Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin laittaa tämä hautajaisiin päälle?

Vierailija
16.07.2015 |

https://www.zalando.fi/vero-moda-vmenjoy-trikoomekko-ve121c0o8-q11.html

 

Tämä löytyy kaapista, mutta onko liian arkinen.

Laittaisin mekon kanssa mustat ballerinat ja musta neuletakin tai jakun.

 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen riisunut yltäni kaiken ylimääräisen hautajaisiin mennessäni. Sormessa ainoastaan kihla- ja vihkisormukset, muut pois. Rannekorut pois. Korvissa värittömät "timantti"napit ja kaulassa ohut ketju. Jos on uskonnollinen, tilaisuuteen käy hyvin risti.

Käsilaukku musta ja kengät umpikärkiset avokkaat, korkoa jonkin verran. Mustat sukkahousut. Mekko alle polvien. Ja siihen mekkoon ei mitään paljetteja, strasseja, koruja kuulu.

 

Vainajan ajatteleminen ja omaisten yhdessäolo on tärkeintä, mutta kyllä pukeutumisella kunnioitetaan tilaisuuden henkeä.

Vierailija
22/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:15"]Sadat hautajaiset työn puolesta kokeneena sanon että tuo puku sopii hyvin noiden asusteiden kanssa. Pukeutuminen on vapautunut paljon viimeisen kymmenen vuoden aikana. Jopa punaisen paidan olen nähnyt erään miehen päällä. Tuota korukieltoa en ymmärrä, kaikkea näkee laidasta laitaan. [/quote] Jatkan vielä tuosta Kotiliedestä lainatusta etiketistä että esim. suruhuntua en ole nähnyt koko työurani aikana kertaakaan. Että hiukan on vanhanaikaiset etiketit.

[/quote]

 

Minä olen, mutta kuten artikelissakin kirjoitetaan, niin käytännöt vaihtevat myös asuinpaikan mukaan. Oma sukuni on pohjoisesta kotoisin, ja huntuja olen nähnyt mm. isäni hautajaisissa. Sopii etenkin leskelle ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut hautajaisissa tuon tyylisessä mekossa. Päällä musta neuletakki ja kiilakorkoiset kengät. Vielä ei ole kukaan mitään sanonut ja itseasiassa leskellä sattui olemaan saman tyylinen asu myös.... En näe syytä miksi ei voisi laittaa. parempi pitkä kuin vesirajaan ulottuva :)

Vierailija
24/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:15"]Sadat hautajaiset työn puolesta kokeneena sanon että tuo puku sopii hyvin noiden asusteiden kanssa. Pukeutuminen on vapautunut paljon viimeisen kymmenen vuoden aikana. Jopa punaisen paidan olen nähnyt erään miehen päällä. Tuota korukieltoa en ymmärrä, kaikkea näkee laidasta laitaan. [/quote] Jatkan vielä tuosta Kotiliedestä lainatusta etiketistä että esim. suruhuntua en ole nähnyt koko työurani aikana kertaakaan. Että hiukan on vanhanaikaiset etiketit.

[/quote]

 

Minä olen, mutta kuten artikelissakin kirjoitetaan, niin käytännöt vaihtevat myös asuinpaikan mukaan. Oma sukuni on pohjoisesta kotoisin, ja huntuja olen nähnyt mm. isäni hautajaisissa. Sopii etenkin leskelle ihan hyvin.
[/quote]
Taitaapa olla, itse olen nähnyt joskus lapsuudessa 60-luvun Pohjanmaalla.

Vierailija
25/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:33"]

https://www.zalando.fi/vero-moda-vmenjoy-trikoomekko-ve121c0o8-q11.html

 Tämä löytyy kaapista, mutta onko liian arkinen.

Laittaisin mekon kanssa mustat ballerinat ja musta neuletakin tai jakun.

[/quote]

 

Eiköhän se huomio ole siinä vainajassa eikä sinun mekossasi.

 

[/quote]

 

Miten väärssä oletkaan. Päinvastoin; jos etikettui on kohdallaan, huomio jää vain sille tärkeimmälle. Mutta jos saattoväen sekaan eksyy ihminen, jolla on etiketti täysin hukassa pukeutumisesta ja käyttäytymisestä alkaen, hän vie sen huomion.

Ap:n pitkä musta mekko ei sellaista aiheuttaisi kylläkään, mutta vaikkapa vesirajaan nouseva piukea ja avokaulainen pikkumusta kyllä. Tai mies, joka pukeutuu farkkuihin ja huppariin. Naisten ei kuulu edes meikata hautajaisiin "näyttävästi", kyllä siellä kirkuvanpunainen huulipunakin näyttäisi mauttomalta.

Vierailija
26/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoovaate ei kuulu hautajaisiin, oli se sitten mekko tai t-paita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:58"]

No jos ei olisi tota pituusongelmaa, niin kyllähän tosta sais stailaamalla juhlavamman, siisti bleiseri päälle ja joku näyttävä kaulakoru/ siistit korvakorut ja hiuksiin joku kiva kampaus + korkokengät. Ja vaikka joku kiva (kapea) vyö vyötärölle, kuminauhavyötärö näyttää aina arkiselta.

[/quote]

 

Hautajaisiin EI pueta näyttäviä koruja, täysin päinvastoin. Nyt on kyllä neuvojilla ihan etiketti hukassa.

[/quote]

Ei myöskään näyttäviä kampauksia.

Vierailija
28/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hautajaisiin vaikka bikineissä, sama mulle, mutta itse en kehtaisi tehdä mitään hirveitä ylilyöntejä. Vainaja itse ei siitä piittaa mutta muu saattoväki kyllä. Kertoohan se jotain asenteesta, siitä kuinka paljon arvostaa vainajaa ja omaisia jos menee pinkissä tuubitopissa ja minihameessa.

Olkapäät piiloon kirkossa (ihan yleinen sääntö) ja polvipituinen hame/mekko, mustana kaikki tietenkin. Hillitty meikki. Ei ole vaikeaa.

Olen nähnyt hautajaisissa miehellä farkut ja huppari, purkka suussa arkun äärellä. Onneksi ei ollut sukua tai olisin nostanut metelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sopii hyvin hautajaisiin. Eikö tärkeintä ole pukeutua siististi tummiin?

Vierailija
30/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:15"]Menkää hautajaisiin vaikka bikineissä, sama mulle, mutta itse en kehtaisi tehdä mitään hirveitä ylilyöntejä. Vainaja itse ei siitä piittaa mutta muu saattoväki kyllä. Kertoohan se jotain asenteesta, siitä kuinka paljon arvostaa vainajaa ja omaisia jos menee pinkissä tuubitopissa ja minihameessa.

Olkapäät piiloon kirkossa (ihan yleinen sääntö) ja polvipituinen hame/mekko, mustana kaikki tietenkin. Hillitty meikki. Ei ole vaikeaa.

Olen nähnyt hautajaisissa miehellä farkut ja huppari, purkka suussa arkun äärellä. Onneksi ei ollut sukua tai olisin nostanut metelin.
[/quote]
En huomannut tässä ketjussa että kukaan olisi mennyt pinkissä topissa ja minihameessa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:15"]Menkää hautajaisiin vaikka bikineissä, sama mulle, mutta itse en kehtaisi tehdä mitään hirveitä ylilyöntejä. Vainaja itse ei siitä piittaa mutta muu saattoväki kyllä. Kertoohan se jotain asenteesta, siitä kuinka paljon arvostaa vainajaa ja omaisia jos menee pinkissä tuubitopissa ja minihameessa. Olkapäät piiloon kirkossa (ihan yleinen sääntö) ja polvipituinen hame/mekko, mustana kaikki tietenkin. Hillitty meikki. Ei ole vaikeaa. Olen nähnyt hautajaisissa miehellä farkut ja huppari, purkka suussa arkun äärellä. Onneksi ei ollut sukua tai olisin nostanut metelin. [/quote] En huomannut tässä ketjussa että kukaan olisi mennyt pinkissä topissa ja minihameessa,

[/quote]

Se oli kärjistetty esimerkki, jonka ilmeisesti muotoilin huonosti. Pahoittelut.

Vierailija
32/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset eivät nyt ole tilaisuus, minne mennään ensisijaisesti vaatteita esittelemään. Eiköhän siellä normaali tummempi puvustus käy. Pääasia lienee viimeisen palveluksen teko vainajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olimme mieheni kanssa hänen isotätinsä hautajaisissa neljä vuotta sitten, ja eiköhän se mieheni veljen niukkaa pukeutumista rakastava tyrkkyvaimo (silloin 23v) saapunut paikalle hameessa joka juuri ja juuri peitti persvaon ja pakarat. Hänellä oli myös pitsinen T-paita, jonka päälle olisi halunnut laittaa farkkutakin(!) mutta älysi sentään laittaa neuleen. Lisäksi hänellä oli pinkit korkokengät ja perseeseen asti ulottuvat hiukset auki ja niiden koristeena muovinen kukkapanta. Älysi sentään ottaa pois.

Vierailija
34/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ostat lisäksi musta neuletakin niin on hieno ja hautajaisiin sopiva asu.
Mielummin tosiaan pitkä mekko kuin vesirajahane tms.

Mulla oli itellä musta pitkä mekko oman isäni hautajaisissa eikä kyllä käynyt mielen vieressäkään että olisi ollut epäsopiva asu tilaisuuteen. :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/35 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa mekossa mitään pahaa. Ostaisin itsekin ja laittaisin päälle mustan boleron tai neuleen. Itsellä ollut musta trikoohame(vyötäröltä nilkkoihin) monissa hautajaisissa ja yläosa ollut musta peittävä. Ei koruja. Tota mekkoa voi käyttää myöhemminkin erilaisissa juhlissa. Koruja ja yläosaa sitten tilaisuuden mukaan. Itse vierastan sitä että hautajaisissa olisi lyhyt hame. Mielestäni pitkä on asiallisempi hautajaisiin. Kokisin itseni halvaksi tai alipukeutuneeksi hautajaisiin polvipituisissa hameissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme