin olisi mutta ei pitkäjänteisyyttä.Mietin ihan typeriä mm. pidetäänkö minua jotenkin yksinkertaisena tai alisuorittajana jos en käy muutakuin amiksen. Arvostan koulutusta erittäin paljon ja jotenkin aina ajattelin että käyn jonkun hienon tutkinnon mutta elämä on mennyt toisin ja olen avoimessa tutustunut toivealani kursseihin mutta se ei ollutkaan sitä mitä olin ajatellut ja näihin toiveammatteihin olisi pitkät koulutukset ja työllistyminen ei olisi 100% varmaa ja palkatkin olisivat pyörineet 3000-4000e/kk välillä.

Miehelläni on erittäin hyvät tulot eikä minun välttämättä tarvisi käydä töissä jos en haluaisi mutta en halua jäädä elätiksi ja haluan itselleni säästöjä.

Kriisi päällä ja aivot solmussa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa varsinaisesti ole kriisin aihetta, päinvastoin ihan kelpo suunnitelma. Ikääsi et mainitse, mutta oli miten oli, sinulla todennäköisesti on vuosia vielä jäljellä. Lähihoitajan tutkinto on nopsaan suoritettu, ja sitten voit valita päältä mitä haluat työksesi tehdä. Kysyntää on laidasta laitaan. Aikasi teet, ja jos mieli palaa edelleen opiskelemaan, sitä kohti sitten. Ainakin 55 vuotiaaksi on ihan mielekästä kouluttautua, eikä se mene hukkaan senkään jälkeen. 

Vierailija
2/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kirjoittaa ikäni, olen siis 30.

Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
4/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin lähihoitajaksi kun olin jotain 26v ja tämän kuukauden palkka on 3446€ rennossa lähihoitajan työssä ilman mitään ylitöitä tai vuorolisiä. Yksi päivä viikosta etänä.

Vierailija
5/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin lähihoitajaksi kun olin jotain 26v ja tämän kuukauden palkka on 3446€ rennossa lähihoitajan työssä ilman mitään ylitöitä tai vuorolisiä. Yksi päivä viikosta etänä.

Saanko kysyä missä hommassa pääset noin hyviin ansioihin ja voit tehdä etätöitä?

t. lähihoitaja myös

Vierailija
6/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Lähihoitajan tutkinto on itselleni turvana, vaikka myöhemmin olen opiskellut amk-tutkinnon toiselta alalta. Työllistyminen tuolle toiselle alalle on ollut hankalaa, joten välillä olen tehnyt jaksoja lähihoitajan työssä. Töitä saa todella helposti kun on pulaa hoitajista, käytännössä töihin voi vaan kävellä mikä on hyvin harvinaista nykyään. Ja olen tehnyt keikkaa hoitajana myös silloin kun olen toisessa työssä - muutamalla sunnuntaivuorolla tienaa vaikka kivan pienen lomareissun hinnan. Mulla nykyisessä keikkapaikassa tuntipalkka 17 euroa + lomakorvaus ja lisät. 

Vierailija
7/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä.

Monesti tuntuu että lähihoitajan ammattia parjataan ja mediassakin koko ajan otsikoita että joukkopako hoitoalalta,huonot palkat,mihin lähihoitajat vaihtavat töihin jne..

Meillä päin on varmasti parhaimmat lähihoitajan peruspalkat etenkin kotihoidossa ja töitä on todella paljon ja itse pääsisi keikkailemalla vaikuttamaan koska haluaa töitä tehdä.

Sekä uskon että ei hoitoala voi olla niin kamalaa kuin kylmässä elintarviketehtaassa sormet jäässä lajitella jäässä olevia kasvispyöryköitä 8h/pv tai olla joku ravintolan ja baarin moniosaaja karmeassa metelissä.

Vierailija
8/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avovaimoni opiskeli lähäriksi 30-vuotiaana ja on sen jälkeen työskennellyt alalla ja tykännyt työstään. Eli miksipäs ei?

Vierailija
9/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viesteistä.

Monesti tuntuu että lähihoitajan ammattia parjataan ja mediassakin koko ajan otsikoita että joukkopako hoitoalalta,huonot palkat,mihin lähihoitajat vaihtavat töihin jne..

Meillä päin on varmasti parhaimmat lähihoitajan peruspalkat etenkin kotihoidossa ja töitä on todella paljon ja itse pääsisi keikkailemalla vaikuttamaan koska haluaa töitä tehdä.

Sekä uskon että ei hoitoala voi olla niin kamalaa kuin kylmässä elintarviketehtaassa sormet jäässä lajitella jäässä olevia kasvispyöryköitä 8h/pv tai olla joku ravintolan ja baarin moniosaaja karmeassa metelissä.

Miksi sä mietit niin paljon mitä muut ajattelee? Pitäköön mielipiteensä, tiedät itse parhaiten mikä työ sopii.

Vierailija
10/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähäriksi oppisopimuksella, ap?

Eli pitää olla työpaikka  saat samalla palkkaa.

Vierailija
11/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä missä hommassa pääset noin hyviin ansioihin ja voit tehdä etätöitä?

t. lähihoitaja myös

Lähihoitajana bordellissa, asikakkaita hoitelen läheisesti.  Etäpäivänä puh hoidot.

Vierailija
12/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy oppisopimuspaikkaa vaikka kotihoidossa. Meillä päin ainakin onnistuu. Saa tehdä itsenäisesti työtä ja saa melkein täyttä palkkaa, mutta lääkehoidon kanssa on rajoituksia ennen kuin luvat on kunnossa. 

Vierailija
13/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herättää kysymyksiä. Kun on ollut paljastuksia sairaanhoitajien palkoistakin, joissa moni sanonut ettei mene yli kolmen tonnin, niin miten sinulla on tuo palkka? Ja vielä ilman vuorolisiä?

Vierailija
14/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias ja valmistun kohta lähihoitajaksi. Suuntaudun vammaistyöhön, olen ollut kolmessa eri vammaispuolen työpaikassa ja tykännyt kaikista. Työ on rentoa ja monipuolista, ei paljoa hoitotyötä, saa tehdä paljon erilaisia virikejuttuja, käydä lenkillä asukkaiden kanssa yms. Toki vammaispuolellekin mahtuu monenlaista työpaikkaa, jotkut voi myös olla aika hirveitä. 

Vierailija
15/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herättää kysymyksiä. Kun on ollut paljastuksia sairaanhoitajien palkoistakin, joissa moni sanonut ettei mene yli kolmen tonnin, niin miten sinulla on tuo palkka? Ja vielä ilman vuorolisiä?

Valittajat on asia erikseen ja todellisuus toinen juttu. Kannattaa ehdottomasti opiskella hoitoalalle.

Vierailija
16/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole kun 21,5€/h.  Hyvin voi unissaan tienata tuon.

Vierailija
17/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin kun luin ikäsi.  Sitä on kuule lähempänä 50 vuotiaita ehkä jo yli 50 vuotiaistakin  yliopistosta tai korkeaskoulusta ainakaan valmistuneita, jotka ovat saattaneet kuulla työkkäristä kuulla ehdotuksen siitä, että mitäs jos hakeutuisikin opiskelemaan lähihoitajaksi. - Eikä siinä mitään jos innostuu ja kiinnostuu. Silti turhauttaa kun höpistää siitä, kuinka korkeakoulutettujen määrää tulisi kasvattaa. Ja kyllä jokin tökkii siinäkin. että lähihoitajakoulutusta käytetään näin ikäänkuin työttömyystilastojen puhdistamiseen.

Vierailija
18/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen just lähihoitajaksi ja olen 42v mies. Putkiasentajaksi opiskelin pari vuotta sitten mutta kun nyt ei ole hommia niin sama opiskella tommonen varma duuni 

Vierailija
19/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella. Keikkatyöläisenä ainakin on ihan siedettävää hommaa. Palkkakaan ei oikeasti ole niin paska, kuin moni antaa ymmärtää. Se on myös hyvä vara-ammatti, jos lähdet muihin hommiin ja siellä työt syystä tai toisesta loppuu.

Vierailija
20/26 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskaa kirjoitat. "Rennosta lähihoitajan työstä reilu 3400€ ilman lisiä". Ihan höpöjuttua! Peruspalkasta jää käteen max. 1800€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi